دکوراسیون و ساختمان

نحوه عوض کردن آهنگ آسانسور

عوض کردن آهنگ آسانسور

در آسانسور از موسیقی استفاده می‌شود تا افراد در آنجا احساس آرامش و راحتی داشته باشند به‌خصوص کسانی که از ارتفاع و فضای بسته هراس دارند؛ شنیدن یک ملودی آرام باعث می‌شود از سفر کوتاه‌تان لذت ببرید. بنابراین باید آهنگ داخل آسانسور با دقت و مناسب کاربران آن ساختمان انتخاب شود. گاهی آهنگ‌هایی که برای داخل آسانسور ساختمان‌تان انتخاب شده مناسب سلیقه افراد نیست ولی نحوه عوض کردن آهنگ آسانسور را نمی‌دانید. در این مقاله آچارباز همراه ما باشید تا نحوه عوض کردن آهنگ آسانسور را یاد بگیرید و نکاتی در مورد ویژگی‌های آهنگ مناسب فضای داخل آسانسور بیآموزید.

روش‌ عوض کردن آهنگ آسانسور

برای تنظیم و عوض کردن آهنگ آسانسور باید به کنترل پنل دسترسی داشته باشید. هر آسانسور برای این دسترسی دستورالعمل خاصی دارد که در دفترچه راهنمای آن نکات آن نوشته شده است. اما اگر به این دفترچه دسترسی ندارید یا نحوه کار با کنترل پنل را ندارید، بهتر است از یک تعمیرکار حرفه‌ای برای اینکار کمک بگیرید.

بطور کلی یک روش برای عوض کردن آهنگ آسانسور وجود دارد که در همه دستگاه‌ها ثابت است که با دکمه‌ها انجام داده می‌شود. در این روش باید اقدامات زیر را انجام دهید:

دکمه چپ یا راست که روی صفحه برد آسانسور وجود دارد را برای چند ثانیه بفشارید تا آهنگ عوض شود، در آسانسورهای جدید تغییر آهنگ از روی مانیتور داخل کابین به‌راحتی انجام می‌شود.

بطور معمول حافظه برد آسانسور حدود 4 گیگابایت است که برای 1400 آهنگ بصورتMP3  ظرفیت دارد و می‌تواند بدون تکرار آهنگ‌ها را پشت سر هم پخش کند و شما از داخل کابین با فشردن دکمه چپ یا راست فقط می‌توانید به آهنگ‌های بعدی یا قبلی بروید.

عوض کردن آهنگ آسانسور توسط تعمیرکار

انجام هر گونه تغییرات یا تنظیم مجدد آهنگ‌ها، مدت زمان پخش و حتی تنظیم میزان صدا، را باید یک کارشناس آسانسور از طریق کنترل پنل انجام دهد.

چه نوع آهنگی مناسب فضای داخل آسانسور است؟

از آنجا که افراد با سلیقه‌های مختلفی کاربر آسانسور هستند، باید آهنگی را انتخاب کنید که مناسب فضا، شغل و حال و هوای کاربران آن ساختمان باشد. برای اینکه بتوانید آهنگ مناسبی انتخاب کنید به موارد زیر دقت کنید:

  • از موسیقی بدون کلام استفاده کنید.
  • از آهنگ‌های جدید یا کلاسیکی استفاده کنید که ملودی آن به کاربر آسانسور حس آرامش و امنیت بدهد.
  • آهنگ‌ها را متناسب با فضای کاربری ساختمان انتخاب کنید، برای مثال برای ساختمان‌های تجاری اهنگ‌های پرانرژی مناسب است و برای آسانسورهای بیمارستان آهنگ‌های آرام بخش …
پیشنهاد مطالعه

تاثیر آهنگ داخل آسانسور بر آرامش کاربران

تصور کنید برای یک جلسه کاری آماده شده‌اید ولی خیلی استرس دارید، وارد آسانسور محل کارتان می‌شوید، یک آهنگ آرام و بی‌کلام پخش می‌شود؛ چند دقیقه‌ای که سوار آسانسور هستید با شنیدن این آهنگ شما آرام می‌شوید و وقتی از آسانسور خارج شدید دیگر فشار استرس را ندارید و جلسه‌تان را به‌خوبی برگزار می‌کنید.

حالا فکر کنید اگر بجای این آهنگ آرام یک آهنگ شلوغ و پرانرژی و با صدای بلند داخل آسانسور پخش می‌شد شما چه حسی پیدا می‌کردید. بطور حتم به‌جای ارام‌تر شدن بیشتر استرس می‌گرفتید.

احساس آرامش مسافران با موسیقی مناسب آسانسور

نوع کاربران و فضای ساختمان در انتخاب اهنگ مناسب باید مد نظر قرار بگیرد.

آنچه درباره عوض کردن آهنگ آسانسور آموختیم

آسانسورها ممکن است در شکل و تعداد قطعات مکانیکی متفاوت باشند، ولی همه آنها دارای بخش کنترل پنل هستند که تمام اجزا و قطعات آسانسور در این بخش کنترل، بررسی و تنظیم می‌شود. بنابراین هر تغییری مثل تغییر آهنگ و مدت زمان پخش آن و هر تغییر دیگری در تنظیمات صورت گیرد باید از طریق کنترل پنل و توسط تکنسین آسانسور انجام شود.

لطفا به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا