×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

لوازم برقی خانگی

آموزش کوتاهی مو با موزر

کوتاه کردن مو با موزر و شانه

کوتاهی مو با موزر یکی از راه‌های کاهش هزینه‌های اقتصادی و صرفه جویی در زمان برای هر فردی به شمار می‌رود. چرا که می‌تواند بدون رفتن به آرایشگاه موهای خود را کوتاه نماید؛ با نکاتی که در این مقاله آچارباز در اختیار شما قرار می‌گیرد، می‌توانید نحوه کار با موزر، آموزش کوتاه کردن مو مردانه با موزر را یاد بگیرید. همچنین با اجرای قدم به قدم مراحل گفته شده، موهای خود را به بهترین شکل دلخواه کوتاه کنید؛ با ما همراه شوید تا به هر آنچه که درباره کوتاهی مو با موزر نیاز دارید، دست یابید.

نحوه کار با موزر

برای آن دسته از دوستانی که آشنایی با ماشین اصلاح موزر ندارند تعریفی که می‌توان ارائه داد این است که موزر، یک دستگاه بسیار معروف برای اصلاح مو است. موزر در واقع اسم کارخانه تولیدکننده این دستگاه است که در کشور آلمان قرار دارد. دستگاه موزر در مدل‌ها و قدرت‌های مختلف در بازار عرضه می‌شود و اغلب در اکثر خانه‌ها موجود است. این دستگاه در عین سادگی بسیار کارامد است و اغلب برای مرتب و کوتاه کردن موها و تنظیم خط ریش و… مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تعمیر ریش تراش در محل با آچارباز
سرویس تعمیر ریش تراش آچارباز، یک تعمیرگاه سیار آنلاین است. درصورت خرابی ریش تراش برقی، در انواع ریش تراش‌های تریمر و چرخشی، کافیست درخواست تعمیرکار آنلاین ریش تراش را ثبت کنید.
درخواست تعمیر ریش تراش
کوتاهی مو با استفاده از موزر
نحوه قرار گیری دستگاه موزر در داخل دست، به دقت بیشتر کوتاه کردن موی سر بسیار کمک می‌کند.
  • در دستگاه موزر یک کلید برای خاموش و روشن شدن دستگاه تعبیه شده است. اغلب دکمه پاور در سمت چپ دستگاه قرار دارد. همچنین برای تنظیم ارتفاع تیغه‌های دستگاه از یک کلید در سمت راست استفاده می‌شود که به وسیله یک اهرم قابلیت تنظیم در حالات مختلف را دارد.
  • اغلب نیازی به تیز کردن تیغه‌های دستگاه موزر نیست. فقط کافیست پیچ‌های تیغه‌ها را باز کنید و بعد از تمیز کردن و روغن کاری تیغه‌ها دوباره از بازدهی بالا همچون روز اول دستگاه برخوردار شوید.
  • یکی از کارهایی که هنگام کار با موزر باید مد نظر داشته باشید، آگاهی از شماره شانه موزر است؛ هرچقدر شماره شانه موزر عدد کوچکتری باشد، میزان کوتاهی مو بیشتر می‌شود. برای مثال شانه شماره دو بیشتر از شانه شماره شش موهای شما را کوتاه می‌کند.
  • بعد از هر سری استفاده از دستگاه برای کوتاهی مو با موزر، تیغه دستگاه را به وسیله پنبه آغشته به الکل طبی یا الکل صنعتی به ضدعفونی کنید. با اینکار از ایجاد بیماری‌های پوستی و حساسیت‌های احتمالی پیشگیری می‌کنید.
  • همواره از دستگاه موزر تمیز استفاده کنید؛ چرا که موزر کثیف باعث کشیده شدن مو و خراب شدن مدل موی شما می‌شود. برای تمیز کردن دستگاه کافیست از یک مسواک یا فرچه کوچک کمک بگیرید و دستگاه را تمیز کنید.
  • برای روان‌تر شدن تیغه‌های دستگاه از آب استفاده نکنید. کافی است چند قطره روغن روی دندانه‌های تیغه‌ها بریزید و دستگاه را به مدت یک دقیقه در این حالت روشن بگذارید. این کار باعث روان‌تر و کم صدا شدن دستگاه می‌شود.
  • بعد از هر سری استفاده از دستگاه، درپوش پلاستکی آن را قرار دهید تا به خوبی از تیغه‌ها در برابر ضربه وکج شدن آنها محافظت کنید.
  • از روشن گذاشتن دستگاه موزر به مدت طولانی اجتناب کنید، چرا که روشن ماندن دستگاه به مدت زمان طولانی باعث خرابی و کاهش طول عمر مفید آن می‌شود. همچنین از روشن و خاموش کردن پشت سر هم دستگاه جلوگیری کنید تا از خراب شدن دکمه و دیگر قطعات آن جلوگیری شود.

پیشنهاد مطالعه

کوتاهی مو با موزر توسط یک آرایشگر
برای حرفه ای کوتاه کردن موهای دور سر با دستگاه موزر بهتر است کار توسط آرایشگر ماهر انجام شود.

پروسه کوتاه کردن موی سر با موزر زمان بر است و نیاز به صرف زمان و حوصله دارد.

آموزش کوتاه کردن مو مردانه با موزر

برای کوتاه کردن موی مردانه با موزر نیاز به مرطوب کردن مو نیست، تنها پیش نیاز کوتاهی مو با موزر، خشک و تمیز بودن مو است. زیرا  امکان کشیده شدن و گیر کردن موی شما در داخل تیغه‌های دستگاه وجود دارد که باعث سخت شدن پروسه کوتاه کردن مو می‌شود.

در نتیجه با توجه به تیغه‌ها و شانه های مختلف موزر، می‌توانید میزان کوتاه و بلندی موی سر را تنظیم کنید. پس از انتخاب کردن شانه مناسب مراحل زیر را انجام دهید.

  1. یک دسته موی سر را در بین انگشتان دست خود قرار داده و با دقت بالا شروع به کوتاه کردن موی سر کنید. میزان کوتاه کردن مو بستگی به مدل مد نظر شما دارد. در مواردی که فرد می‌خواهد کچل کند، نیازی به قرار دادن مو در لای انگشتان نیست.
  2. برای بهتر کوتاه کردن موی سر می‌توانید از جهت مخالف رویش مو شروع کنید. با تقسیم بندی موها به صورت یکدست می‌توانید اقدام به کوتاه کردن موی سر کنید.
  3. بعد از کوتاه کردن موهای دسته بندی شده، نوبت کوتاه کردن موهای ناحیه شقیقه‌ها می‌رسد؛ با کوتاهی موهای ناحیه شقیقه، موها یکدست می‌شود. هر چقدر کیفیت و دقت شما در انجام کوتاهی موی سر با موزر بالاتر باشد، میزان یکدست کوتاه شدن موها بیشتر می‌شود.
  4. با توجه به قرینه بودن موهای دور سر، همواره دقت کنید که قسمت‌های مختلف دور سر به صورت یکدست کوتاه شده باشد.
  5. مرحله یک تا چهار را به خوبی انجام دهید و در صورت وجود هرگونه نا هماهنگی مراحل را دوباره تکرار کنید تا بخش‌های مختلف به صورت یکنواخت کوتاه شود. چرا که در صورت عدم هماهنگی در میزان کوتاهی مو، مدل موی شما زشت به نظر می رسد.
تعمیر ریش تراش و موزر
برای تعمیر ماشین ریش تراش و موزر خود می‌توانید از کارشناسان آچارباز کمک بگیرید.
پیشنهاد مطالعه

در این مقاله سعی کردیم نکات ارزشمندی در خصوص کوتاهی مو با موزر به شما آموزش دهیم. تا با رعایت آنها بتوانید خودتان موهایتان را اصلاح کنید. در نظر داشته باشید که پروسه کوتاه کردن موی سر با موزر زمان بر است و نیاز به صرف زمان و حوصله دارد.

 همچنین باید بدانید یکی از الزامات کوتاهی مو اصولی با موزر تیز بودن تیغه موزر است. زیرا در صورتی که تیغه ها کند باشد موهای شما کنده می‌شود یا نتیجه مطلوبی ندارد.

چنانچه تیغ موزر کند شده باید برای تیز کردن به تعمیرگاه ریش تراش و موزر مراجعه کنید. شرکت آچارباز کار را آسان کرده کافیست روی قسمت تعمیر ریش تراش کلیک کنید تا تعمیرکاران آچارباز مشکل را در کوتاه‌ترین زمان ممکن برطرف کنند.

لطفا به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا