×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

دکوراسیون و ساختمان

هر آنچه باید درباره انواع لوستر بدانید

انواع لوستر

تنوع موجود بین لوسترها باعث می‌شود تا پروسه انتخاب لوستر دشوار شود. در ادامه می‌خواهیم انواع لوستر را براساس جنس و محل نصبی که دارند بررسی کنیم. این مقاله به شما کمک می‌کند تا متناسب با دکوراسیون اتاق خواب، پذیرایی، آشپزخانه و… خود بهترین گزینه را از بین لوسترهای چوبی، برنزی و… انتخاب کنید. در صورت نیاز به تعمیر لوستر یا برقکاری ساختمان می‌توانید در این صفحه سفارش‌تان را ثبت کنید یا با شماره 02154591616 تماس بگیرید.

معرفی انواع لوستر برای خرید

لوسترها براساس جنس و محل نصب به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند. هریک از این محصولات ویژگی‌های ظاهری و خاص خودشان را دارند. در ادامه انواع لوسترها را معرفی می‌کنیم:

انواع لوستر بر اساس جنس

انواع لوسترها بر اساس جنس بدنه‌شان به دسته بندی‌های مختلف تقسیم می‌شوند. در ادامه با جنس انواع آنها آشنا می‌شویم.

لوستر چوبی

اغلب طراحان با استفاده از چوب‌های باکیفیتی نظیر بلوط یا دار لوسترهای چوبی را طراحی و تولید می‌کنند. می‌توانید از این لوسترها برای دیزاین خانه‌هایی با طراحی کلاسیک یا تاریخی استفاده کنید. تنوع رنگ چوب و خاصیت رنگ پذیری این لوسترها باعث شده طرح‌ها و اندازه‌های متنوع از آنها تولید شوند. لوسترهای چوبی در انواع مختلف تک شاخه، دو یا چند شاخه تولید می‌شوند. می‌توانید باتوجه به ارتفاع اطاق‌تان از مدل‌های سقفی و دیواری استفاده کنید.

انواع لوستر چوبی
لوسترهای چوبی از جمله محبوب‌ترین و قدیمی‌ترین لوسترهای موجود هستند.

لوستر برنزی

لوسترهای برنزی جز محبوب‌ترین لوسترهای حال حاضر در سراسر جهان هستند. طراحی این لوستر‌ها بسته به سبک معماری و طراحی داخلی فضایی که در آن قرار می‌گیرند، متفاوت است. این لوسترها در دو نوع حبابی و شاخه‌ای به فروش می‌رسند و اغلب برای محل‌هایی که دیزاین سلطنتی یا کلاسیک دارند، پیشنهاد می‌شوند.

برای ساخت انواع لوسترهای برنزی از آلیاژ برنج استفاده می‌شود، به همین دلیل این لوسترها مقاومت بسیار خوبی در برابر اسیدی شدن یا تغییر رنگ دارد. لوسترهای برنزی نسبت به سایر لوسترها قیمت بالاتری دارند.

پیشنهاد مطالعه

لوستر کریستالی

در لوسترهای کریستالی، از کریستال برای طراحی و تولید انواع لوستر استفاده می‌شود. لوسترهای کریستالی شکست نور بالایی دارند؛ بنابراین می‌توانید از آنها در اتاق‌ مطالعه یا اتاق کار، استفاده کنید. لوسترهای کریستالی به چند دسته لوستر مدرن، سقفی، آویزی و کلاسیک تقسیم بندی می‌شوند. در ادامه انواع لوسترهای کریستالی را معرفی می‌کنیم:

  • سنگ طیفی
  • عصفور
  • کریستال های چینی
  • کریستال بوهمیا
لوستر کریستال
انواع لوسترهای کریستالی شکست نور بالایی دارند و فضای خانه شما را نورانی‌تر می‌کنند.

انواع لوستر بر اساس محل نصب

در ادامه انواع لوستر را بر اساس محل نصب معرفی می‌کنیم:

لوستر اتاق پذیرایی

لوسترهای اتاق پذیرائی می‌توانند زیبایی اتاق‌های شما را چندبرابر کنند. انواع لوسترهای اتاق پذیرائی را می‎توانید بر اساس ارتفاع اتاق، مدل و رنگ و جنس پرده‌ها، فرش و مبلمان، بودجه‌ی خود، انتخاب کنید. برای پذیرائی اغلب مدل‌های مختلفی لوستر وجود دارد که محبوب‌ترین سبک‌ها عبارتند از:

  • کلاسیک
  • مدرن
  • روستیک
  • کریستالی
  • فانتزی
  • اسپورت
پیشنهاد مطالعه

لوستر آشپزخانه

اگر قصد خریدن لوستر برای آشپزخانه دارید باید به سبک، رنگ و جنس میز، کابینت‌ها، پیشخوان و وسایل آشپزخانه دقت کنید. همچنین باید اندازه لوستر را طوری انتخاب کنید که با سر افراد برخورد نکرده و نورخوبی را در فضا منتشر کند. در نظر داشته باشید رنگ بدنه و لامپ‌ها را به‌درستی انتخاب کنید؛ زیرا این موارد می‌تواند روی اشتها، تمرکز و آرامش افراد تاثیر بگذارد. چنانچه لوسترها طراحی مناسبی داشته باشند باعث ایجاد احساس بهتری در فضای آشپزخانه می‌شوند.

بیشتر بدانید: راهنمای خرید لوستر آشپزخانه

انواع لوستر بر اساس محل نصب
در آشپزخانه می‌توانید از انواع لوسترهای مدرن، طرح ففلز و چوب استفاده کنید.

لوستر اتاق خواب

اگر قصد خریدن لوستر برای اتاق خواب دارید نیز باید به سبک و رنگ سرویس خواب، کمددیواری، فرش و محل پنجره‌ها دقت کنید. همچنین تعداد و محل لوستر نیز در انتخاب نوع آن تاثیرگذار است. برای اطلاعات دقیق‌تر در این زمینه می‌توانید مقاله « 6 نکته که باید برای خرید لوستر اتاق خواب بدانید» را مطالعه کنید.

لوستر اتاق کودک

اغلب طراحان این موضوع را یادآور می‌شوند که از طرح‌های فانتزی و رنگارنگ برای اتاق کودک استفاده کنید. بدین منظور اگر کودک شما به شخصیت‌های کارتونی یا رنگ خاصی علاقمند است، لوسترهای طرح فانتزی کودکانه که در بازار به فروش می‌رسند را انتخاب کنید. 

لوستر اتاق کودک
لوسترهایی برای اتاق کودکانتان بخرید که رنگ شاد و پر انرژی داشته باشند.

انواع لوستر بر اساس مدل

لوستر آویزی، ریسه‌ای، شمعی و… انواع لوسترها بر اساس مدل نیز به 6 دسته تقسیم می‌شوند هستند که در ادامه آنها را معرفی می‌کنیم:

لوستر آویزی

لوسترهایی که 1 الی 6 شعله دارند و ارتفاع شعله‌هایشان قابل تنظیم است با نام لوسترهای آویزی شناخته می‌شوند. شکل نوردهی در این نوع لوسترها، اغلب رو به پایین و مستقیم است. به همین دلیل داخل آشپزخانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. این لوسترها متریال کمی دارند؛ بنابراین علاوه بر سبک بودن قیمت مناسب نیز از جمله ویژگی‌های مهم این نوع لوسترها است.

لوستر شاخه ای

لوسترهای شاخه‌ای اغلب از جنس برنز هستند؛ اما نمونه‌های چوبی، فلزی، کریستالی و… آنها نیز در بازار وجود دارد. این لوسترها از جمله لوسترهای مجللی به حساب می‌آیند که مزایایی نظیر قیمت خرید متنوع، ابعاد مختلف، نوردهی بالا و… را دارند.

لوستر لاله ای

لوسترهای لاله‌ای نیز یکی دیگر از انواع لوسترهای مجلل به حساب می‌آیند. لامپ‌های این نوع لوستر داخل لاله‌هایی قرار می‌گیرند که اغلب از جنس شیشه یا کریستال هستند. از این نوع لوستر می‌توانید برای انواع چیدمان کلاسیک، لوکس، سنتی و… استفاده کنید.

لوستر ریسه ای

لوسترهای ریسه‌ای از جمله لوسترهای زیبایی هستند که به صورت آویزی روی سقف قرار می‌گیرند. این لوسترها اغلب در ابعاد بزرگی تولید می‌شوند به همین دلیل برای نصب در سالن‌های پذیرایی با سقف‌های بلند پیشنهاد می‌شوند.

لوستر ریسه ای
لوسترهای ریسه‌ای تنوع بالایی دارند و در انواع سایز تولید می‌شوند.

لوستر شمعی

لوسترهای شمعی در دسته لوسترهای سبک قدیمی شناخته می‌شوند. این لوسترهای در گذشته از شمع برای روشنایی استفاده می‌کردند اما در حال حاضر از لامپ‌هایی شبیه به شمع استفاده می‌شود. این لوسترها برای محل‌هایی که طراحی کلاسیک یا سلطنتی دارند بسیار مناسب هستند و می‌توانند زیبایی محل را چندبرابر کنند.

لوستر شمعی
لوسرتهای شمعی با توجه به ابعاد و تعداد شمع‌هایی که دارند در قیمت‌های مختلفی به فروش می‌رسند.

لوستر ال ای دی

برای ساخت لوستر ال ای دی سقفی از سینی مخصوص استفاده می‌شود. جنس این سینی از استیل یا ورقه نازک آهن است. تعدادی لامپ ریسه led داخل سینی این نوع لوستر قرار می گیرند و منجر به روشن شدن فضای اتاق می‌شوند.

لوستر ال ای دی
لوسترهای ال ای دی طراحی مدرنی دارند و برای خانه‌هایی به سبک امروزی پیشنهاد می‌شوند.

اگر شما انواع لوستر را بشناسید می‌توانید گزینه مناسب‌تری برای منزلتان انتخاب کنید. لوسترها باتوجه به جنس و محلی که در آن نصب می‌شود به انواع مختلف کریستالی، برنزی، مناسب برای اتاق خواب و… تقسیم می‌شوند. تعمیر کردن لوستر هزینه کمتری نسبت به خرید مجدد آن دارد، بنابراین اگر لوستر شما خراب شده است یا عملکرد درستی ندارد؛ می‌توانید با ثبت سفارش در قسمت برقکاری ساختمان ، تعمیر لوستر یا تماس با شماره 02154591616 مشکل دستگاه‌تان را برطرف کنید.

نصب و تعمیر لوستر و انواع چراغ با آچارباز
نصب و تعمیر لوستر و انواع چراغ شامل عیب یابی و تعمیر و نصب انواع لوستر و چراغ است. با ثبت سفارش در سامانه اعزام تعمیرکار آچارباز در اسرع وقت کارشناس به محل شده اعزام می‌شود.
تعمیر لوستر

5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا