×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

ماشین ظرفشویی

آشنایی با آکوااستاپ یا شیر برقی ماشین ظرفشویی و علت خرابی آن

آکوااستاپ ماشین ظرفشویی

ما هر روزه شاهد رشد تکنولوژی و پیشرفت در لوازم خانگی هستیم. محصولاتی که تولید می‌شوند به دلیل رقابتی که در بازار وجود دارد، دارای قابلیت‌ها و عملکرد متفاوتی هستند که آنها را از هم متمایز کرده است. یکی از قطعاتی که در مدل‌های جدید ماشین ظرفشویی قرار دارد، آکوااستاپ ماشین ظرفشویی است که در ادامه با عملکرد آن بیشتر آشنا خواهیم شد. در این مقاله نقش آکوااستاپ در ماشین ظرفشویی، مشکلات و خرابی آن در برندهای سامسونگ و بوش و … و زمان تعویض آن صحبت شده است.

نقش آکوا استاپ یا شیر برقی در ماشین ظرفشویی چیست؟

یکی از مشکلاتی که ماشین‌های ظرفشویی قدیمی داشتند، سرازیر شدن آب در آشپزخانه و خیس شدن فرش و لوازم بود. اما با وجود قطعه آکوااستاپ در ماشین ظرفشویی، دیگر خبری از سرازیر شدن آب نیست.

سیستم ماشین ظرفشویی دارای قطعات متعددی است که هر کدام در عملکرد قطعه دیگر تاثیر زیادی دارد. قطعاتی مانند: برد الکتریکی، سنسور آبشمار ماشین ظرفشویی، آکوااستاپ، موتور شستشو، فیلتر ماشین ظرفشویی، پمپ تخلیه، هیدروستات، هیتر لوله‌ای و …

آکوااستاپ (Aqua Stop) یا همان شیر برقی، قطعه‌ای است که در صورت نشتی در مسیر آب ماشین ظرفشویی، ورود آب به داخل دستگاه را قطع کرده و آن را خاموش می‌کند تا از نشتی جلوگیری کند. این قطعه، داخل شلنگی که به شیر ورودی متصل است قرار دارد.

چگونگی عملکرد این قطعه به این صورت است که در صورت نشتی آب، سنسورهای در کف ماشین قرار دارند که نشتی را تشخیص خواهند داد. درنتیجه ظرف مدت چند ثانیه، با وجود سوپاپ‌های ایمنی دوگانه که به صورت مستقیم به سوپاپ آب متصل است، شیر برقی اقدام به قطع کردن آب و خاموش کردن ماشین ظرفشویی خواهد کرد. در واقع قطعه آکوااستاپ، از بروز اتفاقات دردسرساز جلوگیری می‌کند.

مشکلات خرابی آکوا استاپ در ماشین ظرفشویی

  • اگر آکواستاپ آسیب ببیند، بر روی صفحه نمایش ظرفشویی کد خطا دیده می شود.
  • وارد نشدن آب به ماشین ظرفشویی
  • انجام نشدن عملیات شستشوی ظروف
  • وارد شدن آب اضافه به مخزن دستگاه در هنگام خاموشی ماشین ظرفشویی
  • نشتی آب از ماشین ظرفشویی
  • عمل نکردن شناور آب (فلوتر یا سنسور آب)
پیشنهاد مطالعه
خرابی آکوااستاپ ماشین ظرفشویی
هر زمانی که ماشین ظرفشویی نشت کند، آکوااستاپ آب ورودی را قطع می‌کند.

علت خرابی شیر برقی ماشین ظرفشویی

آکوااستاپ یا همان شیر برقی ماشین ظرفشویی هم مانند سایر قطعات، فرسوده خواهد شد. قرار نیست که این قطعه چندین سال بدون مشکل کار کند و خراب نشود. پس یکی از دلایل خرابی شیر برقی ماشین ظرفشویی، فرسوده شدن آن است.

دلیل دیگری که موجب خرابی آکوااستاپ می‌شود، جابجایی ناگهانی و وارد شدن ضربه به شیر برقی است. پس در حین جابجایی ماشین ظرفشویی مراقب باشید تا به این قطعه آسیبی وارد نشود. همچنین به صورت دوره‌ای، این قطعه را چک کنید تا خراب و فرسوده نشده باشد. خرابی این قطعه موجب آسیب جدی به دستگاه و در نتیجه مجبور به تعمیر ماشین ظرفشویی خواهید شد.

 

تعمیر ماشین ظرفشویی در محل با آچارباز
آچارباز، در زمینه خدمات و تعمیرات انواع ماشین ظرفشویی آماده ارائه خدمت به مشتریان خود است. شما می‌توانید جهت ثبت درخواست در سامانه آچارباز از طریق این لینک اقدام کنید، تا کارشناس با شما تماس گرفته و هماهنگی‌های لازم صورت گیرد:
درخواست تعمیر ماشین ظرفشویی

 

دلیل خرابی آکوا استاپ ماشین ظرفشویی بوش

دلیل خرابی شیر برقی یا آکوااستاپ ماشین ظرفشویی بوش، همانند ماشین ظرفشویی سامسونگ است. در دیگر برندهایی همچون ماشین ظرفشویی ال جی، دوو، جنرال و … روند تعویض شیر برقی به همین صورت می باشد.

تعویض آکوااستاپ ماشین ظرفشویی
در صورت خرابی آکوااستاپ، ماشین ظرفشویی پر از آب می‌شود.

آیا شیر برقی قابل تعمیر است؟

قطعه آکوا استاپ یا شیر برقی ، جزء قسمتی‌هایی است که قابل تعمیر نیست. در صورت خرابی این قطعه، تنها راه ممکن تعویض آن و جاگذاری یک قطعه سالم و جدید است.

 زمان تعویض آکوا استاپ ماشین ظرفشویی

هر زمانی که با زدن دکمه روشن، هیچ اتفاقی در ماشین ظرفشویی نیوفتاد و روشن نشد، به اولین چیزی که پی خواهید برد، خرابی شیر برقی و یا وجود نشتی در شلنگ ورودی ماشین ظرفشویی است.

یکی از نشانه‌هایی که شما را متوجه خرابی شیر برقی و یا وجود نشتی در ماشین ظرفشویی می‌کند، نمایان شدن ارور E2 روی صفحه نمایش ماشین ظرفشویی است. مشکلات ظرفشویی، به برد الکتریکی ماشین ظرفشویی منتقل شده و شما قادر به مشاهده کدهای خطا روی صفحه هستید.

تعمیر آکوااستاپ ماشین ظرفشویی
هر مشکلی در ماشین ظرفشویی، یک کد خطای مجزا دارد.

چگونگی تعویض شیر برقی در ماشین ظرفشویی

تعویض شیر برقی ماشین ظرفشویی کار خیلی سختی نیست، اما بهتر است این کار توسط یک تعمیرکار انجام شود. در ضمن شلنگ آکوا استاپ یک شلنگ معمولی نیست و قابل تعویض با شلنگ های عادی نمی باشد.

برای تعویض آکوااستاپ ماشین ظرفشویی ابتدا باید پنل پشتی ظرفشویی را باز کنید تا بتوانید این قطعه را مشاهده کنید. شلنگ آب به آکوااستاپ متصل است. آکواستاپ ظرفشویی دارای دو سر میباشد که یک سر آن را به شیر ورودی آب وصل می شود و سر دیگر به شیر ورودی آب در پشت ماشین ظرفشویی. آن را جدا کنید و شیر برقی جدید را جای آن ببندید.

این کار بسیار آسان است، اما بهتر است یک تمیرکار ابتدا ماشین ظرفشویی را بررسی کند تا مطمئن شود که دلیل خرابی آن وجود مشکل در آکوااستاپ است. همچنین بازوبسته کردن پنل پشتی ظرفشویی بسیار حساس است و باید این کار با دقت انجام شود.

هزینه تعویض آکوا استاپ ماشین ظرفشویی چقدر است؟

در حال حاضر تعمیرکار آچارباز برای اجرت تعویض قطعه آکوااستاپ ماشین ظرفشویی مبلغی در حدود 96 هزار تومان دریافت خواهد کرد. هزینه خود قطعه هم که براساس قیمت روز بازار است. اما لازم به ذکر است که تمامی خدمات تعمیر آچارباز، شامل یک ماه گارانتی می‌شوند.

لطفا به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

  1. قسمت اتصال شیر برقی به ماشین ظرفشویی شکسته است و آب می دهد. میشه فقط همین تیکه رو عوض کرد یا باید برم شیر برقی رو کامل بخرم؟

    1. باسلام
      آقا/خانم خسروی عزیز اغلب آکوا استاپ همراه با شیلنگ خود به فروش میرسد. اگر توانستید قطعه جایگزین و همانند را پیدا کنید خرید تک خرطومی شیلنگ، مشکلی ندارد. پیشنهاد می‌کنیم با شماره پشتیبانی ۰۲۱۵۴۵۹۱۶۰۰ تماس بگیرید تا همکاران ما برای تعویض قطعه، شما را راهنمایی کنند.

  2. سلام سنسور نشتی ماشین ظرفشویی مجیک که دارم بدرستی کار نمی کنه میشه بگید برای تعمیرش چطوری اقدام کنم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا