×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

ماشین ظرفشویی

8 علت قفل نشدن درب ماشین ظرفشویی و بسته نشدن آن

تعمیر ماشین ظرفشویی توسط تعمیرکار مجرب

اگر در منزل خود برای شستن ظروف، از ماشین ظرفشویی استفاده می‌کنید حتما در برخی مواقع با قفل یا بسته نشدن درب آن مواجهه شده‌اید. در چنین مواقعی با دانستن علت قفل نشدن درب ماشین ظرفشویی می‌توانید خود آن را رفع کنید و یا در صورت سطحی نبودن ایراد، شرح کاملی از مشکل ایجاد شده را در اختیار تعمیرکار قرار دهید تا در اسرع وقت به تعمیر ماشین ظرفشویی شما اقدام کند.
ماشین‌های ظرفشویی بسته به مدل و برندهای مختلفی که دارند در ساختشان قطعات مختلفی به کار رفته است. برای مثال در مجموعه‌ی درب دستگاه مورد نظر ممکن است انواع فنر، چفت، قرقره، کابل، زنجیر،لاستیک و… به کار برده شود. حال اگر ماشین ظرفشویی شما دارای هر کدام از این قطعات باشد، در صورت بسته نشدن درب آن به بررسی این قطعات بپردازید و مشکل را رفع کنید. در این نوشته آچار باز سعی دارد عمده‌ترین دلایل بسته نشدن درب ماشین ظرفشویی و راهکارهای برطرف کردن آن‌ها را به شما ارائه دهد، در ادامه با ما همراه باشید.

چینش نادرست ظروف؛ علت بسته نشدن درب ماشین ظرفشویی

اگر در حین استفاده از ماشین ظرفشویی درب دستگاه مورد نظر بسته نشد، در گام اول از چیدمان درست ظروف در داخل دستگاه مطمئن شوید، در صورت نامرتب بودن و بیرون زدگی ظروف، آن‌ها را به شکل صحیح درون ماشین ظرفشویی بچینید.

شل شدن اتصالات درب ماشین ظرفشویی

از اقدامات دیگری که باید در این موقع انجام دهید، بررسی کردن پیچ‌های دستگاه است چرا که ممکن است پیچ‌ها شل شده یا به شکل صحیحی  بسته نشده باشند، ممکن است این موارد سطحی از بسته شدن درب ماشین ظرفشویی جلوگیری ‌کنند، که باید خود آن‌ها را سریعا برطرف کنید. و لزومی  ندارد که از تعمیرکار بخواهید مشکل را بررسی و حل کند.

 

طریقه سفت کردن پیچ‌ها
با بررسی و سفت کردن پیچ‌های درب، درب دستگاه را به راحتی ببندید.

خرابی قفل درب ماشین ظرفشویی

می‌توان گفت عمده‌ترین علت قفل نشدن درب ماشین ظرفشویی معیوب شدن قفل درب این دستگاه است. برای برطرف کردن این علت باید تمام قفل‌های ماشین ظرفشویی را چک کنید. در صورت مشاهده‌ی خرابی قفل، به شما توصیه می‌کنیم که به تعمیر آن اقدام نکنید چرا که قفل قابل درست شدن نیست و این انجام این کار بی فایده است و باعث تلف شدن وقت شما می‌شود. پس باید بدون فوت وقت آن را تعویض کنید.

 

تعمیر ماشین ظرفشویی در محل با آچارباز
آچارباز، در زمینه خدمات و تعمیرات انواع ماشین ظرفشویی آماده ارائه خدمت به مشتریان خود است. شما می‌توانید جهت ثبت درخواست در سامانه آچارباز از طریق این لینک اقدام کنید تا کارشناس با شما تماس گرفته و هماهنگی‌های لازم صورت گیرد:
درخواست تعمیر ماشین ظرفشویی

 

قفل درب ماشین ظرفشویی
خرابی قفل درب، مهم‍ترین دلیل قفل نشدن درب دستگاه است.

خرابی چفت و میکروسوئیچ درب ماشین ظرفشویی

مهم‌ترین عاملی که باعث می‌شود قفل درب ماشین ظرفشویی محکم شود و آب از آن به بیرون نشت نکند چفت و میکروسوئیچ درب دستگاه مورد نظر است. در واقع پس از بسته شدن درب، قفل درون چفت قرار می‌گیرد، با محکم کشیده شدن درب به سوی چفت امکان باز شدن آن در حالت عادی غیر ممکن می‌شود. حال اگر درب ماشین ظرفشویی بسته نمی‌شود باید این قطعه را وارسی کنید اگر با جابه‌جایی چفت مشکل برطرف نشد، چفت را تعویض کنید.

پیشنهاد مطالعه
تعویض میکروسوئیچ
از یک تعمیرکار بخواهید چفت یا میکروسوئیچ را برای شما تعویض کند.

خرابی بست درب ماشین ظرفشویی

هنگامی که درب ماشین ظرفشویی بسته می‌شود، چفت درب دستگاه درون یک قطعه به نام بست قرار می‌گیرد و درب دستگاه قفل و محکم می‌شود. حال اگر این قطعه یعنی همان بست درب کج یا شکسته شود قفل درب ماشین ظرفشویی به درستی عمل نمی‌کند. برای برطرف کردن چنین ایرادی، پس از مطمئن شدن از معیوب شدن بست درب باید آن را عوض کنید.

مشکل لولای درب دستگاه

لولای درب، اصلی‌ترین قطعه در باز و بسته شدن درب دستگاه‌های مختلف است. ممکن است علت قفل نشدن درب ماشین ظرفشویی آسیب دیدگی یا شل شدن پیچ‌های این قطعه باشد که در صورت کج شدن پیچ‌ها یا خرابی لولا به تعویض آن‌ها اقدام کنید.

پوسیدگی لاستیک درب دستگاه

مهم‌ترین عاملی که موجب می‌شود در هنگام قفل شدن درب ماشین ظرفشویی و شروع به کار آن، آب به بیرون نشت نکند، واشر درب دستگاه است که بر روی لبه‌ی درب ماشین ظرفشویی نصب می‌شود. این نوار پلاستیکی عمل نقش درزگیری دستگاه را بر عهده دارد که در صورت خرابی علاوه بر آب دادن دستگاه، مانع بسته شدن درب آن نیز می‌شود. به همین دلیل پس از مشاهده‌ی پوسیدگی، پارگی و یا هرگونه نقصی باید سریعا آن را تعویض کنید.

نصب واشر درب ماشین ظرفشویی
تعویض واشر درب ماشین ظرفشویی را به یک تعمیرکار بسپارید.

خرابی فنرهای درب ماشین ظرفشویی

عمل نکردن فنرهای درب دستگاه نیز می‌تواند علت قفل نشدن درب ماشین ظرفشویی باشد. چرا که این فنرها با فشار آوردن به درب دستگاه، باعث محکم‌تر شدن آن می‌شوند. برای این که از سلامت فنرها اطمینان حاصل کنید. پس از بررسی لازم در صورت شل یا در رفتگی فنر ان را به حالت قبل برگردانید یا اگر شکسته و معیوب شده بود آن را با یک فنر سالم و مرغوب عوض کنید.

لطفا به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا