لوازم برقی آشپزخانه

بهترین جا برای ماکروفر کجاست؟

بهترین جا برای ماکروفر

در علم معماری، به منظور سهولت کار در آشپزخانه، معماران مثلث کار را طراحی کرده‌اند. مثلث کار محیطی است که بیشترین تردد هنگام پخت و پز در آن صورت می‌گیرد. اضلاع این مثلث را حد فاصل بین یخچال، سینک ظرفشویی و اجاق گاز تشکیل می‌دهد. امروزه ماکروفر به یکی از پرکاربردترین وسایل آشپزخانه تبدیل شده است، بنابراین ضروری است که در مورد بهترین جا برای ماکروفر، آگاهی داشته باشید و آن را در قسمت درستی از این مثلث قرار دهید. علاوه بر آن، اگر مکان درستی انتخاب نشود، ممکن است ماکروفر به مشکل بخورد. پس اگر می‌خواهید بهترین جا برای ماکروفر را بدانید؛ در ادامه این مطلب آچارباز با ما همراه باشید.

چک لیست بهترین جا برای ماکروفر در آشپزخانه

در ادامه با لیست بهترین محل‌ها برای ماکروفر در آشپزخانه آشنا می‌شویم:

روی کانتر

چنانچه فضای آشپزخانه شما بزرگ است، یکی از بهترین مکان‌ها برای قرار دادن ماکروفر، کانتر آشپزخانه است. در این چیدمان، ماکروفر در ارتفاع مناسبی قرار می‌گیرد و دسترسی به آن نیز آسان است.

گذاشتن ماکروفر روی کانتر
در صورتی‌که ماکروفر را روی کانتر نصب می‌کنید از قرار دادن ظروف فلزی در اطراف آن خودداری کنید.

زیر کانتر

چنانچه فضای آشپزخانه شما کوچک است و قرار دادن ماکروفر روی کانتر برای شما امکان پذیر نیست، بهتر است یکی از کابینت‌های پایینی را انتخاب کرده و ماکروفر را درون آن قرار دهید. برای انجام این کار، لازم است قفسه‌ای انتخاب کنید که ابعاد آن از ماکروفر بزرگتر باشد. همچنین باید درب کابینت را برای سهولت استفاده از ماکروفر، جدا کنید.

بهتر است از کابینت‌هایی که ارتفاع کمی از زمین دارند، برای این کار استفاده نکنید؛ زیرا علاوه بر ایجاد مشکل هنگام استفاده از دستگاه، برای خانواده‌هایی که فرزند کوچک دارند نیز خطرناک است.

فضای بین کابینت‌ها

استفاده از قفسه‌های بالایی کابینت، برای کسانیست که به ظاهر چشم‌نواز لوازم آشپزخانه اهمیت بسیار می‌دهند. در این نوع جایگذاری، در بین قفسه‌های آشپزخانه، جایگاهی مختص به مایکروفر در نظر گرفته می‌شود. این نوع از چیدمان، باعث برجسته‌تر شدن لوازم آشپزخانه می‌شود و مایکروفر را در ارتفاع دلخواه قرار می‌دهد. باید دقت داشته باشید که ماکروفر را در ارتفاع خیلی بالا و یا پایین نصب نکنیم.

نصب ماکروفر در کابینت‌ها
در دکوراسیون جدید به در زمان طراحی و اجرای کابینت‌ها فضای مخصوص ماکروفر در نظر گرفته می‌شود.

قراردادن در بالای فر

قرار دادن ماکروفر بالای فر به چیدمان سرآشپز معروف است که برای داشتن زیبایی بیشتر، وسایل استیل را در کنار یکدیگر قرار می‌دهند. این ترکیب چشم‌نواز، زیبایی بصری بسزایی ایجاد می‌کند، اما باید توجه داشته باشید که ممکن است حین استفاده از یکی، دسترسی به دیگری دشوار شود.

نصب ماکروفر بالای فر
اگر در آشپزخانه علاوه بر ماکروفر، فر دارید می‌توانید از چیدمان سرآشپز استفاده کنید.

قراردادن ماکروفر در جزیره آشپزخانه

اگر قصد دارید ماکروفر را از دید مخفی کنید، بهترین جا برای آن، قفسه‌ای مخصوص در جزیره آشپزخانه است. مزیت این چیدمان، در استفاده‌ی کاربردی از فضای جزیره است. با این کار، هم ماکروفر دیگر جلوی چشم نیست، هم دسترسی به آن راحت است. نصب ماکروفر در جزیره در صورتی‌که دارای کابینت زیرین باشد، بسیار آسان است و برای شما هزینه‌ای زیادی نخواهد داشت. اما نیاز به سیم کشی برق و تعبیه‌ی جعبه‌ی برق در جزیره دارد.

نصب ماکروفر در جزیره
اگر تمایل دارید فضای آشپزخانه شما خلوت به نظر برسد، می‌توانید در جزیره آشپزخانه محلی را برای نصب ماکروفر در نظر بگیرید.

قراردادن ماکروفر در کابینت‌های دربسته

چنانچه شما زیاد از ماکروفر استفاده نمی‌کنید، می‌توانید یکی از کابینت‌های بالا یا پایین آشپزخانه خود را به ماکروفر اختصاص دهید.

استفاده از قفسه‌های کابینت دربسته برای ماکروفر، به شما کمک می‌کند تا از سایر‌ فضاهای موجود استفاده مفیدتری داشته باشید. این نوع چیدمان، بیشتر برای آشپزخانه‌هایی با فضای کوچک استفاده می‌شود.

قراردادن در کابینت‌های زاویه دار

در بسیاری از آشپزخانه‌های بزرگ یا حتی کوچک، زوایایی وجود دارد که به‌طور معمول، کاربردی نداشته و از زیبایی فضای آشپزخانه نیز می‌کاهد. در چنین شرایطی، بهتر است از این زوایا برای قفسه‌بندی و قرار دادن برخی لوازم برقی، درون آن‌ها استفاده کنید.

قراردادن در کابینت یدکی

اگر آشپزخانه شما هیچ یک از فضا‌های ذکر شده را ندارد، بهترین جا برای ماکروفر، قراردادن آن در یک کابینت یدکی است. استفاده از کابینت یدکی، مانند کابینت یکپارچه، این شرایط را برای شما فراهم می‌کند که ماکروفر را با کمترین هزینه، در ارتفاع مناسبی قرار دهید. می‌توانید این کابینت را به صورت یک کابینت در بسته یا یک قفسه‌ی بدون درب، سفارش دهید.

آنچه درباره بهترین جا برای ماکروفر آموختیم

در این مطلب با 8 مورد از بهترین محل‌های قرارگیری ماکروفر در آشپزخانه آشنا شدیم. قرارگیری ماکروفر در این محل‌ها علاوه بر دسترسی ساده‌، عمر دستگاه را هم بالا می‌برد. می‌توانید در قسمت دیدگاه‌ها نظرات و سوالات خودتان را درباره بهترین جا برای ماکروفر بیان کنید تا کارشناسان ما به آنها پاسخ بدهند.  

در صورتیکه تمایل دارید درباره قرارگیری سایر لوازم آشپزخانه اطلاعات دقیق‌تری بدست آورید می‌توانید مقالات زیر را بخوانید.

بهترین محل برای قرارگیری لباسشویی کجاست؟‌امن‌ترین محل نصب پکیج کجاست؟
بهترین محل نصب آبگرمکن دیواری کجاست؟چگونه بهترین محل برای نصب کولر گازی را انتخاب کنیم؟
نکاتی که هنگام نصب اجاق گاز باید رعایت کرد 
لطفا به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا