×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

پرینترماشین های اداری

تفاوت کارتریج اصل و طرح چیست و چطور تشخیص بدهیم؟

تفاوت کاتریج اصل و طرح چیست؟

کارتریج یکی از مهم‌ترین قطعات پرینتر است. اما مدتی که استفاده از کارتریج می‌گذرد جوهر یا تونر آن به اتمام می‌رسد. در اینصورت باید اقدامات لازم در خصوص تعویض یا شارژ کارتریج بود. اما انواع مختلفی از کارتریج‌های اصل و تقلبی در بازار موجود است و اگر شما تفاوت کارتریج اصل و طرح را ندانید با ضررهای مالی زیادی مواجه خواهید شد. اما تفاوت کارتریج اصل و طرح چیست؟ در ادامه این مقاله آچارباز با ما همراه باشید تا به این سوال شما به صورت کامل پاسخ دهیم.

شما با مطالعه تفاوت کارتریج اصل و طرح متوجه علت تاکید استفاده از کارتریج اصل خواهید شد.
پرینترها اغلب از دو نوع کارتریج جوهر افشان و کارتریج تونر استفاده می‌کنند، که بهتر است ابتدا تفاوت این دو بدانید:

کارتریج جوهر افشان:

کارتریج‌های جوهرافشان دارای طول عمر کمتری نسبت به کارتریج لیزری هستند و باید هرازگاهی از کارتریج استفاده کنید و پرینت بگیرید. چرا که اگر از آن استفاده نکنید، پس از مدتی کارتریج خشک می‌شود.
اغلب طول عمر کمتری دارند، یعنی پس از مدتی صفحات چاپ شده به وسیله این نوع کارتریج پاک خواهند شد.

کارتریج تونر (لیزری):

کارتریج لیزری اغلب در پرینترهای لیزری مورد استفاده قرار می‌گیرد. کارتریج لیزری نباید در محیط مرطوب قرار گیرد، چرا که جنس تونر از پودر است و در برخورد با رطوبت گوله شده و پس از مدتی سنگ می‌شود. همین امر سبب آسیب زدن به کارتریج و پرینتر خواهد شد.

پس از به اتمام رسیدن جوهر یا تونر کارتریج نیاز به تعویض یا شارژ کارتریج است. اگر کیفیت چاپ صفحات برای شما اهمیت دارد و دغدغه مالی ندارید، بهتر است کارتریج را تعویض کنید. ولی در صورتی‌که هزینه پایین اولویت شماست می‌توانید کارتریج لیزری را شارژ کنید.


تفاوت کارتریج اصل و طرح چیست؟

کارتریج اصل:

کارتریج‌های اصل دارای کیفیت بسیار بالایی هستند و می‌توان گفت که نرخ خرابی آن‌ها نزدیک به صفر درصد است. کارتریج‌های اورجینال اغلب توسط شرکت‌های صاحب برند کارتریج، ساخته می‌شوند. کارتریج‌های اصل به دلیل استفاده از مواد اولیه مرغوب قیمت بالایی دارند. به دلیل قیمت بالا بسیاری از افراد امکان خرید این کارتریج را ندارند و همین موضوع یکی از معایب آن‌ها است.
در این نوع کارتریج‌ها از بهترین و مرغوب‌ترین پودرها استفاده شده، که همین امر سبب اثبات کیفیت کارتریج‌های اصل می‌شود.

کارتریج طرح:

این نوع کارتریج طبق طراحی و ساخت کارتریج‌های اصل و اورجینال ساخته شده‌اند ولی باید بدانید که اصل نیستند و توسط شرکت‌های برند ساخته نشده‌اند.

این نوع کارتریج‌ها کیفیتی در حد کارتریج‌های اصل ندارند و کیفیت آن‌ها توسط تولید کننده آن‌ها تعیین می‌شود.
یکی از مهم ترین مزیت‌های کارتریج‌های طرح قیمت پایین آن‌ها است.

نوع دیگری از کارتریج‌های طرح در بازار موجود است، که با جمع آوری و تعویض قطعات کارتریج‌های کارکرده ساخته می‌شوند، که آن‌ها را کارتریج‌های Remanufactured، و کارتریج‌هایی را که شارژ شده‌اند Refilled گویند.

تعمیر و شارژ کارتریج در محل با آچارباز
سرویس خدمات شارژ کارتریج در محل شامل ارائه تمامی خدمات شارژ کارتریج و تعمیر انواع کاتریج‌ های لیزری مشکی و رنگی می‌شود که با بهترین تعرفه و قیمت در محل مشتری ارائه می‌شود. کارتریج شما را با هر برندی که باشد، استاندارد شارژ خواهیم کرد.
درخواست شارژ کارتریج
تفاوت کارتریج اصل و طرح
شما با دانستن تفاوت کارتریج اصل و طرح به راحتی می‌توانید هزینه‌ زیادی برای خرید کارتریج تقلبی پرداخت نکنید.

یکی از ساده‌ترین روش‌های شناسایی کارتریج اصل در برندهای مختلف، اسکن کردن کدهای QR روی بسته بندی کارتریج است.

نحوه شناسایی کارتریج اصل از طرح

بدون شک نحوه شناسایی کارتریج اصل از طرح، برای مشتریان تازه وارد و معمولی کار سختی است.

اکثر برندهای معروف و با کیفیت، کارتریج‌های خود را با علامت‌های غیر قابل کپی ارائه می‌کنند و همین امر سبب شناسایی کارتریج اصل از طرح خواهد شد. اما به روش‌های زیر نیز می‌توانید کارتریج اصل و تقلبی را از هم بشناسید:

بسته بندی نامناسب:

بدون تردید هر محصولی که اصل باشد دارای بسته بندی خوب، هولوگرام و لوگوهای معتبر آن شرکت است. پس حتما در زمان خرید محصول به نحوه بسته بندی کارتریج توجه کنید.

فروشندگان معتبر و مجاز:

پیشنهاد می‌کنیم برای خرید کارتریج اصل یا طرح با کیفیت، از فروشگاه‌های تخصصی و معتبر فروش کارتریج استفاده کنید. زیرا شرکت‌های معتبر علاوه بر جنس باکیفیت گارانتی برای محصولات ارائه می‌دهند.

بی کیفیتی و بروز اختلال در عملکرد:

کیفیت صفحات چاپ شده به وسیله کارتریج تقلبی قابل مقایسه با کارتریج اصل نیست و شما پس از چاپ یک صفحه می‌توانید تفاوت آن را تشخیص دهید.

قیمت مشکوک:

قبل از خرید کارتریج، قیمت‌ کارتریج را از فروشگاه‌های مختلف بپرسید. اگر بسته بندی و قیمت‌ها برابر بودند هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند، ولی بسته بندی کیفیت مناسبی نداشت یا روی کارتریج هولوگرام نداشت یعنی کارتریج تقلبی است. همچنین اگر قیمت پایین تر بود می‌توانید مطمئن شوید، کارتریج تقلبی است.

زود به اتمام رسیدن کارتریج طرح:

کارتریج‌های طرح و تقلبی ظرفیت چاپ پایین تری نسبت به کارتریج‌های اصل دارند. اگر پیش از این از کارتریج اصل استفاده کرده باشید به راحتی متوجه این موضوع خواهید شد.

تعمیر پرینتر در محل با آچارباز
سرویس و تعمیر پرینتر در محل آچارباز شامل ارائه انواع خدمات تخصصی نصب، سرویس و تعمیر انواع پرینترهای لیزری و جوهری می‌شود. در هر ساعتی از روز که نیاز به تعمیر چاپگرتان دارید، در هر محله از تهران که باشید، می‌توانید با قیمت مناسب، از خدمات آچارباز بهره مند شوید.
درخواست تعمیر پرینتر
نحوه شناسایی کارتریج اصل از طرح
با توجه به قیمت، بسته بندی، هولوگرام و … می‌توانید کارتریج اصل از طرح را شناسایی کنید.

ویژگی کارتریج طرح با کیفیت

اگر تا اینجا مقاله را مطالعه کرده باشید ممکن است به این نتیجه رسیده باشید، که با خرید کارتریج‌های طرح به پرینتر خود آسیب می‌زنید، صفحات بی کیفیت چاپ می‌کنید، گارانتی پرینتر خود را از دست می‌دهید . ولی باید بدانید کارتریج‌های طرح تقلبی باعث بروز این مشکلات در پرینتر شما خواهند شد اما کارتریج‌های طرح درجه یک این معایب را ندارند. کارتریج‌های طرح با کیفیت ویژگی‌های زیر را دارند.

  1. دارای گارانتی معتبر هستند.
  2. استفاده از آنها گارانتی پرینتر را منقضی نمی‌کند.
  3. مواد مصرفی موجود در آن‌ها درجه یک و مرغوب است.
  4. تست‌های کنترل کیفی را پشت سر گذاشته‌اند.
  5. قیمت آن‌ها حدودا 25 درصد قیمت کارتریج اصل است.
  6. کیفیت چاپ کارتریج طرح درجه یک  بالا است.
  7. هر کدام از این کارتریج‌ها را می‌توان 4 بار شارژ کرد.
  8. نرخ خرابی کارتریج‌های طرح با کیفیت اغلب کمتر از 5 درصد است.

پیشنهاد مطالعه

ویژگی کارتریج طرح با کیفیت
یکی از مهم ترین مزیت‌های کارتریج‌های طرح کیفیت بالا و ماندگاری بالای آن‌ها است.

نحوه شناسایی کارتریج اصل در برندهای مختلف

یکی از ساده‌ترین روش‌های شناسایی کارتریج اصل در برندهای مختلف، اسکن کردن کدهای QR روی بسته بندی کارتریج است. شما به وسیله یک گوشی هوشمند و یک نرم‌افزار بارکدخوان می‌توانید به راحتی این کار را انجام دهید. پس از اسکن کردن کد QR یک صفحه نمایش برای شما باز می‌شود و اصالت کالا را تایید می‌کند.

روش تشخیص کارتریج اصل در انواع برندهای مختلف به شرح زیر است:

برادر/   Brother

اغلب روی همه‌ محصولات برند برادر هولوگرام اصالت کالا موجود است.
جهت شناسایی کارتریج برادر اصل باید به هولوگرام روی آن توجه کنید. با تغییر زاویه دید می‌توانید ببینید که یک الی چهار نقطه بالای کلمه brother ظاهر می‌شود همچنین با چرخش کارتریج کلمه brother کمرنگ خواهد شد.

سامسونگ / SAMSUNG

لیبل روی کارتریج‌های سامسونگ سفید رنگ است و لوگوی سامسونگ روی آن قرار دارد. با تغییر زاویه 60 درجه، یک لایه براق آبی یا کبود رنگ که نوشته سامسونگ به رنگ طلایی را نمایش می‌دهد خواهید دید. در صورتی‌که هر چیزی به غیر از این را مشاهده کردید کارتریج تقلبی است.

اپسون /   EPSON

برای یافتن کارتریج اصل اپسون پیشنهاد ما به شما نصب نرم‌افزار uniqolabel روی گوشی هوشمند خود است. زیرا به وسیله این نرم افزار و اسکن کردن هولوگرام روی کارتریج، وضعیت اصل یا تقلبی بودن کارتریج مشخص می‌شود.

پاناسونیک /  Panasonic

برای شناسایی کارتریج اصل پاناسونیک هم می‌توانید به هولوگرام روی آن توجه کنید، هولوگرام کارتریج پاناسونیک اصل به سه صورت نمایش داده خواهد شد.

کلمه Panasonic، چند خط به رنگ‌های سبز، زرد و نارنجی نوشته شده، با تغییر زاویه دید، خطوط مورب سفید روی آن‌ها می‌افتد. همچنین با تغییر زاویه دید، کلمه Panasonic را درون یک مستطیل سبز رنگ مشاهده خواهید کرد.

اچ پی /   HP

شما به راحتی می‌توانید به کمک اسکن کد QR یا اسکن هولوگرام از اصالت کارتریج HP مطمئن شوید.

کانن /   Canon

روی بدنه کارتریج کانن به صورت برجسته لوگوی آن هک شده است.
همچنین به وسیله هولوگرام کارتریج کانن می‌توانید اصل بودن آن را تشخیص دهید. هولوگرام کارتریج اصل کانن را زمانی که زیر نور مستقیم آفتاب قرار می‌دهید به رنگ طلایی و وقتی مقدار کمی تغییر زاویه می‌دهید به رنگ سبز تیره خواهد شد.

تعمیر پرینتر
در صورتی که کارتریج و پرینتر شما دچار مشکل جدی شد می‌توانید از آچارباز کمک بگیرید.

علت گران‌تر بودن کارتریج‌های اصل نسبت به طرح

یکی از دلایل مهم گران تر بودن کارتریج‌های اصل نسبت به طرح، استفاده از مواد اولیه مرغوب و با کیفیت جهت ساخت کارتریج‌ها است.
همچنین باید بدانید که شرکت‌های ساخت پرینتر و کارتریج جهت تحقیقات، طراحی و تولید این محصولات هزینه فراوانی را می‌پردازند. از طرفی به دلیل اینکه با فروش پرینترها سود چندانی دریافت نمی‌کنند، بهترین راه جهت درآمد و سود بیشتر می‌تواند فروش کارتریج‌های اورجینال و با کیفیت باشد.
در صورتی که شرکت‌های سازنده کارتریج‌های طرح هیچ هزینه‌ای جهت طراحی کارتریج‌ها ندارند و با کپی کارتریج‌های اصل فقط هزینه مواد اولیه می‌پردازند. در این حالت هزینه پرداختی برای کارتریج‌های طرح، به میزان کیفیت مواد آن‌ها تعیین خواهد شد.در این مقاله سعی کردیم تفاوت کارتریج‌های اصل و تقلبی و راه‌های تشخیص آنها را به شما آموزش دهیم. چنانچه نیازبه شارژ کارتریج یا تعمیر پرینتر دارید، می‌توانید از تعمیرکاران پرینتر آچارباز کمک بگیرید.

لطفا به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا