×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

ماشین ظرفشویی

حل نشدن قرص ماشین ظرفشویی در حین شستشو

علت حل نشدن قرص ماشین ظرفشویی

حل نشدن قرص ماشین ظرفشویی یکی از مطرح‌ترین و بارزترین مشکلاتی است که ممکن است هر نوع ماشین ظرفشویی را درگیر کند. عدم حل شدن قرص ماشین ظرفشویی به دلایل متعددی از جمله خرابی قطه‌ی دیسپنسر، پایین بودن دمای آب ماشین ظرفشویی، چیدمان اشتباه ظروف در ماشیین ظرف شویی و… بستگی دارد. که در ادامه‌ی مطلب به شرح کامل این دلایل همراه با راه حل‌هایشان خواهیم پرداخت.

قبل از این که به سراغ اصل مطلب برویم باید بگوییم اگر پس از مطالعه‌ی کامل مطلب مشکل پیش آمده همچنان پا بر جا بود بدانید که ماشین ظرفشویی شما دچار  نقض فنی شده است. در چنین مواقعی ما به شما توصیه می‌کنیم از تکنسین مجرب آچار باز کمک بگیرید تا در اسرع وقت به تعمیر ماشین ظرفشویی شما بپردازند.

مسدود شدن درب محفظه مواد شوینده توسط ظروف

کیپ و بسته شدن درب محفظه قرص شوینده ماشین ظرفشویی توسط اجسام کوچکی همچون قاشق چنگال، کارد میوه خوری و مواردی از این قبیل حل نشدن قرص را در پی خواهد داشت.

دقت در چیدمان ظروف و عدم قرار دادن اجسامی کوچکی که بسته شدن درب محفظه را بدنبال خواهد داشت اولین نکته‌ای است که باید برای جلوگیری از باز نشدن قرص ماشین ظرفشویی در نظر گرفت.

برنامه مناسب انتخاب نشده است

معمولا برنامه شستشوی ماشین ظرفشویی 45 دقیقه به طول می‌انجامد. معمولا برنامه‌هایی که زمان کمتری دارند از مواد شوینده در پروسه شستشو استفاده نمی‌کنند. همین امر باز نشدن و یا حل نشدن کامل قرص ماشین ظرفشویی را بدنبال خواهد داشت. برنامه‌ و زمان مناسب برای شستن ظرف‌هایتان توسط ماشین ظرفشویی را در نظر بگیرید.

چیدن صحیح ظروف در ماشین ظرفشویی
در برخی از برنامه های زیر 45 دقیقه نیازی به استفاده از مواد شوینده نیست.

کامل نشدن چرخه شستشو ماشین ظرفشویی

اگر چرخه ی شستشو ظرفشویی شما کامل نشود و قبل از باز شدن درب محفظه شوینده فعالیت ماشین ظرفشویی متوقف شود، مواد شوینده به صورت کامل در محفظه باقی می‌ماند. برای حل این مشکل ریست کردن ماشین ظرفشویی است. سپس دستور شستشو جدید را به ماشین ظرفشویی بدهید.

گیر کردن بازوهای شستشوی ماشین ظرفشویی به ظروف

یکی دیگر از عواملی که حل نشدن قرص یا پودر شوینده را در پی خواهد داشت گیر کردن بازوهای شستشو به ظروف، در حین فعالیت ماشین ماشین ظرفشویی است.

پس از آنکه به طور کامل ظروف را در سبد ماشین ظرفشویی قرار دادید. بازوهای شستشو را به آرامی با دست بچرخانید و از گیر نکردن آن‌ها به ظروف در حین شستشو اطمینان حاصل کنید.

گیر کردن بازوهای شستشوی ماشین ظرفشویی به ظروف
برای جلوگیری از گیر کردن بازوهای شستشو به ظروف باید پس از چیدن ظروف در سبد با دست بازوها را بچرخانید و از عدم گیر گردن آنها به ظروف مطمئن شوید.

استفاده از مواد شوینده بی کیفیت

بی کیفیت بودن مواد شوینده بالاخص قرص‌های ظرفشویی یکی از مهم‌ترین و اصلی‌تربن دلایلی است که باز نشدن قرص ماشین ظرفشویی یا حل نشدن پودر در ظرفشویی را بدنبال خواهد داشت. در انتخاب مواد شوینده و قرص‌های ماشین ظرفشویی نهایت دقت را داشته باشید. همچنین سعی کنید از برندهای مطرح و شناخته شده‌ی بازار استفاده کنید. استاندار بودن مواد شوینده معیار و شرط اصلی در انتخاب قرص‌های ماشین ظرفشویی می‌باشد.

همه‌ی ما می‌دانیم برای تمام مواد اعم از مواد خوراکی، مواد شوینده، مواد شیمیایی و … تاریخ انقضایی در نظر گرفته می‌شود. که پس از گذشت تاریخ انقضا بلا استفاده می‌باشند. این قضیه برای قرص‌های ماشین ظرفشویی نیز صدق می‌کند. این قرص‌ها پس از گذشت تاریخ انقضایشان در آب حل نمی‌شوند. اگر نمی‌دانید تاریخ انقضای قرص ماشین ظرفشویتان سر آمده یا نه یک لیوان آب داغ بیاورید و یک قرص را داخل آن بیاندازید. اگر در عرض 10 دقیقه قرص درون آب حل شد بدانید که قرص ماشیین ظرفشویی شما هنوز سالم است در غیر این صورت قرص فاسد شده است که باید دور ریخته شود.

 

تعمیر ماشین ظرفشویی در محل با آچارباز
آچارباز، در زمینه خدمات و تعمیرات انواع ماشین ظرفشویی آماده ارائه خدمت به مشتریان خود است. شما می‌توانید جهت ثبت درخواست در سامانه آچارباز از طریق این لینک اقدام کنید تا کارشناس با شما تماس گرفته و هماهنگی‌های لازم صورت گیرد:
درخواست تعمیر ماشین ظرفشویی

 

نمونه‌ای از قرص‌های ماشین ظرفشویی
از قرص‌های با کیفیت و مرغوب استفاده کنید. قرص‌های تقلبی و فاسد عامل اصلی حل نشدن آنها در هنگام شستشو می‌باشد.

استفاده بیش از اندازه از مواد شوینده

اگر از پودر ماشین ظرفشویی برای شستن ظروف توسط ماشین ظرفشویی استفاده می کنید باید محفظه را متناسب با کثیفی ظروف و تعداد آنها پر کنید. ریختن زیاد پودر شوینده در دستگاه باعث می شود مقداری از پودر شونده حل نشده و در محفظه مواد باقی بماند.

معمولا در محفظه مواد شوینده علامتی متناسب با پر کردن یک یا دو سبد ماشین ظرفشویی وجود دارد که بر اساس آن می‌توانید از پودر شوینده استفاده کنید. در مورد قرص نیز می‌توانید در صورت استفاده از نصف ظرفیت ماشین ظرفشویی، قرص را نصف کنید و باقی آن را در شستشوی بعدی استفاده کنید.

غیر  فعال بودن حالت مولتی تب ماشین ظرفشویی

گاهی اوقات نه مشکلی برای ماشین ظرفشویی پیش آمده و نه ایرادی در قرص ماشین ظرفشویی وجود دارد. اما با این حال هنوز با حل نشدن قرص ماشین ظرفشویی مواجه می‌شویم.

در چنین مواردی باید بدانید که حالت مولتی تب یا به عبارتی استفاده از قرص را برای ماشین ظرفشوییتان غیر فعال است. شما می‌توانید به آسانی و با فعال کردن مولتی تب ماشیین ظرفشویتان می‌توانید مشکل مذکور را بر طرف کنید.

پایین بودن دمای آب در ماشین ظرفشویی

قرص ماشین ظرفشویی برای حل شدن به طور کامل به دمایی مابین 110 تا 115 درجه‌ی فارنهایت نیاز دارد. اگر  دمای آب در ماشین ظرفشویی پایین‌تر از دمای مذکور باشد قرص یا پودر نمی‌تواند بخوبی در آب حل یا رقیق شود.

از این رو باید به سراغ تنظیمات ماشین ظرفشویی بروید و درجه‌ی شستشو را روی طولانی‌ترین و داغ‌ترین حالت ممکن قرار دهید. با اعمال این تنظیمات می‌توانید از بابت حل شدن کامل قرص ماشین ظرفشویی حین شستشو اطمینان خاطر حاصل کنید.

خرابی قطعه‌ی دیسپنسر

خرابی قطعه‌ی دیسپنسر یا محفظه نگهداره مواد شوینده یکی از معمول‌ترین و رایج‌ترین مشکلاتی که است که عدم حل شدن قرص ماشین ظرفشویی را در پی خواهد داشت.

برای حل چنین مشکلی باید به سراغ یک تیم تکنسین مجرب و کاربلد که در تعمیر ماشین ظرفشویی تخصص و مهارت دارند بروید.

خرابی قطعه‌ی دیسپنسر
خرابی قطعه دیسپنسر یکی دیگر از دلایلی است که عدم حل شدن قرص ماشین ظرفشویی را در پی خواهد داشت.

دیسپنسر ماشین ظرفشویی چیست؟

به قطعه‌ای از ماشین ظرفشویی که عمل رقیق و پخش کردن مواد شوینده را بر عهده دارد محفظه مواد شوینده یا به عبارتی دیسپنسر گفته می‌شود.

چرا مواد شوینده در دیسپنسر می‌ماند ؟

گاهی اوقات به دلیل خراب شدن  قطعه‌ی دیسپنسر مواد شوینده نمی‌توانند بخوبی و یا به طور کامل حل شوند. هنگامی که محفظه‌ی مواد شوینده یا دیسپنسر خراب شود درب باز کن ماشین ظرفشویی نمی‌تواند به خوبی عمل کند که در نهایت همین امر به حل نشدن قرص یا پودر ماشین ظرفشویی منجر می‌شود.

3.7/5 - (3 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا