×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

ماشین لباسشویی

چگونه جرم گیری ماشین لباسشویی را انجام دهیم؟

جرم گیری ماشین لباسشویی

ماشین‌های لباسشویی، یکی از کارآمدترین وسایل آشپزخانه هستند که در هر خانه‌ای وجود دارند. این دستگاه‌ها، گاهی روزانه کار می‌کنند و لباس‌هایی تمیز و آراسته به ما تحویل می‌دهند. این موضوع باعث می‌شود که نگهداری و مراقبت از آن‌ها را مسئله‌ای مهم باشد. یکی از کارهایی که برای افزایش طول عمر مفید این دستگاه باید انجام داد، جرم گیری ماشین لباسشویی است.

این بار، ما در وبلاگ آچارباز تصمیم گرفته‌ایم، در مورد روش‌های جرم گیری ماشین لباسشویی و ارائه راهکارهای مناسب آن با شما صحبت کنیم. باید بدانید جرم گیری و رسوب زدایی یکی از کارهایی است که فرآیند خرابی و تعمیر لباسشویی را کم‌ می‌کند، پس در ادامه با ما همراه باشید.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

جرم گیری ماشین لباسشویی به چه دلیل اتفاق می‌افتد؟

قبل از اینکه در مورد نحوه از بین بردن رسوب‌ها در ماشین لباسشویی صحبت کنیم، باید بدانیم چرا ماشین لباسشویی جرم می‌گیرد؟

جرم گیری ماشین لباسشویی
ماشین‌های لباسشویی کثیفی لباس‌ها را می‌گیرند. اما بخشی از این آلودگی‌ها داخل دیگ ماشین، باقی مانده و موجب تولید و تکثیر باکتری و قارچ و در نهایت بوی نامطبوع لباس‌های شسته شده، می‌شوند.

استفاده بیش از حد از پودر لباسشویی یا مایع نرم‌کننده، املاح زیاد آب، دمای بالای آب حین شستشو، رسوب آهک در فیلتر آب از جمله عواملی هستند که موجب جرم گیری ماشین لباسشویی می‌شوند. اگر ماشین شما جرم گرفته باشد، نمی‌تواند لباس‌های کثیف را به خوبی تمیز کند؛ علاوه‌ براین دستگاه بوی نامطبوعی می‌دهد یا لباس‌ها بوی خوب و تمیزی نمی‌دهند.

چنانچه جرم گیری ماشین لباسشویی به موقع انجام نشود، با توجه به نوع عملکرد دستگاه که در معرض آلودگی و رطوبت فراوان است، محیط داخلی آن محل بسیار مناسبی برای رشد انواع آلودگی باکتریایی و قارچی شده و حتی ممکن است سبب ورود باکتری‌ها به داخل لباس‌ها و باعث بیماری و حتی ناراحتی پوستی شود.

برای تعمیر لباسشویی از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید

انواع روش‌های جرم گیری ماشین لباسشویی ال جی و سایر برندها

راه حل‌های گوناگونی برای از بین بردم جرم های ماشین لباسشویی وجود دارند که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم. لازم است بدانید، نحوه جرم گیری و رسوب‌گیری ماشین لباسشویی در تمامی برندهای مختلف همچون ال جی، پاکشوما، دوو و … یکی است و می‌توان روش‌های ارائه شده را برای سایر برندها هم استفاده کرد. با رعایت این نکات عمر ماشین لباسشویی خود را بالا ببرید!

جرم گیری جاپودری

اولین بخشی که برای جرم گیری ماشین لباسشویی بوش و سایربرندها باید به سراغ آن رفت، جاپودری است. جاپودری پس از مدتی استفاده، در قسمت بدنه و داخل، رسوب می‌گیرد. پیشنهاد ما به شما این است که هرچند وقت یک بار، محفظه جاپودری را خارج کرده و آن را تمیز کنید. برای تمیز کردن جاپودری می‌توانید از مسواک و شوینده‌های معمولی کمک بگیرید.

استفاده بیش از حد از پودر لباسشویی یا مایع نرم‌کننده، املاح زیاد آب، دمای بالای آب در حین شستشو، رسوب آهک در فیلتر آب از جمله عواملی هستند که موجب جرم گیری ماشین لباسشویی می‌شوند.

جرم گیری بدنه ماشین لباسشویی

برای رسوب‌زدایی بدنه دستگاه، ابتدا آن را خاموش کنید و از برق بکشید. سپس با کمک یک اسفنج نرم و کمی آب و مقدار بسیار اندکی روغن بچه بدنه ماشین لباسشویی را تمیز کنید.

لاستیک درب ماشین لباسشویی
یکی از قسمت‌های دستگاه که بیشترین آلودگی را در خود نگه می‌دارد، لاستیک دور درب ماشین لباسشویی است. بهتر است پس از هربار استفاده آن را با یک دستمال تمیز خشک کنید.

پیشنهاد مطالعه

یکی از قسمت‌های بسیار مهم ماشین لباسشویی، لاستیک دور درب آن است که در اثر رسوب و رطوبت داخلش سیاه می‌شود. برای از بین بردن بوی نامطبوعی که در این قسمت ایجاد می‌شود، لاستیک دور درب را از ماشین خارج و به طور کامل آن را تمیز کنید. بعد از شست‌وشو و خشک کردن در سر جایش قرار دهید.

می‌توانید برای جرم گیری ماشین لباسشویی دوو و تمیز کردن لاستیک درب از محلول آب و مقدار بسیار اندکی سفید کننده استفاده کرده و روی لکه‌های باقی مانده در لاستیک بریزید و اجازه دهید چند دقیقه باقی مانده تا لکه‌ها و … از بین بروند. سپس لاستیک را دوباره بشویید و به طور کامل خشکش کنید.

جرم گیری ماشین لباسشویی با سرکه

سرکه یکی از پاک کننده‌های قوی و طبیعی است که می‌توان برای ضدعفونی و جرم گیری ماشین لباسشویی پاکشوما از آن استفاده کرد. سرکه هیچ ضرری به دستگاه وارد نمی‌کند؛ اما چنانچه زیاد از آن استفاده شود به لاستیک درب ماشین آسیب وارد کرده و حتی موجب نشت کردن آب از ماشین لباسشویی می‌شود.

جرم گیری ماشین لباسشویی با سرکه سفید موجب مقاومت دیگ نسبت به جرم می‌شود. از طرفی دیگر، سرکه سفید یک محلول جرم‌گیر مناسب برای رسوبات آهکی است که در حین برنامه‌ شستشو، می‌توان به دستگاه اضافه کرد. این محلول علاوه بر رسوب‌زدایی ماشین لباسشویی، بار الکتریکی لباس‌ها را کاهش می‌دهد و بوی نامطبوع دستگاه را هم از بین می‌برد.

جرم گیری ماشین لباسشویی با سرکه سفید
استفاده از مواد طبیعی برای رسوب‌زدایی ماشین لباسشویی همچون سرکه سفید یک روش ایمن، بی‌خطر و از لحاظ اقتصادی به صرفه است.

جرم گیری ماشین لباسشویی با جوش شیرین

یکی از ترکیب‌های رسوب‌زدای بسیار به صرفه، ترکیب سرکه و جوش شیرین است. این محلول علاوه بر خاصیت رسوب‌زدایی برای از بین بردن بوی نامطبوع دستگاه بسیار مناسب است. برای جرم گیری ماشین لباسشویی با جوش شیرین و سرکه مراحل زیر انجام دهید:

  • محلول جوش شیرین و سرکه را در ماشین بریزید.
  • برنامه روزانه شستشو را انتخاب کنید.
  • پس از اتمام برنامه، درب ماشین را باز کرده و دیواره‌های داخلش را با یک اسفنج نرم تمیز کنید.
  • با آب ولرم دوباره دیگ را تمیز و خشک کنید.

انجام ماهی یک بار جرم‌گیری ماشین لباسشویی با جوش شیرین و سرکه، طول عمر دستگاه را بالا می‌برد.

پیشنهاد مطالعه

جرم گیری ماشین لباسشویی با پودرجرم‌گیر

یکی از بهترین روش‌ها برای جرم گیری ماشین، استفاده از پودر یا قرص جرم‌گیر است. پودرها و قرص‌های جرم‌گیر را می‌توان در ماشین‌های لباسشویی تمام اتوماتیک استفاده کرد. این روش بسیار بی‌دردسر است و کثیفی در ماشین باقی نمی‌گذارد. طرز استفاده از جرم گیر ماشین لباسشویی بوش و سایر برندها عبارت است از:

  1. قرص یا پودر را در ماشین لباسشویی خالی بریزید.
  2. اگر از پودر جرم‌گیر استفاده می‌کنید، آن را در جاپودری و اگر از قرص استفاده می‌کنید، قرص را داخل دیگ ماشین لباسشویی قرار دهید.
  3. درب ماشین لباسشویی را ببندید.
  4. از برنامه کتان برای جرم‌گیری استفاده کنید.
  5. دمای دستگاه را بین 70 تا 90 تنظیم کنید.
  6. دکمه‌ شروع یا استارت دستگاه را بزنید و کار شست‌وشوی ماشین را شروع کنید.
جرم گیری ماشین لباسشویی ال جی با قرص
اگر زمان زیادی از آخرین جرم گیری ماشین لباسشویی ال جی با پودر می‌گذرد، بهتر است از قرص استفاده کنید. در این شرایط، به جای یک قرص ، دو قرص داخل دستگاه بگذارید و هر 6 ماه یک بار این کار را انجام دهید.

مزیت استفاده از قرص و پودر جرم گیر برای جرم گیری ماشین لباسشویی بوش و الی جی

استفاده از پودر یا قرص ماشین لباسشویی به نسبت مواد پاک کننده طبیعی قدرت و کیفیت بیشتری دارد. در این قسمت به مزایای استفاده از قرص یا پودر جرم گیر اشاره می‌کنیم:

  • افزایش کیفیت شست و شوی لباس‌ها
  • کاهش مصرف مواد شوینده
  • از بین بردن بوی نامطبوع ماشین لباسشویی
  • افزایش طول عمر دستگاه
  • از بین بردن سختی آب
  • از بین بردن انواع رسوب‌ها و باقی مانده مواد شوینده و نرم‌کننده‌ها
  • قابلیت تمیز کردن فیلتر دستگاه
  • راحتی در استفاده

همانطور که اشاره کردیم، روش‌های جرم گیری و رسوب‌زدایی ماشین لباسشویی در مورد برندهای مختلف فرقی ندارد و در همه آن‌ها از روش‌های گفته شده، می‌توان استفاده کرد.

نکات مهم و کاربردی برای جرم گیری ماشین لباسشویی بوش و سایر برندها

به منظور جلوگیری از جرم گرفتن ماشین لباسشویی در این قسمت، چند نکته را با شما در میان می‌گذاریم:

  • پس از هربار استفاده، در دستگاه را باز بگذارید، تا قسمت‌های داخلی آن خشک شوند. اگر امکان باز گذاشتن درب را ندارید، با یک پارچه داخل دستگاه را به صورت کامل خشک کنید.
  • پس از اتمام برنامه شست‌وشو، لباس‌ها را سریع از دستگاه خارج کنید. ماندن لباس خیس در ماشین، موجب بو گرفتن لباس‌ها می‌شود.
بهترین جرم گیر ماشین لباسشویی بوش
جرم گیرهای مختلفی برای لباسشویی‌ها وجود دارد. نکته مهم طرز استفاده جرم گیر ماشین لباسشویی بوش و سایر برندهاست.
  • هرچند وقت یکبار جاپودری را کامل تمیز کنید تا پودر، مایع لباس یا نرم‌کننده در آن باقی نماند. باقی ماندن پودر و … موجب تولید بوی بد در دستگاه می‌شود.
  • اگر در منزل کودک یا نوزاد دارید، فاصله بین جرم‌گیری‌ها را کمتر کنید.

همانطور که اشاره کردیم، جرم گیری ماشین لباسشویی ، موجب افزایش طول عمر دستگاه می‌شود. اما چنانچه دستگاه‌تان دچار مشکلات مختلف از جمله آب دادن یا خرابی موتور و … شد باید دستگاه تعمیر شود. می‌توانید برای تعمیر ماشین لباسشویی خود از خدمات آچارباز استفاده کنید. کافیست، سفارش‌تان را در وب سایت یا اپلیکیشن آچارباز ثبت کنید. همکاران ما در کمترین زمان ممکن به کمک شما می‌آیند و مشکل ایجاد شده را برطرف می‌کنند.

تعمیر لباسشویی در محل با آچارباز
آچارباز با راه‌اندازی سامانه آنلاین اعزام تعمیرکار به محل، مشکلات شما را حل خواهند کرد. ماشین لباسشویی شما از هر نوعی و با هر برندی که باشد، متخصصان آچارباز قادر به تعمیر آن هستند. شما می‌توانید از هم اکنون درخواست خود را در اپلیکیشن یا سایت ثبت کنید:
تعمیر لباسشویی

3/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

  1. سلام در حین لباس شستن داخل ماشین صدا میاد مثل اینکه درش قفل میشه چندبار این صدا میاد و نکته دیگر اینکه چندبار همین که مدت زمانش میخواد تموم بشه دوباره شروع میکنه به شستشو دلیلش چی میتونه باشه
    ماشینم مدل پاکشوما هست.

  2. سلام لاستیک دور ماشین هر کاری کردم درنیومد باید چطور درش بیارم چون زیرش خیل گرد و خاک گرفته و کثیفه؟! و اینکه قرص جرم گیر از کجا میشه تهیه کرد؟ مدل ماشین LG

    1. مهدی عزیز، سلام
      لاستیک دور درب ماشین لباسشویی توسط یک فنر ثابت شده است. برای جدا کردن این لاستیک ابتدا با استفاده زا یک دم‌باریک این فنر را از دور تا دور لاستیک، آزاد کنید. بعد از آن می‌توانید به راحتی لاستیک را جدا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا