×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

لوازم برقی خانگی

چطور از ریش تراش خود محافظت کنیم؟

ریش تراش موزر

امروزه در هر مغازه ای که محصولات آرایشی و بهداشتی فروخته می‌شود، مدل‌های مختلفی ریش تراش برقی وجود دارد. از ریش تراش برقی به عنوان یک وسیله بهداشتی برای آقایان استفاده می‌شود. سرعت اصلاح با ماشین ریش تراش نسبت به روش سنتی، سریع‌تر است. اما این وسیله هم مانند سایر وسایل برقی نیاز به مراقبت دارد.

در این مقاله از آچارباز قصد داریم درباره نحوه نگهداری از ریش تراش با شما سخن بگوییم. همچنین به برخی از پرسش‌های شما، همچون علت روشن نشدن ریش تراش چیست؟ چه زمان باید اقدام به تعویض تیغه‌های موزر کنید؟ چرا موزر شما خیلی صدا می‌دهد؟ چگونگی تعمیر ریش تراش و … پاسخ می‌دهیم. پس با ما همراه باشید.

آنچه در این مطلب می‌خوانید.

چگونه ریش تراش موزر را نگهداری کنیم؟

نحوه نگهداری از ریش تراش موزر کار سختی نیست، کافی است به نکاتی که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم، واقف باشید:

  • همواره موزر را تمیز نگه دارید.

هنگامی که موزر را همواره تمیز نگه می‌دارید، می‌توانید از آن برای موهای بلند نیز استفاده کنید. تمیز کردن تیغه‌ها، قبل و بعد از استفاده از موزر، سبب تیزتر شدن تیغه‌ها و بالا رفتن عمر آنها، می‌شود.

  • پس از استفاده تیغه‌ها را ضدعفونی کنید

یکی دیگر از نکاتی که در مورد نحوه نگهداری ریش تراش برقی باید به آن توجه ویژه داشت، ضدعفونی تیغه‌ها پس از هربار استفاده است. برای این کار، از محلول‌های ضدعفونی مخصوص، می‌توانید استفاده کنید. اگر به این محلول‌ها دسترسی ندارید، الکل با غلظت بالای 60 درصد تمامی ویروس‌ها و قارچ‌ها را از بین می‌برد. سرکه مقطر سفید نیز یکی دیگر از شیوه‌های موثر برای از بین بردن ویروس‌ها و میکروب‌ها از روی تیغه‌ی موزر است. ضدعفونی کردن تیغه‌ها را به صورت دوره‌ای، هم می‌توانید انجام دهید.

ضدعفونی کردن تیغه ها
می‌توانید از محلول‌های ضدعفونی کننده مخصوص موزر استفاده کرده و تیغه‌ها را به مدت 30 تا 20 ثانیه درون محلول قرار دهید.
  • تیغه‌های موزر را تعویض کنید.

تعویض تیغه یک اتفاق نادر است که بسیار کم اتفاق می‌افتاد و در کل عمر موزر یک یا دوبار، تعویض تیغه‌های آن رخ خواهد داد. یکی دیگر از روش‌های نگهداری از ریش تراش، خرید چند تیغه یدک در هنگام خرید موزر است تا در صورتیکه، موزر شما از دستتان افتاد یا آسیب دید و … تیغه‌های آن را تعویض کنید.

علت روشن نشدن ریش تراش چیست؟

گاهی در یک روز کاری شلوغ قصد دارید، صورتتان را سریع اصلاح کنید و آماده رفتن به سرکار شوید، اما ناگهان با این مشکل روبرو می‌شوید که ریش تراش روشن نمی‌شود. به احتمال زیاد در این شرایط بسیار کلافه خواهید شد. اما توصیه می‌کنیم، کمی خونسردی خود را حفظ کنید و به بررسی دلایلی که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم، بپردازید تا علت روشن نشدن ریش تراش‌تان مشخص شود.

  1. بررسی پریز برق

اولین قدم بررسی پریز برق است که برق دارد یا نه! برای این کار کافی است، ریش تراش را به پریز برق دیگری بزنید و بررسی کنید که مشکلی دارد یا خیر؟

  1. بررسی خرابی دو شاخه یا سیم رابط

قدم بعدی بررسی دو شاخه سیم رابط است. ریش تراش را از برق بکشید. سیم‌های ورودی برق را در داخل دستگاه به یکدیگر وصل کنید. اگر سیم رابط و دو شاخه سالم باشند، به محض ارتباط رابط‌های آومتر شاخک‌های دوشاخه منحرف می‌شوند و اهم ناچیزی را نشان می‌دهند.

  1. خرابی کلید قطع و وصل

برای بررسی خرابی کلید قطع و وصل باید ابتدا دو شاخه را از برق جدا کنید و سپس توسط آومتر کلید را بررسی کنید. اگر کلید سالم باشد، عقربه آومتر به سمت صفر و در حالت قطع روی بی‌نهایت قرار می‌گیرد.

  1. قطعی اتصالات داخلی ریش تراش

یکی دیگر از دلایل قطعی ریش تراش، قطعی اتصالات داخلی آن است که با باز کردن درپوش ریش تراش می‌توان سیم جدا شده را دوباره متصل کرد.

علت روشن نشدن ریش تراش
خرابی کلید روشن و خاموش می‌تواند یکی از دلیل روشن نشدن ریش تراش باشد.

چه زمانی نیاز به تعویض تیغه‌های موزر است؟

تیغه‌های موزر به دلیل اینکه برای موهای ضخیم و بلند استفاده می‌شوند، ممکن است زودتر از ریش تراش‌های دیگر، کند شده و به مرور کارایی خود را از دست دهند و این مورد باعث فشار آمدن به به موتور موزر می‌شود. با توجه به این شرایط بهتر است هر 18 تا 12 ماه یک بار تیغه‌ها را تعویض کنید.

از نشانه‌های کند شدن تیغه‌های موزر ریش تراش، گاز گرفتن ماشین است.

تیغه های ریش تراش
در ریش تراش‌هایی همچون موزر که تیغه‌ها قابل تعویض هستند هر 18 تا 12 ماه تیغه‌های آن را باید تعویض کنید.

چرا ریش تراش بجای بریدن مو آن را می‌کشد؟

گاهی ریش تراش به جای اینکه ریش را کوتاه کند، آن را می‌کشد، در این شرایط:

  • ابتدا به تیغه‌ها روغن بزنید. روغن زدن به تیغه‌ها یکی از نکاتی است که در شیوه نگهداری ریش تراش بسیار موثر است.
  • نکته‌ی بعدی بررسی شارژ ریش تراشتان است. اگر ریش تراش‌تان شارژ مناسبی نداشته باشد، نمی‌تواند اصلاح صورت شما را به خوبی انجام دهد.
  • در صورتیکه با اقدامات انجام شده باز هم مشکل ریش تراش برطرف نشد باید تیغه‌های آن را تعویض کنید. برای تعویض تیغه‌های ریش تراش می‌توانید از خدمات ما در آچارباز استفاده کرده و سفارش‌تان را به ثبت برسانید.
پیشنهاد مطالعه

چرا موزر من خیلی صدا می‌دهد؟ آیا شکسته است؟

گاهی در هنگام استفاده از موزر ناگهان موزر صدای خیلی بدی می‌دهد. در این شرایط ما احساس می‌کنیم که موزر شکسته و یا اتفاقی برای آن افتاده‌است. این اتفاق اغلب به دو دلیل رخ می دهد:

  • دلیل اول این است که تیغه‌ها روغن نخورده
  • دلیل بعدی تنظیم تیغه‌هاست.

تعمیر و رفع صدای بلند موزر

برای تعمیر صدای بلند موزر خود، کافی است مراحل زیر را طی کنید:

  • یک پیچ گوشتی بردارید و پیچ کنار بدنه‌ی موزر را در جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید تا صدا بلندتر شود.
  • پس از اینکه صدا بلندتر شد، پیچ را برخلاف جهت عقربه‌های ساعت نیم چرخش بچرخانید تا دیگر سر و صدایی ایجاد نشده و پره‌های موزر با تمام توان آماده برش شوند.
  • اگر این شیوه تیغه‌ها تنظیم نشدند باید آنها را تعویض کنید.
صدای ریش تراش موزر
همیشه صدای زیاد موزر نشان از شکسته شدن تیغه‌های آن ندارد. کافی است پیچ کنار موزر را ابتدا در جهت عقربه‌های ساعت و سپس بر خلاف آن بچرخانید

چرا ریش تراش من پوست را گاز می‌گیرد؟

یکی دیگر از نشانه‌های کند شدن تیغه‌های موزر ریش تراش، گاز گرفتن ماشین است. زمانیکه تیغه‌های ریش تراش کند شده باشد، موزر پوستتان را گاز می‌گیرد. بنابراین اگر با این نشانه برخورد کردید، زمان تعویض تیغه‌های موزر شما رسیده است.

گاز گرفتن پوست
کند شدن تیغه‌های موزر سبب گاز گرفتن پوست در هنگام اصلاح می‌شود.

چطور تیغه های ریش تراش موزر را تنظیم کنیم؟

برای تنظیم تیغه‌های ریش تراش موزر باید به شیوه زیر عمل کنید:

  1. ابتدا موزر را از برق بکشید.
  2. با یک آچار پیچ‌های تنظیم تیغه را شل کنید.
  3. تیغه‌های متحرک و ثابت دستگاه را خارج کرده پس از تمیز کردن با یک برس هم تراز کنید تا بتوانید صفر بزنید.
  4. قبل از نصب تیغه‌ها آنها را روغن بزنید تا صدای زیاد موزر کاهش یابد.
  5. دو پیچ تنظیم موزر را دوباره ببندید و از موزر استفاده کنید.
پیشنهاد مطالعه

چطور موزر را روغن کاری کنیم؟ و چند وقت یکبار این کار را انجام دهیم؟

برای روغن کاری موزر خود:

  • ابتدا موزر را از برق بکشید.
  • قاب پلاستیکی محافظ تیغ را از روی آن به صورت کشویی بردارید.
  • در مرحله سوم با روغن مخصوص تیغ را روغن کاری کرده تا از کند شدن و یا فرسودگی تیغه‌ها جلوگیری کنید.
  • بعد از اینکه روغن کاری به اتمام رسید. پیچ‌های تنظیم تیغه را دوباره ببندید و چند بار دستگاه را روشن و خاموش کنید تا روغن کامل به خورد دستگاه برود.

در مورد نحوه تمیز کردن ریش تراش موزر چه می دانید؟

برای تمیز کردن ریش تراش موزر باید مراحل زیر را انجام دهید:

  • پس از هربار استفاده موها را به وسیله برس نظافت از روی تیغه پاک کنید. موهای درشت‌تر را با برس و موهای ریزتر را با یک مسواک بلا استفاده از روی تیغه‌ها پاک کنید. اغلب موزرها درون جعبه موزر یک برس دارند که می‌توان از آن استفاده کرد.
  • پس از هربار استفاده دستگاه را روغن کاری کنید.
  • موزر را با یک دستمال مرطوب تمیز کنید.
  • پس از هربار استفاده سرپوش پلاستیکی و محافظ را روی تیغه بگذارید.
شستن ریش تراش موزر
هرگز ریش تراش موزر را برای تمیز کردن در آب فرو نکنید.
پیشنهاد مطالعه

در این مقاله به بررسی نحوه نگهداری از ریش تراش موزر و سپس به بررسی برخی از مشکلانی که در موزر رخ می‌دهد، پرداختیم. در ادامه در مورد نحوه تمیز کردن و روغن کاری موزر و نحوه تنظیم تیغه‌های موز با یکدیگر صحبت کردیم . اما در نهایت چنانچه موزر شما دچار مشکل شد و یا در تنظیم تیغه‌های آن اتفاقی افتاد و یا تیغه‌ها کند شدند، می‌توانید از خدمات تعمیر ریش تراش در محل آچارباز استفاده کنید.

تعمیر ریش تراش در محل با آچارباز
سرویس تعمیر ریش تراش آچارباز، یک تعمیرگاه سیار آنلاین است. درصورت خرابی ریش تراش برقی، در انواع ریش تراش‌های تریمر و چرخشی، کافیست درخواست تعمیرکار آنلاین ریش تراش را ثبت کنید.
درخواست تعمیر ریش تراش
5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا