×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

کولر آبی

آشنایی با کولر آبی سلولزی

آشنایی با کولر آبی سلولزی

تحمل گرما در فصل تابستان یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های افراد در تمام کشور است. اینکه از چه وسیله‌ای برای خنک کردن محیط استفاده شود نیز به چالش مهمی تبدیل شده‌است. کولرهای آبی از پر استفاده‌ترین وسایل سرمایشی هستند که در مناطق مختلف کشور استفاده می‌شود. البته استفاده از این نوع کولر در مناطق شمال و جنوب به دلیل میزان بالای رطوبت رایج نیست. کولرهای آبی تقریباً کارکرد مشابهی دارند اما برخی از ویژگی‌ها در آن‌ها متفاوت است. کولرهای سلولزی از نمونه سیستم‌های خنک کننده هستند که قدمت کمتری نسبت به کولرهای پوشالی دارند و مورد استقبال قرار گرفته‌اند. در این مقاله آچارباز قصد داریم شما را با کولر آبی سلولزی آشنا کنیم و به بررسی ویژگی‌های این نوع سیستم خنک کننده بپردازیم. برای سرویس کولر آبی ، تعمیر یا نصب می‌توانید از متخصصین آچارباز کمک بگیرید. کافی‌ست روی لینک بزنید یا با شماره 02154591616 تماس بگیرید.

فهرست محتوا

کولر سلولزی چیست؟

کولرهای آبی دارای سیستم واسط تبخیری هستند که با ایجاد رطوبت به خنک شدن محیط کمک می‌کنند. تمام کولرهای آبی از این ساختار استفاده می‌کنند. یکی از مهم‌ترین تفاوت‌ها میان مدل‌های مختلف، سلولزی بودن یا استفاده از پوشال معمولی در این کولرهاست.

در کولر کولر سلولزی به جای پوشال‌های چوبی معمولی، از پوشال‌های سلولزی استفاده می‌شود. این پدها جایگزین بسیار مناسبی برای پوشال‌های معمولی هستند و تأثیر زیادی در عملکرد و راندمان کولر خواهند داشت. پدهای سلولزی نیز وظیفه‌ای دقیقاً مشابه با پدهای معمولی دارند اما جنس و میزان تراکم آن‌ها متفاوت است. زمان کمی است که این نوع پد به بازار عرضه شده، اما کارکرد بسیار عالی آن باعث شده تا طرفداران زیادی داشته و بسیار پرفروش باشد.

سرویس کولر آبی در محل با آچارباز
تعمیر و سرویس کولر آبی خود را به تیم متخصص آچارباز بسپارید. سرویسکاران آچارباز تمامی ابزارهای موردنیاز برای رفع مشکلات کولر شما را همراه خود دارند و دستگاهتان را حتی در روزهای تعطیل تعمیر خواهد کرد.
سرویس کولر آبی

نحوه عملکرد پدهای سلولزی

این پدها به صورت ورقه‌هایی بسیار نازک و منظم هستند که از جنس سلولز تهیه شده‌اند. میزان رطوبت پذیری آن‌ها بسیار بالاست و قابلیت جذب رطوبت زیادی دارند. به همین دلیل است که میزان خنک کنندگی پدهای سلولزی از پوشال‌های معمولی بیشتر است. پدها میزان زیادی آب را جذب کرده و کاملاً مرطوب می‌شوند. پس از آن در زمان ورود هوای گرم و خشک به درون محفظه کولر، هوا را خنک و مرطوب و به محیط داخل منتقل می‌کنند.

نحوه عملکرد آن‌ها تقریباً مشابه پوشال‌های معمولی است اما میزان جذب رطوبت بیشتری دارند و می‌توانند محیط را بسیار بیشتر از پوشال‌های معمولی خنک کنند.

مزایا و معایب کولر آبی سلولزی
راندمان بالا، طول عمر طولانی پدها، توانایی بالا در فیلتر هوای آلوده و… از مزایای کولر آبی سلولزی هستند.
پیشنهاد مطالعه

مزایا و معایب کولر آبی سلولزی

کولرهای سلولزی مزایای زیادی دارند که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

راندمان کولر

میزان جذب آب در پدهای سلولزی بسیار بیشتر از پوشال‌های معمولی است. این موضوع باعث شده تا راندمان و خنک سازی کولر به کمک این پدها بسیار بیشتر از پوشال‌های معمولی باشد. با توجه به گزارش‌های انجام شده، راندمان کولرهایی که در آن‌ها از پد سلولزی استفاده شده تا 80 درصد بیشتر از کولرهای معمولی است.

پیشنهاد مطالعه

ساختار پدها

پدهای مورد استفاده در این کولرها از جنس سلولز هستند و یکپارچه، منظم و مستحکمی دارند. این ساختار باعث می‌شود پدها مدت زمان بسیار زیادی بدون مشکل و تغییر شکل استفاده شوند. همچنین به دلیل جذب رطوبت دچار افتادگی نمی‌شوند.

میزان جذب آب

به دلیل ساختار یکپارچه پدهای سلولزی جذب آب نیز به صورت کاملاً یکنواخت انجام شود. به این صورت کولرهای دارای پد سلولزی می‌توانند هوای خنک‌تری را تولید کنند.

جنس پدها و میزان ماندگاری

بیشتر پدهای سلولزی از جنس آلومینیوم و گالوانیزه ساخته می‌شوند. این موضوع باعث می‌شود مقاومت آن‌ها بسیار بالا رفته و در مجاورت آب دچار اکسیداسیون نشوند. علاوه بر آن میزان ماندگاری و عمر این پدها بسیار بالاست و باعث افزایش طول عمر کولر نیز می‌شود. با توجه به جنس محکم و ماندگاری بالای این پدها، نیازی به تعویض سالیانه آن‌ها وجود ندارد و می‌توانید برای چندین سال از یک پد سلولزی برای کولر خود استفاده کنید. با توجه به جنس پدها، رسوب گذاری در آن‌ها بسیار کمتر است و با سرعت بسیار پایینی انجام می‌شود.

مزایای آشنایی با کولر آبی سلولزی
هنگام انتخاب کولر آبی سلولزی باید محیط آب و هوایی و ظرفیت موردنیاز خود را مئنظر داشته باشید.

دوست‌دار محیط زیست

مواد اولیه‌ای که برای تولید پدها استفاده می‌شود، کاملاً تجزیه پذیر هستند. به همین دلیل در زمان تولید هوای خنک به هیچ عنوان مواد سمی و آلاینده تولید نمی‌کنند. از این رو نه در زمان استفاده و نه پس از آن خطری برای انسان و محیط زیست ندارند و به‌راحتی تجزیه می‌شوند. هیچ نوع قارچ و باکتری که برای سلامتی انسان مضر باشد نیز تولید نمی‌کنند.

فرآیند راه اندازی و استفاده

کولرهای سلولزی نسبت به نمونه‌های پوشالی در مدت زمان کمتری راه اندازی می‌شوند. علاوه بر آن هزینه کمتری برای نگهداری و تعمیر دارند. از این رو طرفداران بیشتری نسبت به پوشال‌های معمولی داشته و بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

قابلیت شستشو

یکی از بهترین و کاربردی‌ترین مزیت‌های پدهای سلولزی نسبت به نمونه‌های معمولی، قابلیت شستشوی آن‌هاست. شما می‌توانید به‌راحتی و بدون دغدغه درباره تغییر شکل پدها آن‌ها را شسته و تمیز کنید. برعکس پوشال‌های معمولی قابلیت شستشو ندارند و به محلی برای تجمع آلودگی‌ها تبدیل می‌شوند.

میزان مصرف انرژی

از آنجایی که کولرهای سلولزی قدرت بیشتری در خنک سازی محیط دارند، مصرف برق و هزینه‌های دیگر آن‌ها کمتر است. پدهایی سلولزی می‌توانند در شرایط آب و هوایی با میزان رطوبت پایین، دمای هوا را تا حد زیادی کاهش دهند. با خرید این کولرها در هزینه‌های جانبی خود نیز صرفه جویی می‌کنید.

پیشنهاد مطالعه

آسیب ندیدن موتور کولر

یکی از بارزترین ویژگی‌های کولرهای سلولزی عدم تجمع آب در این کولرهاست. زمانی که کولر میزان جذب آب بالایی داشته باشد، این آب به سمت پایین ریزش می‌کند و می‌تواند باعث آسیب رسیدن به موتور کولر شود. به همین دلیل با جلوگیری از تجمع آب از موتور کولر نیز محافظت می‌شود.

مزایای کولر آبی سلولزی
کولر سلولزی به دلیل ساختار یکپارچه از ورد گردوغبار و آلودگی ها به محیط خانه جلوگیری می‌کند.

توانایی فیلتر هوا

کولر با پوشال معمولی به‌راحتی هر نوع آلودگی و آلاینده‌ای را از خود عبور می‌دهد. علاوه بر آن با تولید قارچ‌ها و باکتری‌ها و انتقال آن ها به محیط داخل باعث بروز انواع بیماری‌ها و حساسیت‌ها می‌شوند. یکی از ویژگی‌های مهم کولر سلولزی این است که در نقش فیلتر هوا عمل کرده و به‌راحتی بدون هیچ هزینه اضافه‌ای، هوای پاک و سالم برای شما ایجاد می‌کند. همچنین تمام ذرات معلق، گردوغبار و آلودگی‌ها را به خود جذب کرده و مانع از ورود آن‌ها به هوا می‌شوند.

در کنار تمام مزایای گفته شده برای این کولر، باید به بررسی معایب آن نیز بپردازیم. این کولرها دارای هزینه بیشتری برای خرید بوده و همچنین پدهای سلولزی آن‌ها نیز گران‌تر هستند. در واقع برای راه اندازی یک کولر سلولزی باید هزینه بیشتری نسبت به کولر معمولی پرداخت کنید.

در کولر کولر سلولزی به جای پوشال‌های چوبی معمولی، از پوشال‌های سلولزی استفاده می‌شود. این پدها جایگزین بسیار مناسبی برای پوشال‌های معمولی هستند و تأثیر زیادی در عملکرد و راندمان کولر خواهند داشت.

توصیه‌‌ی مهم پیش از خریدن کولر آبی

حال که با مزایا و معایب کولرهای سلولزی آشنا شدید، می‌توانید برای خرید اقدام کنید. اما قبل از آن باید شرایط آب و هوایی محیط زندگی خود را در نظر داشته و با توجه به ظرفیت موردنیاز اقدام به خرید کنید. متراژ ساختمان، ضخامت کف کولر، استحکام بدنه و … از مهم‌ترین مواردی هستند که هنگام خریدن کولر آبی باید به آن‌ها دقت داشته باشید.

کولرهای آبی سلولزی نمونه‌ای تقریباً جدیدتر از کولرهای آبی هستند که قابلیت‌ها و مزایای زیادی را برای شما به همراه خواهند داشت. در این مقاله آچارباز به بررسی کامل این نوع کولر به همراه مزایا و معایب آن پرداخته شد. این نوع کولر نسبت به نمونه‌هایی با پوشال معمولی بسیار مفیدتر و کاربردی‌تر هستند. با توجه به این موارد نمی‌توان هزینه بالای خرید را نیز به عنوان عیب در نظر گرفت، زیرا در موارد زیادی باعث کاهش هزینه‌های شما می‌شوند. به همین دلیل در صورت نیاز توصیه می‌شود کولر سلولزی را انتخاب و خریداری کنید.

سرویس کولر آبی در محل با آچارباز
تعمیر و سرویس کولر آبی خود را به تیم متخصص آچارباز بسپارید. سرویسکاران آچارباز تمامی ابزارهای موردنیاز برای رفع مشکلات کولر شما را همراه خود دارند و دستگاهتان را حتی در روزهای تعطیل تعمیر خواهد کرد.
سرویس کولر آبی
5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. سلام برای تبدیل به کولر سلولزی چه وسایلی لازمه و چقدر هزینه داره ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا