×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

نظافت منزل و ساختمان

تمیز کردن شیشه؛ با چند روش ساده پنجره خانه خودتان را شفاف کنید!

تمیز کردن شیشه

پنجره‌های بیرونی خانه یکی از جاهایی است که معمولاً آخر از همه و خیلی دیر‌به‌دیر به سراغ تمیز کردنشان می‌رویم. البته یکی از دلایلی که تمیز کردن این پنجره‌ها به تعویق می‌افتد سخت و زمانبر بودن کار است. برای خانه تکانی عید ممکن است آنقدر سرمان شلوغ باشد که فرصت و حوصله این کار را نداشته باشیم، در نتیجه به سراغ خدمات نظافت منزل می‌رویم.

از نظر بسیاری از خانم‌ها تمیز کردن پنجره‌ها یکی از مهمترین کارهای نظافت منزل است. همه ما برای تمیز کردن پنجره‌ها از چند متر دستمال کاغذی، یا بدتر از آن از روزنامه‌های کهنه‌ای که در کمدهایمان تلنبار شده استفاده می‌کنیم. اسپری کردن کف زیاد بر روی شیشه‌ها هم یکی از دیگر کارهای اشتباهی است که معمولاً انجام می‌دهیم.

از بین بردن رسوب آب از روی شیشه از جمله کارهایی است که انرژی زیادی از ما می‌گیرد چون گاهی با هر وسیله و شوینده‌ای که تمیزکاری کنیم باز هم ممکن است لکه آب بر روی آن باقی بماند و پاک کردن لکه آب از شیشه به وسواس ما تبدیل می‌شود.

و اما بدترین حالت زمانی است که برای عید، خانه را رنگ کرده‌ایم. نزدیک عید و مراسم خانه تکانی، پاک کردن رنگ از روی شیشه خودش به تنهایی نیاز به نیروی تمام وقت دارد.

خدمات نظافت منزل با آچارباز
ارائه سرویس‌های با کیفیت نظافت اتاق‌ها و سرویس‌های بهداشتی، تمیز کردن شیشه‌ها و مرتب کردن فضای کابینت‌ها و کمدها و نظافت و تمیز کردن کف و دیوارهای خانه و هر آنچه که شما در نظافت منزلتان نیاز داشته باشید. آچارباز برای سرویس‌دهی خدمات منزل آماده است.
درخواست نظافت منزل

در زمان خانه تکانی عید تمیز کردن آشپزخانه شاید سخت‌ترین بخش کار باشد. چون آشپزخانه پر از وسایل ریز و درشت است که روی آن را لکه‌های روغن پوشانده است. خیلی از ما برای اینکه مجبور به تمیزکاری دیوارهای آشپزخانه نباشیم از رنگ روغن برای دیوارها استفاده می‌کنیم. دم عید است و آشپزخانه پر از کار، پاک كردن رنگ روغن از روي شيشه داستان جدیدی است که حالا حالاها تمام نمی‌شود.

تمیز کردن شیشه؛ معرفی بهترین و کاربردی ترین روش

پس بهترین روش تمیز کردن شیشه چیست و چطور می‌توانیم هر جور لکی را از روی شیشه‌های مختلف پاک کنیم. در این پست قصد داریم به نکاتی کاربردی اشاره کنیم که تمیز کردن پنجره‌ها را برای خانه تکانی عید به صورت کامل، بسیار آسانتر می‌کند.

پاک كردن لكه آب از شيشه؛ بسادگی برق بیاندازید

از پنجره‌های بالا شروع کنید و به ترتیب به پنجره‌های پایینی برسید. وقتی کار را با پنجره‌های پایینی شروع کنید و بعد به سمت پنجره‌های بالا بروید، قطرات آب و کف از شیشه‌های بالا به شیشه های پایینی (که قبلاً آنها را تمیز کرده‌اید) سرایت می‌کند و کار شما را دوبرابر می‌کند. حالا مجبورید انرژی مضاعفی برای پاک کردن پاک كردن لكه آب از شيشه و از بین بردن رسوب آب از روی شیشه بگذارید.

پاک کردن جرم شیشه؛ لذت دیدن ده برابر کنید!

برای تمیز کردن شیشه ها بدترین راهکار این است که با یک دستمال بصورت سطحی روی پنجره ها بکشید. البته این یک تفکر عمومی است که مردم فکر می‌کنند برداشتن یک تیکه دستمال یا ابر، غوطه ور کردن آن در آب و کف و بعد کشیدن آن به شیشه‌ها یک روش درست و اثبات شده برای تمیز کردن شیشه باشد. اما باید بدانید که این روش کاملاً غلط است.

تمیز کردن پنجره های هال و پذیرایی

دلیلش هم این است که کشیدن سطحی دستمال بر روی شیشه فقط گرد و غبار را از این یک طرف شیشه به آن طرف منتقل می‌کند. همچنین در این روش مقدار زیادی الکتریسیته ساکن بر روی شیشه‌ها ایجاد می‌شود که گرد‌و‌غبار بیشتری را هم به شیشه جذب می‌کند. برای جرم گیری شیشه ها و پاک کردن جرم شیشه از شوینده‌های مختلفی که در بازار هست می‌توانید استفاده کنید اما گاهی خانم‌ها یک محلول دست ساز خانگی برای تمیزکاری استفاده می‌کنند که ترکیبی از سرکه سفید، آب و یک شوینده ملایم باشد.

ریزه‌کاری‌های تمیز کردن شیشه

حالا که تا اینجای مطلب را خواندید این نکات می‌تواند کار را برای شما راحتتر کند:

  • دوری از نور خورشید: سعی کنید در مواقعی به سراغ تمیز کردن شیشه‌ها بروید که تابش نور مستقیم خورشید در حداقل باشد.

دلیل اصلی آن نور مستقیم خورشید، فرآیند خشک شدن شیشه‌ها را سریعتر می‌کند و همین باعث ایجاد رد دستمال بر روی شیشه، لکه‌های مات و ماندن لک شوینده بر روی آن می‌شود.

نکات مهم تمیز کردن شیشه و پنجره

  • جهت‌های تمیزکاری: برای اینکه بفهمید دقیقاً کجای شیشه لکه دارد، ابتدا شیشه‌های بیرونی را به شکل افقی پاک کنید و بعد شیشه‌های درونی را به طور عمودی تمیز کنید.
  • تعویض ابزارها و وسایل: از آنجایی که شیشه‌ها شفاف هستند، تمیز کردن آنها نیازمند حفظ کردن شفافیت سطح آنهاست. برای اینکار سعی کنید دستمال و آب کف‌تان را به طور مرتب عوض کنید.
  • استفاده از جاروبرقی: قبل از تمیز کردن سطح شیشه‌ها، حتماً سطح آنها را جاروبرقی کنید تا گرد و غبار آن برداشته شود

پیشنهاد مطالعه

تمیز کردن پنجره دوجداره؛ سخت اما نتیجه لذت بخش

پنجره‌های دوجداره کمی با پنجره‌های معمولی و قدیمی متفاوت هستند. پس حین تمیز کردن شیشه دوجداره خصوصاً در زمان خانه‌ تکانی عید به مواردی که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم دقت کنید تا کارتان راحتتر شود.

تمیز کردن شیشه دوجداره

  • از شیشه شور استفاده کنید: برای اینکه شیشه‌های پنجره‌هایتان را تمیز و براق کنید، حتماً از شیشه‌شور و مخصوصاً در صورت امکان از نوع میکرو فیبر آنها استفاده کنید.
  • از تِی آب‌جمع‌کن استفاده کنید: با استفاده از تِی‌های آب‌جمع‌کن می‌توانید خیال خودتان را از بابت ماندن رد آب و کف بر روی شیشه‌ها راحت کنید. همانطور که می‌دانید در زمان نظافت منزل این تِی‌ها یار همیشگی خانه‌دارها هستند. اما حواستان باشد که از مدلی استفاده کنید که لبه‌های آن کاملا تیز و صاف باشد و بر سطح شیشه‌های شما مماس شود.
  • از پارچه های بدون پرز استفاده کنید: برای خشک کردن نهایی شیشه‌ها از پارچه‌های بدون پرز استفاده کنید.
  • از اسفنج‌های طبیعی استفاده کنید: اگر پنجره‌های شما از قطعات شیشه‌های متوسط ساخته شده است، پس اسفنج‌ها به کارتان می‌آیند. استفاده از اسفنج و تِی آب‌جمع‌کن در کنار هم کارتان را خیلی آسان‌تر می‌کند.

حالا بیایید کار را به چند مرحله کاربردی تقسیم کنیم

مرحله اول: پنجره‌هایتان را با شیشه شور تمیز کنید.

یادتان باشد که حتماً قبل از شروع کار با آب و کف، سطح پنجره‌ها را با جارو برقی تمیز کنید و گرد و غبار آنها را بگیرید. از نوعی جارو برقی استفاده کنید که برای تمیز کردن سطوح پنجره مناسب باشد.

همانطور که قبلا هم گفتیم، بهترین روش برای تمیز کردن شیشه‌های سرتاسری و بزرگ، استفاده از شیشه‌ شور است. درمورد پنجره‌هایی که از قطعات کوچک شیشه تشکیل شده است هم می‌توانید از یک تی آب‌خشک‌کن و یک اسفنج استفاده کنید.

هرچقدر محلول تمیز کننده شما صابون و کف کمتری داشته باشد، کارتان راحتتر است. بهتر است مثلاً در یک گالون آب گرم، فقط از یک یا دو قطره مایع تمیز کننده استفاده کنید.

سعی کنید برای محافظت از فریم‌های پنجره‌ها در زمان تميز كردن پنجره آلومينيوم، از خیس کردن بیش از حد شیشه‌ها خودداری کنید.

 

مرحله دوم: وقت استفاده از تِی رسیده است.

یادتان باشد که بعد هربار کشیدن تِی آب‌جمع‌کن بر روی شیشه، با پارچه‌های بدون پرز سطح شیشه را خشک کنید.

حالا کار کشیدن تِی را از بالای سمت چپ پنجره آغاز کنید و بعد به شکل الگوهای S مانند آن را خشک کنید. اگر پنجره‌های شما دارای شیشه‌های بزرگ و سرتاسری است، بهتر است آنها را به شکل رفت و برگشت‌های عمودی خشک کنید.

 

مرحله سوم: آب اضافی را از لبه‌های پنجره پاک کنید.

اگر از تِی آب‌کشی استفاده کنید، می‌بینید که در لبه‌های انتهایی تِی، رد آب بر روی سطح شیشه باقی می‌ماند. برای پاک کردن آنها از یک دستمال نمناک استفاده کنید. نمناک بودن دستمال باعث می‌شود که هیچ لک ماتی بر روی شیشه باقی نماند. بعد از تمام شدن کار، همه جای پنجره را به دقت نگاه کنید و در صورت ماندن لکه، مراحل بالا را تکرار کنید.

ما سعی کردیم که در این مقاله اصول و روش‌های تمیز کردن شیشه را به صورت کامل توضیح دهیم، اما اگر با تمام این موارد باز فرصت انجام این کار سخت را نداشتنید می‌توانید از خدمات نظافت منزل آچار باز استفاده کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا