×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

تلویزیون و مانیتور

برای منزل تلویزیون چند اینچ بخریم؟

انتخاب تلویزیون مناسب بر اساس متراژ

سوالی که اغلب در هنگام خرید تلویزیون به ذهن‌ها خطور می‌کند این است که تلویزیون چه سایزی بخریم؟ بیشتر افراد تمایل دارند تلویزیون‌های بزرگ داشته باشند، تا تصاویر و فیلم‌ها را با کیفیت بالا ببینند. اما بزرگی یا کوچکی تلویزیون تنها چیزی نیست که باید در انتخاب آن دقت کرد. قبل از هر چیز، باید متراژ و اندازه خانه را نیز در نظر گرفت. با توجه به اینکه خانه‌های امروزی متراژ کمتری دارند، انتخاب تلویزیون مناسب براساس متراژ خانه یک نکته بسیار مهم است. اکثر افراد تلویزیون بزرگ را برای اتاق اصلی مناسب می‌دانند، اما همیشه خریدن یک تلویزیون بزرگ نشان از موفقیت ما در خرید نیست. جدا از اینکه تلویزیون بزرگ خانه را کوچک و فشرده نشان می‌دهد، می‌تواند باعث سردرد نیز شود.

به عنوان مثال شما باید، برای یک اتاق 6 الی 9 متری یک تلویزیون 42 اینچی انتخاب کنید.
به همین منوال هر چه سایز تلویزیون بزرگ‌تر می‌شود، اتاق مورد استفاده آن نیز باید بزرگ‌تر باشد و سایزهای ۶۵ به بالا باید برای سالن‌های بزرگ استفاده شوند.

به یاد داشته باشید تلویزیون بزرگ در متراژ کم جوابگو نیست، تلویزیون‌های کوچک نیز در سالن‌های بسیار بزرگ قابل استفاده نخواهند بود.
یک تلویزیون بسیار بزرگ لزوما تصاویر را بهتر و با کیفیت‌تر نشان نمی‌دهد. اکنون مدل‌های مختلفی در بازار هستند که، دست شما را، برای انتخاب باز گذاشته‌اند.


چگونه تلویزیون مناسب برای اتاق پذیرایی انتخاب کنیم؟

اکثر افراد بدون آن که محاسبات دقیقی درباره سایز تلویزیون و اندازه اتاق داشته باشند، آن را انتخاب می‌کنند. بعد از خرید نیز، تلویزیون خود را در فاصله‌ای نامناسب قرار داده و مدت‌هاست که به همین منوال پیش می‌روند. قبل از انتخاب تلویزیون مناسب برای خانه، باید ابعاد و اندازه‌ آن را در نظر بگیرید. اعضای خانواده در فاصله چندمتری از تلویزیون قرار می‌گیرند؟ خانه چند متر است؟ شاید انتخاب تلویزیون بزرگتر باعث شود تصاویر را راحت پردازش کنید، اما به مرور چشم شما آسیب خواهد دید.

⇐ اگر خانه‌ای بزرگ دارید تلویزیونی بالای ۵۰ اینچ انتخاب کنید، زیرا در این موقع فاصله شما از تلویزیون زیاد بوده و لازم نیست خیلی به تصاویر دقت کنید.

⇐ برای خانه‌های متوسط و کوچک تلویزیون‌های زیر ۵۰ اینچ مناسبند. باید بدانید که تلویزیون‌های ۲۴ تا ۳۶ اینچی از قابلیت‌های HDR و 4K پشتییبانی نمی‌کنند. برای اینکه فضای بیشتری داشته باشید تلویزیون را به دیوار متصل کنید، به یاد داشته باشید که اگر تلویزیون انتخابی شما منحنی است نمی‌توانید ان را بر روی دیوار نصب کنید.

تلویزیون باید در حدود ۳ متر از چشم انسان فاصله داشته و زاویه دید نیز در حدود ۴۰ درجه باشد. در غیر اینصورت تصویر مناسب و صحیحی نخواهیم دید. اگر تلویزیون را متناسب با متراژ خانه انتخاب نکنید و آن را در زاویه نامناسبی قرار دهید، پس از مدتی در ناحیه کاسه سر و چشمانتان احساس خستگی خواهید کرد.

این مشکل به این خاطر است که، شما زاویه دید بسیار کم و محدودی نسبت به صفحه نمایش دارید. چشمان شما خسته شده و چون نور صفحه نمایش از نقطه بسیار نزدیک به چشمان شما بازتاب دارد، قرنیه چشم بازتر شده و خستگی پدید می‌آید.

با روشن کردن چند لامپ کم‌نور که نور مورب داشته باشند، می‌توانید این زاویه نامناسب را کمی اصلاح کنید. استفاده صحیح از نورها و چراغ‌ها در فضا به شما کمک خواهد کرد یک فضای سینمایی و تاریک با یک کیفیت خوب را ایجاد کنید.

سایز تلویزیون و اندازه اتاق
برای خرید تلویزیون مناسب باید اندازه اتاق و سایز تلویزیون را باهم مقایسه کرده و سپس انتخاب کنیم
برای تعمیر تلویزیون از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید

اندازه تلویزیون به سانتی متر چقدر می‌شود؟ (آموزش تبدیل اینچ به سانتی متر)

وقتی برای خرید تلویزیون به فروشگاه لوازم خانگی مراجعه می‌کنید، فروشنده مدل‌های مختلف تلویزیون را برحسب اینچ بیان می‌کند. شاید این سوال برای شما پیش آمده باشد که، اندازه دقیق این تلویزیون‌ها چقدر بوده و نحوه اندازه گیری اینچ تلویزیون به سانتی متر چگونه است ؟

هر اینچ در حدود 2.54 سانتی متر است. اگر عرض و ارتفاع به اینچ مدل تلویزیون مد نظر خود را بدانید، به راحتی می‌توانید با ضرب آن در عدد 2.54 آن را به سانتی متر تبدیل کنید. البته توجه داشته باشید که، اعداد به دست آمده به سانتی متر، اندازه دقیق صفحه نمایش هستند و شما باید قاب را هم در نظر بگیرید.

نحوه اندازه گیری اینچ تلویزیون
برای اندازه گیری اینچ تلویزیون کافیست ابعاد دستگاه را به اینچ در عدد 2.54 ضرب کنید تا اندازه آن به سانتی متر را متوجه شوید

با اندازه گیری و تبدیل اینچ به سانتی متر به راحتی می‌توانید، ابعاد تلویزیون مورد نظر خود را به راحتی حساب کنید. به عنوان مثال ابعاد تلویزیون ۵۵ اینچ را در نظر بگیرید، عرض و ارتفاع این مدل تلویزیون بر حسب اینچ، 47.9 و 27.0 است. کافیست هر کدام از این دو عدد را، در 2.54 ضرب کنید تا به ابعاد تلویزیون ۵۵ اینچ برحسب سانت برسید.

البته برای بدست آوردن اندازه دقیق تر، باید قاب تلویزیون را نیز در نظر بگیرید. ما در جدول زیر، با راه حلی که گفتیم، ابعاد مختلف تلویزیون را به سانتی متر بدست آورده‌ایم.

اندازه تلویزیون بر اساس سانتی متر

         ابعاد تلویزیونعرض به سانتی مترارتفاع به سانتی متر
تلویزیون 32 اینچ70.939.9
تلویزیون 40 اینچ88.649.8
تلویزیون 43 اینچ95.353.6
تلویزیون 50 اینچ110.762.2
تلویزیون 55 اینچ121.768.6
تلویزیون 60 اینچ132.874.7
تلویزیون 65 اینچ144.081.0
تلویزیون 70 اینچ154.987.1
تلویزیون 75 اینچ166.193.5
تلویزیون 80 اینچ177.099.6
تلویزیون 85 اینچ188.2105.9
پیشنهاد مطالعه

بهترین فاصله چشم از تلویزیون در زاویه ۳۰ و ۴۰ درجه چقدر است؟

حالا که ابعاد دقیق تلویزیون خود را می‌دانید، باید از زاویه دید و فاصله مناسب آن نیز آگاه شوید. همانطور که اشاره کردیم، به طور کلی هر تلویزیون باید در فاصله سه متری از چشم و زاویه دید 40 درجه‌ای قرار بگیرد.

انجمن مهندسان تلویزیون بر این عقیده هستند که زاویه دید باید در حدود 30 درجه باشد. در ادامه مقاله به شما فاصله مناسب از تلویزیون در اندازه‌های مختلف به متر را خواهیم گفت. توجه داشته باشید که این اندازه‌ها، برحسب زاویه دید 40 و 30 درجه هستند.

ابعاد تلویزیونفاصله مناسب با زاویه 30 درجهفاصله مناسب با زاویه 40 درجه
تلویزیون 25 اینچ1.04 متر0.77 متر
تلویزیون 30 اینچ1.24 متر0.92 متر
تلویزیون 35 اینچ1.45 متر1.07 متر
تلویزیون 40 اینچ1.66 متر1.22 متر
تلویزیون 45 اینچ1.86 متر1.37 متر
تلویزیون 50 اینچ2.06 متر1.53 متر
تلویزیون 55 اینچ2.28 متر1.68 متر
تلویزیون 60 اینچ2.48 متر1.83 متر
تلویزیون 65 اینچ2.69 متر1.98 متر
تلویزیون 70 اینچ2.9 متر2.13 متر
تلویزیون 75 اینچ3.1 متر2.29 متر
تلویزیون 80 اینچ3.31 متر2.44 متر
تلویزیون 85 اینچ3.52 متر2.59 متر

اگر به فیلم و سریال علاقه دارید و ابعاد تلویزیون شما بزرگ است، توصیه می‌شود در زاویه دید 40 درجه قرار بگیرد. اما به طور کلی، افراد با زاویه دید حدودا 30 درجه راحت‌تر خواهند بود.

فاصله مناسب از تلویزیون
فاصله مناسب از تلویزیون، در ابعاد و اندازه‌های مختلف دستگاه متفاوت است

بهترین فاصله چشم از تلويزيون 4k و 1080p چقدر است؟

اگر تلویزیون‌های فورکی را برای خانه انتخاب کرده‌اید، شاید این سوال برایتان پیش آمده باشد که فاصله از تلويزيون 4k چقدر است؟ با تلویزیون‌های فورکی، وضوح و جزئیات تصویر بهتر نشان داده می‌شوند. اما به یاد داشته باشید برای دیدن جزئیات، لازم نیست که نزدیک به تلویزیون بنشینید. با نزدیک شدن به تلویزیون فورکی، متوجه تراکم پیکسلی بالای آن‌ها خواهید شد و این برای چشم شما آزار دهنده خواهد بود. فاصله از تلويزيون 4k برحسب، ابعاد آن متفاوت بوده به همین دلیل در جدول زیر به تمامی این ابعاد اشاره کرده‌ایم.

ابعاد تلویزیونفاصله مناسب 1080pفاصله مناسب 4k
تلویزیون 25 اینچ0.98 متر0.46 متر
تلویزیون 30 اینچ1.16 متر0.52 متر
تلویزیون 35 اینچ1.35 متر0.61 متر
تلویزیون 40 اینچ1.56 متر0.71 متر
تلویزیون 45 اینچ1.74 متر0.8 متر
تلویزیون 50 اینچ1.93 متر0.89 متر
تلویزیون 55 اینچ2.14 متر0.98 متر
تلویزیون 60 اینچ2.32 متر1.16 متر
تلویزیون 65 اینچ2.5 متر1.25 متر
تلویزیون 70 اینچ2.72 متر1.35 متر

اکنون که اطلاعات لازم در مورد ابعاد، زاویه درجه و حتی فاصله مناسب از تلویزیون خود را می‌دانید، وقت آن رسیده بهترین تلویزیون را بر اساس متراژ خانه خود انتخاب کنید. البته بهتر است قبل از خرید دستگاه، با راهنمای خرید تلویزیون نیز آشنا باشید.

فاصله از تلويزيون 4k
برای اینکه در دراز مدت، به چشم و سر شما آسیبی وارد نشود، فاصله از تلویزیون 4k را حفظ کنید

تلویزیون مناسب اتاق خواب

بعد از انتخاب ببینید، تلویزیون را کجا قرار خواهید داد؟ اتاق خواب؟ اتاق پذیرایی یا اتاق بچه‌ها؟ اتاق خواب و اتاق کودکان نیازی به یک تلویزیون بزرگ و گران قیمت ندارند، دستگاه‌هایی که صفحه نمایش کوچکی دارند برای اتاق خواب و اتاق کودکان بسیار مناسب هستند. اما برای اتاق اصلی که محل جمع شدن اعضای خانواده در کنار یکدیگر است یک تلویزیون بزرگ را انتخاب کنید.

ممکن است در پایان، هنوز به پاسخ این پرسش که تلویزیون چند اینچ بخریم نرسیده باشید. بهتر است ابتدا، فاصله مناسب از تلویزیون و ابعاد اتاقی که می‌خواهید دستگاه را در آن قرار دهید در نظر بگیرید. سپس برحسب مقدار بودجه و نیازی که دارید، بهترین انتخاب را انجام دهید.

به یاد داشته باشید برای بالا بردن عمر مفید دستگاه و عملکرد بهتر باید سرویس و تعمیر تلویزیون را در اولویت خود قرار دهید. به سایت، وب اپ و اپلیکیشن آچارباز رفته و یا با شماره ۵۴۵۹۱۶۱۶ برای ثبت درخواست و اعزام تعمیرکار تماس بگیرید.

تعمیر تلویزیون در محل با آچارباز
سرویس و تعمیر تلویزیون در محل آچارباز، شامل نصب، سرویس و تعمیر تضمینی تلویزیون می‌شود. تلویزیون شما از هر برند و مدلی که باشد، آن را در هر نقطه از تهران و هر زمانی که شما بخواهید در محلتان تعمیر می‌کنیم.
درخواست تعمیر تلویزیون
4/5 - (7 امتیاز)

نوشته های مشابه

‫60 دیدگاه ها

  1. برای سالن ۵۰ متری کدام سایز از تلویزیون مناسبه
    یک کاناپه در ۲ متری و بقیه در ۴ متری هست.
    در انتخاب بین ۵۵ و ۶۵ اینچ موندم

    1. با سلام
      امیر عزیز، با توجه به چیدمان و دکوراسیون سالن، سایز تلویزیون متفاوت خواهد بود.

  2. سلام میخواهم تلویزیون سونی برای پذیرایی با ابهاد 4در10 متر بگیریم چه مدل وسایزی رو پیشنهاد می دهید

    1. با سلام
      حسن عزیز، با توجه به چیدمان و دکوراسیون پذیرائی، سایز تلویزیون متفاوت خواهد بود.

    1. با سلام
      الهام عزیز، پاسخ به این سوال به نحوه چیدمان اتاقهای شما بستگی دارد.

  3. سلام
    پذیرایی ما ۲۰متر هستش.امروز رفتیم تلویزیون ۴۳ اینچ خریدیم.یعنی آقایی ‌ک ازش خریدیم اینطوری مارو راهنمایی کرد.اما اومدیم خونه ب دیوار نصب کردیم من خییییلی ناراحت شدم.بنظر شما ۵۰اینچ بهتر بود ن؟؟

    1. با سلام
      فاطمه عزیز، پاسخ به این سوال با توجه به سلیقه افراد مختلف و نحوه چیدمان خانه شما متفاوت خواهد بود.

      1. با سلام
        کاربر عزیز، ممنون از پاسخگویی شما. نظرات شما انرژی بخش تیم آچارباز است.

  4. سلام خسته نباشید برای خونه ۱۲۶ متری که حدود ۸۰ متر حال و پذیرایی هستش سایز ۵۵ مناسب تر است یا ۶۵ یا ۷۵؟

      1. با سلام
        رهای عزیز، ممنون از پاسخگویی شما. نظرات شما انرژی بخش تیم آچارباز است.

    1. با سلام
      مهیار عزیز، با توجه به چیدمان و دکوراسیون پذیرائی، سایز تلویزیون متفاوت خواهد بود.

    1. احمد عزیز، سلام
      برای انتخاب درست سایز تلویزیون یک فرمول کلی وجود دارد. ابتدا فاصله بین تلویزیون و محل نشستن خود رابه صورت تقریبی و با واحد سانتی‌متر برآورد کنید. این عدد را بر 7.5 تقسیم کنید. عدد حاصل اندازه تلویزیون به اینچ را نشان می‌دهد. با توجه به اندازه اتاق پذیرایی شما اگر فاصله تلویزیون و محل نشستن 4 متر باشد، تلویزیون 55 اینج برای شما مناسب است. اگر فاصله 6 متر باشد تلویزیون‌هایی با سایز بالاتر هم می‌توانید خریداری کنید.

      1. درود بر شما
        رها عزیز، اندازه تلویزیون به میزان فاصله افراد تا صفحه نمایش تلویزیون بستگی دارد. برای مثال برای تلوزیون ۶۵ باید بین 3-4 متر تا تلویزیون فاصله داشته باشید.

  5. سلام
    برای سالن پذیرایی با متراژ 18الی۲۰متر،تلویزیون چند اینچ مناسب هست؟

    1. با سلام
      نسیم عزیز، با توجه به چیدمان پاسخ به این سوال متفاوت خواهد بود میتوانید از جدول راهنمای داخل مقاله برای انتخاب اینچ تلویزیون استفاده کنید.

  6. با سلام و خسته نباشید،معذرت میخوام خواستم بدونم واسه یه سالن ۱۲ متری تلوزیون ۴۳ اینچ بهتره یا ۵۰ اینچ؟

    1. با سلام
      نصیری عزیز، با توجه به چیدمان پاسخ به این سوال متفاوت خواهد بود میتوانید از جدول راهنمای داخل مقاله برای انتخاب اینچ تلویزیون استفاده کنید.

  7. سلام
    حال پذیرایی ما درانداره ۶/۵ ×۶/۵ هست
    چه تلوزیونی مناسب است؟ بااحترام

    1. با سلام
      صادق عزیز، با توجه به چیدمان پاسخ به این سوال متفاوت خواهد بود میتوانید از جدول راهنمای داخل مقاله برای انتخاب اینچ تلویزیون استفاده کنید.

    1. با سلام
      سینای عزیز، با توجه به چیدمان پاسخ به این سوال متفاوت خواهد بود میتوانید از جدول راهنمای داخل مقاله برای انتخاب اینچ تلویزیون استفاده کنید.

  8. با سلام و خسته نباشید
    میخوام تلویزیون فورکی بخرم بین ۵۰ و ۵۵ اینچ موندم ابعاد اتاق هم ۶در۶ متر هست،بنظرتون چ سایزی مناسب هست؟

    1. با سلام
      رحیم عزیز، با توجه به چیدمان پاسخ به این سوال متفاوت خواهد بود میتوانید از جدول راهنمای داخل مقاله برای انتخاب اینچ تلویزیون استفاده کنید.

  9. سلام درحال حاضر کدوم برند و مدل تلویزیون رو برا خرید پیشنهاد می‌کنین

    1. با سلام
      روشا عزیز، با توجه به ویژگیهای مدنظر شما برای یک تلویزیون، پاسخ به این سوال متفاوت خواهد بود.

  10. سلام..پذیرایی ما۵۰متر مربع هست
    چه سازی تلوزیونی براش خوبه۶۵ یا۷۵

    1. با سلام
      پژمان عزیز، با توجه به چیدمان پاسخ به این سوال متفاوت خواهد بود میتوانید از جدول راهنمای داخل مقاله برای انتخاب اینچ تلویزیون استفاده کنید.

    1. با سلام
      پژمان عزیز، با توجه به چیدمان پاسخ به این سوال متفاوت خواهد بود میتوانید از جدول راهنمای داخل مقاله برای انتخاب اینچ تلویزیون استفاده کنید.

  11. باسلام پذیرایی حدود ۹×۹متر چند اینج بگیریم بهتر ه وکدام مار ک بین سونی والجی وسامسونک و…. ممنون راهنمایی کنید

    1. با سلام
      یوسف عزیز، با توجه به ویژگیهای مدنظر شما برای یک تلویزیون، پاسخ به این سوال متفاوت خواهد بود.

  12. سلام پذیرایی خونه من 3ونیم در 8 هست بین تلویزیون 55 و 65 اینچ نمی دونم کدوم رو بخرم

  13. برای پذبرایی ۱۶ متر چه تلویزیونی راپشنهاد میدین ؟ ۴۳ اینچ یا ۵۰ ؟ به نطرتون ۵۵ خیلی بزرگ میشه ؟

    1. با سلام
      الهام عزیز، برای این مساحت 50 اینچ مناسب‌تر است، ولی در صوت استفاده‌ی زیاد از تلویزیون و می‌توانید 55 اینچ هم تهیه کنید.

    1. باسلام
      محمد عزیز برای پذیرایی شما، تلویزیون‌های 50 تا 85 اینچ مناسب هستند.

  14. باسلام وخسته نباشید .پذیرایی خونه ما ۳۶ متر مربع است تلویزیون چند اینچ بخرم خوبه .بعضی ها می گن ۵۵ وبعضی ها می گن ۶۵ لطفا در هردو مورد توضیح دهید باتشکر ۱۴۰۰/۰۵/۱۴ ساعت ۱۴:۱۱

    1. با سلام
      امیرحسین عزیز، اگر از تلویزیون زیاد استفاده می‌کنید می‌توانید 65 را تهیه کنید اما هر دو سایز برای این مساحت مناسب هستند.

  15. باسلام وخسته نباشید .پذیرایی خونه ما ۳۶ متر مربع است تلویزیون چند اینچ بخرم خوبه .بعضی ها می گن ۵۵ وبعضی ها می گن ۶۵ لطفا در هردو مورد توضیح دهید باتشکر

    1. با سلام
      امیرحسین عزیز، با توجه به چیدمان پاسخ به این سوال متفاوت خواهد بود میتوانید از جدول راهنمای داخل مقاله برای انتخاب اینچ تلویزیون استفاده کنید.

  16. سلام پذیرایی خونه ما ۴/۵ در ۱۰/۵ متره لطفا راهنمایی کنید بین ۵۵ و ۶۵ کدوم رو بگیرم

    1. با سلام
      محمد عزیز، اگر مدت زمانزیادی از تلویزیون استفده می‌کنید 55 اینچ مناسب است چون برای این مساحت هر دو تلویزیون مناسب هستند.

  17. سلام مساحت پذیرایی ۶متر در ۹ متر میباشد چه سایز تلویزیون مناسب می باسد ؟

    1. با سلام
      احسان عزیز، برای این مساحت تلویزیون‌های 50 تا 60 اینچی مناسب است.

  18. سلام
    لطفا” بفرمایید جهت خرید تلویزیون، برای پذیرائی که به مساحت 7 در 10 می باشد،چند اینچ مناسب است؟
    باتشکر

    1. باسلام
      صادق عزیز تلویزیون‌های 50تا 70 اینچ برای شما مناسب است اما علاوه بر متراژ خانه به استفاده خود از تلویزیون هم اهمیت دهید، در صورتی که زمان زیادی را صرف تلویزیون دیدن نمیکنید، تلویزیون‌های کوچکتر برای شما مناسب تر خواهد بود.

    1. باسلام
      حسین عزیز، این مورد بستگی به سایز تلویزیون شما دارد، در صورتی که از تلویزیون‌های صفحه بزرگ استفاده می‌کنید بهتر است اولویت انتخاب شما تلویزیون‌های 4K باشد.

  19. سلام،من خیلی اهل تلوزیون دیدنم،یعنی در۲۴ساعت حدودا ۱۰ساعت تلوزیون میبینم وپذیرایی ما ۶در۳.۵هستش،وبین ۶۵اینچ و۵۵ اینچ تردید دارم،لطفا بگید ۶۵ بهتره یا ۵۵؟؟ باتشکر

    1. باسلام
      محسن عزیز برای شما تلوزیون 55 اینچی مناسب است. زیرا فاصله مناسب با توجه به متراژ خانه را برای شما فرآهم کرده و چشم شما اذیت نخواهد شد.

  20. سلام و وقت بخیر
    میخواهم ال ای دی بخرم و بین ۵۰ اینچ و ۵۵ اینچ فورکی موندم کدوم را انتخاب کنم
    پذیراییمون ۷ در ۶ هست
    به نظرتون کدوم را اتخاب کنم؟

      1. درود بر شما
        مهدی عزیز، ممنون از اینکه نظر خود را با ما به اشتراک می گذارید.

    1. درود بر شما
      هادی عزیز، اندازه تلویزیون به میزان فاصله افراد تا صفحه نمایش تلویزیون بستگی دارد. برای مثال برای تلوزیون 50 باید بین 1.5 تا2 متر تا تلویزیون فاصله داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا