×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

دکوراسیون و ساختمان

6 نکته که باید برای خرید لوستر اتاق خواب بدانید

خرید لوستر اتاق خواب

افراد بعد از گذراندن یک روز شلوغ و پرمشغله برای استراحت به اتاق خواب می‌روند. پس باید دکوراسیون و نور محل به نحوی تنظیم شود که یک فضای آرامش بخش را برای افراد تداعی کند. لوستر هم در ساختن این فضا بسیار تاثیرگذار است. در ادامه قصد داریم تمام نکاتی که باید برای خرید لوستر اتاق خواب بدانید و آنها را رعایت کنید را به شما آموزش دهیم. با توجه به اینکه لوستر اتاق خواب جزء وسایلی است که به ندرت تعویض می‌شود، توجه به این نکات بسیار مهم است؛ در غیر اینصورت به دلیل انتخاب رنگ، جنس، طرح و … اشتباه ناچار می‌شوید پس از چند وقت لوستر جدید خریداری کنید. چنانچه بعد از خرید به خدمات نصب، تعمیر لوستر یا عیب یابی و برقکاری ساختمان نیاز داشتید، می‌توانید در این صفحه سفارش‌تان را ثبت کنید یا با شماره 02154591616 تماس بگیرید. کارشناسان ما در اسرع وقت به محل شما اعزام شده و مشکل را از بین می‌برند.

نصب و تعمیر لوستر و انواع چراغ با آچارباز
نصب و تعمیر لوستر و انواع چراغ شامل عیب یابی و تعمیر و نصب انواع لوستر و چراغ است. با ثبت سفارش در سامانه اعزام تعمیرکار آچارباز در اسرع وقت کارشناس به محل شده اعزام می‌شود.
تعمیر لوستر

راهنمای خرید لوستر اتاق خواب

برای خرید لوستر اتاق خواب مناسب باید با ویژگی‌های بهترین لوسترها آشنا باشید تا بتوانید از بین گزینه‌های موجود، لوستری را انتخاب کنید که پساخگوی نیازهای شما باشد؛ در اینصورت می‌توانید برای چندسال از آن استفاده و زیبایی اتاق خواب خود را دو برابر کنید. در ادامه با ویژگی‌هایی که باید برای خرید لوستر اتاق خواب رعایت کنید، آشنا می‌شویم:

چه مدل لوستری مناسب اتاق خواب است؟

در زمان خرید لوستر اتاق خواب هم مانند هر لوستر دیگری باید به نوع دکوراسیون و چیدمان فضای منزل خود دقت کرده و با توجه به آنها مدل مناسب را انتخاب کنید. به طورکلی لوسترهای اتاق خواب در انواع مدرن، کلاسیک، فانتزی، اسپورت، کریستالی، روستیک و … وجود دارند. با توجه به جنس سرویس خواب و سایر لوازم منزل می‌توانید مدل مناسب را انتخاب کنید. برای مثال لوستر کلاسیک برای اتاق خوابی که سرویس خواب سلطنتی دارد و مدرن فانتزی برای سنین کودک و نوجوان مناسب است. برای انتخاب راحت‌تر مدل لوستر برای اتاق خواب می‌توانید از روی جدول زیر مدل مناسب را انتخاب کنید:

مدلویژگی‌ها
کلاسیکدارای شاخه نازک و بلند است. جنس آن اغلب شیشه یا بلوری است.
مدرنشکل ساده و جزئیات کمی دارد. جنس آن می‌تواند از فلز، بلور، پلاستیک یا شیشه باشد. رنگ‌های مختلف دارد و می‌توانید آن را با هر رنگی ست کنید.
کریستالیطراح‌های براق و زیبا دارد. از کریستال‌ها تشکیل شده و جزئیات زیادی دارند. در آن از آینه، کریستال و انواع فلز برای زیبایی بیشتر استفاده می‌شود.
روستیکجنس آن اغلب از شیشه، فلز یا چوب است. برای دکوراسیون‌هایی که رنگ گرم یا طبیعی دارند مناسب است. جلوه طبیعت را به اتاق خواب شما می‌دهد.
فنگ شوییبرای افرادی که به طرح‌های ژاپنی و فنگ شویی علاقه دارند مناسب است. اغلب از جنس چوب، فلز یا کاغذ ساخته شده‌اند.
فانتزیاین لوستر برای اتاق کودک بسیار مناسب است. اغلب روی این لوسترها عروسک یا شخصیت‌های انیمیشنی وجود دارد. رنگ این لوسترها اغلب بسیار شاد است و با اتاق کودکان به راحتی هماهنگ می‌شود.

اندازه لوستر اتاق خواب چقدر باشد؟

محل نصب یکی از نکات مهم در خرید لوستر اتاق خواب است؛ زیرا این محل می‌تواند در تعیین اندازه لوستر بسیار تاثیرگذار باشد. برای تعیین اندازه مناسب کافیست به فرمول زیر دقت کنید:

محل نصب در مرکز اتاق خواب

اگر قرار است لوستر در مرکز اتاق خواب نصب شود یعنی لوستر در راستای انتها یا مرکز تخت خواب قرار می‌گیرد. در اینصورت می‌توانید از فرمول زیر برای اندازه گیری لوستر اتاق خواب استفاده کنید:

کافیست طول و عرض اتاق خواب را اندازه گرفته و با هم جمع کنید. عدد بدست آمده اندازه ایده‌ال لوستر به اینچ است. برای مثال اگر مجموع طول و عرض اتاقی، 12 باشد بنابراین بهتر است قطر لوستر اتاق خواب 12 اینچ یا به عبارت دیگر حدود 30 سانتی‌متر باشد. (برای تبدیل اینچ به سانتی متر می‌توانید عدد بدست آمده را در عدد 2.52 ضرب کنید.)

محل نصب در بالای تخت خواب

اگر مکان نصب لوستر در اتاق خواب شما بالای تخت خواب است؛ برای تعیین اندازه لوستر، باید اندازه تخت خواب را ملاک قرار دهید. به طور کلی بهتر است برای اتاق خواب‌هایی با تخت سایز کینگ یا کوئین، لوستری به قطر 36 اینچ یا 90 سانتی‌متر و برای اتاق خواب‌هایی با تخت دو نفره معمولی که عرض‌شان 160 یا 180 سانتی‌متر است، لوستری با قطر 24 اینچ یا 60 سانتی‌متر نصب شود.

خرید لوستر اتاق خواب با اندازه درست
اگر لوستر اتاق خواب اندازه درستی نداشته باشد، اتاق خواب یا وسایل داخل آن جلوه خود را از دست می‌دهند.

اتفاع سقف اتاق خواب

ویژگی دیگری که می‌تواند در تعیین اندازه لوستر اتاق خواب بسیار تاثیر بگذارد، اتفاق بلندی سقف است. هرچقدر سقف اتاق شما بلندتر باشد باید لوستر بزرگتری بخرید تا همه فضای اتاق خواب را به خوبی روشن کنید. بهترین ارتفاع برای نصب لوستر در اتاق خواب 2.5 متر است. چنانچه سقف اتاق خواب شما کوتاه‌است بهتر است از لوسترهای سقفی یا چراغ‌های توکار برای روشنایی اتاق استفاده کنید.

پیشنهاد مطالعه

لوستر اتاق خواب چه جنسی داشته باشد؟

لوسترهای اتاق خواب در جنس‌های مختلف مثل کریستال، برنز ،چوب، شیشه ،فلز، پارچه‌ای، بافتنی و … در بازار وجود دارند که شما می‌توانید با توجه به مدل انتخابی و بودجه‌تان مناسب‌ترین جنس را انتخاب کنید.

در نظر داشته باشید جنس لوستر را نوعی انتخاب کنید که به سرعت آسیب ندیده و برای حداقل چندسال عمر کند.

چه رنگ لوستری برای اتاق خواب بخریم؟

یکی دیگر از نکات مهم در خرید لوستر اتاق خواب، رنگ آن است. رنگ لوستر می‌تواند زیبایی اتاق خواب شما را افزایش دهد. پس برای انتخاب بهترین رنگ بهتر است به ترکیب رنگی عناصر و وسایل داخل اتاق خواب‌تان دقت کنید. برای مثال برخی افراد رنگ لوستر را با دیوارها و برخی با رنگ فرش یا پرده‌های اتاق هماهنگ می‌کنند؛ در اینصورت پس از ورود و روشن کردن لوستر اتاق خواب جلوه‌ی بسیار زیبایی به خود می‌گیرد.

خرید لوستر اتاق خواب با رنگ درست
می‌توانید رنگ لوستر اتاق خواب را با روتختی، فرش، پرده و … ست کنید تا یک هارمونی رنگی در فضا ایجاد کنید.

بهترین برند برای خرید لوستر اتاق خواب کدام است؟

پس از انتخاب مدل، جنس، رنگ لوستر نوبت برند لوستر است. در حال حاضر در کشور ایران لوسترهای مختلف ایرانی و خارجی وجود دارند. هرکدام از این برندها مزایا و معایب مخصوص خود را دارند که با توجه به ویژگی‌های مدنظرتان می‌توانید یکی را انتخاب کنید. در جدول زیر لیست بهترین برندهای تولیدکننده لوستر اتاق خواب داخلی و خارجی بیان شده است.

برندهای خارجی تولیدکننده لوستر اتاق خواببرندهای داخلی تولیدکننده لوستر اتاق خواب
سواروفسکی (Swarovski)چشمه نور
بوکاسی (Baccarat)پارس آرامش
آرتماید (Artemide)هالوچین
استیل‌لايت (Stylight)آویسا
شنایدر (Schneider)شیدا
مورانو (Murano)فکر ساخت
  هاینریش هاوسن (Heinrich Hausen)گلدن لایت
آوین (Avin)آرش لایت
چیتوس (Cheitos)نورپردازی گلرخ
شالده (Swarovski Lighting)البرز نور
روآم (Roham)نیک پژوهش
ایووس (Evaux) –
  ایکیا (IKEA)– 
نستا (Nesta)– 
آنار (Anar)– 
آرینا (Arena)– 

ویژگی دیگری که می‌تواند در تعیین اندازه لوستر اتاق خواب بسیار تاثیر بگذارد، اتفاق بلندی سقف است. هرچقدر سقف اتاق شما بلندتر باشد باید لوستر بزرگتری بخرید تا همه فضای اتاق خواب را به خوبی روشن کنید.

قیمت خرید لوستر اتاق خواب چقدر است؟

قیمت خرید لوستر اتاق خواب تحت تاثیر عواملی چون ابعاد و اندازه، جنس، طرح، برند، مدل لوستر است. هرچقدر جنس بدنه و مواد سازنده لوستر باکیفیت‌تر باشند، لوستر قیمت بالاتری خواهد داشت. اگر می‌خواهید لوستری را انتخاب کنید که قیمت بالایی نداشته باشد بهتر است از مدل‌های مینیمال و ساده که تعداد کلاهک یا لامپ‌های آنها کم است، مدلی را انتخاب کنید.

خرید لوستر اتاق خواب کلاسیک
لوسترهای بزرگ و برنزی یا کلاسیک که از مواد مختلفی ساده شده‌اند اغلب دارای قیمت بالایی هستند.

در این مطلب سعی کردیم راهنمای کاملی برای خرید لوستر اتاق خواب را برای شما جمع آوری کنیم که به کمک آن بتوانید بهترین مدل، رنگ، جنس، اندازه و برند لوستر اتاق خواب را انتخاب کنید. چنانچه برای هرگونه خدمات نصب یا تعمیر لوستر یا عیب یابی و برقکاری ساختمان نیاز داشتید، می‌توانید در این صفحه سفارش‌تان را ثبت کنید یا با شماره 02154591616 تماس بگیرید. کارشناسان ما در اسرع وقت به محل شما اعزام شده و مشکل را از بین می‌برند.

5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا