×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

کولر آبیگرمایش و سرمایش

معرفی انواع کولر آبی و کاربرد آنها

معرفی انواع کولر آبی و کاربرد

زمین همواره روبه گرم شدن می‌رود و در آب و هوای گرم امروزی، استفاده از دستگاه‌های تهویه مطبوع روزبه‌روز افزایش می‌یابد. در این میان کولر آبی برای بهبود شرایط هوای داخلی منزل یا محل کار، انتخابی خوب و اقتتصادی است. در این مقاله آچارباز قصد داریم انواع کولر آبی و کاربرد آنها را به شما آموزش دهیم تا در صورتی‌که قصد خرید هریک را دارید، بتوانید مدل مناسب را انتخاب کنید. برای نصب، تعمیر یا سرویس کولر آبی می‌توانید سفارش‌تان را در این صفحه ثبت کنید یا با شماره 02154591616 تماس بگیرید.

سرویس کولر آبی در محل با آچارباز
تعمیر و سرویس کولر آبی خود را به تیم متخصص آچارباز بسپارید. سرویسکاران آچارباز تمامی ابزارهای موردنیاز برای رفع مشکلات کولر شما را همراه خود دارند و دستگاهتان را حتی در روزهای تعطیل تعمیر خواهد کرد.
سرویس کولر آبی

معرفی انواع کولر آبی

کولرهای آبی که در بازار وجود دارند به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند. این دسته‌بندی می‌تواند براساس محل نصب، نحوه نصب، اندازه کولر و نوع کولر متفاوت باشد؛ در ادامه با این دسته بندی‌ها آشنا می‌شویم.  

انواع کولر آبی از نظر نحوه نصب

در معرفی انواع کولر آبی و کاربرد آنها باید بگوییم که کولرهای آبی از نظر نحوه نصب به دو دسته ثابت و متحرک یا پرتابل تقسیم می‌شوند.

  • کولر آبی ثابت

کولرهای آبی نوع ثابت رایج‌ترین کولرهای آبی هستند و در اکثر پشت‌بام‌ها می‌توانید آنها را مشاهده کنید. کولر آبی ثابت به کانال‌کشی نیاز دارد و در دو حالت پنجره‌ای و سقفی تولید می‌شود. کولرهای ثابت پنجره‌ای برای محیط‌های کوچک‌تر کاربرد دارند.

  • کولر آبی متحرک

از مشخصه‌های خوب کولر آبی پرتابل (متحرک) این است که به کانال‌کشی نیاز نداشته و مصرف برق کمی دارد؛ بنابراین برای فضاهای کوچک گزینه خوبی به‌شمار می‌رود. در برخی از این نوع کولرها از پد سلولزی بجای پوشال استفاده می‌شود؛ مهم‌ترین مزیت پد سلولزی این است که شوره نمی‌زند. کولر آبی متحرک را می‌توانید در سه حالت رومیزی، پایه‌دار و بدون پایه استفاده کنید.

محل نصب، نحوه نصب، اندازه کولر و نوع کولر مواردی هستند که براساس آنها می‌توان کولرهای آبی را طبقه‌بندی کرد.

معرفی کولر آبی متحرک
کولرهای آبی متحرک یکی از انواع کولرهای آبی هستند که از پدهای سلولزی به‌جای پدهای پوشالی استفاده می‌کنند.
پیشنهاد مطالعه

انواع کولر آبی از نظر نوع پوشش

پوشش کولرهای آبی مهم‌ترین قسمت این کولرها به حساب می‌آید که تاثیر مستقیمی در خنک کنندگی دستگاه دارد. این پوشش در همه انواع کولرها به دو دسته پوشالی و سلولزی تقسیم می‌شود.

  • کولر آبی سلولزی

کولرهای آبی سلولزی با نام پوشش پد نیز شناخته می‌شوند و مهم‌ترین مزیت آنها این است که به هیچ عنوان اجازه عبور گرد و غبار به داخل محفظه کولر را نمی‌دهند. پد سلولزی کولر آبی نسبت به پوشال از طول عمر بالاتری برخوردار است و قدرت خنک‌کنندگی بیشتری نیز دارد. اما بد نیست از معایب این پدهای سلولزی نیز آگاهی داشته باشید. این پدها نسبت به پوشال قیمت بالاتری دارند و برخی اوقات بوی نامطبوعی از آن‌ها در فضا پراکنده می‌شود. کولرهای آبی که از پوشش سلولزی استفاده می‌کنند مناسب مناطق گرم و مرطوب هستند.

  • کولر آبی پوشالی

در قسمت معرفی انواع کولر آبی و کاربرد آنها به شناخته‌شده‌ترین نوع کولر آبی می‌رسیم که نوع پوشالی است. پوشال‌ها فرایند ساده‌ای برای تولید و انتقال باد سرد دارند؛ تنها لازم است که پوشال‌ها خیس شوند. سیستم ساده راه‌اندازی و تعویض پوشال کولر آبی آن را به یکی از پراستفاده‌ترین مدل‌ها تبدیل کرده است. این نوع کولرها برای مناطق گرم و خشک کارایی بیشتری دارند.

کولر آبی بدون تسمه

کولرهای آبی موجود در بازار به دو دسته اصلی با تسمه و بدون تسمه تقسیم می‌شوند. برای معرفی انواع کولر آبی و کاربرد آنها در این قسمت باید گفت که کولر آبی بدون تسمه جز ساده‌ترین سیستم‌های کولر آبی است و کارکردی شبیه به کولر آبی با تسمه دارد با این تفاوت که بجای تسمه از رانش مستقیم هوا استفاده می‌کند.

 کولر آبی خورشیدی

در این بخش معرفی انواع کولر آبی و کاربرد آنها باید به کولر آبی خورشیدی اشاره کنیم که از انرژی خورشید برای تامین برق مورد نیاز خود استفاده می‌کند. در کنار این کولر پنلی برای تبدیل انرژی خورشیدی به انرژی الکتریکی نصب می‌شود. این پنل بعد از دریافت انرژی آن را در باتری‌های مخصوص ذخیره می‌کند. هنگامی‌که کولر روشن می‌شود این باتری‌ها وظیفه تامین برق کولر آبی را برعهده دارند.

مزایا و معایب کولر آبی

کولرهای آبی در مقایسه با سایر سیستم‌های خنک‌کننده دارای مزایا و معایبی هستند که در این بخش به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

مزایای کولر آبی

  • قیمت پایین نسبت به سایر سیستم‌های خنک‌کننده
  • مصرف پایین برق
  • هزینه پایین نصب و سرویس کم
  • نصب آسان

معایب کولر آبی

  • در اکثر مدل‌های کولر آبی به کانال‌کشی نیاز داریم.
  • در برخی مدل‌ها گرد و غبار به داخل ساختمان نفوذ می‌کند.
  • خنک‌کنندگی پایین
  • مصرف زیاد آب
پیشنهاد مطالعه
سرویس انواع کولر آبی توسط تعمیرکار
در آچارباز سرویس و تعمیرات انواع کولرهای آبی توسط کارشناسان در اسرع وقت با قیمتی مناسب انجام می‌شود.

کولرهای آبی با سیستم ساده و کارایی بالا می‌توانند به دلایل مختلفی جایگزین کولرهای گازی شوند از جمله این دلایل می توان به تنوع بالا و کم‌مصرف بودن آن‌ها اشاره کرد. در این مقاله ضمن بررسی و معرفی انواع کولر آبی و کاربرد آنها به مزایا و معایب کولرهای آبی نیز اشاره کردیم. اگر پس از  خرید برای نصب، تعمیر یا سرویس کولر آبی به تکنسین نیاز داشتید، می‌توانید سفارش‌تان را در اپلیکیشن یا این صفحه ثبت کنید یا با شماره 02154591616 تماس بگیرید. کارشناسان ما در اسرع وقت در محل شما حاضر شده و مشکل دستگاه را برطرف می‌کنند.

5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا