×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

نرم افزارتکنولوژی و کامپیوتر

6 روش برای رفع مشكل هنگ كردن كامپيوتر ویندوز

رفع مشکل هنگ کردن ویندوز

حتما شما هم با مشکل هنگ کردن سیستم مواجه شده‌اید. در این مواقع تنها راهی که به ذهنتان می‌رسد این است که کامپیوتر را خاموش و روشن و یا به اصطلاح Restart کنید و یا اینکه اقدام به نصب مجدد ویندوز می‌کنید، اما این‌ها تنها راه حل ممکن برای خارج شدن از این حالت نیست. چرا که با چند روش می‌توان در برخی موارد تا حدودی مشکل هنگ کردن ویندوز را برطرف کرد. در ادامه با آچارباز همراه باشید:

1- هنگام هنگ کردن کامپیوتر، کمی به آن فرصت دهید

زمانی که احساس کردید کامپیوتر شما هنگ کرده است، کمی صبر کنید و به کامپیوتر چند دقیقه فرصت دهید تا روند پردازش را انجام دهد. گاهی اوقات ممکن است یک کامپیوتر به ظاهر هنگ کرده باشد، اما در واقع فقط سرعت آن کند شده یا در حال پردازش یک کار پیچیده است. خیلی زود به فکر تعمیر لپ تاپ یا کامپیوتر خود نیفتید.

2- قفل شدن کامپیوتر را بررسی کنید

در این مواقع بهتر است بررسی کنید که آیا کامپیوتر به فشردن دکمه Caps Lock بر روی صفحه کلید پاسخ می‌دهد؟ و آیا چراغ این دکمه روشن یا خاموش می‌شود یا خیر! اگر چراغ آن روشن و خاموش شد، اقدام بعدی را انجام دهید و اگر هیچ تاثیری نداشت، کامپیوتر قفل شده و شما باید کامپیوتر را دوباره راه اندازی یا ریستارت کنید. در صورت تمایل به دریافت قیمت کامپیوتر روی لینک کلیک کنید تاعلاوه بر دریافت قیمت از مشاوره‌های تخصصی کارشناسان فالنیک نیز بهره‌مند شوید.

برای تعمیر کامپیوتر از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید

3- بستن کامل یا End Task کردن برنامه‌ای که پاسخ نمی‌دهد

اگر Caps Lock روشن و خاموش می‌‍شود به این معنی است که ویندوز هنوز کار می‌کند و برنامه دیگری است که پاسخ نمی‌دهد و باعث هنگ کردن کامپیوتر شده است. برای End Task کردن برنامه‌ها، می‌توانید دکمه‌های Ctrl + Alt + Del را با هم فشار دهید تا تنظیمات Task Manager باز شود. بعد از باز شدن این پنجره، برنامه‌ای که پاسخ نمی‌دهد و باعث هنگ کردن کامپیوتر شده است را انتخاب کرده و گزینه End Task را انتخاب کنید، این عمل کامپیوتر را از حالت قفل خارج می کند.

توجه داشته باشید که بعد از انتخاب End Task ، حدود ۱۰ الی ۲۰ ثانیه زمان می‌برد تا برنامه بسته شود.

رفع مشکل هنگ کردن ویندوز

4- راه اندازی مجدد کامپیوتر

حال اگر هیچ کدام از موارد بالا عمل نکرد، باید کامپیوتر را دوباره راه اندازی کنید. آن را خاموش کرده و بعد از خاموش شدن کامپیوتر چند ثانیه صبر کنید و سپس آن را روشن کرده و اجازه دهید که به صورت عادی راه اندازی شود.

به این نکته توجه داشته باشید که در زمان راه اندازی کامپیوتر، ممکن است با صفحه‌ای مواجه شوید که از شما سوال می‌کند که آیا می‌خواهید ویندوز در حالت امن (Safe Mode) یا به صورت عادی راه اندازی شود. حالت عادی را انتخاب کنید و ببینید که آیا ویندوز به درستی و بدون خطا راه اندازی می شود یا خیر؟

5- مشکلات مربوط به سخت افزار یا درایورهای دستگاه را حل کنید.

در صورت موفق نبودن هیچکدام از مراحل بالا، ممکن است ایراد سخت افزاری یا خطای مربوط به درایور وجود داشته باشد.

چرا که یک هارد درایو، RAM و کارت گرافیک معیوب و یا نقص در قطعات دیگر سخت افزاری، به راحتی می‌تواند باعث هنگ کردن کامپیوتر شود. همچنین گفتنیست آپدیت نبودن درایور یک قطعه نیز می‌تواند به علت تداخل با درایورهای دیگر یا عدم عملکرد صحیح، باعث هنگ کردن دستگاه شود.

اگر مطمئن شدید که یک قطعه سخت افزاری معیوب باعث قفل شدن و هنگ کردن سیستم شده است، باید سریع قطعه را تعویض کنید تا از آسیب بیشتر به کامپیوتر جلوگیری شود. برای انجام این کار بهتر از متخصصین سخت افزار کمک بگیرید تا از آسیب جدی‌تر به سیستم شما جلوگیری شود. تیم آچارباز در این زمینه در خدمت شماست. می‌توانید با مراجعه به وبسایت آچارباز، درخواست ارتقا کامپیوتر خود را ثبت کنید تا کارشناس مورد نظر با شما تماس گرفته و اقدامات لازم انجام شود.

اما اگر درایور یک قطعه ایراد داشته باشد، شما باید جدیدترین درایور آن را از وب سایت تولید کننده دانلود کرده و آن را قبل از قفل شدن کامپیوتر نصب کنید. یا این که از کامپیوتر دیگری آن را دانلود کرده و بر روی کامپیوتر خود نصب کنید.

اگر نمی‌توانید قبل از هنگ کردن کامپیوتر، جدیدترین درایور را نصب کنید، می‌توانید کامپیوتر را در حالت امن یا همان Safe Mode راه اندازی کنید.

رفع مشکل هنگ کردن ویندوز

شما در این حالت می‌توانید به بخش Device Manager دسترسی داشته باشید و درایوری که به درستی کار نمی‌کند را حذف کنید. سپس کامپیوتر را راه اندازی مجدد کرده و ویندوز را در حالت عادی باز کنید. در این مرحله ویندوز سخت افزار را شناسایی می‌کند و درایور آن را مجدد نصب می‌کند. این فرآیند می‌تواند برای رفع مشکل کافی باشد و از قفل شدن مجدد جلوگیری کند. همچنین می‌توانید جدیدترین درایور دانلود شده را نصب کنید تا از به روز بودن درایور آن قطعه مطمئن شوید.

پیشنهاد مطالعه

شما همچنین می توانید به قسمت BIOS رفته و هر سخت افزاری را که به درستی کار نمی کند را غیر فعال کنید و بررسی کنید که آیا این کار باعث جلوگیری از قفل شدن می شود یا خیر؟ به هر حال شما باز هم باید آن سخت افزار را تعویض کنید زیرا اگر این سخت افزار غیر فعال باقی بماند، ممکن است نتوانید به طور کامل از کامپیوتر خود استفاده کنید.

6- مراجعه به یک مرکز تعمیر معتبر

شما می‌توانید درخواست تعمیر لپ تاپ خود را در سامانه آچارباز ثبت کنید تا در صورت عدم رفع مشکل ما در کنارتان باشیم.

 
نصب ویندوز و نرم افزار در محل با آچارباز
خدمت نصب ویندوز و نرم افزار کامپیوتر شامل تمامی خدمات مربوط به نصب، تعمیر و ارتقای ویندوز و نرم‌افزارهای کاربردی و تخصصی ویندوز و لپ تاپ می‌شود. در این خدمت، تعمیرکار سیار آنلاین آچارباز برای نصب ویندوز و نرم افزار کامپیوتر شما، در هر بخش از مناطق ۲۲ گانه تهران به محلتان مراجعه خواهد کرد.

نصب ویندوز در محل

4.2/5 - (91 امتیاز)

نوشته های مشابه

‫557 دیدگاه ها

  1. سلام من دیشب کامپیوتر رو اسمبل کردم داخل ویندوز هنگ می‌کنه هم داخل بازی هارد همیشه 100% درگیره چکار کنم

  2. سلام خسته نباشید لب تاب من hp8540 با ویندوز 7 موقع کار سیستم پرش میکنه هنگ میکنه موس دیگه تکون نمیخوره موقع پخش فیلم هم گیر میکنه فیلم رو کامل نمیشه دید راهنمایی کنید باتشکر

    1. با سلام
      مهدی عزیز, به احتمال زیاد مشکل از ویندوز است. با نصب مجدد ویندوز مشکل برطرف خواهد شد.

  3. سلام با اینکه ویندوزم را تازه عوض کردم ولی باز هم بعد ده دقیقه تا نیم ساعت گیر میکنه و با ماوس و کیبورد هیچ کاری نمیشه کرد و مجبورم ری استارت کنم. علتش چیه؟

  4. با سلام
    لپ تاپ من لنوو هستش وقتی لپ تاپو روشن میکنم صفحه قفل میاد و وقتی کلیک میکنم تا پسوورد رو وارد کنم چیزی نمیاد ک بتونم پسووردو بزنم و وارد بشم.دکمه ctrl+alt+del فشار دادم اومد، ولی میخام بدونم علتش چی میتونه باشه!؟
    ممنون میشم بگید🌷

  5. سلام من اپ اسپات پلیر رو ریختم بعد برای باز شدن برنامه ای که می خواستم گفت یه فایل رو از تسک منیجر پاک باید کنی من فک‌کنم فایل اشتباهی رو پاک کردم و الان فقط صفحه اصلی لپتاپ برام باز میشه نه اپی کنارش هست نه ویندوزی فقط صفحه لاک اسکرین میاد خالی میدونید این را باید چکار کنم ؟

    1. با سلام
      آراد عزیز، آیا امکان وارد شدن به ویندوز را دارید یا فقط صفحه بوت قابل مشاهده است؟

  6. سلام
    من میخوام یه برنامه ای رو باز کنم باز میشه ولی یدفه کل صفحه به غیر برنامه باز شده تار میشه واصلا موس و کیبورد کار نمیکنه ممنون میشم راهنماییم کنید

  7. سلام من تازه ی کامپیوتر دست دوم گرفتم روش برنامه نصب کردم برنامه هارو ک باز میکنم کامپیوتر رو همون اول اون برنامه قفل میکنه

  8. سلام
    من داشتم تو لپتابم فيلم ميديدم يهو لپتابم هنگ كرد و صداى مثل جنراتور ميده هركارى ميكنم خاموش هم نمى شه مدل لپتابم ديل هستش لطفاً كمكم كنيد؟

  9. با سلام با روشن شدن کامپیوتر ویندوز بعد از پنج دقیقه هنگ میکند و با ری استارت کردن مشکل حل میشود و این مشکل دو یا سه بار در میان رخ میدهد

  10. سلام یه ۳ یا ۴ هفته هس که وقتی کامپیوتر رو روشن میکنم بعد از این که رمز کامپیوتر رو میزنم و داخل صفحه اصلی میرم بعد از چند دقیقه همچی هنگ میکنه . موس هیچ حرکتی نمیکه و کیبوردم عمل نمیکه اگه هم ۳۰ دقیقه تا چن ساعت ولش کنی همون جوری که هس باقی میمونه البته من میخام از طریق تنظیمات ریسیتش کنم اما قبل از اینکه برم تو تنظیمات هنگ میکنه راه حاتون چیه؟

  11. سلام خسته نباشید
    کامپیوترم ویندوز ۱۰ هست
    روشن میشه و در قسمت لودینگ هم مشکلی نداره…ولی وقتی وارد میشه…هیچ آیکونمرم افزاری نیست…انگار هیچی به غیر از ویندوز گوشه صفحه نیست..فقط والپیپر هست…روی ویندوز هم که می زنم هیچ اتفاقی نمی افته

  12. سلام
    ببخشید من یک لپ تاپ توشیبا مدل a210 دارم رم 1.5 و پردازنده amd 1.9 دهم گیگاهرتز
    لپ تاپ در زمان اجرا ویندوز فوق سریع هست حتی با اینکه
    هارد ssd روش نیست و از همین هاد های معمولیه ولی رو ویندوز 8.1 تو 7 ثانیه بوت میشه و عالی هست
    تو داخل ویندوز هم بدون لگ و باگ هست
    ولی زمانی که بازی میخوام انجام بدم فووووووق العاده هنگ میکنه و تا زمانی که بازی رو نبندی مشکل هست
    حتی ساده ترین بازی ها که 50 مگ بیشتر حم ندارند هم با لگ اجرا میشه در صورتی ک کانفیگ دستگاه با اون بازی ک اجرا میشه خیلیییییییی بالاتر هست
    مثلا یک بازی که 1 مگاهرتز بیشتز سی پی یو نمیخواد و 250 مگابایت هم رم
    ولی بازم هم لگ شدید داره
    مشکل از چیه
    باز هم میگم تو خود ویندوز خیلی رون است
    ممنون میشم جواب بدید

    1. با سلام
      این مشکل ممکن است به دلایلی چون ویروس گرفتن کامپیوتر، نصب همزمان چند آنتی ویروس روی دستگاه یا قرار دادن بازی ها روی بهترین رزولوشن و فشار آمدن به کارت گرافیک به وجود آمده است.
      پیشنهاد میکنیم رزولوشن بازی را چند مرحله پایین تر بیاورید و از ویروس نداشتن سیستم مطمئن شوید. همچنین برنامه های اضافی را در هنگام بازی کردن، اجرا نکنید.
      اگر مشکل دستگاه با راهنمایی های ارائه شده برطرف نشد، برای راهنمایی دقیق‌تر باید کارشناس از نزدیک دستگاه را بررسی کند.
      می توانید درخواست خود را در قسمت تعمیر کامپیوتر آچارباز ثبت کنید تا همکاران ما مشکل دستگاه را برطرف کنند.

  13. سلام خسته نباشید من گرافیکم 4هست رمم 16 نسل 11هست یهویی داشتم کار میکردم سیستم قفل شد هیچی کار نمیکنه لپ تاپم هست که اصلا نمیشه ری استارت کرد مشکل چیه راهنمایی میکنید

  14. سلام
    من لپ تاپم یکم هنگ میکرد دادم قبل امتحانا ویندوز شو عوض کنن و برنامه دریم‌ویور و نصب کنن ولی موقعه عوض کردن و نصب هنگ می‌کرده و ریست می‌کرده تو یه روز دوبار عوض کرد درست نشد بعد یه روز ازش استفاده کردم دیدم درست شده ولی فقط دو روز ازش استفاده کردم بازم بعد یه دقیقه قفل می‌کنه ریست می‌کنه میشه بگین مشکلش کجاست؟

  15. سلام خسته نباشید کامپیوتر من یه دو سه هفته ای که وقتی روشنش می کنم یه صدا میکنه بعد هنگ میکنه بعد از هنگ کردن داشتم همون تو سایت شما می خوندم نوشته بود آلتو کنترل دیل بزنید اینو میزنم باز 2.3دیقه بعدش هنگ میکنه رو میزنم بعد دو سه دقیقه بعد همونجوری هنگ میکنه نمیدونم چیکار کنم اگه میشه یه راه حل پیشنهاد کنید ممنون

  16. من چند رو زه هی لپ تاپ هنگ میکنه تو تسک منیجر میگه دیسک پره اما پر نیست همین طور هنگ میکنه بعد از چند دقیقه کند میشه

  17. سلام من با کامپیوترم بازی زیاد میکنم. یک چند وقتی هستش که در بعضی بازی کامپیوتر هنگ میکنه و من مجبور میشم ری استارت کنم دوباره مشکل حل میشه بعد که دوباره میرم داخل بازی همون‌جوری میشه و تا من ری استارت نکنم درست نمیشه

  18. سلام لپتاپم بیخوردی رفرش میشه هر دو ثانیه یکبار و نمیتونم کاری انجام بدم هیچ برنامه ای هم باز نیست ولی End Taskرو باز کردم مدام اعدادcpu و اینا در حاله تغییره چیکارکنم؟

  19. سلام . کامپیوتر من رو press ctrl , alt , delete to log on هنگ یا قفل شده . کیبرد هم سالم هست ولی هرچه این دکمه ها باهم میگیرم سیستم باز نمیشه .

  20. سلام وقت بخیر
    لپ تاپ من حین تماشای فیلم یهو قفل شده هیچ کدام از دکمه هاش هم کار نمیکنه ، تمام راه ها هم امتحان کردم دکمه های میان بر اما اصلا هیچ کدام از دکمه ها کار نمیکنه و همین جور صفحه مونده و کاری نمی تونم انجام بدم یک ساعته همین جور مونده!!میشه راهنمایی کنید چکار کنم !؟؟؟

  21. سلام خسته نباشید
    من جدیدا کامپیوترم یهو گیر میکنه و ضفحشم خاموش میشه هیچکاری نمیشه کرد جز ری استارت یا خاموش روشن کردن
    لطفا کمکم کنید اگه میدونید مشکلم چیه خیلی اذیت میکنه

  22. سلام من وقتی روشن میکنم موقع که بخواد بره توش هنگ میکنه و هیچ جوره خاموش نمیشهو از پشت کیس خاموش میکنم مشکل چی هست

  23. سلام وقت بخیر
    مشکل کامپیوتر من اینکه روشن میشه مثل همیشه هست اولش اما به جای اینکه ویندوز بالا بیاد یه صفحه سیاه رنگ که یکسری جملات انگلیسی بالا میاد و من هم اصلا متوجه نمیشم که چه مشکلی براش به وجود اومده من فکر میکنم که به دلیل اینکه ندونسته یه فلش ویروسی رو به کامپیوتر وصل کردم این طور شده باشه چون بعد اون فلش رو وصل کردم ویندوز بالا نیومد

  24. سلام .
    دیروز برنامه نود 32 رو در کامپیوتر نصب کردم . بعدش کامپیوتر هم هنگ میکرد و هم سرعتش کند شده بود. حالا برنامه رو هم حذف کردم .بازم یکم گیره. چکار کنم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  25. سلام من یه مشکلی دارم ویندوز بی خود بی جهت قفل میکنند به طوری کیبرد و موس کار نمیکنند ولی صدا هدفون میشنوم موقه ویدیو نگا کردن پلی کردن حتا حالت عادی با ویندوز کار نمیکنم مشکل به موجود می اید قطعات کامیپوتر کلا همشون کار میکنند بدون بوق مشکل چیست ویندوز:10 نسخه 21h1 رم دوتا 4گیگ=8از نوع ddr3 سی پی یو Intel(R) Core(TM) i3 CPU 53 @2.93GHz2.93 GHz جی پی یو انویدیا جی فورس 9500جی تی یک گیگ یک هارد اس اس دی 128گیگ و اچ دی دی 500گیگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا