×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

خدمات سرور

چند راهکار ساده برای نگهداری از سرور و اتاق سرور

نگهداری از سرور و اتاق سرور

مهم‌ترین امر بعد از خریداری تجهیزات دیجیتال، نگهداری از آن‌ها است. این نگهداری شامل سرویس کردن دوره‌ای، تعمیرات موردنیاز و از همه مهم‌تر نظافت آن‌ها است. با نگهداری تجهیزات دیجیتالی، عمر آن‌ها را افزایش داده و از مراجعه به سرویس‌کار بی‌نیاز شوید.

تجهیزاتی که در اتاق سرور وجود دارند بسیار باارزش و گران‌قیمت هستند و نگهداری از آن‌ها هم هزینه‌بر خواهد بود.

اگر دارای یک کسب‌وکار بزرگ هستید و در کنار آن یک اتاق سرور دارید، پس باید به غبارروبی و نظافت آن اهمیت دهید. گاهی در صورت وجود گردوغبار روی تجهیزات دیجیتال، عملکردشان ضعیف و کند شده و در دراز مدت نیاز به تعمیر اساسی خواهند داشت.

همه‌ی شما از حساسیت بالای تجهیزات سرور و شبکه باخبر هستید، جابه‌جایی یک سیم، شل شدن یک سوکت و یا سوئیچ، تلفات جبران‌ناپذیری دربر خواهد داشت. از این رو برای ورود به اتاق سرور محدودیت‌هایی وجود دارد. پس با این وجود کسی به‌خودی خود حق ورود به اتاق سرور را نداشته و تنها افرادی که دارای مجوز هستند قادر به ورود به این فضا خواهند بود. با تمام مهارت و تخصصی که این افراد دارند، توانایی نظافت تجهیزات سرور را ندارند. این کار باید توسط افرادی با همین مهارت صورت گیرد.

طراحی اتاق سرور توسط افرادی متخصص انجام می‌شود. برای این کار باید استانداردهای لازم رعایت شده تا تجهیزات دچار مشکل نشوند.

 

تعمیر سرور و تجهیزات شبکه در محل با آچارباز
تعمیر سرور اچ پی، نصب و راه‌اندازی سرور اچ پی، پیکربندی سرور اچ پی، ریدبندی و نصب در رک، عیب‌یابی، تعویض قطعه، به همراه گارانتی خدمات و سرویس ها، اعزام رایگان تعمیرکار متخصص سرور اچ پی در تهران.
درخواست تعمیر سرور

 

نکات مهم در نظافت اتاق سرور و تجهیزات شبکه

  1. برای نظافت اتاق سرور باید ابتدا هر سیستمی که نیاز به تمیز کردن دارد را خاموش کنید، سپس دوشاخه‌اش را از برق بکشید و اقدام به تمیز کردن کنید.
  2. بهم‌ریختگی سیم‌ها را برطرف کنید. سیم‌هایی که روی زمین ریخته شده می‌توانند حادثه آفرین باشند. سیم‌های اضافی را کوتاه کنید و به رک‌های موجود نظم ببخشید.
  3. در حین نظافت اتاق سرور، مراقب باشید تا هیچ کابلی جابه‌جا نشود. تجهیزات شبکه از جای خود تکان نخورده و نظم آن‌ها به هم نریزد.
  4. اگر تجهیزات سرور و شبکه‌ در محیط‌های عمومی قرار دارد، باید هر ماه آن‌ها تمیز کنید. زیرا گردوخاک زیادی روی سیستم‌ها تجمع می‌کند. ولی اگر دارای اتاق سرور هستید، نیازی به نظافت ماهانه ندارید. هر 6 ماه یکبار نیاز به نظافت تجهیزات دارید.
  5. از سالم بوده فن‌های اتاق سرور مطمئن شوید. گرم شدن اتاق سرور به دستگاه‌ها آسیب جدی وارد می‌کند.
  6. از پاک‌سازی تمام قطعاتی که برای نظافت جدا کرده‌اید اطمینان حاصل کنید و در نهایت برای برگرداندن تمام قطعات و سرورها به جای اول اقدام کنید.

نگهداری از سرور و اتاق سرور

پیشنهاد مطالعه

ابزار لازم برای نظافت تجهیزات شبکه

  1. برای تمیز کردن داخل سرور و حتی کیس‌های کامپیوتر تحت هیچ شرایطی از جارو برقی استفاده نشود، ممکن است خرابی‌های جبران‌ناپذیری به بار آید. برای این کار پمپ‌های فشار کوچک باطری‌دار طراحی شده‌اند که با خیالی آسوده می‌توانید با استفاده از آن‌ها داخل سرور را تمیز کنید. همچنین برخی از اسپری‌های فشار در بازار موجود هستند که برای تمیز کردن داخل کیس و سرور توصیه می‌شوند.
  2. پیشنهاد دیگری که برای تمیز کردن داخل سرور داریم استفاده از یک دستمال نمناک، کمی الکل، یک مسواک یک قلمو و یک دستگاه دمنده هوا است. با به‌کارگیری این تجهیزات، اتاق سرور را به بهترین شکل ممکن تمیز خواهید کرد.
  3. استفاده از مواد شوینده شیمیایی ممنوع است. حتی برای تمیز کردن قاب بیرونی سرور هم نباید از مواد شوینده استفاده کنید.
  4. تحت هیچ شرایطی هم برای تمیز کردن داخل سرور از آب استفاده نشود، تنها یک دستمال نمناک برای این کار کافی است.

مشاهده کردید که با رعایت چند نکته نه چندان سخت، اتاق سرور و سرور را تمیز کرده و از هزینه‌هایی که در آینده ممکن است بوجود آید جلوگیری کردید.

برخی از شرکت‌های خدمات رسان اقدام به راه‌اندازی سامانه‌هایی برای سرویس دهی به شما کرده‌اند. برای استفاده از خدمات این شرکت‌ها باید از طریق سایتی که در اختیار شما قرار داده شده ثبت نام کنید و یا با استفاده از اپلیکیشن درخواست خود را ثبت کنید.

4.3/5 - (3 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا