تلویزیون و مانیتور

انواع تلویزیون ال جی | انتخاب مناسب در تلویزیون‌های ال جی

انواع تلویزیون ال جی

از آن جایی که خرید تلویزیون موضوع مهمی در خرید‌های خانگی به شمار می‌رود و نیاز به کمی تخصص و تجربه و اطلاعات اولیه دارد. ما در ادامه این متن برایتان انواع تلویزیون ال جی را بررسی می‌کنیم که مورد توجه خریداران قرار گیرد.

یکی از تلویزیون‌ها که طی چند سال اخیر گستردگی و تنوع مدل بسیاری در ایران داشته است برند ال جی است. تلویزیون ال جی در بازار تلویزیون و الکترونیک توانسته است جواب‌گوی سلایق مختلف و کاربردهای متفاوت افراد باشد. در این مطلب با بررسی انواع تلویزیون‌های ال جی به شما خواهیم گفت که کدام مدل برایتان مناسب‌تر است!

برای خرید تلویزیون ال جی به چه نکاتی توجه کنیم؟

از مهم‌ترین پارامترها هنگام خرید انواع تلویزیون ال جی قیمت، کیفیت تصویر و امکانات هوشمند مانند اتصال به اینترنت و قابلیت پخش سه بعدی است.

گزینه‌های متفاوت دیگری مانند استفاده از پنل‌های OLED و LED و LCD و همچنین کیفیت نمایشگر به صورت ۴K و یا FULL HD و میزان refresh و نوسازی تصاویر، نوع صفحه تخت یا منحنی نیز مواردی هستند که طبق علاقه و کاربرد برای اشخاص مختلف مورد اهمیت و در نهایت استفاده قرار می‌گیرند.

همچنین کیفیت بالای مواد اولیه در ساخت تلویزیون نیز بسیار اهمیت دارد. زیرا هرچه دستگاه از مواد بی‌کیفیت‌تری ساخته شده باشد. تعمیر تلویزیون در بازه‌های کوتاه‌تر احساس می‌شود.

خرید تلویزیون ال جی
یکی از گزینه‌هایی که در هنگام فروش تلویزیون ال جیمورد توجه قرار می‌گیرد مدل‌های قاب دار یا بدون قاب است.
پیشنهاد مطالعه

بررسی تلویزیون ال جی از لحاظ ظاهر

یکی از گزینه‌هایی که همیشه در تلویزیون ال جی مورد بحث و بررسی خریداران قرار می‌گیرد مدل‌های قاب دار یا بدون قاب است. طراحی ظاهری هر کدام از تلویزیون‌های ال جی بسیار خاص و زیبا صورت گرفته است.

مدل ۵۵C7   تلویزیون الجی یک گام به جلو برداشته و با پایه‌ای مدرن یک صفحه بسیار نازک را روی خود سوار کرده است. برای تشخیص تلویزیون ۴K  ال جی از انواع دیگر مدل‌های این برند، کافی است در نام مدل آن حرف U را تشخیص دهید که این حرف نشانه کلمه ULTRA است. در حال حاضر ال جی مدل LG LA8600 یکی از خوش قاب‌ترین و زیباترین مدل‌های ال جی به شمار می‌رود.

تلویزیون ال جی
تلویزیون ال جی با ظاهر و مدل‌های متنوع و قیمت‌های مختلفی در بازار یافت می‌شود

انواع تلویزیون ال جی از لحاظ کیفیت تصاویر

برای اینکه کیفیت تصاویر ال جی را بسنجیم باید نمایشگر آن را بررسی کنیم. تلویزیون LG با مدل LCD  بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. اما با گذر زمان مدل‌های پیشرفته‌تری مانند LED جایگزین مدل‌های قبلی شده‌اند. تصاویر در انواع مدل تلویزیون ال جی به خصوص نمایشگرهای LED بسیار زنده و طبیعی به نظر می‌رسد به علاوه این که کیفیت پخش این مدل‌ها نیز بسیار بهتر و مصرف انرژی بسیار کمتری نسبت به انواع تلویزیون ال جی را دارا است. تمام این تفاوت‌ها به دلیل نور زمینه متفاوت است. تلویزیون‌های ال سی دی نور را به وسیله لامپ‌های فلورسنت می‌تابانند اما این حالت در تلویزیون ال ای دی به خاطر لامپ‌های ال ای دی پشت تلویزیون است.

از آن جایی که این تلویزیون‌ها رنگی مشکی و خالص دارند تصاویر پخش شده در آن‌ها بسیار جذاب‌تر و گیرا‌تر است. مدل‌های SJ80055 و همچنین UJ752 تکنولوژی LED بسیار کیفیت عالی و خوبی دارند و از تکنولوژی ۴K نیز پیروی می‌کنند.

خرید تلویزیون ال جی
کیفیت تصاویر پخش شده در تلویزیون ال جی بسیار بالاست و تصاویر زنده و جذاب به نظر می‌رسند

بررسی قیمت تلویزیون ال جی

برای خرید تلویزیون باید قیمت‌ها را مورد بررسی قرار داده و متناسب با بودجه خود یکی از انواع تلویزیون ال جی را انتخاب و خریداری کنید. اگر تلویزیونی با قابلیت پخش سه بعدی یعنی ۳D مد‌نظرتان هست باید بدانید که این تلویزیون‌ها کمی گران قیمت هستند.

با توجه به این که این قابلیت تنها برای کودکان و نوجوانان جذابیت داشته و ممکن است شما به عنوان یک فرد بزرگسال چند ماه یک بار از این ویژگی استفاده کنید. بنابر این این گزینه کارایی بسیاری برای تمامی افراد نخواهد داشت. همین دلیل باعث شد تلویزیون 3d  به همان سرعتی که به بازار وارد شد از بازار خارج شود.

انواع تلویزیون ال جی
تلویزیون هوشمند ال جی به شما امکان وبگردی، بازی و فعالیت در شبکه‌های اجتماعی را می‌دهد

تلویزیون‌های هوشمند برند ال جی به راحتی به اینترنت متصل و شما را قادر می‌سازد به صورت بی‌سیم و از طریق وای فایی که در منزل دارید یا از طریق سیم به پورت اینترنت فعال در منزل متصل شوید.

شما با تلویزیون هوشمند می‌توانید به اینترنت متصل شوید و به شبکه‌های اجتماعی بروید، ایمیل خود را چک کنید، برنامه و بازی دانلود کنید.

هوشمند بودن تلویزیون  یکی از پارامترهای افزایش دهنده قیمت است، اگر به این ویژگی نیاز دارید بهتر است برای آن کمی هزینه کنید. در غیر این صورت می‌توانید اینترنت را از راه‌های دیگری به کارهای روزمره تان اضافه کنید. هر چند که قابلیت اتصال به اینترنت موضوع بسیار مهم و قابل توجهی است ولی اگر برایتان کاربردی ندارد از خرید تلویزیون اسمارت صرف نظر کرده و مدل‌های دیگر تلویزیون ال جی را انتخاب کنید.

گارانتی خوب شرط خرید یک تلویزیون خوب

بعد از بررسی انواع مختلف تلویزیون ال جی، باید به شرایط گارانتی محصول نیز دقت کنید. کمپانی ال جی با تحت گارانتی شرکت گلد ایران به گارانتی لوازم الکترونیکی می‌پردازد.

این نمایندگی روی تمامی محصولات ال جی قرار دارد، مگر این که آن دستگاه از رده محصولات تولیدی خارج باشد و به عنوان جنس تقلبی به فروش برسد. توجه داشته باشید که اگر به دنبال یک تلویزیون بی عیب و نقص از کمپانی الجی هستید باید شرایط گارانتی را از فروشنده بپرسید و هنگام خرید گارانتی گلد ایران را نیز دریافت کنید.

خرید تلویزیون ال جی
گارانتی محصولات شرکت الجی در ایران تحت نظر گلدایران عرضه می‌شود
پیشنهاد مطالعه

تلویزیون ال جی با کیفیت HD

تلویزیون‌های SUPER UHD 4K از جدید‌ترین مدل‌های تلویزیون‌های HD ال جی هستند. این تلویزیون‌ها به صورت اولترا اچ دی طراحی شده‌اند و به وسیله آن‌ها می‌توان وضوح تصویر را تا چهار برابر تلویزیون‌های فول اچ دی مشاهده کرد. تلویزیون‌های SUPER UHD بیش از یک میلیون رنگ را به تصویر می‌کشند و در رده تلویزیون‌های هوشمند قرار می‌گیرند.

انواع تلویزیون ال جی
تلویزیون‎های super uhd وضوح تصاویر را تا چهار برابر بهتر از سایر تلویزیون‌ها نشان می‌دهند.

سایز این تلویزیون‌ها به ترتیب ۴۹، ۵۵، ۶۰،۶۵،۷۵، ۷۹، ۸۶ اینچی است. دقت رنگ در این تلویزیون‌ها True Color Accuracy است و صدا در آن‌ها harman/kardon است. زاویه دید گسترده‌ای دارند و از فن آوری webOS نیز بهره‌مند هستند.

تلویزیون ال جی با طراحی OLED

تلویزیون‌های اولد کنتراست خیره کننده‌ای دارند و رنگ‌ها در صفحات نمایش تلویزیون‌های OLED بسیار عمیق و خیره کننده است. صفحات این تلویزیون‌ها بسیار باریک هستند و مصرف انرژی و وزن آن‌ها از دیگر انواع تلویزیون ال جی بسیار کمتر است. در صورتی که ظاهر تلویزیون برای شما اهمیت ویژه‌ای دارد از این دسته تلویزیون‌ها انتخاب کنید.

حالت Dolby Vision نیز در این تلویزیون‌های ال جی درنظر گرفته شده است. تلویزیون‌های OLED ال جی را می‌توانید در اندازه‌های ۵۵، ۶۵، ۷۷ اینچی تهیه کنید، این تلویزیون‌ها در ابعاد کوچک تولید نمی‌شوند زیرا در ابعاد کوچک نمی‌توانند کیفیت تصاویر را نشان دهند. باید بدانید این تلویزیون‌ها به خاطر ویژگی‌های گفته شده قیمت بالایی دارند.

تلویزیون ال جی در مدل‌های ۴K

این مدل‌های تلویزیون ال جی وضوح تصویر فوق العاده‌ای دارند و تصویری با چهار برابر کیفیت یک تلویزیون HD را در اختیار شما می‌گذارند. تلویزیون‌های UHD 4K در اندازه‌های کوچک مانند ۴۳ اینچی نیز عرضه می‌شوند و از نظر ابعاد و اندازه محدود نیستند.

انواع تلویزیون ال جی با خاصیت FULL HD

تلویزیون‌های FULL HD ال جی وضوح تصویر بسیار عالی را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد. که در رده تلویزیون‌های هوشمند ال جی قرار گرفته‌اند. همچنین خاصیت Color Master Engine را دارا هستند.

انواع تلویزیون ال جی
کنتراست در تلویزیون‌های اولد ال جی بسیار بالاست و رنگ‌ها عمیق‌تر نشان داده می‌شوند.
5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

  1. کسی اگر تلویزیون ال جی دارد بگوید خوب است یا نه

    یک جا در مقاله نوشته بودید OLED و LED و LCD
    این ها چه فرقی با هم دارند؟ یعنی چی؟

    1. با سلام عباس عزیز
      صفحه نمایشگر تلویزیون OLED از یک لایه مواد ارگانیک تشکیل شده که بین دو الکترود قرار گرفته است. در تلویزیون‌های LCD نور صفحه از طریق پس زمینه تولید می‌شود و رنگ‌های مختلفی را می‌گیرد ولی در تلویزیون‌های OLED رنگ‌ها توسط خود پیکسل‌های تلویزیون تولید می‌شود.
      برای این که با تفاوت‌های LCD و LED نیز آشنا شوید می‌توانید مطلب تلویزیون LED یا LCD ؟ کدامیک بهتر است؟ را مطالعه کنید.

    1. سلام
      فاطمه عزیز
      در صورتیکه هزینه و قیمت تلویزیون برای شما مهم نیست و محدویت قیمت ندارید، تلویزیون‌های 4K بسیار کیفیت مطلوبی دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا