×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

کنسول بازی

چرا ps4 بوق میزند و چطور آن را برطرف کنیم؟

چرا ps4 بوق میزند و چطور آن را برطرف کنیم؟

اگر شما هم از کاربران دستگاه کنسول ps4 هستید، به احتمال زیاد بوق زدن پلی استیشن را تجربه کرده‌اید. بوق پلی استیشن، بسته به نوع و تعداد، معانی مختلفی دارد برخی از مشکلات جدی نبوده و خودتان می‌توانید آن را برطرف کنید؛ اما اگر ایراد دستگاه جدی باشد باید برای رفع مشکل و تعمیر آن از یک تعمیرکار کمک بگیرید. در این مطلب از آچارباز، به این سوال پاسخ می‌دهیم که چرا ps4  بوق میزند و چطور آن را برطرف کنیم؟ در ادامه، با توضیح دلیل بوق زدن ps4 با ما همراه باشید. درصورت نیاز به تعمیرات ps4 می‌توانید روی لینک کلیک کنید.

برای تعميرات ps4 از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید

چرا ps4 بوق میزند

اینکه چرا ps4 بوق میزند، باید بررسی و عیب‌یابی شود، اما به‌احتمال زیاد، کنسول PS4 شما دارای یک اشکال سخت‌افزاری مانند گرمای بیش از حد، معیوب شدن اتصالات، شل شدن پیچ‌های دستگاه و… شده است. در صورت وجود این اشکالات، PS4 به کاربر هشدار می‌دهد که مشکلی وجود دارد و احتمال آسیب به قطعات دیگر PS4 وجود دارد. در ادامه، دلایل بوق زدن ps4 را بررسی کرده و راه‌های برطرف‌کردن آن را ذکر خواهیم کرد.

دلیل بوق زدن ps4

در این بخش از مقاله، برای بررسی اینکه چرا ps4 بوق میزند و عیب‌یابی دلیل بوق زدن ps4، انواع بوق‌های پلی استیشن و راه‌های برطرف‌کردن صدای بوق ps4 را بیان می‌کنیم.

شنیدن صدای بوق ممتد از ps4

بعضی از کاربران پلی استیشن گزارش داده‌اند که مشکل شنیدن صدای بوق ممتد از ps4 آن‌ها به دلیل اشکال در سنسور دستگاه بوده و از طریق باز کردن پیچ زیر صفحه جلو یا قراردادن چند جعبه بازی در زیر دستگاه کنسول (برای جداکردن قسمت جلو از روی زمین) مشکل حل شده است.

شنیدن صدای بوق به‌صورت تصادفی از ps4

شنیدن صدای بوق به‌صورت تصادفی از ps4 طبیعی بوده و به این معنی است که فن دستگاه به شکل موقت، با سرعت بیشتری کار خواهدکرد تا سیستم دستگاه را به طور مؤثرتری خنک کرده و از گرم‌شدن بیش از حد و بروز مشکلات سخت‌افزاری، جلوگیری کند.

شنیدن صدای 4 بوق از ps4 به دلیل مشکلات سخت‌افزاری مادربرد دستگاه و ماژول‌های متصل به آن است.

داغ شدن بیش از حد پلی استیشن
چنانچه پلی استیشن بیش از یک ساعت روشن باشد، دستگاه ممکن است بیش از حد داغ کند.

شنیدن صدای 2 بوق از ps4

شنیدن صدای 2 بوق از ps4 به معنای مشکل عدم خروج از بازی‌ها و برنامه‌ها است. اغلب در زمان خاموش‌کردن دستگاه یا رفتن به حالت آماده‌به‌کار/ استندبای،  ps4دو بوق سریع می‌زند. معنی این دو بوق این است که PS4 قادر به خروج از تمام برنامه‌ها و بازی‌های در حال اجرا و بستن به‌موقع آن‌ها نیست.

برای برطرف‌کردن و جلوگیری از شنیدن این صدا، بهتر است قبل از خاموش کردن و رفتن به حالت استندبای، تمام برنامه‌ها و بازی‌ها را ببندید. اگر بازی یا برنامه‌ای دچار اشکال است و دستگاه قادر به بستن آن نیست، باید علت آن را بررسی یا بازی را حذف و دوباره نصب کرد.

پیشنهاد مطالعه

شنیدن صدای سه بوق از ps4

شنیدن صدای سه بوق از ps4 دلایل مختلفی دارد. درصورتی‌که در زمان راه‌اندازی و روشن‌کردن دستگاه، PS4 سه بوق پشت سرهم بزند، به این معنی است که خطایی در حافظه و رم دستگاه وجود دارد.

اما شنیدن صدای 3 بوق سریع از ps4 به معنای یک خطا و کار اشتباه است. برای مثال، اگر در زمان اجرای بازی یا برنامه‌ای، به‌اشتباه دکمه eject دی‌وی‌دی دستگاه را بزنید، صدای 3 بوق از ps4 می‌شنوید.

راه‌های برطرف‌کردن شنیدن صدای 3 بوق از ps4

در صورتی‌که دستگاه ps4 به‌صورت مداوم 3 بوق می‌زند، برای برطرف‌کردن آن، راه‌های زیر را امتحان کنید:

  • دستگاه PS4 را خاموش و روشن کنید.
  • از نصب آخرین به‌روزرسانی نرم‌افزار PS4 روی سیستم مطمئن شوید.
  • پیچ خروج دستی دیسک یا eject را ببندید.
  • دیسک برنامه یا بازی را از نظر وجود خراش و کثیفی بررسی کنید.
  • دیسک Blu-ray را تغییر دهید.

شنیدن صدای 4 بوق از ps4

شنیدن صدای 4 بوق از ps4 به دلیل مشکلات سخت‌افزاری مادربرد دستگاه و ماژول‌های متصل به آن است. درصورت شنیدن چهار بوق کوتاه از ps4 ، یعنی تایمر مادربورد یا برد اصلی پلی استیشن به‌درستی کار نمی‌کند.

گاهی ممکن است شنیدن چهار بوق از ps4 به دلیل اشکال در ماژول RAM و شکاف مربوط به جا زدن RAM  باشد.

مشکلات سخت افزاری ps4
شنیدن صدای بوق، در بیشتر موارد به معنای بروز مشکلات جزئی یا جدی سخت‌افزاری است.

شنیدن صدای بوق از ps4 در زمان خاموش بودن دستگاه

دلیل بوق زدن ps4 در زمان خاموش بودن دستگاه، به علت عدم خارج کردن دیسک بازی از پلی استیشن است. در این مواقع، با وجود خاموش بودن PS4، دستگاه پلی استیشن به طور خودکار روشن شده و دیسک موجود در دستگاه را خارج می‌کند.

راه‌های برطرف کردن مشکلات PS4

برای برطرف‌کردن مشکلات و خطاهای مختلف دستگاه پلی استیشن، راه‌های مختلفی از سوی کارشناسان و کاربران حرفه‌ای پلی استیشن، معرفی شده است که می‌توانید در خانه آنها را امتحان کنید. اما در صورت بروز اشکالات جدی سخت‌افزاری، بهتر است با متخصص تماس بگیرید.

در ادامه، راهکارهای ساده‌ی برطرف کردن مشکلات PS4 را می‌خوانید.

راه‌اندازی مجدد PS4

یکی از راه‌های برطرف‌کردن اکثر خطاها و مشکلات نرم‌افزاری، راه‌اندازی کامل PS4 است. بیشتر این خطاها، جدی نبوده و به دلیل وجود باگ‌های نرم‌افزاری رخ می‌دهند. در این حالت، با راه‌اندازی مجدد یا ری استارت کردن پلی استیشن، برطرف می‌شوند. البته در صورت تکرار خطاها و هشدارها، موضوع را جدی بگیرید.

ریست کردن پلی استیشن

رایج‌ترین راه برای برطرف‌کردن مشکلات نرم‌افزاری و باگ‌های PS4، ریست کردن آن است.

نصب مجدد نرم‌افزار سیستم PS4

در بعضی مواقع، با نصب مجدد نرم‌افزار سیستم و راه‌اندازی آن، مشکلات، پیام‌ها و خطاهای دستگاه PS4 حل می‌شوند.

رفع مشکلات بوق زدن پلی استیشن 4 با تمیز کردن
تمیزکردن و سرویس به موقع پلی استیشن از بسیاری از مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری جلوگیری می‌کند.

تمیزکردن گردوغبار دستگاه PS4

یکی از راه‌های دیگر برطرف‌کردن مشکلات دستگاه پلی استیشن و خطاها و هشدارهای مختلف PS4 ، تمیزکردن گردوغبار دستگاه PS4 است. برای این کار، می‌توانید از دستگاه هوای فشرده کمک بگیرید و گردوغبار دستگاه را به طور کامل پاک کنید.

باز کردن مسدودی دریچه‌های هوای PS4

برای جلوگیری از داغ شدن بیش از حد PS4 و هشدارها و پیام‌های خطا، بهترین راه جلوگیری از مسدود شدن دریچه‌های هوای دستگاه پلی استیشن است. بهتر است از قراردادن هرگونه لوازم روی دستگاه جلوگیری کنید و همچنین دستگاه را در جای گرم قرار ندهید. درصورتی‌که دریچه‌های هوای PS4 به‌وسیله گردوغبار مسدود شده است، آن‌ها را به سرعت تمیز کرده و باز کنید.

برطرف‌کردن سایر مشکلات مربوط به بوق زدن PS4 

در صورتی که برای راه‌اندازی مجدد ps4 دچار مشکل شدید، موارد زیر را برطرف‌کردن مشکل، بررسی کنید: 

  • برق دستگاه و کابل‌های آن را بررسی کنید.
  •  لوازم جانبی متصل شده مانند حافظه USB را قطع کنید.
  • دسته کنترلر PS4 را ریست کنید.
  • هارددیسک دستگاه را جدا کرده و دوباره متصل کنید.
  • هارددیسک PS4 خود را فرمت کنید.

سایر پیام‌ها و هشدارهای PS4

یکی از دیگر هشدارها و پیام‌های PS4 برای اعلام وجود مشکلات در کنسول، چراغ آبی چشمک‌زن است. مشاهده چراغ آبی چشمک‌زن آبی یا مرگ در PS4  به این معنی است که PS4  قادر به روشن شدن و ارائه‌ی خروجی تصویری یا صوتی نیست. در این حالت، حتی برای خاموش‌کردن دستگاه کنسول نیز با مشکل مواجه خواهید شد.

انجام کلیه تعمیرات مربوط به پلی استیشن در آچارباز
تعمیرکاران آچارباز انواع خدمات تعمیر نرم افزاری و سخت افزاری پلی استیشن را انجام می‌دهند.

در این مطلب، سعی کردیم به این سوال که چرا ps4 بوق میزند، پاسخ دهیم. در صورتی که با استفاده از روش‌ها و نکات بالا، نتوانستید به عیب‌یابی کنسول خود بپردازید، از طریق صفحه تعمیرات ps4 در سایت آچارباز یا تماس با شماره 02154591616 می‌توانید درخواست خود را ثبت کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت مشکل دستگاه شما را برطرف کنند.

تعميرات ps4 با آچارباز
تعميرات ps4 در آچارباز شامل عیب یابی و تعمیر انواع پلی استیشن است. اجرا نکردن بازی، کانکت نشدن دسته و داغ کردن برد از جمله مشکلاتی است که با ثبت سفارش در سامانه آچارباز می‌توانید آن‌ها را جهت بررسی و عیب یابی به تعمیرکار سیار آنلاین آچارباز بسپارید.
تعميرات ps4

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا