×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

دکوراسیون و ساختمان

راهنمای خرید لوستر آشپزخانه

راهنمای خرید لوستر آشپزخانه

از قدیم تابحال آشپزخانه به عنوان قلب هر خانه و فضایی شناخته می‌شود. یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که می‌تواند در تغییر دکوراسیون، نور و زیبایی آشپزخانه تاثیر بگذارد و انرژی خوبی را به سایر افراد منتقل کند، لوستر و وضعیت روشنایی آن است. به همین دلیل افراد زیادی برای اینکه زیبایی آشپزخانه‌شان دوچندان شود، برای روشنایی آن از لوستر استفاده می‌کنند.

چنانچه آشپزخانه و اتاق پذیرائی نزدیک یکدیگر باشند، اهمیت لوستر بیشتر می‌شود؛ زیرا در دید افراد بیشتری قرار می‌گیرد. در نتیجه تصمیم گرفتیم در این مطلب آچارباز درباره راهنمای خرید لوستر آشپزخانه صحبت کنیم و نکاتی که باید در زمان خرید به آنها توجه کنید مانند شکل، جنس، میزان نور، رنگ و … لوستر مناسب آشپزخانه را آموزش دهیم تا به کمک آنها بتواند بهترین مدل را خریداری کنید. خریدن لوستر مناسب با هر فضا می‌تواند در استفاده بهینه و طولانی شدن عمر لوستر بسیار تاثیر داشته باشد. در صورتی‌که به خدمات نصب، تعمیر لوستر یا عیب یابی و برقکاری ساختمان نیاز داشتید، می‌توانید در این صفحه سفارش‌تان را ثبت کنید یا با شماره 02154591616 تماس بگیرید. کارشناسان ما در اسرع وقت به محل شما اعزام شده و مشکل دستگاه را از بین می‌برند.

6 فاکتور مهم برای خرید لوستر آشپزخانه

برای خرید لوستر آشپزخانه ابتدا باید فاکتورهای زیر را برای خودتان مشخص کنید، سپس با توجه به آنها بهترین برند و مدل لوستر را انتخاب کنید. در اینصورت از خرید خود بسیار راضی هستید و می‌توانید چند سال با خیال راحت از آن استفاده کنید.

1. آیا آشپزخانه نورگیر است؟

اولین فاکتوری که می‌تواند در خرید لوستر آشپزخانه و قیمت آن بسیار موثر باشد، میزان نور موجود در محل است. اگر واحد شما در ارتفاع است و آشپزخانه پنجره دارد، به احتمال زیاد وضعیت نور آن خوب است. در اینصورت برای خرید لوستر آشپزخانه نیاز نیست سراغ لوسترهای چند شاخه و گران قیمت بروید؛ بلکه لوسترهایی که تعداد لامپ‌ کمتری دارند و ساده هستند نیز می‌تواند پاسخگوی نیاز شما باشد.

2. به سبک آشپزخانه‌ دقت کنید

برای انتخاب مدل در زمان خرید لوستر آشپزخانه باید حتما به سبک و وسایل آشپزخانه دقت داشته باشید. آشپزخانه‌ها در سبک‌های مختلف کلاسیک، مدرن و … وجود دارند. این سبک بر اساس نوع کابینت‌ها، درب و پنجره، کاشی و سرامیک و حتی وسایل برقی آشپزخانه شما تعیین می‌شود. برای مثال آشپزخانه‌هایی که رنگ روشن دارند و بسیار خلوت و ساده هستند اغلب سبک‌شان مدرن است و بهترین انتخاب برای آنها استفاده از لوسترهای مدرن و خلوت است.

راهنمای خرید لوستر آشپزخانه متناسب با پذیرائی
اگر جنس کابیت و سایر لوازم آشپزخانه با اتاق پذیرائی همخوانی دارد برای زیبایی بیشتر بهتر است لوستر آشپزخانه و پذیرائی را هم متناسب با یکدیگر انتخاب کنید.

3. جنس میز، کابینت پیشخوان آشپزخانه چیست؟

سومین المان مهم برای خرید لوستر آشپزخانه، جنس میز، کابینت و پیشخوان آشپزخانه است. بهتر است لوستر را از جنسی انتخاب کنید که با این وسایل همخوانی داشته باشد. برای مثال اگر این موارد از جنس چوب است، بدنه لوستر هم چوبی باشد یا اگر میز فلزی است بدنه لوستر از جنس آلومینیوم یا برنج باشد.

همچنین باید به شکل میز و کابینت‌ها هم دقت کنید و لوستر متناسب با آن را بخرید. برای مثال اگر میز آشپزخانه دایره‌ای شکل است بهترین انتخاب برای لوستر مدل‌هایی است که بدنه آنها دایره‌ای باشد.

پیشنهاد مطالعه

4. ارتفاع سقف آشپزخانه چقدر است؟

یکی دیگر از نکاتی که باید در زمان خرید لوستر آشپزخانه مدنظر داشته باشید، ارتفاع سقف تا زمین آشپزخانه است. اگر ارتفاع سقف بیش از 2 متر است می‌توانید علاوه بر لوسترهای سقفی از لوسترهای آویزدار کوچک نیز استفاده کنید. اما اگر ارتفاع سقف کم است باید از لوسترهای سقفی یا مدل‌هایی که ارتفاع زیادی ندارند را بخرید. برای تعیین دقیق ارتفاع لوستر می‌توانید از فرمول زیر استفاده کنید.

  • ابتدا ارتفاع سقف تا زمین را بر حسب سانتی متر بدست آورید (برای مثال 320 سانتی متر)
  • حالا این عدد را می‌توانید بر 4 و 5 تقسیم کنید. (در این مثال 64 – 80 سانتی متر)
  • بازه بدست آمده ارتفاع متناسب لوستر برای محل شماست.
خرید لوستر آشپزخانه با ارتفاع مناسب
اگر ارتفاع لوستر آشپزخانه درست انتخاب نشود، لوستر با آشپزخانه هماهنگی نداشته یا نورکافی را تامین نمی‌کند.

5. لوستر چه اندازه باشد؟

علاوه بر ارتفاع، اندازه لوستر هم یکی از نکات مهم خرید لوستر آشپزخانه است؛ زیرا اگر لوستر اندازه مناسبی نداشته باشد یا تعداد لامپ‌های آن کافی نباشد، نمی‌تواند نور دلخواه شما را تامین کند. برای مشخص شدن اندازه مناسب لوستر هم می‌توانید از فرمول زیر استفاده کنید:

  • ابتدا طول و عرض آشپزخانه را بر حسب متر با یکدیگر ضرب کنید. (برای مثال 3 متر در 2 متر)
  • حالا عدد بدست آمده بر حسب اینچ است. برای اینکه این عدد را به سانتی متر تبدیل کنید باید عدد حاصله از ضرب بالا را در عدد 2.5 ضرب کنید و اندازه بدست آمده طول و عرض مناسب برای آشپزخانه است. (در این مثال 6 را با 2.5 ضرب می‌کنیم و حاصل عدد 15 می‌شود. پس طول و عرض لوستر مناسب باید حداقل 15 سانتی متر باشد.)

6. بدنه لوستر آشپزخانه چه رنگی باشد؟

آخرین فاکتور مهم برای خرید لوستر آشپزخانه، انتخاب رنگ بدنه و حباب‌ها و لامپ آن است. این رنگ اغلب بر اساس رنگ سایر لوازم آشپزخانه، کابینت‌ها، کاشی و سرامیک و … انتخاب می‌شود. طبق تحقیقات انجام شده رنگ لوستر، نور و طراحی آشپزخانه می‌تواند در اشتها و میزان علاقه مندی شما به آشپزی هم بسیار تاثیرگذار باشد؛ در نتیجه باید با هوشمندی آن را انتخاب کنید. در این قسمت جدولی برای انتخاب بهتر رنگ لوستر تهیه کرده‌ایم:

رنگتاثیر بر اشتها
آبیبرای آرامش و خونسردی مناسب است. این رنگ اشتها را کم می‌کند.
قرمزفشار خون و سرعت تنفس را بالا برده و اشتها را تحریک می‌کند.
نارنجیلوستر نارنجی فعالیت مغز را زیاد کرده و احساس راحتی را به شما القا کرده و اشتها را تحریک می‌کند.
زرداین رنگ تمرکز را بالا برده و محرک احساس شادی و اشتها است.
خاکستریاین رنگ نیز باعث پایین آوردن شدید اشتها می‌شود.

آنچه درباره راهنمای خرید لوستر آشپزخانه خواندیم

در این مقاله سعی کردیم نکات مهمی که برای راهنمای خرید لوستر آشپزخانه باید بدانید و می‌تواند در انتخاب مدل مناسب برای خانه شما تاثیرگذار باشد، آشنا شدیم. در صورتی‌که به خدماتی از جمله نصب، سرویس یا تعمیر لوستر نیاز دارید می‌توانید سفارش‌تان را در این صفحه ثبت کنید یا با شماره 02154591616 تماس بگیرید. کارشناسان ما در اسرع وقت به محل شما اعزام شده و مشکل را برطرف می‌کنند. تکنسین‌های ما به تمامی امور مرتبط با لوستر از جمله برقکاری ساختمان مسلط هستند. 

نصب و تعمیر لوستر و انواع چراغ با آچارباز
نصب و تعمیر لوستر و انواع چراغ شامل عیب یابی و تعمیر و نصب انواع لوستر و چراغ است. با ثبت سفارش در سامانه اعزام تعمیرکار آچارباز در اسرع وقت کارشناس به محل شده اعزام می‌شود.
تعمیر لوستر

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا