×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

دکوراسیون و ساختمان

راهنمای خرید لوستر اتاق پذیرائی به زبان ساده

خرید لوستر اتاق پذیرائی

یکی از مهم‌ترین وسایل که می‌تواند زیبایی اتاق پذیرائی شما را بیشتر کند، لوستر است. اما این مسئله در صورت انتخاب لوستر مناسب با فضا و دکوراسیون شما به وجود می‌آید. پس برای انتخاب و خرید لوستر اتاق پذیرائی باید با انواع آن و مدل مناسب با اتاق‌تان آشنا باشید. در نتیجه تصمیم گرفتیم در این مقاله آچارباز تمام نکاتی که باید برای خرید لوستر اتاق پذیرائی بدانید را به شما آموزش دهیم. چنانچه بعد از خرید برای راه اندازی یا تعمیر لوستر نیاز به تعمیرکار دارید می‌توانید در این صفحه سفارش‌تان را ثبت کنید یا با شماره 02154591616 تماس بگیرید. کارشناسان ما کلیه خدمات مربوط به لوستر و برقکاری ساختمان را برای شما انجام می‌دهند.

نکات مهم برای خرید لوستر اتاق پذیرائی

باتوجه به تنوع وسایل زندگی و سلیقه افراد مختلف، هر روزه لوسترهای مختلفی به بازار عرضه می‌شوند تا بتوانند نظر کاربران را به خود جلب کنند. در ادامه با نکات مهمی که می‌توانید شما در خرید لوستر اتاق پذیرائی مناسب با فضایتان کمک کند، آشنا می‌شویم.

1جنس لوستر دلخواه را انتخاب کنید

لوستر‌های پذیرایی بر اساس جنس مواد سازنده آنها در انواع چوبی، برنزی، کریستالی، شیشه‌ای، فلزی و … وجود دارند. شما می‌توانید با توجه به جنس وسایلی مانند مبلمان، میز ناهارخوری، مدل فرش‌ها و پرده‌ها، چیدمان سایر وسایل یکی را انتخاب کنید.

برای مثال اگر فضای اتاق پذیرائی شما ساده است می‌توانید از لوسترهای مدرن یا بلور و مدل‌های خلوت انتخاب کنید یا اگر از مبلمان سلطنتی استفاده می‌کنید و پذیرائی شما بسیار شکیل است، انتخاب لوسترهای کریستالی، شیشه‌ای یا برنز و برنج انتخاب مناسبی خواهد بود.

قیمت لوسترهای پذیرائی با توجه به مدل، جنس بدنه، شکل، اندازه، نوع لامپ لوستر، برند تولیدکننده و … متفاوت است.

2- اندازه مناسب لوستر پذیرائی را تعیین کنید

دومین نکته مهم برای خرید لوستر اتاق پذیرائی تعیین اندازه مناسب لوستر است؛ زیرا در صورتی‌که اندازه لوستر کوچک‌تر باشد نورکافی برای فضا را تامین نکرده و اگر بزرگ باشد بی‌دلیل هزینه بیشتر را به شما تحمیل می‌کند. این اندازه اغلب بر اساس قطر لوستر و ارتفاع نصب تعیین می‌شود.

دقت کنید که اندازه لوستر را طوری تعیین کنید که هم فضای اتاق را کامل روشن کند و هم برای افراد بلند قدی که در محل رفت و آمد دارند مشکل ایجاد نکند.

در جدول راهنمای تعیین اندازه مناسب برای لوستر پذیرائی آورده شده است.

اندازه اتاق پذیراییاندازه مناسب لوستر
حدود 9 متر مربعقطر کمتر از 50 سانتی متر
حدود 9-16 متر مربعقطر بین 60 – 70 سانتی متر
حدود 20 – 25 متر مربعقطر بین 65 – 80 سانتی متر
بزرگتر از 25 متر مربعبا توجه به تعداد لوسترهای اتاق اندازه متفاوت است.
خرید لوستر اتاق پذیرائی با اندازه مناسب
اگر ارتفاع سقف محل شما کم است بهتر است به جای خرید لوستر اتاق پذیرائی بزرگ و با ارتفاع زیاد لوسترهای سقفی خریداری کنید.

3- رنگ لوستر پذیرایی را انتخاب کنید

رنگ لوستر باید متناسب با رنگ دکوراسیون و سایر وسایل موجود در اتاق پذیرائی باشد تا فضای شما را دلنشین‌تر و لاکچری‌تر جلوه دهد. می‌توانید بر اساس نکات اعلام شده در زیر رنگ مناسب را برای خرید لوستر اتاق پذیرائی تعیین کنید.

  • رنگ طلایی: بیشتر افراد تمایل دارند لوسترهای پذیرائی‌شان از طلایی رنگ باشد؛ زیرا این رنگ به راحتی با سایر وسایل ست می‌شود و ظاهری لوکس را به اتاق پذیرائی می‌دهد. این رنگ برای محل‌هایی که سبک سلنتی و کلاسیک دارند بسیار مناسب است.
  • رنگ نقره ای:  بدنه نقره‌ای لوسترها نیز مانند رنگ برنز و طلایی طرفدار زیادی دارد. اکثر افرادی که به سبک کلاسیک علاقه دارند و از وسایل سیلور یا رنگ خاکستری استفاده می‌کنند ترجیح می‌دهند لوستر اتاق پذیرائی‌شان به رنگ نقر‌ه‌ای باشد تا زیبایی فضا را دوچندان کند.
  • رنگ برنزی: این رنگ کمی تیره تر از رنگ طلایی است و برخی از افراد که ترجیح می‌دهند از لوازم تیره‌تر استفاده کنند به این رنگ علاقه دارند.
  • رنگ سفید: این رنگ اندازه اتاق پذیرائی را بزرگ‌تر می‌کند؛ در نتیجه اگر اتاق پذیرائی‌تان کوچک است این لوسترها انتخاب مناسبی برای شما خواهند بود. لوسترهای سفید رنگ در انواع شیشه‌ای، پلاستیکی، فانتزی و … وجود دارند. اکثر لوسترهای سفید رنگ سبک مدرن دارند پس اگر به این سبک علاقه دارید می‌توانید لوستر اتاق پذیرائی را سفید انتخاب کنید.
خرید لوستر اتاق پذیرائی با رنگ مناسب
اگر به رنگ‌های تیره علاقه دارید و سبک اتاق پذیرائی شما کلاسیک یا مدرن است می‌توانید از لوسترهای مشکل رنگ استفاده کنید.

4- مدل و شکل لوستر دلخواه خود را انتخاب کنید

علاوه بر جنس، رنگ و اندازه، انتخاب مدل لوستر نیز برای خرید لوستر اتاق پذیرائی بسیار مهم است. می‌توانید از بین مدل‌های کلاسیک، مدرن، روستیک، کریستالی، فانتزی، اسپورت و … با توجه به مدل سایر وسایل و دکوراسیون داخلی خود بهترین گزینه را انتخاب کنید که بیشترین هماهنگی را با سایر وسایل شما داشته باشد.

پیشنهاد مطالعه

5- بودجه خرید خود را مشخص کنید

آخرین و شاید تاثیرگذارترین فاکتور در خرید لوستر اتاق پذیرائی، تعیین بودجه برای خرید محصول است. قیمت لوسترهای پذیرائی با توجه به مدل، جنس بدنه، شکل، اندازه، نوع لامپ لوستر، برند تولیدکننده و … متفاوت است. می‌توانید پس از تعیین 5 فاکتور اعلام شده در ابتدای مقاله چند مدل لوستر را انتخاب و در نهایت بر اساس بودجه‌تان بهترین گزینه را انتخاب کنید.

نصب لوستر پذیرائی توسط تعمیرکار
بعد از خرید لوستر اتاق پذیرائی چنانچه دانش و ابزار مخصوص را ندارید باید از یک تکنسین برای نصب کردن لوستر کمک بگیرید.

در این مطلب سعی کردیم تمام نکاتی که باید در رابطه با خرید لوستر اتاق پذیرائی بدانید را به شما اعلام کنیم تا به کمک آنها بتوانید بهترین لوستر را انتخاب و برای چندسال از آن استفاده کنید. چنانچه بدون توجه به این نکات لوستری را بخرید ممکن است به سرعت از کارکرد و ظاهر آن پشیمان شده و مجبور شوید لوستر جدید را بخرید. در آچارباز تمامی خدمات مربوط به لوستر و برقکاری ساختمان توسط تعمیرکاران حرفه‌ای انجام می‌شود. برای دریافت این خدمات می‌توانید روی کلمه تعمیر لوستر کلیک کرده یا با شماره 02154591616 تماس بگیرید.

نصب و تعمیر لوستر و انواع چراغ با آچارباز
نصب و تعمیر لوستر و انواع چراغ شامل عیب یابی و تعمیر و نصب انواع لوستر و چراغ است. با ثبت سفارش در سامانه اعزام تعمیرکار آچارباز در اسرع وقت کارشناس به محل شده اعزام می‌شود.
تعمیر لوستر

5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا