×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

نظافت منزل و ساختمان

بهترین روش ضدعفونی سطوح آشپزخانه برای از بین بردن ویروس کرونا

کووید-19

این روزها کل جهان به شدت درگیر ویروسی به نام کرونا شده و همه به دنبال راه‌هایی برای مبارزه و پیشگیری از این ویروس هستند. ما در اینجا بهترین روش ضدعفونی کردن سطوح در آشپزخانه برای از بین بردن ویروس کرونا را به شما خواهیم گفت.

در ابتدا ببینیم که کرونا چیست و نشانه‌های ابتلا به ویروس کووید-19 را بررسی خواهیم کرد. این روزها دغدغه بسیاری از افراد، جلوگیری از انتشار ویروس کرونا در منزل و محیط کار است. همه به دنبال راهی هستیم تا موثرترین روش نظافت منزل و تمیز کردن سطوح را پی بگیریم. ما به شما خواهیم گفت که چگونه آشپزخانه‌ای عاری از میکروب و ویروس داشته باشید.

خدمات نظافت منزل با آچارباز
ارائه سرویس‌های با کیفیت نظافت اتاق‌ها و سرویس‌های بهداشتی، تمیز کردن شیشه‌ها و مرتب کردن فضای کابینت‌ها و کمدها و نظافت و تمیز کردن کف و دیوارهای خانه و هر آنچه که شما در نظافت منزلتان نیاز داشته باشید. آچارباز برای سرویس‌دهی خدمات منزل آماده است.
درخواست نظافت منزل

کرونا چیست؟

کرونا ویروس‌ها که در سال 1965 کشف شدند، به مجموعه بزرگی از خانواده ویروسی تعلق دارند که از سرماخوردگی تا بیماری‌هایی از جمله سارس، مرس و کووید 19 را شامل می‌شود. ویروسی که این روزها کل جهان را درگیر کرده، کووید-19 (COVID-19) نام دارد که همچنان در حال رشد بوده و کشورهای زیادی را آلوده کرده است.

سر منشاء این ویروس در سال 2019 از شهر ووهان چین بوده و سپس به ایران و سایر کشورهای اروپایی منتقل شده است. علائمی شبیه به سرماخوردگی و آنفلوآنزا دارد و شاید فرد در روزهای اول متوجه آلودگی به این بیماری نشود. طبق تحقیقاتی که در کشور چین انجام شده، کووید-19 بیشتر در افراد بیمار تنفسی و سالمندان شدت دارد و این افراد قادر به مبارزه با این بیماری نیستند. اما با شیوع این بیماری در سایر کشورها، نتایج کاملا متفاوت بود و بیشتر جوانان درگیر این بیماری شده و فوت شدند.

نتیجه بر این اساس شد که این ویروس با تغییر آب‌وهوا، دچار جهش ژنتیکی شده و رفتاری متفاوت از خود نشان می‌دهد.

پیشگیری از ویروس کرونا
کرونا علائمی شبیه به سرماخوردگی و آنفلوآنزا دارد و فرد در روزهای اول متوجه بیماری نمی‌شود.

نشانه‌های ابتلا به ویروس کرونا چیست؟

این ویروس، دوره نهفته 2 هفته‌ای دارد و همین امر موجب شده که افراد بدون آنکه بدانند درگیر این ویروس شده‌اند، به زندگی روزمره خود ادامه داده و ممکن است در طول روز، نفرات زیادی را آلوده کنند. طبق تحقیقاتی که به عمل آمده، هر فرد آلوده به کووید-19 قادر است تمام نفراتی که در یک اتوبوس هستن را آلوده کند. اغلب کسانی که به ویروس کرونا مبتلا می‌شوند، درمان خواهند شد و علائم بیماری در آنها خفیف است. اما متاسفانه سایر افرادی علائم شدید این بیماری را در خود دارند، جان خود را از دست خواهند داد.

علائم اولیه ابتلا به ویروس کرونا:

  • تب
  • سرفه
  • تنگی نفس

این علائم ممکن است چیزی حدود 2 تا 14 روز پس از اولین تماس فرد با ویروس ظاهر شوند که در این صورت، بیمار باید به بیمارستان منتقل شود و یا به پزشک مراجعه کند.

پیشنهاد مطالعه
رعایت بهداشت فردی
شستن مکرر دست‌ها آسان‌ترین راه برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا است.

راه مقابله با ویروس کرونا چیست؟

این ویروس خطرناک یک راه مقابله دارد که با رعایت آن، می‌توانید از ابتلا شدن به کرونا ویروس جلوگیری کنید. آن هم رعایت بهداشت فردی است.

  • شستن دست با آب و صابون و رعایت بهداشت فردی یکی از آسان‌ترین و کم هزینه‌ترین راه‌های مبارزه با ویروس کووید-19 است. توصیه می‌شود که در مکان‌های عمومی، فاصله خود را تا حدود 1 متر با افرادی دیگر حفظ کنید و تا حد امکان از ماسک و دستکش استفاده کنید. تحت هیچ شرایطی هم دست خود در طول روز؛ به دهان، بینی، چشم و گوش خود نزنید.
  • همیشه با خود یک اسپری و یا ژل ضدغفونی کننده داشته باشید تا درصورت آلوده شدن دست‌ها، آنها را تمیز کنید.
  • افزایش سیستم دفاعی بدن، راه دیگر پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا است. با مصرف مواد غذایی سالم، عدم استعمال سیگار و دخانیات، عدم استفاده از مشروبات الکلی و مواردی از این قبیل، سیستم دفاعی بدن را تقویت کنید.
  • مصرف ویتامین C، راه دیگر پیشگیری از ویروس کروناست. مصرف مرکبات و مواد غذایی حاوی ویتامین ث، کمک می‌کند تا بدن شما در برابر ابتلا به ویروس مقاوم شود.
  • روزی 3 بار در خانه اسپند دود کنید. یکی از راه‌های مبارزه با ویروس کرونا دود کردن اسپند است، زیرا اسپند با خاصیت آنتی باکتریالی که دارد، فضای خانه را ضدعفونی می‌کند و مانع از شیوع آلودگی می‌شود.
ضدعفونی کردن منزل با آچارباز
بهترین راه مقابله با کرونا، رعایت بهداشت فردی است.

از چه موادی برای ضدعفونی کردن سطوح استفاده کنیم؟

همانطور که پیشتر به معرفی بهترین مواد شوینده ضد کرونا پرداختیم، در اینجا نیز بهتر است اشاره کنیم که بهترین موادی که برای تمیز و ضدعفونی کردن خانه مورد استفاده قرار می‌گیرند، شامل انواع مواد شوینده؛ آب ژاول؛ الکل اتانول؛ پرکلرین و اپیمکس هستند. این مواد بهترین مواد مورد استفاده برای ضدعفونی کردن سطوح به حساب می‌آیند.

پیشنهاد مطالعه

از بین بردن ویروس و میکروب از روی شیرآلات

در طول روز ممکن است بارها از شیرآلات آشپزخانه استفاده کنید و با دست تمیز و یا حتی کثیف آن را لمس کنید. در این صورت اگر دستان شما آلوده به ویروس کرونا و یا هر ویروس دیگری باشد، به همین طریق به شیرآلات منتقل شده و با لمس شیر توسط نفر بعدی، ویروس به دستان او منتقل خواهد شد. شاید همین مورد بسیار کوچک و جزئی، روند انتقال ویروس کرونا در آشپزخانه باشد.

بهتر است روزی 3 بار با استفاده از مواد شوینده و اسفنج، شیرآلات و سینک ظرفشویی را کامل بشویید. یک اسپری حاوی مقداری الکل و آب در کنار ظرفشویی قرار داده و گاهی روی شیر و سینک ظرفشویی اسپری کنید تا با این کار از تمیز بودن این سطوح مطمئن شوید.

ضدعفونی کردن اسفنج شستشو را نیز فراموش نکنید. با مواد شوینده، اسفنج را خوب بشویید.

نظافت منزل
شیرآلات آشپزخانه را روزی چندبار با اسپری ضدعفونی کنید.

ضدعفونی کردن یخچال و فریزر

تمامی مواد غذایی و خوراکی که داخل یخچال دارید را خوب ضدعفونی کنید و تحت هیچ شرایطی سبزیجات و میوه‌های نشسته را داخل یخچال قرار ندهید.

پیشنهاد می‌شود که برای این کار از مواد ضدعفونی کننده سبزیجات و یا کمی مایع ظرفشویی استفاده کنید.

تمام سطح یخچال را با اسپری پاک کننده مناسب برای یخچال تمیز کرده و با یک دستمال که به محلول الکل و آب آغشته شده، تمامی سطوح داخلی و خارجی یخچال را تمیز کنید.

پیاز خام یک ماده ضدعفونی کننده طبیعی و بی‌ضرر است. یک پیاز خام را از وسط نصف کرده و داخل یخچال قرار دهید تا فضای داخل یخچال را ضدعفونی کند.

دستگیره و درب یخچال را روی چند بار با الکل ضدعفونی کنید.

نظافت منزل
دستگیره یخچال یکی از سطوح انتقال ویروس کرونا است. آن را روزی چندبار تمیز کنید

از بین بردن ویروس کرونا از روی سطوح اجاق گاز

ضدعفونی کردن اجاق گاز از اهمیت بالایی برخوردار است. برای این کار می‌توانید از موادی مانند آب ژاول، مواد شوینده، جوش شیرین و اسپری‌های پاک کننده استفاده کنید. بعد از اینکه اجاق گاز را تمیز کردید، با یک اسپری حاوی مواد ضدعفونی کننده روی اجاق اسپری کنید و زمان دهید تا کامل خشک شود.

تحت هیچ شرایطی روی اجاقی که شعله‌هایش روشن است، الکل اسپری نکنید.

نظافت منزل
بهتر است روزانه سطح اجاق گاز را تمیز کنید.

ضدعفونی کردن اپن آشپزخانه و کابینت

اپن آشپزخانه همیشه در معرض آلوده شدن به ویروس و میکروب است. اغلب افراد طبق عادت‌های بدی که دارند، از راه که می‌رسند، هر آنچه در دست دارند را روی اپن آشپزخانه گذاشته و به این توجه نمی‌کنند که ممکن است موجب انتقال آلودگی و ویروس به اپن شوند.

برای تمیز کردن اپن آشپزخانه، ابتدا با استفاده از دستمال تمیز،مواد شوینده و اسپری‌های پاک کننده تمام سطح اپن را تمیز کنید. سپس محلول آب ژاول و آب و یا محلول الکل و آب را روی سطح اپن اسپری کنید.

کابینت‌های آشپزخانه هم باید به همین روش تمیز و ضدعفونی شوند. تمام سطوح روی کابینت‌ها، درهای کابینت و دستگیره‌ها را ضدعفونی کنید.

ضدعفونی کردن منزل
با اسپری الکل و آب و یک دستمال تمیز، تمام کابینت‌ها را ضدعفونی کنید.

ضدعفونی کردن کف آشپزخانه

برخی از افراد با کفش در خانه رفت‌وآمد می‌کنند. بهتر است تا زمانی که بحران کرونا رو پشت سر نگذاشته‌ایم، از این کار خودداری کنید و کفش‌هایتان را بیرون از منزل قرار دهید. یا اینکه جایی مناسب برای کفش‌ها درنظر بگیرید تا آلودگی به داخل منزل منتقل نشود.

نکات نظافت منزل
قبل از وارد شدن به خانه، کفش‌های خود را بیرون قرار دهید.

کف آشپزخانه با استفاده از مواد شوینده و یا آب ژاول، کامل تمیز کنید. اگر کف آشپزخانه فاقد قالی و فرش است بهتر است این کار را روزی 1 بار انجام دهید. و از پاپوش و یا دمپایی روفرشی استفاده کنید.

مبارزه با ویروس کرونا
حداقل روزی یک بار کف آشپزخانه را با مواد شوینده تی بکشید.

اگر خودتان قادر به نظافت منزل و ضدعفونی کردن خانه نیستید، آچارباز آماده ارائه خدمت به شماست. فقط کافیست درخواست اعزام نیروی متخصص در زمینه ضدعفونی و گندزدایی را در سایت آچارباز ثبت کنید، تا در کمترین زمان ممکن، منزل شما ضدعفونی شود. همانطور که می دانید ماندگاری ویروس کرونا روی سطوح مختلف به نوع سطح مرتبط است و جوانب احتیاط را در زمان برخود یا لمس سطوح مختلف باید رعایت کرد.

 

لطفا به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

    1. سلام

      طبق اخباری که سازمان بهداشت اعلام کرده، سرکه هیچ تاثیری روی ویروس کرونا ندارد. اما برای ضدعفونی کردن سطوحی که به ویروس کرونا آلوده نیستند، گزینه مناسبی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا