×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

آبگرمکن و پکیج

همه آنچه در مورد ایرونت پکیج باید بدانیم!

ایرونت پکیج گرمایشی

ایرونت یا هواگیر یکی از قطعات پکیج گرمایشی است، که جهت هواگیری رادیاتور به صورت اتوماتیک یا دستی، روی پکیج تعبیه شده است. در اکثر مواقع که این قطعه رسوب گرفته یا دچار مشکل می‌شود در عملکرد پکیج اختلال ایجاد می‌کند چرا که هواگیری به درستی انجام نمی‌شود.
ادامه این مقاله جهت آشنایی ایرونت پکیج و نحوه تست ایرونت و تعمیر پکیج است. با ما همراه باشید.

ایرونت پمپ و پکیج چیست؟

ایرونت پمپ پکیج یا هواگیر پکیج به قطعه‌ای در پکیج گفته می‌شود که هوای موجود در پکیج را به صورت خودکار به همراه صدای کم و حباب خارج می‌کند. وجود هوا درون پکیج باعث بروز مشکلاتی از قبیل عدم انتقال صحیح دما، خوردگی لوله‌ها، خرابی پمپ، رسوب گرفتن سایر اجزا و … خواهد شد، که ایرونت پمپ و پکیج، از بروز این مشکلات جلوگیری می‌کند. مکان قرار گرفتن ایرونت یا هواگیر پکیج روی پمپ سیرکولاتور پکیج و دارای دو نوع اتوماتیک و دستی است.

  • هواگیر اتوماتیک به صورت خودکار هوای موجود در پکیج را گرفته و خارج می‌کند.
  • اما ایرونت دستی را باید به کمک پیچ گوشتی باز کرده و پس از هواگیری آن را محکم کنید.
ایرونت پکیج
شیر هواگیر (air vent) اتوماتیک همیشه باید باز باشد تا در صورت وجود هوا درون آب آن را خارج کند تا دستگاه دچار اختلال نشود.

برای تعمیر پکیج از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید

وظایف و عملکرد ایرونت پکیج چیست؟

درباره وظایف ایرونت (air vent) و یا هواگیر باید بگوییم همانطور که از نام این قطعه پیدا است وظیفه آن، گرفتن هوای موجود در پکیج و جلوگیری از آسیب رسیدن به قطعات داخلی پکیج است. درباره عملکرد شیر هواگیر باید بدانید که کار اصلی شیر ایرونت به کمک گوی شناور داخل آن انجام می‌شود:

امروزه برای بهبود عملکرد هواگیر پیکج‌ها از ایرونت‌های پلاستیکی استفاده می‌شود.

شیر هواگیر
در صورتی که با آبدهی کنار پکیج مواجه شدید باید بدانید که ایرونت خراب است و باید تعویض شود.
  • در زمانی‌که هوا درون ایرونت وجود دارد، گوی شناور پایین می‌آید و هوای موجود در پکیج را خارج می‌کند.
  • تا زمانی که آب وارد ایرونت نشود گوی شناور پایین است، پس از ورود آب به ایرونت، گوی شناور روی آب حرکت کرده و در محل مناسب خود قرار می‌گیرد و اجازه خارج شدن آب را نمی‌دهد.

جنس ایرونت

جنس ایرونت‌ها از نوع برنج و پلاستیک است. در گذشته جنس ایرونت‌های پکیج برنجی بود. اغلب ایرونت‌های برنجی در مدت زمان کم رسوب‌های زیادی می‌گیرند و در این حالت برای تعمیر و یا تعویض به‌سختی باز می‌شوند. امروزه برای بهبود عملکرد هواگیر پیکج‌ها از ایرونت‌های پلاستیکی استفاده می‌شود.

ایرونت برنجی
ایرونت‌های پلاستیکی عملکرد بهتری نسبت به ایرونت‌های برنجی دارند و امروزه در ساختار بیشتر پکیج‌ها از ایرونت پلاستیکی استفاده می‌شود.

تشخیص سلامت و معیوب بودن ایرونت پکیج

  • نشت آب از هواگیر: علت اصلی خراب بودن و معیوب بودن ایرونت زنگ زدن فنر داخلی آن است. در این حالت گوی شناور بسته نخواهد شد و پس از خارج شدن هوا از ایرونت، گوی شناور حرکت نمی‌کند، آب از آن خارج می‌شود و متوجه نشت آب از هواگیر خواهید شد.
  • آسیب به قطعات: از دیگر دلایل خرابی ایرونت می‌توان به این مورد اشاره کرد که گوی شناور پس از هواگیری که پایین رفته است گیر می‌کند. در مرحله بعد زمانی که هواگیری تمام و آب وارد ایرونت می‌شود، شناور رها نشده و در این حالت به جای هوا، آب از هواگیر خارج شده و به محیط بیرون نشت می‌کند و یا در زمان هواگیری، اجازه خارج شدن هوا را نمی‌دهد و هوا درون دستگاه چرخیده و به قطعات داخلی دستگاه آسیب می‌زند.
پیشنهاد مطالعه
سرویس ایرونت
جهت جلوگیری از تعویض مدام هواگیر پکیج بهترین پیشنهاد سرویس به موقع ایرونت است.

برای برطرف کردن مشکل مربوط به ایرونت، با کارشناسان تعمیر پکیج تماس بگیرید. فراموش نکنید که می‌توانید با سرویس به موقع پکیج در هر فصل، از بروز مشکلات در قطعات پکیج جلوگیری و در هزینه‌های تعمیر و نگهداری پکیج خود صرفه جویی کنید.

تعمیر پکیج در محل با آچارباز
خدمت  تعمیر پکیج در محل آچارباز، شامل ارائه انواع خدمات عیب یابی، تعمیر و رفع خرابی تمامی برندهای پکیج دیواری و زمینی می‌شود. دستگاه شما را از هر مدلی که باشد، در هر نقطه از تهران و در محل خودتان تعمیر خواهیم کرد.
تعمیر پکیج
1/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

  1. باسلام آقا میشه کمکم کنید از هرکی میپرسم یک چیزی میگه
    من یک پکیج کالداونزیا دارم دو هفته پیش مبدل ان سوراخ شد و یک مبدل نو شرکتی انداختم و خودم بستم ولی در حال حاضر پکیج در حالت زمستانی است و وقتی در کدام ازشیرهای ظرف شویی ویا حمام را باز میکنم یک دفعه صدای شره آب از پکیج میآید میخواستم از شما بپرسم کمکم کنید آقا

  2. با سلام
    پکیج ایران رادیاتور دارم تو خونه تکونه و تمیز کردن پکیج دستم خورد به ایرونت، میخواستم ببینم این شیر
    هواگیری که بالای پکیجمه باید باز باشه یا بسته میشه راهنماییم کنین

    1. باسلام
      آقا/خانم محاسنی عزیز، شیر ایرونت لازم است باز باشد. برای تنظیم کردن شیر ایرونت به روش زیر اقدام کنید:
      – ابتدا مهره روی ایرونت را بسته و سپس یک دور آن را باز کنید.
      – اگر سوراخ روی مهره بطرف خودتان بود، نیم دور دیگر باز کنید، تا سوراخ در سمت دیوار قرار گیرد، تا در صورت تخلیه آب همراه با هوا مشکلی به وجود نیاید. در صورتی که مشکل رفع نشد، شما می‌توانید برای تعمیر پکیج درخواست خود را از طریق سایت آچارباز یا تماس با شماره ۰۲۱۵۴۵۹۱۶۱۶ثبت کنید تا همکاران ما مشکل را بررسی و حل کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا