×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

نظافت منزل و ساختمان

تمیز کردن بخاری گازی؛ 4 روش شستشوی سریع بخاری

تمیز کردن بخاری گازی

با رفتن فصل سرما و رسیدن فصل بهار، آرام آرام به سمت جمع کردن بخاری‌های گازی می‌رویم. این بخاری‌ها را در انباری قرار داده، تا در سال بعدی از آن‌ها استفاده کنیم. اما با رسیدن زمان موعود متوجه می‌شویم که گرد و غبار و خاک سرتاسر بخاری را پوشانده است.

با رسیدن فصل بهار، تصمیم به جمع کردن بخاری‌های گازی می‌گیریم، این وسیله گرمایشی را با دقت جمع کرده و آن‌ها را درون انبار می‌گذاریم تا در سال بعدی از آن‌ها استفاده کنیم، اما هنگامی که فصل سرد از راه می‌رسد و به سراغ بخاری می‌رویم، متوجه می‌شویم بخاری،زیر تلی از خاک و گرد و غبار رفته است. حالا باید تمیزکاری کنیم، اما نمی‌دانیم باید از کجا شروع کنیم. اگر تمیز کردن بخاری گازی، برای شما به یک چالش جدی تبدیل شده است، ما در اینجا هستیم تا 3 روش شستشوی سریع بخاری گازی را به شما بگوئیم.

 

خدمات نظافت منزل با آچارباز
ارائه سرویس‌های با کیفیت نظافت اتاق‌ها و سرویس‌های بهداشتی، تمیز کردن شیشه‌ها و مرتب کردن فضای کابینت‌ها و کمدها و نظافت و تمیز کردن کف و دیوارهای خانه و هر آنچه که شما در نظافت منزلتان نیاز داشته باشید. آچارباز برای سرویس‌دهی خدمات منزل آماده است.
درخواست نظافت منزل

 

تمیز کردن بخاری گازی، یک چالش جدی

اگر نکات و زیر و بم فرایند تمیز کردن بخاری گازی را ندانید، این کار برای شما به یک چالش جدی تبدیل خواهد شد. اولین نکته‌ای که باید در این رابطه بدانید این است که، لازم نیست هر فصل بخاری گازی را تمیز کنید.

تمیز کردن این وسیله گرمایشی پرکاربرد، باید زمان خاصی در برنامه نظافت شما داشته باشد. بهترین زمان برای انجام این فرایند، بعد از فصل بهار و هنگام جمع کردن بخاری گازی است. پس اولین نکته‌ای که باید برای تمیز کردن بخاری گازی بدانید این است که، این فرایند را در زمانی که دستگاه به طور کامل خاموش و سرد است انجام دهید. هرگز هنگامی که دستگاه روشن و داغ است، روی آن دستمال نکشید. زیرا در این شرایط دستمال یا پارچه سوخته و به بدنه بخاری می‌چسبد. حتی این امکان وجود دارد، شیشه بخاری گازی نیز در اثر برخورد با دستمال خیس، ترک برداشته و بشکند.

لکه سوختگی روی شیشه بخاری
بهتر است برای تمیز کردن بخاری گازی، یک برنامه زمانی خاص در نظر داشته باشید

لباس چسبیده به بخاری را چگونه پاک کنیم؟

در شش ماه دوم سال، بسیاری از افراد به خاطر سهولت و سرعت، ترجیح می‌دهند لباس‌های خود را روی بخاری خشک کنند. این فرایند شاید در زمان صرفه جویی کند، اما کاری خطرناک بوده و می‌تواند آسیب‌های زیادی به اموال شما وارد کند. یک لحظه حواس پرتی کافیست تا لباس شما سوخته و به بخاری بچسبد.

این یعنی نه تنها لباس شما از بین رفته، بلکه به اجزا و شکاف‌های بخاری نیز آسیبی جدی رسیده، زیرا رنگ و الیاف لباس به داخل شیار‌های بخاری نفوذ کرده است. پاک کردن لباس چسبیده به بخاری کار راحتی نیست و حتی ممکن است غیر ممکن باشد. زیرا در هر صورت این الیاف، به رنگ بخاری آسیب زده و آن را از بین می‌برند.

اما اگر قصد دارید لباس چسبیده به بخاری را، از آن جدا کنید بهتر است اینکار را با یک دستمال کمی زبر انجام دهید. بخاری را خاموش کرده و بگذارید، به طور کامل سرد شود. بعد از خنک شدن بخاری، الیافی که قابل جدا شدن هستند را از بخاری جدا کنید، سپس یک دستمال کمی زبر برداشته و آن را روی اجزای باقی مانده لباس بکشید. اینگونه می‌توانید لباس چسبیده به بخاری را به راحتی پاک کنید. به یاد داشته باشید این روش، برای پاک کردن اجزای باقی مانده لباس است نه برگرداندن رنگ بخاری.

لباس چسبیده به بخاری
لباس چسبیده به بخاری را  با یک دستمال زبر به سادگی و به سرعت پاک کنید

از بین بردن پلاستیک ذوب شده روی بخاری در سه سوت

یک لحظه غفلت کافیست تا شما برای از بین بردن پلاستیک ذوب شده روی بخاری به زحمت زیادی بیافتید. به یاد داشته باشید قبل از هرکاری، باید بخاری را خاموش کنید. سپس آن قطعه را جدا کرده و روی آن کمی جوش شیرین بپاشید و بگذارید ماده، روی لکه باقی بماند. سپس مقداری سرکه سفید را با آب ترکیب کرده و این محلول را روی این ماده اسپری کنید. سپس یک ساینده برداشته و پلاستیک ذوب شده روی بخاری را از آن جدا کنید.

از بین بردن پلاستیک ذوب شده روی بخاری
برای از بین بردن پلاستیک ذوب شده روی بخاری، از سرکه سفید استفاده کنید

تمیز کردن بخاری گازی، با این روش فوق العاده

بخاری را خاموش کرده و از خنک بودن آن اطمینان حاصل کنید، قبل از اینکه اجزا و قطعات مختلف بخاری را از هم جدا کنید، با یک دستمال تمیز و البته مرطوب، تمام قسمت‌های بخاری و شیار‌های آن را تمیز کنید. تمیز کردن مشعل و قسمت ورودی بخاری گازی را فراموش نکنید، بهتر است این قسمت را با فشار بالای هوا تمیز کنید.

تمیز کردن بخاری گازی
قبل از اینکه تمیز کردن بخاری گازی را شروع کنید، ابتدا از خنک و خاموش بودن آن اطمینان حاصل کنید

شیشه بخاری را از قلم نیاندازید، این قسمت از بخاری به دلیل جنس خاصی که دارد، به راحتی گرد و غبار موجود روی بخاری را نشان می‌دهد. بعد از اینکه بخاری سرد شد و شیر گاز را بستید، یک دستمال مرطوب برداشته و با آن به خوبی شیشه بخاری گازی را تمیز کنید. اینکار را هنگامی، که بخاری داغ است و شعله‌ها در حال سوختن هستند، انجام ندهید. زیرا این سرد و گرم شدن ناگهانی، باعث ترک خوردن شیشه بخاری گازی خواهد شد.

پیشنهاد مطالعه

اگر در خانه شومینه دارید و به دنبال روشی برای تمیز کردن آن هستید، می‌توانید از مقاله تمیز کردن شومینه بهره ببرید و از روش‌های گفته شده در آن استفاده کنید. بعد از فرایند تمیز کردن بخاری گازی، اگر قصد دارید دستگاه را درون انبار قرار دهید، برای جلوگیری از نشستن خاک و نفوذ گرد و غبار درون آن، با یک سلفون تمام قسمت‌های بخاری را بپوشانید و با خیال راحت آن را درون انبار قرار دهید.

تمیز کردن بخاری گازی
هرگز با دستمال خیس و سرد، شیشه داغ بخاری را تمیز نکنید

لکه سوختگی روی شیشه بخاری را به سادگی از بین ببرید

برای از بین بردن و تمیز کردن لکه‌های سمج روی شیشه بخاری، مانند لکه سوختگی سرکه را امتحان کنید. برای پاک کردن لکه سوختگی روی شیشه بخاری و همچنین حذف کردن دیگر لکه‌ها، کافیست مقداری سرکه را روی این لکه‌ها بپاشید. پاشیدن سرکه روی لکه سوختگی روی شیشه بخاری، موجب می‌شود، فرایند تمیز کردن لکه‌ها به سرعت انجام شود. این روش برای از بین بردن لکه‌های سمج بسیار موثر است.

لکه سوختگی روی شیشه بخاری
برای از بین بردن لکه سوختگی روی شیشه بخاری بهتر است سرکه را امتحان کنید

تمیز کردن بخاری گازی، با آب ممنوع

خیلی‌ها تمیز کردن بخاری گازی با آب را، به هر شیوه دیگری ترجیح می‌دهند و هر ساله در حیاط، حمام و یا حتی پشت بام اقدام به شستشوی این وسیله گرمایشی می‌کنند. اما باید بهتر است از تمیز کردن بخاری گازی با آب خودداری کنید. زیرا اینکار ممکن است به قطعات و اجزای مختلف بخاری گازی، آسیباتی جدی وارد کرده و باعث زنگ زدگی آن شود.

می‌توانید تمیز کردن بخاری گازی، را به افراد ماهر در این زمینه بسپارید. برای پیدا کردن این افراد ماهر می‌توانید از خدمات نظافت منزل استفاده کنید، به سایت، وب اپ و یا اپلیکیشن آچارباز مراجعه کنید و سرویس نظافت منزل را ثبت کنید.

بعد از ثبت درخواست شما، تیم پشتیبان آچارباز با شما تماس گرفته و بعد از انجام هماهنگی لازم، نظافتچی آقا یا خانم را به منزل شما در زمان دلخواهتان می‌فرستد.

 

 

5/5 - (4 امتیاز)

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. من بری تمیز کردن بخاری گازی عادت دارم بعد از تموم شدن زمستون قطعاتشو از هم جدا کرده بعد با دستمال خوب تمیزش کنم. بعدش هر کدومو سلفن میکشم تا خاک روش نشینه اون مدتی که انباریه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا