×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

کولر آبی

آشنایی با انواع پوشال کولر آبی

انواع پوشال کولر آبی

کولرهای آبی از پر استفاده‌ترین وسایل سرمایشی در کشور هستند. این وسیله براساس سیستم تبخیر آب و ایجاد رطوبت در محیط به خنک شدن هوا کمک می‌کند. سیستم کار کولرهای آبی مشابه یکدیگر است اما تفاوت‌هایی میان برخی از اجزای مدل‌های مختلف آن‌ها وجود دارد. یکی از مهم‌ترین تفاوت‌ها، استفاده از پوشال‌های مختلف برای آن‌هاست. این پوشال‌ها در دو نوع پوشالی چوبی یا معمولی و سلولزی هستند که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. در ادامه به بررسی کامل‌تر انواع پوشال کولر آبی می‌پردازیم. در صورت نیاز به سرویس کولر آبی پوشالی یا سلولزی حتما از افراد و شرکت‌های معتبر کمک بگیرید تا تعمیر و سرویس موردنظر شما به بهترین شکل ممکن انجام شود.

فهرست محتوا

انواع پوشال کولر آبی

پوشال‌ها رشته‌هایی هستند که در سایز‌های مختلف کوتاه و بلند ساخته می‌شوند. این رشته‌ها توسط ماشین‌های پوشال سازی و از چوب خام تهیه می‌شوند. ساختار آن‌ها مشابه با فیبر است و حالت نفوذپذیر دارد.

پوشال‌ها قدرت بالایی در جذب آب دارند و همین موضوع باعث می‌شود عملکرد کولر بسیار بهینه شود. سیستم کارکرد کولرهای آبی بسیار ساده است. با مرطوب شدن پوشال‌ها، فضای درون کولر خنک شده و باد خنکی به سمت محیط داخلی هدایت می‌شود. پوشال وظیفه خنک کنندگی فضای داخلی کولر را بر عهده دارد. پوشال‌ها در دو نوع مختلف پوشال معمولی و پدهای سلولزی تولید می‌شوند.

استفاده از پدهای سلولزی راندمان کولر را تا 50 درصد افزایش می‌دهد. پس از مدتی استفاده نیز می‌توانید این نوع پوشال را به‌راحتی شسته و مجدداً استفاده کنید.

پوشال‌های معمولی

این پوشال‌ها از رشته‌های چوب ساخته شده و متداول‌ترین نوع پوشال مورد استفاده در ایران هستند. قدرت جذب این پوشال‌ها بالاست و به سختی آب جذب شده را پس می‌زنند. این پوشال در صورت وجود باد حتی در محیط بسته نیز کار خود را به‌خوبی انجام داده و آب موردنیاز را جذب می‌کند. پس از آن عمل سرمایش محیط و تولید باد خنک توسط کولر انجام می‌شود.

تفاوت پوشال کولر آبی با پد سلولزی
از تفاوت پوشال کولر آبی با پد سلولزی جنس پوشال است. از طرفی پد‌های سلولزی عمر طولانی‌تری دارند.
سرویس کولر آبی در محل با آچارباز
تعمیر و سرویس کولر آبی خود را به تیم متخصص آچارباز بسپارید. سرویسکاران آچارباز تمامی ابزارهای موردنیاز برای رفع مشکلات کولر شما را همراه خود دارند و دستگاهتان را حتی در روزهای تعطیل تعمیر خواهد کرد.
سرویس کولر آبی

رشته‌های چوبی استفاده شده در این نوع پوشال اغلب یک تا دو میلی‌متری هستند که به صورت نامنظم در هم پیچیده‌ شده‌اند. دلیل نامنظم بودن آن‌ها این است که در صورت ریخته شدن آب روی آن‌ها، آب به سرعت به سمت پایین سرازیر نشود. چوب مورد استفاده برای تهیه این پوشال اغلب از چوب درخت سپیدار یا بید است که میزان جذب آب بیشتری دارند. وزن آن‌ها نیز سبک بوده و جابجایی آن‌ها راحت‌تر انجام می‌شود.

پیشنهاد مطالعه

مزایا و معایب پوشال‌های معمولی

  • پوشال‌ها از جنس چوب تهیه شده و تهیه آن‌ها بدون هیچ محدودیتی امکان پذیر است. به همین دلیل به‌راحتی در دسترس هستند.
  • وزن این نوع پوشال بسیار سبک است. دلیل این امر نیز ساختار چوبی و متخلخل پوشال‌ها است.
  • در پوشال‌های معمولی، میزان انتقال دما بسیار بالا است.
  • قیمت بسیار مناسبی دارند و به همین دلیل محبوبیت بالایی در بازار دارند.

اما این نوع پوشال معایبی نیز به همراه دارد:

  • وجود آلودگی‌ها در این نوع پوشال، بوی نامطبوعی را ایجاد می‌کند.
  • رطوبت جذب شده در پوشال‌ها آن‌ها را به محیطی مناسب برای ایجاد قارچ و باکتری تبدیل می‌کند.
  • باکتری‌های جمع شده در پوشال‌ها می‌توانند مشکلات تنفسی زیادی برای افراد به همراه داشته باشند.
  • تغییر ساختار پوشال‌ها پس از مدتی استفاده اتفاق افتاده و همین موضوع روی عملکرد کولر نیز تأثیرگذار است.
  • از آنجایی که مواد اولیه برای تهیه این نوع پوشال‌ها، چوب است، در معرض رطوبت دچار پوسیدگی شده و باید به‌سرعت تعویض شوند.
  • آلودگی‌ها و گردوغبار موجود در پوشال‌ها را نمی‌توان به‌راحتی تمیز کرد.
  • هدر رفت آب در این پوشال‌ها زیاد است که هزینه زیادی را به همراه دارد.

پوشال سلولزی

نوع دیگری از پوشال‌های مورد استفاده در کولر‌های آبی، پدهای سلولزی هستند. این نوع پوشال قدمت کمتری دارد و مدت زمان کوتاه‌تری است که وارد بازار شده، اما در همین مدت کم طرفداران زیادی داشته است. جنس این پوشال‌ها سلولز است و توانایی جذب آب بیشتری نسبت به نمونه قبلی دارند. به همین دلیل است توصیه می‌شود در مناطق گرم‌تر از این نوع پوشال‌ها برای کولر آبی استفاده شود. 

انواع مختلف پوشال کولر آبی
پوشال چوبی، پوشال سلولزی و پوشال پلاستیکی از انواع پوشال کولر آبی هستند که می‌توانید پس از بررسی مزایا و معایب یکی از آنها را انتخاب کنید.

قیمت این نوع پوشال نسبت به نمونه‌های معمولی بیشتر است اما با توجه به مزایا و ماندگاری بالاتر، ارزش خرید دارد. این نوع پدها از رشته تشکیل نشده و ساختار کاملاً یکنواختی دارند. یکنواختی سطح آن‌ها باعث شده تا سطح تماس آب و هوای گرم بالاتر رود و نرخ انتقال دما و خنک سازی نیز افزایش زیادی داشته باشد.

استفاده از پدهای سلولزی راندمان کولر را تا 50 درصد افزایش می‌دهد. پس از مدتی استفاده می‌توانید این نوع پوشال را به‌راحتی شسته و مجدداً استفاده کنید. اما در صورت نیاز به تعویض می‌توانید، به‌راحتی آن‌ها را از کولر خارج کرده و پوشال جدید را جایگزین کنید. پدهای سلولزی در اندازه‌های مختلف در بازار موجود هستند. متناسب با سایز کولر خود می‌توانید آنها را خریداری و استفاده کنید.

مزایا و معایب پدهای سلولزی

تفاوت پوشال کولر آبی با پد سلولزی را می‌توانید با بررسی برخی مزایا و معایب این پدها دریابید:

  • پدهای سلولزی تا 5 سال نیز قابلیت استفاده دارند.
  • نرخ انتقال دما و خنک سازی محیط با استفاده از پدهای سلولزی بیشتر است.
  • پدهای سلولزی تراکم بالاتری داشته و میزان جذب آب آن‌ها بیشتر است. این موضوع بر افزایش راندمان کولر تأثیر دارد.
  • به دلیل ساختار یکپارچه در طولانی مدت با مشکلاتی مانند افتادگی و از هم پاشیدگی روبرو نمی‌شوند.
  • پدهای سلولزی کاملاً دوست‌دار طبیعت بوده و قابل تجزیه هستند.

بزرگ‌ترین عیب این پدها هزینه بالای آن‌هاست. این پدها قیمت بالاتری نسبت به پوشال‌های معمولی دارند، به دلیل همین تفاوت پوشال کولر آبی با پد سلولزی برخی افراد از خرید آن‌ها صرف نظر می‌کنند. با توجه به هزینه‌های کمتر نگهداری، تعمیر یا تعویض این هزینه مقرون به صرفه است.

پیشنهاد مطالعه

پوشال‌های پلاستیکی

نوع دیگری از پوشال‌ها نیز در بازار موجود است که از جنس پلاستیک تهیه شده‌اند. این پوشال‌ها که به تازگی وارد بازار شده‌اند، طرفدار زیادی ندارند. دلیل این امر نیز جذب آب پایین‌تر و ماندگاری بسیار کم آن‌هاست. این پوشال‌ها به دلیل قیمت پایین‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرند. البته خرید آن‌ها به خصوص برای مناطق گرم‌تر به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.

سرویس کولر آبی با توجه به نوع کولر، پوشال‌های مورد استفاده و … متفاوت است. اگر قصد سرویس کولر خود را دارید، می‌توانید از کارشناسان با تجربه در این زمینه کمک بگیرید. هرگز سرویس کولر خود را پشت گوش نیندازید، زیرا کولر دچار آسیب‌های جدی شده و هزینه‌های بیشتری برای تعمیر یا تعویض قطعات یا خریدن کولر جدید به شما تحمیل می‌شود.

کولر آبی وسیله‌ای کاربردی برای خنک کردن محیط است که در انواع مختلف محیط‌های مسکونی، اداری و … استفاده می‌شود. تنوع بالایی از این محصول در برندهای مختلف در بازار موجود است که کار خرید را برای شما راحت می‌کند. شما می‌توانید با توجه به نیاز خود مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کنید. کولرهای آبی نسبت به نمونه‌های گازی هزینه خرید پایین‌تری دارند. کولرهای آبی دارای دو نوع مختلف پوشال معمولی یا پد سلولزی هستند که هر کدام ویژگی‌ها و مزایای و معایب خاص خود را دارند. در این مقاله به بررسی کامل انواع پوشال کولر آبی و بیان تفاوت پوشال کولر آبی با پد سلولزی پرداخته شد. با توجه به موارد گفته شده می‌توانید برای انتخاب و خرید آن‌ها تصمیم گیری کنید.

سرویس کولر آبی در محل با آچارباز
تعمیر و سرویس کولر آبی خود را به تیم متخصص آچارباز بسپارید. سرویسکاران آچارباز تمامی ابزارهای موردنیاز برای رفع مشکلات کولر شما را همراه خود دارند و دستگاهتان را حتی در روزهای تعطیل تعمیر خواهد کرد.
سرویس کولر آبی
5/5 - (3 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا