×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

پرینتر

راهنمای خرید پرینترهای سه بعدی

راهنمای خرید پرینترهای سه بعدی

با اینکه تکنولوژی پرینتر‌های سه بعدی از دهه 80 میلادی وجود داشته، اما مدت زیادی نیست که این پرینتر‌ها راه خود را در صنعت‌های گوناگون باز کرده‌اند. پزشکی، جواهرسازی، معماری، آشپزی و حتی مد و فشن برخی از صنایع کوچک و بزرگی هستند که از تکنولوژی پرینتر‌های سه بعدی استفاده می‌کنند. پرینتر‌های سه بعدی نیز، در مدل‌ها و انواع مختلفی به بازار عرضه می‌شوند و بر این اساس قیمت‌های متفاوتی نیز دارند. در مقاله راهنمای خرید پرینترهای سه بعدی، قصد داریم شما را با نکاتی که باید در هنگام خرید پرینتر سه بعدی بدانید آشنا کنیم.

نکاتی که هنگام خرید پرینتر سه بعدی باید بدانید!

همانطور که اشاره کردیم، پرینتر‌های سه بعدی با برند‌ها، ویژگی و قابلیت‌های مختلفی به بازار عرضه می‌شوند. همین ویژگی‌های مختلف سبب می‌شود، پرینتر‌های سه بعدی قیمت‌های متفاوتی نیز داشته باشند. امروزه حداقل قیمت پرینتر‌های سه بعدی، دو میلیون تومان و حداکثر آن به ششصد میلیون تومان می‌رسد. بنابراین اگر می‌خواهید کمی درباره پرینتر سه بعدی، تکنولوژی و طرز کار آن بدانید بهتر است ابتدا با یک پرینتر سه بعدی ارزان شروع کنید. بودجه خود را در نظر گرفته و برای انتخاب بهترین گزینه، با کارشناسان این زمینه در ارتباط باشید.

مواد مصرفی پرینتر سه بعدی

پرینتر سه بعدی نیز، مانند پرینتر‌های معمولی برای چاپ به موادی خاص نیاز دارد. محبوب‌ترین مواد مورد استفاده برای پرینتر‌های سه بعدی در حال حاضر، دو نوع ماده ترموپلاستیک pla و abs  هستند که با حرارت ذوب و بعد از خنک شدن دوباره جامد می‌شوند. همانطور که اشاره کردیم، هردوی این مواد گفته شده در پرینتر‌های سه بعدی استفاده می‌شوند اما تفاوت‌هایی که باهم دارند سبب شده در برخی از مدل‌های پرینتر، فقط از یک ماده استفاده شود.

قیمت پرینتر سه بعدی
پرینتر‌های سه بعدی بسته به نوع و قابلیتی که دارند، در قیمت‌های مختلفی به بازار عرضه می‌شوند
تعمیر پرینتر در محل با آچارباز
سرویس و تعمیر پرینتر در محل آچارباز شامل ارائه انواع خدمات تخصصی نصب، سرویس و تعمیر انواع پرینترهای لیزری و جوهری می‌شود. در هر ساعتی از روز که نیاز به تعمیر چاپگرتان دارید، در هر محله از تهران که باشید، می‌توانید با قیمت مناسب، از خدمات آچارباز بهره مند شوید.
درخواست تعمیر پرینتر

چه استفاده‌ای از پرینتر سه بعدی دارید؟

در قدم بعدی باید ببینید، چه استفاده‌ای از پرینتر سه بعدی دارید؟ آیا می‌خواهید از این دستگاه برای، پرینت وسایل منزل و یا حتی اسباب بازی استفاده کنید؟ مهندس هستید و برای پروژه‌های گوناگون به پرینتر سه بعدی نیاز دارید؟ یا گمان می‌کنید که برای شرکت و مرکز آموزشی که اداره می‌کنید، داشتن یک پرینتر سه بعدی لازم است؟ بسته به نیازی که دارید، باید پرینتری مناسب برای خود انتخاب کنید. به عنوان مثال اگر برای مرکز آموزشی، به دنبال خرید پرینتر هستید باید دستگاهی با تنظیمات ساده را انتخاب کنید که از پیچیدگی زیادی نیز برخوردار نباشد. اگر برای ساخت وسایل و سرگرمی، می‌خواهید پرینتر سه بعدی بخرید دستگاه باید کمی پیچیدگی و امکانات بیشتری داشته باشد. اگر برای پروسه کاری، به دنبال پرینتری مناسب هستید و دستگاه نقشی حیاتی را در کار شما ایفا می‌‌کند باید پرینتری انتخاب کنید که، کیفیتی بسیار بالا در پرینت داشته از تکنولوژی و فناوری بیشتری برخوردار باشد.

ابعاد، اندازه و دقت پرینتر سه بعدی

نکته دیگری که باید در نظر بگیرید، توجه به ابعاد و اندازه جعبه ساخت پرینتر سه بعدی است. با در نظر گرفتن ابعاد جعبه ساخت، می‌توانید به صورت تئوری اندازه‌های قطعه‌هایی که در آن ساخته خواهد شد را تخمین بزنید.

در پرینتر‌های لیزری یا جوهری، میزان وضوح کیفیت متون و عکس‌ها براساس dpi یا روزلوشن تعیین می‌شود. در پرینتر‌های سه بعدی این دقت دستگاه در طول، عرض و ضخامت لایه‌ها است که میزان رزولوشن پرینتر را مشخص می‌کند.

جالب است بدانید که میکرون، واحد و یا میزان اندازه گیری رزولوشن پرینتر است و هرچه عدد آن کمتر باشد خبر از دقت بالای دستگاه در کنار هم قرار دادن لایه‌ها می‌دهد. به یاد داشته باشید، که هرگز نباید میزان رزولوشن را با دقت دستگاه، اشتباه بگیرید. همانطور که اشاره کردیم، میزان رزولوشن بستگی به کیفیت ضخامت لایه‌ها دارد اما دقت به کیفیت مواد مصرفی و کیفیت ساخت دستگاه بستگی دارد.

پیشنهاد مطالعه

سطح یا صفحه‌ای که وسیله مورد نظر، روی آن قرار گرفته و پرینت خواهد شد از اهمیت بالایی برخوردار است. زیرا هنگامی که پرینتر مشغول پرینت گرفتن است، کیفیت سطح باید به گونه‌ای باشد که لایه اولی به خوبی به آن بچسبد و بعد از اتمام پرینت قطعه ساخته شده به راحتی از صفحه جدا شود.

تعمیر پرینتر سه بعدی
میزان رزولوشن در پرینتر‌های سه بعدی را میزان ضخامت لایه‌ها تعیین می‌کند

تعداد نازل پرینتر سه بعدی

قبل از اینکه برای خرید پرینتر سه بعدی اقدام کنید، ابتدا به این پرسش پاسخ دهید که آیا می‌خواهید وسایل را چند رنگ پرینت کنید یا خیر؟ اگر پاسخ شما بله است، پس در هنگام خرید پرینتر سه بعدی باید به تعداد نازل‌ها نیز دقت کنید. برخی از مدل‌های پرینتر سه بعدی، به دو یا سه نازل مجهز هستند، بنابراین می‌توانند از دو یا سه فیلامنت گوناگون برای پرینت استفاده کنند. لازم به دکر است که، تعداد نازل‌های به کار رفته در یک پرینتر سه بعدی تاثیر بسزایی در قیمت آن دارد.

نکات ایمنی را در نظر بگیرید

یکی از نکاتی که کارشناسان، همواره قبل از خرید پرینتر سه بعدی به آن اشاره می‌کنند توجه به نکات ایمنی است. به یاد داشته باشید که شما در هنگام کار با پرینتر سه بعدی، در اصل با پلاستیک داغ شده طرف هستید. نازل‌ها در حین پروسه چاپ می‌توانند بسیار گرم و داغ باشند. بنابراین اگر قصد دارید پرینتر را در مکانی شلوغ و یا در فضایی که کودکان در آن رفت و آمد دارند قرار دهید بهتر است پرینتر‌هایی را انتخاب کنید که، دارای بدنه بسته باشند.

قیمت خرید پرینتر سه بعدی
اگر می‌خواهید پرینتر سه بعدی را در مکانی شلوغ قرار دهید، باید نکات ایمنی را رعایت کنید

شاید در سال‌های گذشته کمتر کسی می‌توانست تصور کند، زمانی برسد که از تصاویر دیجیتالی و دو بعدی بتوان وسایل سه بعدی و واقعی خلق کرد اما به لطف پرینتر‌های سه بعدی این رویا تحقق یافته است. این تکنولوژی توانسته در صنعت‌های بسیاری، تغییرات بزرگ و به یاد ماندنی خلق کند اما پرینتر‌های سه بعدی نیز، مانند بسیاری از وسایل خراب شده و ناگهان از کار می‌افتند. در مقاله‌های قبلی به برخی از مشکلات رایج پرینتر‌های سه بعدی اشاره کرده‌ایم، بهتر است به علت قطعات کمیاب و گران قیمت به کار رفته در این دستگاه، تعمیر پرینتر را به افراد ماهر در این زمینه بسپارید. با اینکار دستگاه به سرعت عیب یابی و تعمیر خواهد شد، فقط کافیست درخواست تعمیر پرینتر را، در سایت، وب اپ و یا اپلیکیشن آچارباز ثبت کنید و یا با شماره 02154591616 تماس بگیرید.

لطفا به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا