×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

لپ تاپ و کامپیوتر

مشکلات متداول لپ تاپ لنوو

مشکلات متداول لپ تاپ لنوو

یادداشت ویراستار: این مطلب در شهریور 1400 توسط کارشناسان لپ تاپ و کامپیوتر، بررسی و تایید شده است.

لنوو یکی از برندهای معتبر در دنیای محصولات الکترونیکی و کامپیوتری است. لپ تاپ‌های این شرکت از کیفیت و اعتبار خوبی برخوردارند. با این حال، کاربران گاهی با مشکلات متداولی در کار با لپ تاپ‌های لنوو روبه‌رو بوده‌اند. از جمله مشکلات متداول لپ تاپ لنوو، می‌توان به مشکل در کیبورد اشاره کرد. بسیاری از کاربران در کار با لپ تاپ لنوو، متوجه شده‌اند که با فشار دکمه‌های کیبورد، صفحه کلید لپ تاپ به داخل فرو می‌رود. از مشکلات متداول دیگر، می‌توان به گرم شدن سریع و بیش از حد لپ تاپ لنوو اشاره کرد. در این مطلب آچارباز قصد داریم مهم‌ترین مشکلات این برند و نحوه تعمیر لپ تاپ را به زبان ساده آموزش دهیم. این نکات به شما کمک می‌کنند بتوانید مشکلات سیستم خود را رفع کنید اما در صورت نیاز به لپ تاپ جدید می‌توانید روی قیمت لپ تاپ کلیک کنید.

لپ تاپ لنووی شما حتی اگر بالا نیاید، کُند کار کند و یا یکی از مشکلات متداول که در ادامه به آنها می‌پردازیم را داشته باشد، ما در آچارباز می‌توانیم به شما کمک کنیم. اینگونه نیازی به صرف هزینه‌ی هنگفت برای خرید یک لپ تاپ جدید نخواهید داشت.

در ادامه، برخی از مشکلات متداول لپ تاپ لنوو را ذکر کرده‌ایم. با مطالعه‌ی این مطلب، می‌توانید به عیب‌یابی لپ تاپ خود بپردازید.

اشکالات تکراری لپ تاپ لنوو
به‌طور کلی تمام مشکلات لپ تاپ را می‌توان به دو دسته‌ی نرم‌افزاری و سخت‌افزاری تقسیم کرد.
برای تعمیر آبگرمکن از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید

  علت هنگ کردن لپ تاپ Lenovo

هنگ کردن لپ تاپ یا قفل شدن لپ تاپ لنوو می‌تواند ناشی از مشکلات نرم‌افزاری یا سخت‌افزاری باشد. اگر مشکل نرم‌افزاری باشد، باید بررسی کنید که آنتی‌ویروس لپ تاپ به خوبی کار می‌کند یا نه. ممکن است لپ تاپ شما آنتی‌ویروس نداشته باشد! در این صورت، عجیب نخواهد بود که با مشکلات عدیده‌ی نرم‌افزاری، مواجه شوید.

  • اگر آنتی‌ویروس دارید، بررسی کنید که به آخرین به‌روزرسانی مجهز است یا نه. در این مرحله با آخرین نسخه از آنتی‌ویروس خود، فضای درایو لپ تاپ را اسکن کنید.
  • قدیمی بودن ویندوز هم می‌تواند باعث بروز مشکلات نرم‌افزاری، از جمله هنگ کردن ناگهانی لپ تاپ لنوو شود. پس از تنظیمات لپ تاپ خود، نسخه‌ی ویندوز را بررسی کنید. در صورتی که آپدیت جدیدی برای آن وجود داشت، اجازه دهید ویندوز به ارتقای خود بپردازد.
  • اگر مشکل از هیچ کدام این‌ها نبود، علت هنگ کردن ناگهانی لپ تاپ لنوو، می‌تواند سخت‌افزاری باشد. در این صورت، بهتر است یک متخصص، قطعات مختلف سخت‌افزار لپ تاپ را بررسی کند. مشکل در عملکرد هارد درایو و کارت گرافیک، از علت‌های متداول سخت‌افزاری در زمینه‌ی هنگ کردن ناگهانی لپ تاپ هستند.

روشن نشدن لپ تاپ لنوو

روشن نشدن لپ تاپ اتفاق ترسناکی است اما نباید باعث ترس شما شود! گاهی علت آن پیچیده نیست و با صرف هزینه‌ی معقولی، رفع می‌شود.

  • اگر لپ تاپ شما روشن نمی‌شود، احتمال دارد مشکل از باتری باشد. در این صورت، دقت کنید که باتری به درستی در جای خود قرار گرفته است. اگر باتری لپ تاپ جداشدنی است، آن را باز کنید و دوباره در جای خود قرار دهید.
  • کابل شارژر را در جای خود قرار دهید.، سپس بررسی کنید که چراغ شارژ روشن می‌شود یا نه. لپ تاپ لنوو با چراغ سبز، نارنجی و چشمک‌زن، وضعیت شارژ دستگاه را نمایش می‌دهد. سبز به معنای باتری پر است. نارنجی یعنی شارژ باتری ته کشیده و چراغ چشمک‌زن، اعلام می‌کند که باتری در حال شارژ شدن است. اگر عملکرد چراغ‌های شارژ اشکال داشت، یعنی باتری یا شارژر شما خراب شده است.
  • علت روشن نشدن لپ تاپ لنوو، به سادگی می‌تواند چیزی مثل خراب شدن دکمه‌ی پاور باشد. گاهی ممکن است، کثیف شدن دکمه پاور، مانع از روشن شدن لپ تاپ لنوو شود. یا شاید دکمه نیاز به تعویض داشته باشد. در این صورت، تعمیرکار می‌تواند با تعویض دکمه‌ی پاور و یا سرویس آن، مشکل را حل کند.
اشکالات پرتکرار لپ تاپ لنوو
با به‌روز نگه داشتن سیستم عامل و درایورهای لپ تاپ، می‌توان بسیاری از مشکلات نرم‌افزاری را حل کرد.

دلیل بالا نیامدن لپ تاپ لنوو

گاهی ممکن است لپ تاپ شما روشن شود، اما ویندوز بالا نمی‌آید. در این صورت با سیاه شدن صفحه لپ تاپ لنوو مواجه می‌شوید.

  • اگر مشکل از ساختار نرم‌افزار و سیستم عامل باشد، ویندوز در پیغامی این را به شما اعلام می‌کند. در این صورت، سیستم عامل اطلاع می‌دهد که اطلاعات نرم‌افزاری کافی برای بالا آمدن ویندوز در درایو شما وجود ندارد. اگر این مشکل به‌طور ناگهانی رخ داده است، این احتمال وجود دارد که ویروس‌ها به چارچوب ویندوز شما آسیب زده‌اند. در این صورت، ممکن است مجبور به فرمت درایو خود باشید.
  • هر زمان که دکمه‌ی پاور لپ تاپ لنوو را فشار می‌دهید، در چند ثانیه‌ی آغازین شروع به کار ویندوز، مادربورد همه‌ی قطعات سخت‌افزاری سیستم را بررسی می‌کند. این کار با ارسال سیگنال به قطعات و دریافت آن صورت می‌گیرد. حال اگر یک قطعه دچار مشکل باشد، این سیگنال دچار مشکل می‌شود. مادربورد در صفحه‌ی سیاه، این مشکل را با یک کد خاص به شما اعلام می‌کند. برای اینکه معنای کد را بفهمید، باید با زبان مادربورد خود آشنا باشید. زبان مادربورد هم به شرکت سازنده‌ی آن بستگی دارد. اما عملکرد نادرست هارد درایو، از مشکلات سخت‌افزاری متداول در زمان بالا نیامدن لپ تاپ لنوو است.

علت خاموش شدن ناگهانی لپ تاپ لنوو

ممکن است برای شما هم پیش بیاید که در هنگام کار، لپ تاپ لنوو ناگهان خاموش شود. این اتفاق را جدی بگیرید و در پی رفع آن باشید. سعی کنید تا زمانی که این مشکل حل نشده است، از لپ تاپ خود استفاده نکنید. در ادامه، به متداول‌ترین علت خاموش شدن ناگهانی لپ تاپ اشاره کرده‌ایم:

  • اگر فن و سیستم خنک‌کننده لپ تاپ دچار مشکل باشد، لپ تاپ برای جلوگیری از صدمات به قطعات حساس، مجبور به خاموشیِ ناگهانی است. دقت کنید که دمای بیش از حد لپ تاپ، می‌تواند به چیپست‌های مادربورد صدمات جدی بزند. اگر فن لپ تاپ لنوو دچار مشکل است و به خوبی کار نمی‌کند، باید در اولین فرصت به تعمیرکار لپ تاپ مراجعه کنید.

برفکی شدن صفحه لپ تاپ لنوو

اگر با صفحه‌ی برفکی در لپ تاپ لنوو مواجه شدید، یک اشکال سخت‌افزاری در کارت گرافیک شما وجود دارد. این مشکل را نیز جدی بگیرید و برای حل آن، باید به یک تعمیرکار لپ تاپ رجوع کنید.

  • در این صورت، به احتمال زیاد اتصال کارت گرافیک یا GPU با مادربورد دچار اشکال است. تعمیرکار باید صفحه‌ی مادربورد لپ تاپ را بررسی و اتصال قطعه‌ی گرافیکی را ترمیم کند.

بالا نیامدن ویندوز ۱۰ در لپ تاپ لنوو

اگر به تازگی ویندوز ۱۰ خود را آپدیت کرده‌اید، ممکن است با مشکلاتی مواجه شوید. از جمله مشکلات متداول در این زمینه، بالا نیامدن ویندوز ۱۰ است. این اشکال، می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد که در ادامه، مهم‌ترین آنها را بررسی کرده‌ایم:

  • ممکن است آپدیت ویندوز ۱۰ شما به درستی انجام نگرفته باشد. با استفاده از Safe Mode و ریکاوری ویندوز، می‌توانید ویندوز خود را بالا بیاورید و سپس با تنظیمات نرم‌افزاری، مشکل را حل کنید.
  • جالب است بدانید که اشکال در کار باتری لپ تاپ، می‌تواند از دلایل بالا نیامدن ویندوز باشد. اگر باتری جداشدنی است، آن را جدا کنید و با اتصال مستقیم لپ تاپ به جریان برق، بررسی کنید که ویندوز بالا می‌آید یا نه.

پیشنهاد مطالعه

مشکلات متداول در کار با لپ تاپ
بهتر است بدون کول‌پد یا پد خنک‌کننده، از لپ‌تاپ خود استفاده نکنید.

علت دیر روشن شدن لپ تاپ لنوو

اگر لپ تاپ لنوو دیر روشن می‌شود، باید منابع CPU و RAM خود را بررسی کنید.

  • ممکن است نرم‌افزارهای استارتاپ، منابع سیستم را بیش از حد به خود درگیر کرده باشند.
  • برای بررسی وضعیت منابع سیستم، باید از پنجره‌ی کاربردی Task Manager استفاده کنید. در آنجا بررسی کنید که وضعیت استفاده از CPU و RAM سیستم به چه شکل است.

روشن نشدن لپ تاپ اتفاق ترسناکی است اما نباید باعث ترس شما شود! گاهی علت آن پیچیده نیست و با صرف هزینه‌ی معقولی، رفع می‌شود.

روشن کردن لپ تاپ لنوو بدون دکمه پاور

شاید برایتان این سوال پیش آمده باشد که در صورت خرابی دکمه‌ی پاور، لپ تاپ لنوو را چطور باید روشن کرد؟ جالب است بدانید که در برخی از مدل‌های لپ تاپ لنوو، یک راهکار سخت‌افزاریِ جایگزین، برای حل این مشکل در نظر گرفته شده است.

  • در نزدیکی دکمه‌ی پاور، به دنبال یک سوراخ کوچک و ظریف بگردید. البته بهتر است اول، دفترچه‌ی راهنمای لپ تاپ را مطالعه کنید. اگر این امکان در لپ تاپ شما وجود داشته باشد، در دفترچه‌ی راهنما به آن اشاره شده است.
  • اگر این سوراخ کوچک را پیدا کردید، حال به یک سوزن نیاز دارید تا دکمه‌ی مخفی در انتهای سوراخ را فعال کنید. برخی از لپ تاپ‌ها، در جعبه‌ی خود یک سوزن مخصوص برای این کار دارند.
  • سوزن را در سوراخ قرار داده و برای چند لحظه فشار دهید. لپ تاپ لنوو روشن می‌شود.

مشکل کم و زیاد شدن نور صفحه لپ تاپ لنوو

در ساعات مختلف روز، نیاز به تنظیم دستی میزان نور صفحه‌ی لپ تاپ داریم. یکی از مشکلاتی که کاربران در کار با برندهای مختلف لپ تاپ، با آن روبه‌رو بوده‌اند، مشکل در کم و زیاد کردن نور لپ تاپ است. این مشکل هم می‌تواند دلایل مختلف سخت‌افزاری و نرم‌افزاری داشته باشد.

  • ممکن است قطعه‌ی LCD یا LED شما پتانسیل ارائه‌ی نور صددرصدی صفحه را نداشته باشد. اگر به تازگی، سخت‌افزار صفحه لپ تاپ لنوو را تعویض کرده‌اید، ممکن است با این مشکل مواجه شوید. به همین دلیل دقت کنید که در زمان تعویض قطعات، از قطعات اصلی استفاده شود.
  • در بیشتر مواقع، این مشکل به دلیل نصب نبودن درایورهای صفحه نمایش است. در لپ تاپ‌های لنوو، با کلیدهای ترکیبی (Fn به‌علاوه‌ی کلیدهای F5 و  F6) می‌توان نور صفحه را به صورت دستی کم یا زیاد کرد. اگر درایورهای صفحه نمایش نصب یا آپدیت نباشد، این کلیدها کار نمی‌کنند و نور صفحه نمایش همیشه در یک حالت ثابت قرار دارد.
  • با استفاده از صفحه‌ی Device Manager در قسمت Control Panel می‌توانید وضعیت درایورهای خود را بررسی کنید و در صورتی که آپدیتی برای آنها موجود بود، آنها را آپدیت کنید.

اگر با مشکل کم شدن نور لپ تاپ Lenovo یا تاریک شدن صفحه لپ تاپ Lenovo مواجه هستید، بعد از اطمینان از نصب و آپدیت بودن درایو صفحه نمایش، به بررسی سخت‌افزاری LED یا LCD لپ تاپ لنوو بپردازید.

مشکلات متداول کاربران لپ تاپ لنوو
کمبود فضای RAM از دلایل متداول در کرش کردن لپ‌تاپ است.

علت پرش صفحه مانیتور لپ تاپ لنوو

پرش صفحه مانیتور لپ تاپ نیز از دیگر مشکلات متداولی است که کاربران را به دردسر و نگرانی می‌اندازد. در زیر، راهکارهایی برای حل آن ارائه کرده‌ایم.

  • قبل از هر چیز، درایور کارت گرافیک خود را بررسی کنید. ممکن است درایور شما به خوبی نصب نشده باشد.
  • نسبت بازخوانی صفحه یا Refresh Rate را تغییر دهید. اگر از ویندوز ۱۰ استفاده می‌کنید، روی دسکتاپ کلیک راست کرده و گزینه‌ی Display Settings را بزنید. در نسخه‌های قبلی ویندوز، این گزینه را در کنترل پنل پیدا می‌کنید.
  • بعد از وارد شدن به تنظیمات صفحه نمایش، گزینه‌های Display و سپس Advanced Display Settings را بزنید. (بر اساس ورژن ویندوز شما، عناوین گزینه‌ها ممکن است تفاوت‌هایی جزئی داشته باشند.)
  • در ویندوز ۱۰، گزینه‌ی Display Adaptor Properties for Diplay1 و در ویندوز ۷، از سربرگ Monitor گزینه‌ی Screen Refresh Rate  را بزنید.
  • در صفحه‌ای که باز می‌شود، نسبت بازخوانی صفحه را بر اساس هرتز می‌بینید. این عدد را تغییر دهید و کمی بالاتر ببرید. سپس بررسی کنید که مشکل شما در پرش صفحه مانیور لپ تاپ حل شده است یا نه.

علت خاموش نشدن لپ تاپ لنوو

اگر لپ تاپ شما بعد از زدن دکمه‌ی Shut down خاموش نمی‌شود، یعنی یک مشکل نرم‌افزاری در سیستم عامل شما وجود دارد.

  • دقت کنید که گاهی ویندوز برای نصب کردن آپدیت‌هایی که دانلود کرده است، در زمان خاموش شدن ویندوز، فرایند ضروری و زمان‌بری را اجرا می‌کند. این می‌تواند خاموش شدن لپ تاپ را زمان‌بر کند. اما هرگز نباید در این وضعیت، لپ تاپ را اجباری خاموش کنید. در این صورت، اجازه دهید ویندوز نصب آپدیت‌ها را کامل کند. سپس لپ تاپ خاموش می‌شود.
  • اگر با دکمه‌ی شات داون لپ تاپ لنوو خاموش نمی‌شود، می‌توانید دکمه‌ی پاور را چند ثانیه نگه دارید تا لپ تاپ خاموش شود. از این روش نباید همیشه استفاده کنید، چون می‌تواند باعث آسیب‌های سخت‌افزاری شود.

نرم افزار عیب‌یابی لپ تاپ لنوو

گاهی ممکن است خودتان نتوانید به عیب‌یابی مشکلات متداول لپ تاپ لنوو بپردازید. چون خیلی از اتفاقات، در پشت پرده‌ی ویندوز رخ می‌دهند. در این صورت، یک نرم افزار عیب یابی لپ تاپ، می‌تواند شما را از درسرگمی نجات دهد. نرم افزارهای زیادی برای این کار وجود دارند که می‌توانید از آنها استفاده کنید، اما مهم‌ترین پیشنهاد ما به شما، به‌کارگیری بخش عیب‌یابی خودِ ویندوز است.

  • تنظیمات عیب‌یابی ویندوز به خوبی کار می‌کند. اگر از ویندوز ۱۰ استفاده می‌کنید، می‌توانید ببینید که ویندوز برای هر بخش، یک فرایند عیب‌یابی نیز پیش‌بینی کرده است.
  • از قسمت Settings، وارد Update & Security شوید. گزینه‌ی Troubleshoot را از پنل سمت چپ کلیک کرده و برای تنظیمات بیشتر به بخش Additional Troubleshooters بروید.
  • در اینجا با توجه به مشکلی که دارید، یکی از بخش‌ها را انتخاب کنید. برای مثال بخش صدا، تصویر،… سپس ویندوز، به عیب‌یابی در بخش مورد نظر می‌پردازد و پاسخ را به شما نشان می‌دهد.
تعمیر مشکلات متداول لپ تاپ لنوو
یکی از راه‌حل‌ها در زمان بروز مشکلات لپ تاپ، جدا کردن همه‌ی اتصالات خارجی (ماوس، چاپگر،…) از آن است

تعمیر لپ تاپ یک کار تخصصی است که به تعمیرکاران خاصی نیاز دارد. اگر مشکل شما سطحی است، می‌توانید خودتان به عیب‌یابی و رفع مشکل بپردازید، اما اگر اشکال لپ تاپ لنوو فنی و سخت افزاری باشد، بهتر است با سامانه آچارباز تماس بگیرید تا تعمیرکاران ما در اولین فرصت در محل شما حاضر شوند و به رفع مشکل بپردازند.

تعمیر لپ تاپ در محل با آچارباز
سرویس تعمیر لپ تاپ در محل آچارباز یک تعمیرگاه سیار آنلاین کامپیوتر است که کار آن عیب یابی و رفع ایراد تمامی سیستم‌های لپ تاپ است. در صورت بروز مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری، کافیست در اپلیکیشن خدمات سیار آچارباز، درخواست تعمیرکار سیار لپ تاپ را ثبت کنید.
تعمیر لپ تاپ
5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

‫144 دیدگاه ها

  1. سلام خسته نباشین لبتاپ من لنوو لیجن 5هست صفحه نمایش من وقتی تو یه صفحه که پر از متن هستش بیشتر از 10دقیقه میمونم بعد میام به صفحه اصلی او متن ها روی صفحه میمونه و باید سیستمو 5دقیقه خاموش کنم تا درست بشه ولی بازم این مشکل به وجود میاد لبتاب به نماینده بردم صفحشو تست کردن گفتن ایراد نداره همه چیزش سالمه البته اون موقع نمی‌فهمیدم که اگه بیشتر از 10دقیقه بمونم تو یه صفحه اون مشکل به وجود میاد الان بنظرتون به گارانتی ببرم قبول میکنم تعویض کنم یا چیکار میکنن نمی‌دونم مشکلش چیه(حتی ویندوزم هم عوض کردم)

  2. سلام میخوام یه لب تاب دست دوم زیر 12 میلیون بگیرم که برا کارای گرافیکی ازش استفاده کنم
    میدونم تو این قیمت هیچ لب تابی گرافیک فوق العاده ندارد ولی میخواستم بگم کدوم برند لب تاب گرافیک بهتری دارد نسبت به بقیه برندها؟

  3. سلام من میخوام برای لپتاپم رمز اثر انگشت بزارم اما این ارور رو میده we couldn t find a fingerprint scanner compatible with windows hello fingerprint چجوری باید درستش کنم؟

  4. سلام. یک لپ تاپ لنوو مدل Lenovo ThinkBook® 15 G3 AMD خریداری کرده ام. بعد از حدود یک ساعت کار کردن برای کاهش نور آن دکمه F5 را زدم و این باعث شد که کلا صفحه لپ تاپ سیاه شود به نحوی که برای دیدن آن بایستی یا از نور خورشید استفاده کرد و یا از چراغ قوه موبابل استفاده کرد. با زدن دکمه F6 برای افزایش نور لپ تاپ دیگر نور آن زیاد نمی شود. باید چکار کنم؟

    1. با سلام
      امیر عزیز، کلیدهای کم و زیاد شدن نور این مدل لپ تاپ،روی F5 و F6 قرار ندارند و شما دکمه تصویر خاموش لپ تاپ را زده اید. برای برگشت صفحه روی همان دکمه بزنید و برای کاهش نور به دنبال دکمه با لوگوی شبیه خورشید که کنار آن علامت مثبت و منفی باشد بگردید.

    2. سلام لوگوی لنوو میاد ولی دوباره صفحه سیاه می شود و به همین ترتیب ادامه دارد

  5. سلام .وقت بخیر لب تاب من مدل لنووG50-80است چند مدت بود که صفحه اش قطع و وصل میشد با بار و بسته کردن خود لبتاب مشکل حل میشد حالا روشن میشه فن هم روشن میشه ولی صفحه سیاه است میشه راهنماییم کنید و ممکنه اطلاعات روی لبتاب پاک بشه

    1. با سلام
      کاربر عزیز، به احتمال زیاد ایراد از نمایشگر است. تعمیرکار باید دستگاه را از نزدیک بررسی و عیب یابی کند.

  6. سلام ببخشید حدود چند سال که ویندوز م کارت گرافیک لبتابو نمیاره بالا لطفا بگید چکار کنم …… لبتابم لنوو z51.70 کارت گرافیک amd radeon r9 m375

    1. با سلام
      کاربر عزیز، به احتمال زیاد با دانلود و نصب درایور کارت گرافیک مشکل شما برطرف می شود.

  7. سلام خسته نباشید من یک لنوو x200 صفحه چرخان دارم متاسفانه نمیدونم چرا لبتاب که روشن میکنم چراع روشن فن روشن ولی صفه سیاه میباشد لطفا راهنمایی کنید مشکل از کجاست حتی بازش کردم و نمیدونم ایا بایست چی رو تعویض ویا …انجام بدم با تشکر

    1. با سلام
      علی عزیز، با توجه به مشکل دستگاه شما، بهتر است دستگاه توسط تعمیرکار از نزدیک بررسی شود تا نظر قطعی در این مورد اعلام کند

  8. سلام
    من وقتی لپ تاب رو روشن میکنم ی گزینه sign in هستش ک برای ورود ب اکانت و لپ تابه اون گزینه برای من کم رنگه و کار نمیکنه میخوام بدونم دلیلش چیه؟!
    چون من الان واقعا کارم ضروریه توروخدا اگه میتونید کمکم کنید نمیدونم چیکار کنم….

  9. سلام ،من لپ تاپم نوعه مدل لنوو هستش
    اما خیلی دیر ویندوزش میاد بالا
    بزنامه سنگینی هم‌روش نصب نیست
    مشکل چیه؟

  10. سلام ببخشید من از صبح که لپتاپ رو روشن کردم وقتی بالا میاد یهو صفحه سفید میشه بعد دوباره دسکتاپ ظاهر میشه و هی تکرار میشه هیچ کاری هم نمیشه کرد. یا هیچ برنامه‌ای رو نمیشه اجرا کرد. اگه میشه راهنمایی کنید. ممنون

  11. سلام
    من لپ تاپ لجیون فایو دارم از موقعی ک ویندوز ۱۱‌ رو روش ریختم تاچ غیر فعال شده تو تنظمیتاش هم اصلا گزینه ای درباره تاچ نیست

  12. سلام لپ‌تاپ من لنوو ip330 هستش امروز که روشنش کردم اصلا ویندوزش بالا نمیاد فقط روی لوگو لنوو متوقف شده باید چی کار کنم؟؟

  13. سلام لپ تاپ من لنوو ip330هستش امروز که روشنش کردم ویندوزش اصلا بالا نمیاد فقط روی لوگو لنوو متوقف شده باید چی کار کنم؟؟

  14. سلام من كامپیوترم ویندوز۱۰ و لنوو هستش وقتی روشنش می کنم فقط یک صفحه لنوو میاد. لطفاً کمکم کنین

  15. سلام. من حدود ۲ هفته از لب تابم استفاده نکردم. امروز وقتی روشنش کردم خیلی خوب کار کرد. وقتی میخواستم به شارژ متصلش کنم و سیم شارژر رو بهش وصل کردم لب تاب خاموش شد و هر کاری کردم روشن نشد

  16. سلام. من حدود ۲ هفته از لب تابم استفاده نکردم. امروز وقتی روشنش کردم خیلی خوب کار کرد. وقتی میخواستم به شارژ متصلش کنم و سیم شارژر رو بهش وصل کردم لب تاب خاموش شد و هر کاری کردم روشن نشد

  17. سلام. من حدود ۲ هفته از لب تابم استفاده نکردم. امروز وقتی روشنش کردم خیلی خوب کار کرد. وقتی میخواستم به شارژ متصلش کنم و سیم شارژر رو بهش وصل کردم لب تاب خاموش شد و هر کاری کردم روشن نشد.

  18. سلام من یکی دو روز لپ تاپم هنگ بود الان بهتر شده کلی دکمه f5 رو که میزنم تا یکی دو دقیقه هیچی بالا نمیاد همچنین آپدیت هام هم کار نمیکنه نمیتونم آپدیت جدید بزنم علتش چی میتونه باشه ممنون.

  19. سلام لپ تاپ من لنوو y50 70 هست . وقتی میزنم به شارژ یهو چراغ پاور و چراغ مربوط به باتری چشمک میزنن و شارژ نمیشه. مشکل چی میتونه باشه . باتریمم در نمیاد پلمپه

  20. باسلام وعرض ادب، من یه لپتاپ آکبندبدون ویندوز لنوو تینک پد e14 ps i7سه ماه پیش خریدم کهنصب اولیه ویندوز 10با موفقیت انجام شدولی در اوایل حدود10 دقیقه و بعدا گاهی وقتا 20 دقیقه طول می کشید تا ویندوز بالا بیادبه همین دلیل بردیم دوباره ویندوز بزنند که این دفعه مراحل نصب تا آخر پیش می‌رفت ولی بعد ریستارت انگار ویندوز نزده ایم لطفا راهنمایی بفرمایید. متشکرم

  21. سلام وقت بخیر لب تاب من لنوو پدیا ۳۱۰هست امروز بعد اسلیپ کردن همسر روشنش کرده بود با دکمه پاور ولی دیگه روشن نشد آدابتورش رو هم عوض کردم ولی اصلا هیچ صدا و نوری نداره مشکل از کجاست ممنونم راهنماییم کنید

  22. سلام
    لپ تاپ لنوو فلکس2 دارم, حین کار باهاش خاموش شد و دیگه روشن نمیشه، مشکل از چیه؟؟

  23. سلام من لپ تاپم صفحه قفل رنگی هست ولی میاد تو دسکتاپ خاموش میشه لطفاً زود جواب بدید امتحان دارم

  24. سلام من لپ تاپم لنوو هستش . میکروفونش توی ویس ریکوردینگ و تمام مرورگر ها از جمله فایرفاکس کار میکنه اما توی کروم هیچ صدایی ضبط یا رد وبدل نمیشه و نمیتونم از طریق کروم توی کلاسای آنلاین شرکت کنم یا از طریق واتساپ وب ویس ارسال کنم . تنظیمات و دسترسی ها را هم چک کردم از طریق هلپ سنتر گوگل متوجه شدم این اتفاق برای انواع مختلف لپ تاپ ها رخ داده اما هیج راه حلی براش ارائه نشده . کروم را آپدیت هم کردم اما باز حل نشد. ممنون میشم اگه کمکم کنید
    و این که ذکر کنید چجوری نسخه قدیمی تره کروم را فعال کنم شاید با نسخه جدیداش نمیسازه
    Microphone Not Working (only in Chrome)
    https://support.google.com/chrome/thread/28288807/microphone-not-working-only-in-chrome?hl=en

  25. سلام وقت بخیر
    لپ تاپ من بعصی از برنامه‌هاش به تازگی بالا نمیاره چیکار کنم؟

  26. سلام، من لنوو G500 دارم، بعضی اوقات وقتی نرم افزاری رو آپدیت میکنم و سیستم ریست میشه مانیتور لپ‌تاپ تصویر نمیده و فقط با پورت HDMI تصویر دارم باید چندین بار دستگاه رو ریست کنم تا درست بشه. مشکل از چی میتونه باشه

  27. سلام دوستان وقتتون بخیر ؛
    سیستم من لپ تاپ لنوو آیپی 3 پردازنده نسل 10 corei7 و رم 8 و کارت گرافیک انویدیا mx130 با حافظه 2 گیگ می باشد.
    تمامی درایور ها هم بروز هست و مشکلی ندارند. منتها تو بازی هایی مثل pes برای vram نوشته 128 مگابایت در صورتیکه با توجه به حافظه کارت گرافیکم که 2 گیگه باید اونو بنویسه دیگه …
    یه سری روش که میگن برو vram رو از طریق regedit یا bios افزایش بده رو هم تست کردم نمیشه ( افزایش پیدا نمیکنه ) …
    چجوری میشه این مشکل رو حل کرد؟؟؟

  28. سلام لپ تاپ من لنوو هستش کمتر از یک ساله که خریدمش چند شب پیش که خاموشش کردم هیچ مشکلی نداشت ولی صبح که خواستم روشنش کنم روی صفحه بک گراند بدون هیچ برنامه ای قفل کرده و فقط موس رو نشون میده میشه راهنمایی کنید 🙏

  29. بخشید من رفتم تو قسمت ‌آپدیت لبتاپ و رسید رو زدم بعد ریستارت شد و دوباره اومد ولی میگفت بازم ریستارت کنم من کردم ولی رو صفحه اول که مارک لبتاپ نوشته مونده و بعد یک ساعت خاموش نشده چی کار کنم؟

  30. سلام من برنامه internet download manager رو پاک گردم بعد لبتاپم خاموش روشن شد بعد لبتابم روشن شد صفحه روشن شدنش تغییر کرد برای اینک دوباره برگرده ب حالت اولش باید چکار کنم

  31. سلام خسته نباشید من لپ تاپ legion 5 15arh05 تازه خریدم یه هفتس و دیشب که اسلیپ کردم دو ساعت بعد اومدم روشن کنم دیدم شات دان شده بود و از اون موقعس که نور صفحه توی اخرین حالت قرار داره و کم و زیاد هم نمیشه و گزینه اسلیپ هم از قسمت پاور رفته و بازی های خیلی ساده رو با لگ اجرا میکنه

  32. سلام ، لبتاب لنوو آیدیاپد ۳۱۰ دارم
    وقتی باهاش کار میکنم یا فیلم میبینم ، یهو خود به خود شات دان میشه، مشکل از فن لبتاب هستش؟

  33. سلام دوستان وقت بخیر من یک لپتاپ لنوو مدل g50_80 دارم وقتی دکمه پاور میزنم دو تا ال ای دی هم ذوشن میشه و صدای فنش هم هست ولی تصویر با نمیاد و بعضی وقتا ۵ دقیقه بعد روشن میشه و بعضی وقتا باید بزاری تا چند هفته خاموش باشه تا روشن بشه و وقتی روشن بشه بدون هیچ مشکلی کار میکنه کسی هست راهنمایی کنه ممنونم ای دی تلگرام من foadazizi هست ممنون میشم کسی این مشگل داشته کمک کنه

  34. سلام من لپ تاپ لنوو مدل z510 دارم لپ تاپ رو که خاموش میکنم موقعی که میخوام دوباره روشن کنم فن cpu با شدت خیلی زیادی کار میکنه و بعد از یک دقیقه لپ تاپ خاموش میشه و دوباره که روشن میکنم بدون مشکل روشن میشه زمانی هم که sleep میکنم لپ تاپ رو بعد از نیم ساعت که میخوام دوباره باهاش کار کنم لپ تاپ روشن میشه اما هیچ تصویری بهم نمیده مجبورم با دکمه پاور خاموش کنم دوباره روشن کنم که باز همون مشکل اول دوباره پیش میاد cpu به شدت کار میکنه خاموش میشه و بعد بدون مشکل دوباره روشن میکنم لطفا راهنمایی بفرمایید مشکل از کجاست ممنون

  35. سلام من حدود یک ماهه لپتاپ ideapadL3 10th لنوو رو خریدم اوایل ی صدایی میداد وقتی داغ میکرد ک گفتم لابد صدای فنه جدیدا صداعه یکم بیشتر شده و وقتی لپتاپو روشن میکنم موقغ بالا اومدن خیلی طول میکشه ی وقتایی ام کلا خاموش میشه بایذ از اول دکمه پاور رو بزنم میشه بگید مشکلش چیه

  36. سلام وقت بخیر
    لپ تاپ من بعد از نیم ساعت روشن بودن خود به خود خاموش میشه حدودا ۴,۵بار این اتفاق افتاه لطفا راهنمایی کنید.
    ممنون

  37. سلام وقت بخیر.بنده lenovo flex 2-15 به مدت 4 سال ازش استفاده میکنم.مدت 6 ماه لپ تاپ در حالت های مختلف خاموش میشه(انگار برق قطع بشه)فن عوض کردم درست نشد بعد به نوبت پاور ،سیم شارژ و در آخر ویندوز ولی هیچ افاقه ای نکرد.بعد از عوض کردن هر کدام فقط یک هفته از خاموش شدن ناگهانی خلاص شدم ولی باز برمیگشت.دیگه کم کم دیدم فلش وصل میکنم یا درایو نوری فعالیت میکنه یا نرم افزاری مثل فتوشاپ که باز میشد فورا خاموش میشد.بعضی وقت ها هم 2روز مداوم باهاش کار میکنم هیچ خبری ازش نیست.بعضی وقت ها هم تا روشن میکنم فورا خاموش میشه ظرف 1 ثانیه.به نظرتون مشکل چیه؟خیلی گرفتار شدم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا