×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

سبک زندگیلوازم برقی خانگی

آموزش عیب یابی کامل سشوار

راهنمای کامل عیب‌ یابی سشوار

سشوار‌ها از جمله لوازم الکترونیکی و آرایشی و بهداشتی هستند که در هر خانه ای پیدا می‌شوند. همانطور که در مقاله بهترین مارک سشوار هم به آن اشاره کردیم، سشوارها در انواع مسافرتی، خانگی و نیمه حرفه ای و حرفه ای در بازار موجود هستند. هزینه تعمیر و عیب یابی سشوار با توجه به نوع و برند و قطعات مورد نیاز آن متفاوت است.

اگر در استفاده از سشوار خود دچار مشکل شدید، آچار باز با این مقاله در عیب یابی سشوار و تعمیر آن به شما کمک خواهد کرد. اغلب مشکلاتی که مشتریان ما مطرح و برای حل آن درخواست تعمیر سشوار خود را ثبت می‌کنند، موارد گفته شده در ادامه است. شما هم می‌توانید در صورت تمایل با آچارباز جهت تعمیر سشوار خود تماس بگیرید و یا خودتان آچارباز شوید.

ما در این مقاله علت و نحوه تعمیر مشکلات زیر را مطرح خواهیم کرد:

  • گرم شدن بیش از اندازه سشوار
  • صدای زیاد دادن سشوار
  • حس بوی بد سشوار
  • سشوار اصلا روشن نمی‌شود
  • دوشاخه یا سیم رابط خراب است
  • پارگی المنت
  • مشکل گرم نکردن سشوار
  • علت قرمز نشدن المنت سشوار
  • تعمیر کلید سشوار جانسون

گرم شدن بیش از اندازه سشوار

یکی از مشکلاتی که مشتریان ما مطرح می‌کنند، این است که سشوارشان زیادی داغ می‌شود و گاهی موجب آب شدن بدنه سشوار می‌شود و یا دیگر نمی‌توان سشوار را در دست گرفت و از آن استفاده کرد و حرارت خروجی باعث آسیب به موها می‌شود.

تعمیر سشوار در محل
ترموستات و المنت در سشوار به به یکدیگر متصل هستند و در صورت خرابی هر کدام، دیگری نیز باید تعویض شود.

در صورتی که سشوار شما هم بیش از اندازه داغ می‌شود، مشکل احتمالا از ترموستات است. وظیفه ترموستات کنترل عبور جریان در مدار است، در اثر حرارت ایجاد شده توسط هیتر، کنتاکت‌های ترموستات حساس شده و نول اصلی مدار را قطع و یا وصل می‌کند. بدین ترتیب حرارت در مدار کنترل می‌شود. در صورتی که این کنتاکت‌ها به یکدیگر جوش بخورند. تولید حرارت ادامه پیدا می‌کند و سشوار زیادی داغ خواهد شد. در صورت خرابی از آنجایی که این قطعه به المنت متصل است، هر دو قطعه باید تعویض شوند.

صدای زیاد دادن سشوار

در صورتی که هنگام استفاده از سشوار صدای آن شما را آزار می‌دهد. ممکن است یکی از سیم‌های سشوار در اثر ضربه‌ای با پروانه فن درگیر شده باشد و یا شی‌ای خارجی در داخل سشوار نفوذ کرده و با پروانه در تماس باشد. می‌توانید بدنه را باز کرده و این مورد را بررسی کنید.

در صورتی که صدای زیاد سشوار به دلیل ایراد مکانیکی دستگاه باشد، این ایراد را می‌توانید با تعویض بوش یا بیلبیرینگ‌های موتور رفع کنید. همچنین این امکان وجود دارد که آرمیچر سشوار سوخته باشد، در اینصورت باید این قطعه را تعویض کنید. امکان دارد این صدا در اثر تکان خوردن فن از جای خود نیز ایجاد شده باشد، در اینصورت پس از باز کردن بدنه فن را بررسی و پیچ‌های آن را سفت کنید. ممکن است زغال‌های موتور کوتاه شده باشند و با افزایش جرقه زنی موتور و برخورد آن‌ها با کلکتور در اثر حرکت‌های رفت و برگشتی ایجاد صدا کند، در این حالت باید این زغال‌ها را تعویض کنید.

کارشناس تعمیر سشوار در محل
بعد از استفاده از سشوار از پرت کردن آن خودداری کنید زیرا که در اثر ضربه سشوار دچار مشکل می‌شود.

حس بوی بد سشوار

بوی بد سشوار اغلب به علت ورود گرد و خاک به داخل سشوار و ایجاد اختلال در کار فن به وجود می‌آید، برای رفع آن پیچ‌های بدنه را باز و فیلتر فن را خارج کنید، پس از تمیز کردن فیلتر و شستن آن با آب و صابون دوباره آن را در جای خود قرار دهید و پیچ‌های بدنه سشوار را ببندید.

اعزام تعمیرکار سیار
هنگام کار با سشوار آن را با فاصله از موهای خود نگهدارید تا فن موها را به داخل خود نکشد.

سشوار اصلا روشن نمی شود

ممکن است در این مورد مشکل از پریز باشد، لطفا با یک ولتمر پریز را بررسی کنید و اگر پریز دچار مشکل بود آن را برطرف کنید. احتمال اینکه کلید اصلی خراب باشد نیز هست، یکی از پایه‌های کلید را از سیمی که به آن متصل شده است جدا کنید و به جای آن از رابط‌های اهم متر استفاده کنید، با قطع و وصل کردن اهم متر باید عقربه جابه جا شود در غیر اینصورت کلید خراب شده است و باید تعویض گردد.

همچنین امکان دارد موتور سشوار سوخته باشد که نیاز به تعویض دارد. اگر سشوار در زمان استفاده مدام خاموش و روشن می‌شود، ترموستات سشوار دچار مشکل شده است.

تعمیرکار سیار سشوار
سشوار را به صورت مداوم روشن نگذارید و هر چند دقیقه آن را خاموش کرده و به موتور استراحت دهید.

دوشاخه یا سیم رابط خراب است

برای بررسی خرابی رابط و یا دوشاخه از اهم متر استفاده می‌شود. ابتدا ورودی‌های سشوار را به هم متصل کنید. سپس رابط‌های اهم متر را به دوشاخه سشوار متصل می‌کنیم. اگر سیم رابط یا دوشاخه مشکلی نداشته باشد، عقربه اهم متر تکان میخورد، در صورتی که این اتفاق نیافتاد، باید که سیم رابط و دوشاخه را تعویض کنید.

در صورتی که در بدنه فلزی سشوار اتصالی را حس می‌کنید، ممکن است این مورد به دلیل اتصال المنت به بدنه و یا مشکل از سیم‌های داخلی سشوار باشد و در این زمان نیاز است المنت تعویض و یا اتصال سیم‌ها بررسی و رفع گردد.

تعمیر تخصص سشوار در محل
از یک اهم متر برای بررسی خرابی رابط و یا دوشاخه استفاده کنید.
پیشنهاد مطالعه

پارگی المنت

در صورتی که بعد از زدن کلیدهای حرارتی برای افزایش حرارت و یا کاهش حرارت، خروجی تغییری در سشوار ایجاد نشد. ممکن است المنت‌های موازی پاره شده باشند در اینصورت نیاز به تعویض دارد.

نمایندگی تعمیر سشوار در تهران
در صورتی که دانش و تجربه کافی در تعمیر سشوار ندارید این کار را به یک کارشناس تعمیر سشوار محول کنید.

مشکل گرم نکردن سشوار

گرمای خروجی از سشوار از طریق عبور جریان هوا از یک سیم با مقاومت بالا اتفاق می‌افتد، این سیم یا در نازل و یا در خروجی دستگاه قرار دارد و در صورت فعال شدن جریان الکتریکی، این سیم داغ می‌شود. فن سشوار هوا را از این سیم عبور می‌دهد و باعث گرم شدن هوا می‌شود.

پیشنهاد مطالعه

اگر مشکل گرم نشدن سشوار از این قسمت باشد:

  1. بعد از باز کردن سشوار دو سیم متصل به این بخش را پیدا کرده و سیم‌ها و کویل‌های عنصری را بررسی کنید.
  2. با استفاده از مولتی متر، بسته بودن مدار بین دو سیم و اگر بسته نبود، برش حرارتی بررسی کنید.
  3. اگر برش عملکرد درستی داشت، عنصر گرمایی نیاز به تعویض دارد.
  4. اگر از سشوار باد سرد خارج شد، در صورتی که سشوار شما دارای موتور موازی با المنت باشد، احتمالا مشکل از المنت است، ممکن است المنت پاره شده باشد و یا رابط‌های آن با سایر قسمت‌ها در تماس و دچار مشکل باشد. مشکل را بررسی و آن را برطرف نمایید.
تعمیرکار سیار سشوار
ممکن است مشکل گرم نکردن سشوار به دلیل خرابی المنت باشد.

علت قرمز نشدن المنت سشوار

وقتی جریان الکتریکی از المنت عبور کند، این قطعه گرم می‌شود، اگر این اتفاق نیافتاد مراحل زیر را طی کنید.

  1. بدنه سشوار را باز کنید و پوشش المنت را جدا کنید.
  2. سیم‌های متصل به المنت را بررسی کنید و در صورت مشکل در این قسمت آن‌ها را تعویض کنید.
  3. ما بین دو سیم سرب باید بسته باشد، اگر نیست مشکل قطع حرارتی را بررسی کنید.
  4. اگر قطع حرارتی مشکلی نداشت، المنت باید تعویض شود.
کارشناس تعمیر سشوار آچارباز
قبل از اقدام به تعویض المنت، از اتصال درست سیم‌ها به آن مطمئن شوید.

تعمیر کلید سشوار جانسون

کلیدها وظیفه کنترل عبور جریان را بر عهده دارند، برخی کلیدها فقط دو وضعیت دارند و برخی دیگر سه و یا بیشتر. در صورتی که متوجه خرابی کلید سشوار جانسون خود شده‌اید و تصمیم به تعمیر آن گرفته‌اید مراحل زیر را طی کنید.

  1. ابتدا سشوار را از برق کشیده و بدنه آن را جدا کنید.
  2. کلید‌ها اغلب در دسته یا محفظه داخلی قرار می‌گیرند، کلید را جدا کنید.
  3. عملکرد صحیح کلید را با مولتی متر بررسی کنید، در صورتی که دچار مشکل بود آن را با کلید جدید خود تعویض کنید.
  4. بدنه سشوار و پیچ‌ها را با دقت در جای خود قرار داده و ببندید.
مرکز عیب یابی و تعمیر تخصصی سشوار
کلیدها در سشوار برای قطع و وصل جریان استفاده می‌شوند.

نکات طلایی نگهداری از سشوار

  1. هیچ وقت سشوار را پرت و یا به آن ضربه وارد نکنید، زیرا که باعث آسیب به قطعات و یا بدنه آن میشوید، در اثر ضربه ممکن است اجزای سشوار از جای خود تکان بخورند و باعث بروز مشکلاتی پون وجود برق در بدنه، ایجاد صدای نامتعارف و … شوند.
  2. هیچ وقت سشوار را در داخل آب قرار ندهید.
  3. قسمت عقب سشوار را به موی سر خود نزدیک نکنید زیرا باعث ورود مو به داخل سشوار شده و این موها را به دور خود می‌پیچد و موتور گیرپاژ کرده ومی‌سوزد.
  4. سشوار را به مدت طولانی استفاده نکنید و بعد از مدتی کم صبر کنید تا خنک شود سپس ادامه دهید.
  5. سشوار را به صورت مداوم و در بازه زمانی بسیار کوتاه، خاموش و روشن نکنید.
مرکز تعمیر و عیب یابی سشوار در سراسر ایران
با استفاده درست از سشوار می‌توانید از هزینه‌های اضافی احتمالی برای تعمیر آن جلوگیری کنید
تعمیر سشوار در محل با آچارباز
خدمت تعمیر سشوار در آچارباز، شامل عیب‌یابی و تعمیر سشوار خانگی، حرفه‌ای، چرخشی و حتی سالنی است که توسط تعمیرکار سیار آنلاین انجام می‌شود. برای تعمیر سشوار خود دیگر نیاز نیست به تعمیرگاه مراجعه کنید. اپلیکیشن ارائه خدمت آچارباز، سشوار شما را به تعمیرگاه برده، تعمیر می‌کند و به خودتان تحویل می‌دهد.
درخواست تعمیر سشوار
5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا