×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

نظافت منزل و ساختمان

تمیز کردن کاشی دیوار دستشویی و حمام بدون دست درد!

تمیز کردن کاشی دیوار حمام

تمیز کردن کاشی‌ دیوار دستشویی و حمام از سخت‌ترین و زمان‌برترین کارها در زمان تمیز کردن خانه است که می‌توانید آن را به شرکت‌های خدمات نظافت منزل بسپارید یا خودتان به تنهایی آن را انجام دهید.

اگر کاشی‌ها نو و تمیز هستند و هنوز جرم نگرفته‌اند کافی است فقط هفته‌ای یک بار داخل یک سطل آب داغ مقداری پودر ماشین لباسشویی بریزید و به آرامی بر روی کاشی‌ها بکشید. پس از آن با آب اقدام به تمیز کردن کاشی دیوار دستشویی و حمام خود کنید. اگر این کار را هفته‌ای یک بار به صورت مرتب انجام دهید، دیگر نیازی به مواد جرم گیر و سفیدکننده نخواهید داشت.

خدمات نظافت منزل با آچارباز
ارائه سرویس‌های با کیفیت نظافت اتاق‌ها و سرویس‌های بهداشتی، تمیز کردن شیشه‌ها و مرتب کردن فضای کابینت‌ها و کمدها و نظافت و تمیز کردن کف و دیوارهای خانه و هر آنچه که شما در نظافت منزلتان نیاز داشته باشید. آچارباز برای سرویس‌دهی خدمات منزل آماده است.
درخواست نظافت منزل

 

حال فرض می‌کنیم که شما با کاشی‌های جرم گرفته‌ای رو به رو هستید که به راحتی تمیز نمی‌شوند. چه باید کرد؟!

ما اینجاییم تا در تمیز کردن کاشی دیوار دستشویی و حمام و همچنین تمیز کردن کف سرویس بهداشتی شما را یاری کنیم.

تمیز کردن کاشی حمام و دستشویی با مواد شوینده مناسب

جرم گیری کاشی و سرامیک دستشویی و حمام

سرامیک و کاشی‌ها و همچنین درزهای بین آن‌ها به مرور زمان جرم می‌گیرند، سیاه و کثیف می‌شوند.

موادی که برای از بین بردن این جرم‌ها و کثیفی‌ها لازم دارید شامل یک لیوان سرکه، نصف لیوان جوش شیرین، یک لیوان آب داغ، نصف لیوان پودر ماشین لباسشویی و یک فرچه و اسپری است.

ابتدا سطوح کاشی دیوار را با آب داغ خیس کنید، سپس سرکه و جوش شیرین و پودر ماشین لباسشویی را با هم ترکیب کرده و در بطری اسپری بریزید. مخلوط را بر روی کاشی‌ها اسپری کنید. پس از گذشت نیم ساعت، با فرچه به آرامی شروع به تمیز کردن آن‌ها کنید. این کار نه تنها جرم میان درز کاشی‌ها را از بین می‌برد، بلکه باعث جلا دادن به سطح آنها نیز می‌شود. برای تمیز کردن خط دوغاب مرزهای بین کاشی و سرامیک‌ها، از بخارشوهای با فشار بالا و وسایل شستشوی قوی نیز می‌توانید استفاده کنید.

بهترین جرم گیر کاشی و سرامیک

اما بهترین شوینده سرویس بهداشتی و جرم گیر کاشی و سرامیک کدام‌ها هستند؟

در صورتی که کاشی‌های شما جرم بسیار زیادی داشته باشند، با ترکیبی که بالاتر به آن اشاره کردیم پاک نخواهند شد. در این صورت بهتر است از قوی‌ترین ترکیب جرم گیر کاشی استفاده کنید. برای این کار سرکه، جوش شیرین و پودر لباسشویی را با مقداری سفیدکننده ترکیب کنید و بر روی سطوح و درزهای کاشی اسپری کنید و مانند روش بالا پس از نیم ساعت با فرچه اقدام به تمیز کردن کاشی دستشویی و حمام خود کنید. از آن جایی که مواد سفید کننده خاصیت شیمیایی بسیار بالایی دارند و برای سلامتی مضر هستند به یاد داشته باشید که هنگام انجام این کار حتماً هواکش را روشن کنید یا درب سرویس بهداشتی را باز بگذارید. اگر احساس می‌کنید که کاشی‌ها نیاز به تمیز کاری حسابی دارند و شما نمی‌توانید از مواد سفیدکننده استفاده کنید، به فکر سلامتی خودتان باشید و با خدمات نظافت منزل تماس بگیرید.

توصیه: سعی کنید استفاده از مواد شستشوی صنعتی را در اولویت آخر خود قرار دهید. این مواد علاوه بر این که در دراز مدت جنس و رنگ کاشی‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهند، ممکن است سلامتی شما را نیز به خطر بیاندازند.

برق انداختن دیوار حمام

جرم گیر کاشی و سرامیک نانو

آیا می‌دانید تمیز کردن کاشی دیوار دستشویی و حمام نانو با کاشی های معمولی چه تفاوتی دارد؟ کاشی‌های معمولی در اثر برخورد قطرات آب و بخار آب، لک می‌شوند و به مرور زمان، رسوبات محلول در آب تبدیل به جرم می‌شوند. این امر به مرور باعث کدر و تیره شدن سطح کاشی می‌شود که حتی با شستشوی مداوم نیز از بین نمی‌رود.

یکی از روش‌هایی که می‌توان با آن از این موضوع جلوگیری کرد اعمال پوشش نانو بر روی سطوح کاشی ها است. این کار علاوه بر این که کاشی‌ها را از لک شدن محافظت می‌کند، از نفوذ انواع باکتری‌ها و چربی‌ها و تجمع آن‌ها در درزهای کاشی جلوگیری می‌کند.

با نانو یا آب گریز کردن کاشی های دیوار حمام یا سرویس بهداشتی می‌توانید با مواد شوینده خداحافظی کنید.

پیشنهاد مطالعه

دیوار‌های با پوشش نانو را چطور تمیز کنیم؟

برای تمیز کردن کاشی دیوار دستشویی و حمام نانو، فقط به یک اسپری آب و یک دستمال خشک احتیاج دارید. به همین راحتی دیوار شما تمیز است.

این کار نه تنها باعث تمیزی کاشی‌ها می‌شود بلکه رنگ، جلا و نو بودن کاشی‌ها به مدت طولانی‌تری نسبت به حالت عادی بر روی آن‌ها باقی خواهد ماند.

چند تا از بهترین روش‌ های شتسشوی پرده حمام

اگر حمام و سرویس بهداشتی شما یکی است و با یک پرده از هم جدا شده‌اند یا به دور وان حمام‌تان پرده کشیده‌اید؛ باید بدانید که قبل از هر گونه تمیز کاری اول باید پرده را جدا کرده و بشویید چون سرشار از انواع آلودگی‌هاست. این پرده‌ها معمولاً از جنس پلاستیکی هستند و به راحتی با یک شوینده و کمی آب گرم تمیز می‌شوند. می‌توانید برای شستشو از ماشین لباسشویی استفاده کنید. اما اگر دوست ندارید آن را در ماشین لباسشویی تمیزتان بیاندازید، یک لگن را پر از ولرم کنید و مقداری شوینده در آن بریزید سپس اجازه دهید چند ساعتی پرده در این مخلوط بماند. در این فاصله شما به کارهای دیگر برسید و بعد از چند ساعت، پرده را با دستکش شسته و تمیز کنید.

تمیز کردن درز سرامیک

تمیز کردن لکه های خاص از روی کاشی

گاهی علاوه‌ بر گرد و غبار یا جرم‌های معمولی‌ای که ممکن است بر روی کاشی‌ها باشد، با لکه‌هایی نیز مواجه می‌شویم که نیاز به روش‌های خاص‌تری برای شستشو دارند.

  • لکه خون: برای تمیز کردن کاشی دیوار دستشویی و حمام از لکه خون می‌توانید از سفیدکننده یا محلول آب اکسیژنه استفاده کنید. به این صورت که مقداری از محلول را بر روی دستمال ریخته و بر روی لکه می‌کشیم. با این کار لکه به راحتی و بسیار عمیق از بین می‌رود.
  • آدامس یا شمع: برای برداشتن آدامس با شمع چسبیده شده بر روی کاشی، از یخ استفاده کنید. تعدادی یخ قالبی را در کیسه بریزید و بر روی آدامس یا شمع قرار دهید. پس از 10 دقیقه استحکام آن را بررسی کنید تا سفت شده باشند. سپس با کاردک آن‌ها را از کاشی جدا کنید و لکه باقی مانده از آن را با دستمال و مقداری شوینده از بین ببرید.
  • جوهر: بر روی یک تکه پارچه یا دستمال مقداری سفیدکننده بریزید و تا از بین رفتن کامل لکه جوهر آن را بر روی لکه نگه دارید. به محض از بین رفتن جوهر، دستمال را بردارید و بیش از حد آن را بر روی کاشی نگه ندارید.

و در آخر توجه داشته باشید که کاشی‌ها و سرامیک‌ها نقش بسیار مهمی در نشان دادن تمیزی فضای سرویس بهداشتی شما دارند، پس بهتر است در تمیز کردن کاشی دیوار دستشویی و حمام و همچنین تمیز کردن کف دستشویی خود مقداری وسواس بیشتری به خرج دهید.

 

لطفا به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

‫8 دیدگاه ها

  1. سلام کاشی های دسشویی ما یه جنس خاصی داره
    رنگش طوسی هستش
    حالت مات و کدر رنگ داره و صاف و صیقلی و براق نیست
    و هرچقدر میشورم هیچ تاثیری نداره بدتر هی لک‌میشه
    بنظرتون با چی بشورم که قشنگ تمیز بشه

  2. سلام خسته نباشین
    کاشی ک سیاهه و برا سرویس بهداشتی و حموم استفاده شده ک لکه داره چجوری تمیز میش؟؟؟؟

  3. مطلبای خوبی که تو سایتتون میذارین قابل تقدیره. خیلی ممنونم که دارین سعی میکنین کار مردم رو راه بندازین. اینقدر اینترنت تو زندگی مردم نقش پر رنگی پیدا کرده که حتی دیگه واس لوله بازکنی برچسب ها بی معنا شدن و کسی دیگه نمیره روی در و دیوار دنبال لوله بازکن بگرده. خیلی از کتاب ها الان آنلاین پیدا میشن و واسه آموزش دیدن خیلی از کارها نیازی نیست بریم دنبال کلاسهای حضوری. واقعا ازتون ممنونم که کار رو برامون راحت تر کردین. من الان دیگه همه کارام از پیدا کردن آموزش های ساده تا چاه بازکنی خونم رو اینترنتی اوکی میکنم

  4. اگر سرکه و جوش شیرین رو باهم ترکیب کنم، درزهای کاشی هارو تمیز میکنه؟ قسمتهای سیاهی که کهنه شدن و تمیز نمیشن.

    1. ترکیب جوش شیرین و سرکه یک تمیز کننده فوق العاده اثربخش است. اما استفاده از ماده در محیط های بسته با پیشنهاد نمی کنیم. البته تحت هیچ شرایطی این ترکیب را در ظرف دربسته نگهداری نکنید. زیرا ظرف منفجر خواهد شد. بهتر است مقداری آب هم به این ترکیب اضافه کرده و بعد از اتمام کار، محلول را دور بریزید و در خانه نگهداری نکنید.

    1. سلام

      بهتر است از کشیدن سیم و دیگر وسایل خشن و زمخت روی دیوار، سرامیک و کاشی‌ها خودداری کنید. این موارد تنها باعث آسیب زدن به دیوار و سرامیک می‌شوند. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید مقاله تمیز کردن سرامیک رو بخونید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا