×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

کولر آبی

کولر آبی رومیزی چیست و چه مزایایی دارد؟

کولر آبی رومیزی

با پیشرفت تکنولوژی، هر روزه بشر اختراعات جدیدی برای آسایش و رفاه بیشتر ثبت می‌کند و روزبروز ظاهر وسایل تغییر داده و بهبود می‌یابد. کولرهای آبی هم از این دسته مستثنی نیستند. یکی از وسایلی که در دهه اخیر جایگزین کولر آبی معمولی شده است، کولر آبی رومیزی است. در این مقاله از آچارباز ساختار کولر آبی رومیزی، مزایا و نگهداری آنها بررسی می‌شود، پس در ادامه با ما همراه باشید.

چنانچه از کولر آبی استفاده می‌کنید و نیاز به تعمیر یا سرویس دارد، می‌توانید درخواست خود را در قسمت سرویس کولر آبی ثبت کنید یا با شماره 02154591616 تماس بگیرید.

کولر آبی رومیزی چیست و چه کاربردی دارد؟

این کولرها نسل جدید کولرهای آبی هستند که اندازه آنها بسیار کوچک‌تر از کولرهای آبی قدیمی است. ابعاد این کولرها در برندهای مختلف، متفاوت است ولی اغلب در اندازه یک جعبه بوده و بر روی میز جا می‌شود. این وسیله برای خنک کردن هوای فضاهای کوچک مانند اتاق خواب، محل کار، آشپزخانه و … بسیار مفید است. در کولرهای آبی رومیزی، خنک سازی هوا از طریق تبخیر آب و گردش هوا بین فیلتر و پدهای سرمایشی انجام می‌شود. قبل از استفاده آب داخل مخزن کولر پر شده و به برق وصل می‌شود. بعد از روشن کردن کولر آبی هوای گرم به وسیله‌ی فن به داخل کولر کشیده شده و با تبخیر آب و عبور از بین پدهای مرطوب گرمای خود را از دست می‌دهد و به بیرون از کولر هدایت می‌شود. این کولرها در مدل‌های مختلف تولید می‌شوند. در بعضی از مدل‌های کولر آبی امکان شارژ شدن و استفاده بدون برق از دستگاه وجود دارد.

کاربرد کولرآبی رومیزی
کولرهای آبی رومیزی برای خنک کردن هوا از مواد شیمیایی استفاده نمی‌کنند.
پیشنهاد مطالعه

کولرهای آبی رومیزی چه مزایایی دارند؟

کولر آبی رومیزی نسبت به کولرهای قدیمی مزایای بسیاری دارند که تعدادی از آنها به شرح زیر است:

  • کاهش مصرف انرژی

این کولرها با توجه به اندازه کوچک، مصرف برق کمتری دارند. همچنین در بعضی از مدل‌ها امکان شارژ شدن و استفاده طولانی مدت بدون نیاز به برق وجود دارد.

  • دوست‌دار محیط زیست

بعضی از تجهیزات سرمایشی مانند کولر گازی، برای خنک کردن محیط اطراف خود از گاز و مواد شیمیایی استفاده می‌کنند. ولی کولرهای رومیزی، فرآیند خنک کردن محیط را به وسیله تبخیر آب، فیلتر و پدهای سلولزی انجام می‌دهند. در نتیجه برای خنک کردن محیط مواد شیمیایی به محیط انتقال نمی‌دهند و دوستدار محیط زیست هستند. البته اگر به محیط زیست اهمیت فراوانی می‌دهید استفاده از کولر آبی خورشیدی بهتر است.

  • قابل حمل

با توجه به اندازه کوچک و وزن کم این کولرها، امکان جابه‌جایی برای محل‌های مختلف امکان‌پذیر است. به راحتی می‌توانید این کولرها را به محیط‌های مختلف مثل اتاق خواب، محل کار، مسافرت، داخل ماشین و … انتقال دهید.

  • افزایش رطوبت محیط

کولرهای آبی رومیزی با تبخیر آب به بالا رفتن رطوبت محیط کمک می‌کنند. این افزایش رطوبت، از ابتلا افراد به بیماری‌های آلرژی جلوگیری می‌کند. همچنین با توجه به اینکه هوا از بیرون به محل وارد نمی‌شود، آلودگی هوا و گرد و غبار از بیرون منزل به داخل وارد نمی‌شود.

پیشنهاد مطالعه
مزایای کولرآبی رومیزی
برای کارایی بهتر کولرآبی رومیزی بهتر است در زمان روشن بودن کولر، پنجره یا دری را باز کنید تا هوا جریان داشته باشد.

قبل از خرید کولر آبی رو میزی به چه نکاتی توجه کنیم؟

پیش از خریدن این کولر‌ها در نظر داشته باشید برای چه محلی می‌خواهید کولر را خریداری کنید. این کولرها برای فضای کوچک مناسب است و نمی‌توان توقع سرد کردن فضای بزرگ و سرد کردن کل خانه را از آن داشت. هم چنین در زمان خرید به میزان صدای تولیدی کولر توجه کنید. زیرا بعضی از مدل‌ها در حین کار کردن صدای زیادی را تولید می‌کنند. در نتیجه اگر قصد دارید برای اتاق کار یا اتاق خواب از این کولر را استفاده کنید، ممکن است باعث آزار افراد دیگر شود.

نصب کولرآبی رومیزی
کولرهای آبی رومیزی نیازی به نصب در محل ثابت ندارند.

پیشنهاد مطالعه

چگونه کولر آبی رومیزی را نگهداری کنیم؟

نگهداری از این کولرها مانند سایر وسایل، شرایط ویژه‌ای را یدنبال دارد. اگر به هر دلیلی برای کولر آبی شما مشکلی به وجود آمد، می‌توانید درخواست تعمیر کولر آبی خود را در سامانه آچارباز ثبت کنید تا کارشناسان در اسرع وقت مشکل را برطرف کنند. برای نگهداری بهینه از این کولرها اقدامات زیر را انجام دهید:

  • دستگاه را در مجاورت وسایل گرمازا قرار ندهید.
  • مراقب باشید آب روی بدنه و مدار کولر نریزد.
  • کولر آبی رومیزی را در نزدیکی وسایل الکترونیکی مانند لپ تاپ و موبایل قرار ندهید.
  • قبل از استفاده حتما آب داخل کولر را پر کنید .
  • پدهای سرمایشی را چند وقت یکبار تمیز کنید.
  • قبل از استفاده پدها را مرطوب کرده و فرآیند خنک سازی سریع‌تر و راحت‌تر انجام شود.
  • در زمان‌هایی که از کولر آبی رومیزی استفاده نمی‌کنید، پریز را از برق جدا کنید.
سرویس کولر آبی در محل با آچارباز
تعمیر و سرویس کولر آبی خود را به تیم متخصص آچارباز بسپارید. سرویسکاران آچارباز تمامی ابزارهای موردنیاز برای رفع مشکلات کولر شما را همراه خود دارند و دستگاهتان را حتی در روزهای تعطیل تعمیر خواهد کرد.
سرویس کولر آبی
5/5 - (3 امتیاز)

نوشته های مشابه

‫6 دیدگاه ها

  1. یه سوالی ذهنمو درگیر کرده. به نظرتون میشه با عوض کردن پوشال باعث رفع بوی بد کولر آبی بشیم؟

  2. سلام
    یه کولر پرتابل برای اتاق دخترم خریدم ولی بعد از یک هفته کار کردن دیگه روشن نمیشه میشه راهنمایی کنین؟

    1. با سلام
      پریسا عزیز، این مورد می تواند دلایل مختلفی داشته باشد برای حل مشکل باید قسمت های زیر را بررسی کنید:
      1- از سالم بودن پریز برق و سیم دستگاه مطمئن شوید.
      2- اگر دستگاه تایمر دارد، چک کنید که دستگاه روی تایمر نباشد.
      3- درجه حرارت تنظیم شده کولر را چک کنید زیرا اگر درجه حرارت محیط از درجه تنظیم شده کولر کمتر باشد، کولر روشن نمی شود.
      در صورتی مشکل برطرف نشد، می توانید درخواست تعمیر خود را در قسمت تعمیر کولر گازی آچارباز ثبت کنید یا با شماره 02154591616 تماس بگیرید تا کارشناسان ما مشکل را برطرف کنند.

    1. با سلام
      کولر آبی رومیزی در مدلهای مختلف در بازار وجود دارد، می توانید با توجه به مبلغ و ویژگی‌ها و نوع استفاده خود کولر آبی مناسب خود را خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا