×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

دکوراسیون و ساختمان

راهنمای خرید لوستر؛ نکاتی که پیش از خرید باید بدانید

راهنمای خرید لوستر

لوستر یکی از تاثیرگذارترین و مهم‌ترین وسایل تزئینی در هر محلی است که هم در خانه و شرکت‌های مختلف استفاده می‌شود. انتخاب درست یک لوستر می‌تواند زیبایی دکوراسیون شما را چندبرابر کند؛ در نتیجه تصمیم گرفتیم در این مطلب آچارباز راهنمای خرید لوستر بنویسیم که به کمک آن بتوانید بهترین مورد را انتخاب و خریداری کنید. پس در ادامه با ما همراه باشید تا به شما بگوییم به چه ویژگی‌هایی باید قبل از خرید لوسترها دقت کنید. این ویژگی‌ها باعث انتخاب بهترین گزینه‌ می‌شود که بیشتر عمر کرده و هزینه‌های نگهداری و تعمیر لوستر را کاهش می‌دهد.

در صورتی‌که برای نصب، سرویس یا برقکاری ساختمان به یک تکنسین نیاز دارید می‌توانید در این صفحه سفارش‌تان را ثبت کنید یا با شماره 02154591616 تماس بگیرید. برقکار در اسرع وقت به محل شما اعزام شده و مشکل را عیب یابی و برطرف می‌کند. 

چک لیست راهنمای خرید لوستر

در راهنمای خرید لوستر ویژگی‌های مهمی که در زمان خرید هر مدل لوستری باید در نظر بگیرید تا بتوانید مناسب‌ترین گزینه را برای خودتان انتخاب کنید را اعلام می‌کنیم. توجه به این مشخصات به شما کمک می‌کند تا بتوانید با هزینه‌ای مقرون به صرفه، خرید درستی را انجام دهید. در ادامه با این 13 ویژگی بیشتر آشنا می‌شویم:

1- طراحی داخلی محل را در نظر بگیرید

اولین ویژگی مهم در راهنمای خرید لوستر، توجه به طراحی داخلی یا سبک دکوراسیون فضای شماست. توجه به این ویژگی می‌تواند نوع لوستر انتخابی شما را مشخص کند. با توجه به اینکه لوسترها امروزه در طرح‌ها و سبک‌های مختلف در بازار وجود دارند، توجه کردن به این ویژگی بسیار مهم است؛ زیرا انتخاب اشتباه می‌تواند شما را برای سال‌ها از خرید این محصول ناراضی کند. حتی بسیاری از افراد برای جبران این اشتباه مجبور می‌شوند در مدت کوتاهی لوستر خود را تعویض کنند. زیرا فضا با انتخاب لوستر اشتباه زشت و حتی خسته کننده می‌شود.

به طور کلی لوسترها در انواع مدل‌های کریستالی، روستیک، مدرن، سنتی و چند شاخه دسته بندی می‌شوند.

2- لوستر را برای چه محلی خریداری می‌کنید؟

دومین نکته مهم در راهنمای خرید لوستر، مشخص کردن محل نصب لوستر است. مدل لوسترهایی که برای اتاق پذیرائی انتخاب می‌کنید با آشپزخانه، اتاق خواب و … متفاوت است. در هر محل باید لوستر مخصوص آن نصب شود در غیر اینصورت دکوراسیون محل شما زیبایی خود را از دست می‌دهد. همچنین محل نصب لوستر روی جنس، اندازه و رنگ آن هم بسیار تاثیرگذار است. پس باید ابتدا مشخص کنید که قصد دارید لوستر را برای چه محلی نصب کنید، سپس مدل دلخواه را بخرید.

راهنمای خرید لوستر بر اساس محل نصب
برای محل‌هایی که نور کم‌تری نیاز است می‌توانید از لوسترهای دوشاخه یا سه شاخه یا حتی چراغ آویز استفاده کنید.

3- بودجه‌تان برای خرید لوستر چقدر است؟

یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که در راهنمای خرید لوستر برای افراد مختلف وجود دارد، محدودیت بودجه برای خرید محصول است. پس بهتر است بعد از مشخص شدن نوع و محل نصب لوستر، بودجه خود را تعیین کنید تا بتوانید بر اساس آن بهترین مدل را انتخاب کنید؛ زیرا بازه‌ی قیمتی لوسترهای موجود در بازار از 100 هزار تومان یا چندین میلیون تومان متفاوت است. این قیمت‌ها تحت تاثیر عوامل مختلفی چون جنس بدنه، تعداد لامپ‌ها، نوع سیم‌کشی، اندازه لوستر، سبک لوستر، برند شرکت تولیدکننده و … است.

پیشنهاد مطالعه

4- لوستر از چه موادی ساخته شده است؟

لوسترها از مواد متنوعی چون آهن فرفورژه ، فلز ، مهره ، کریستال، چوب، برنز و … ساخته می‌شوند. پس باید قبل از خرید به جنس سایر وسایل موجود در محل مثل پرده‌ها، مبل، پنجره‌ها، شکل کاغذ دیواری، فرش و … توجه داشته باشید. سپس مدلی را انتخاب کنید که با این وسایل مطابقت داشته باشند. برای مثال اگر از مبلمان سلطنتی استفاده می‌کنید بهتر است جنس لوستر شما برند باشد و لوستر فرفورژه با آن تطابقی ندارد. در صورتی‌که جنس لوستر‌ها با وسایل تطابق نداشته باشد دکوراسیون محل شما زشت می‌شود.

پیشنهاد مطالعه

5- لوستر چه رنگی باشد؟

لوستر از آن دسته وسایل است که چندین سال استفاده می‌شود و اغلب تا زمانی‌که ایرادی نداشته باشد، استفاده می‌شود. پس باید رنگ آن را به شکلی انتخاب کنید که با هر نوع و رنگ مبل، پرده، فرش و … مطابقت داشته باشد؛ در اینصورت حتی اگر بخواهید بعد از چندسال مبلمان، فرش‌ها یا پرده‌های خود را عوض می‌کنید، همچنان لوستر شما با آنها مطابقت دارد. برای مثال چنانچه فضای شما کوچک یا تاریک‌است بهتر است از لوسترهایی که رنگ آنها روشن است یا کریستالی هستند استفاده کنید تا فضا بزرگ‌تر به نظر آید. البته لوسترهای رنگ روشن باید بیشتر و زودتر از لوسترهای تیره رنگ تمیز شوند؛ در غیر اینصورت زیبایی آنها کم می‌شود.

راهنمای خرید لوستر بر اساس رنگ
لوسترهای رنگ خنثی اغلب با هر نوع دکوراسیونی مطابقت پیدا می‌کنند.

6- ارتفاع سقف محل موردنظر چند متر است؟

ششمین نکته در راهنمای خرید لوستر، در نظر گرفتن ارتفاع محل نصب لوستر است. برای این مورد باید ارتفاع سقف یا زمین را اندازه بگیرید و آن را در انتخاب مدل مناسب لحاظ کنید. هرچقدر ارتفاع محل شما بیشتر باشد می‌توانید لوستر بزرگ‌تر را انتخاب و زیبایی محل را دوچندان کنید؛ اما اگر ارتفاق سقف کم است باید لوسترهای سقفی که آویز و ارتفاع کمتری دارند را بخرید. چنانچه به این مورد بی‌توجهی شود لوستر زیبایی خود را از می‌دهد و حتی نمی‌تواند نورکافی را برای محل تامین کرده یا باعث ایجاد مزاحمت برای شما می‌شود.

در هر محل باید لوستر مخصوص آن نصب شود در غیر اینصورت دکوراسیون محل شما زیبایی خود را از دست می‌دهد.

7- نوع نورپردازی لوستر چگونه است؟

برای انتخاب لوستر با نورپردازی مناسب باید به میزان نور موجود در فضا دقت داشته باشید. در ویژگی نور پردازی تعداد شاخه‌ها و نحوه قرارگیری لامپ‌ها (روبه بالا، روبه پایین، خوابیده) بررسی می‌شود. مدل‌های روبه بالا نور کمتر و روبه پایین نور بیشتری را منتشر می‌کنند؛ در نتیجه اگر میزان نور محل شما کم است انتخاب لوسترهایی که نور را به سمت پایین منتشر می‌کنند برای شما مناسب‌تر خواهد بود.

پیشنهاد مطالعه

8- لوستر چه تعداد لامپ دارد؟

تعداد لامپ‌های لوستر نیز در میزان روشنایی و نور تولید شده بسیار تاثیرگذار است. اگر می‌خواهید لوستر‌تان نور زیادی تولید کند باید تعداد لامپ‌ها یا شاخه‌های آن زیاد باشد. البته باید به نوع لامپ سازگار با لوستر نیز دقت کنید؛ اغلب لامپ‌های led، یا شمعی و کم مصرف با لوسترها سازگار است. چنانچه لامپ‌های لوستر عجیب و غریب یا مدل‌ خاصی با آن سازگار باشد ممکن است برای تهیه لامپ‌ها به مشکل بخورید.

راهنمای خرید لوستر و انتخاب لامپ آن
بهتر است نور لامپ‌ها را ترکیبی از رنگ‌های مهتابی و آفتابی باشد تا روشنایی خوبی را برای محل شما تامین کند.

9- اندازه لوستر چقدر است؟

نهمین موردی که در لیست راهنمای خرید لوستر خود باید به آن دقت کنید اندازه لوستر است. اگر به مغازه‌های فروش لوستر سر زده باشید متوجه متنوع بودن اندازه‌های لوستر شده‌اید؛ در این زمان باید با توجه به نوع محل نصب و ارتفاع سقف اندازه مناسب را انتخاب کنید. هرچقدر اندازه لوستر بزرگتر باشد میزان نور و قیمت آن نیز بیشتر می‌شود.

بهتر است برای اتاق پذیرائی یا نشیمن خود به شرط بلند بودن سقف از لوسترهای بزرگ و در اتاق خواب و آشپزخانه از لوسترهای کوچک‌‌تر استفاده کنید.

نصب و تعمیر لوستر و انواع چراغ با آچارباز
نصب و تعمیر لوستر و انواع چراغ شامل عیب یابی و تعمیر و نصب انواع لوستر و چراغ است. با ثبت سفارش در سامانه اعزام تعمیرکار آچارباز در اسرع وقت کارشناس به محل شده اعزام می‌شود.
تعمیر لوستر

10- لوستر چقدر برق مصرف می‌کند؟

اگر جزء افرادی هستید که میزان مصرف انرژی برای شما اهمیت زیادی دارد، باید در زمان خرید لوستر به مصرف برق آن دقت کنید. میزان مصرف انرژی با تعداد و نوع لامپ‌های لوستر رابطه مستقیم دارد. یعنی هرچقدر لوستر بزرگتر و تعداد لامپ‌های آن بیشتر باشد، مصرف انرژی بیشتری دارد. از طرفی لامپ‌های smd و led علی رغم روشنایی فوق العاده مصرف انرژی کمی دارند؛ در نتیجه اگر می‌خواهید مصرف برق خود را مدیریت کنید، بهتر است این مدل لوسترها را بخرید.

راهنمای خرید لوستر کم مصرف
لوسترهای مدرن و سقفی که از لامپ‌های LED و SMD استفاده می‌کنند، بسیار پایین است.

11- نحوه نگهداری و تمیزکاری لوستر چگونه است؟

لوسترها بدلیل اینکه در ارتفاع هستند به طور مداوم تمیز نمی‌شوند و گردوغبار زیادی روی آنها می‌نشیند. هرچقدر مدل لوستر شما ساده‌تر و امکان جداسازی قطعات آن بیشتر باشد راحت‌تر می‌توانید آن را تمیز کنید. همچنین جنس لوستر نیز می‌تواند در نحوه تمیزکاری و میزان کثیفی آن بسیار تاثیرگذار باشد. همچنین هرچقدر مدل لوستر ساده‌تر و وزن آن کمتر باشد نحوه نصب و در صورت نیاز تعمیر آن ساده‌تر خواهد بود. در اینصورت احتمال وقوع حوادث جانی و مالی هم به حداقل می‌رسد؛ اما نصب و تعمیر لوسترهای بزرگ و سنگین نیاز به تجهیزات مخصوص دارد. در اینصورت باید از یک تعمیرکار کمک بگیرید.

پیشنهاد مطالعه

12- آیا لوستر گارانتی دارد؟

یکی از مهم‌ترین فاکتورها در راهنمای خرید لوستر، داشتن گارانتی یا ضمانت است. در اکثر مواقع برندهای معتبر که در این زمینه فعالیت می‌کنند برای محصولات خود، گارانتی اصالت و حتی بازگشت محصول را در نظر می‌گیرند. در اینصورت حتی اگر لوستر را نصب کنید و مدل آن را نپسندید یا در زمان جابجایی و نصب برای آن مشکلی به وجود آید می‌توانید با شرکت تماس بگیرید و محصول را مرجوع یا آن را تعویض کنید.

13- آیا لوستر به استاندارد است؟

آخرین مورد از چک لیست راهنمای خرید لوستر، دقت به استاندارد بود قطعات سازنده لوستر است. در این زمان باید کیفیت ساخت بدنه، حباب لامپ‌ها، سیم کشی، اتصالات و … را بررسی کنید. در صورتی‌که در این قسمت‌ها مشکلی وجود دارد بهتر است به سراغ مدل دیگری بروید زیرا در آینده می‌تواند برای شما مشکل ساز باشد. همچنین به موجود بودن قطعات لوستر در بازار نیز دقت کنید. برای مثال بررسی کنید که حباب‌های لوستر یا لامپ‌ها و آویز آن در بازار وجود دارد تا در صورت خرابی بتوانید نمونه مشابه آن را تهیه کنید.

راهنمای خرید لوستر و تعمیر آن
برای تمیزکاری یا تعمیر لوسترهای بزرگ که در ارتفاع نصب می‌شوند باید از تعمیرکار کمک بگیرید.

در این مقاله سعی کردیم 13 ویژگی مهم برای راهنمای خرید لوستر را تهیه کنیم که به کمک آن بتوانید مناسب‌ترین لوستر را برای محل خود خریداری کرده و زیبایی آن را دوچندان کنید. در صورتی‌که لوستر قدیمی شما به مشکل خورده و امکان پرداخت هزینه زیاد برای خرید لوستر جدید را ندارید می‌توانید در قسمت تعمیر لوستر آچارباز سفارش‌تان را ثبت کنید یا با شماره 02154591616 تماس بگیرید. کارشناسان ما در قسمت برقکاری ساختمان تمامی خدمات مربوط به لوستر و برق ساختمان از جمله عیب یابی، سیم کشی، نصب، تعمیر و سرویس آن را در کوتاه‌ترین زمان ممکن در محل شما انجام می‌دهند.

4.6/5 - (9 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا