×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

تکنولوژی و کامپیوتر

چگونه دوربین مداربسته را به گوشی وصل کنیم؟

چگونه دوربین مداربسته را به گوشی وصل کنیم؟

امروزه به دلیل وجود دسترسی به اینترنت همراه، افرادی که از دوربین‌های مداربسته برای نظارت منزل، محل کار، انبار و … استفاده می‌کنند، به‌راحتی می‌توانند در هر مکانی دسترسی به پنل مدیریتی دوربین خود داشته و در شرایط مختلف آنها را از طریق موبایل خود چک کنند.

در این مقاله آچارباز قصد داریم به بیان ساده به سؤال «چگونه دوربین مداربسته را به گوشی و تبلت وصل کنیم؟» پاسخ دهیم. پس در ادامه همراه ما باشید. در آچارباز خدمات نصب و تعمیر دوربین مداربسته ، تعمیر موبایل و تعمیر تبلت توسط متخصصین مجرب انجام می‌شوید. برای استفاده از این خدمات کافیست با شماره 02154591616 تماس بگیرید یا روی کلمات مربوطه کلیک کنید.

چگونه دوربین مداربسته را به گوشی و تبلت وصل کنیم؟

افرادی که خدمات نصب و راه اندازی دوربین مداربسته را انجام می‌دهند، در اولین اقدام اتصال آنها را به مانیتور فراهم می‌کنند. اما گاهی به به دلیل مشغله زیاد و مسافرت امکان چک کردن دوربین‌های مداربسته از طریق کامپیوتر و لپ تاپ میسر نیست. در این مواقع ساده‌ترین راه وصل کردن دوربین مداربسته به گوشی و تبلت است.

با توجه به نوع سیستم عامل گوشی یا تبلت مراحل نصب ممکن است کمی متفاوت باشد. پس از نصب کامل دوربین مداربسته در مکان‌های مورد نظر خود، لازم است چند مرحله زیر را با دقت انجام دهید تا بتوانید تصاویر دوربین مداربسته را روی گوشی یا تبلت نیز مشاهده کنید.

  • در اولین گام باید دستگاه DVR خود را از طریق کابل HDMI یا VGA به یک مانیتور متصل کنید. کیفیت کابل و سالم بودن آن اهمیت زیادی در تصاویر دریافتی شما خواهد داشت.
  • پس از برقراری اتصال DVR به مانیتور، باید تنظیماتی را فعال کنید. وارد بخش Setting شده و گزینه Network را انتخاب کنید. در این مرحله پس از غیرفعال کردن گزینه Automatically Obtain an IP Address، باید اطلاعات Static IP را به صورت دستی وارد کنید.

این اطلاعات شامل موارد زیر است:

در بخش IP Address کد 192.168.1وارد کنید.

در قسمت Subnet mask مقدار 255.255.255.000 را تایپ کنید.

در کادر قسمت Gateway کد 192.168.1.1 را اضافه کنید.

در بخش HTTP Port نیز عدد 80 را تایپ کنید.

چگونه دوربین مداربسته را به گوشی وصل کنیم؟
برای دیدن تصویر دوربین مداربسته باید ابتدا تنظیمات را دستگاه DVR خود را بررسی کنید.
برای تعمیر تبلت از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید

      پس از پر کردن اطلاعات این قسمت‌ها، دستگاه DVR خود را یک بار خاموش و مجدد روشن کنید.

  • بعد از انجام تنظیمات دستگاه DVR، باید تنظیمات دستگاه روتر را نیز انجام دهید تا اتصال به اینترنت نیز برقرار شود. این بخش نیز شامل وارد کردن چند کد است که در ادامه بیان می‌کنیم.
  • نمایشگر یا مانیتور خود را برای دسترسی به اینترنت به LAN یا شبکه وای فای وصل کنید. در آدرس بار مرورگر خود کد 192.168.1.1 یا 192.168.0.1را وارد کنید.
  • در قسمت نام کاربری و رمز عبور، مقدار موجود در دفترچه راهنمای روتر را تایپ کنید.
  • در بخش PORT FORWARDING برای ایجاد پورت جدید، گزینه Add new را انتخاب و گزینه‌های درخواست شده را تکمیل کنید. برای قسمت پورت عدد 80 و قسمت IP Address عدد 192.168.1.7 را درنظر گرفته و اطلاعات را ذخیره کنید.
  • در مرحله پایانی یکبار روتر خود را خاموش و روشن کنید.
  • در این مرحله باید دستگاه DVR را به اینترنت وصل کنید. برای این کار کافی‌ست کابل LAN را DVR متصل کنید. سپس در مرورگر خود عبارت 192.168.1.7:80 را وارد و نام کاربری و رمز عبور DVR را وارد کنید. با انجام این کار می‌توانید تصاویر دوربین مداربسته را روی مانتیور مشاهده کنید.
  • پس از انجام تنظیمات فوق حال می‌توانید از طریق گوشی و تبلت نیز دوربین مداربسته خود را چک کنید. برای این کار باید یکی از نرم افزارهای موجود را از طریق پلی استور یا اپ استور دانلود کنید. نرم‌افزارهای محبوب برای این کار را در ادامه معرفی می‌کنیم:
  • iCamViewer
  • CCTV Viewer
  • mCam View
  • SuperLive Pro
  • EverFocus EPRO NVR

پس از دانلود و نصب یکی از برنامه‌ها، باید اطلاعات خواسته شده را به‌درستی وارد کنید. در قسمت Network کلمه WIFI و در قسمتIP & Port نیز کد 192.168.1.7:80 را وارد کنید. پس از وارد کردن کامل اطلاعات و ذخیره کردن آنها گزینه LoG In را انتخاب و نام کاربری و رمز عبور را تایپ کنید.

پیشنهاد مطالعه

با انجام این مراحل نحوه وصل کردن دوربین مداربسته به موبایل و تبلت به پایان می‌رسد و در هر مکانی که به اینترنت دسترسی داشته باشید، می‌توانید دوربین مداربسته خود را مشاهده کنید. برای امنیت بیشتر و جلوگیری از هک شدن دوربین رمز عبور دفترچه راهنما را پس از انجام تنظیمات فوق تغییر دهید و برای انتخاب آن از ترکیب حروف کوچک و بزرگ، اعداد و اعلائم استفاده کنید.

نحوه وصل کردن دوربین مداربسته به موبایل و تبلت
با نظارت دوربین مداربسته از طریق گوشی و تبلت بسیاری از سرقت‌ها پیشگیری می‌شود.
برای تعمیر موبایل از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید

مزایای وصل کردن دوربین مداربسته به گوشی

در این مقاله به سؤال پرتکرار چگونه دوربین مداربسته را به گوشی وصل کنیم؟ پاسخ داده شد. اما این کار چه مزایایی را برای ما به همراه دارد؟ خیلی از افراد به دلیل مشغله کاری ممکن است نیاز به پرستار برای نوزاد یا کودک خود داشته باشند. نظارت بر رفتار پرستار یکی از عواملی است که ممکن است تمایل داشته باشید از راه دور دوربین مداربسته را روی گوشی و تبلت خود مشاهده کنید. همچنین برای جلوگیری از سرقت و همچنین نظارت بر سلامت حیوانات خانگی وصل کردن دوربین‌های مداربسته به گوشی اهمیت زیادی دارد. در ادامه مزایای این کار را شرح می‌دهیم:

  • امکان نظارت بر رفتار کارکنان و همچنین تعامل با آنها
  • امکان ضبط صدا و تصویر آنلاین
  • امکان مشاهده تمام دوربین‌های نصب شده به صورت همزمان درصورت داشتن اینترنت پرسرعت
  • کاهش میزان سرقت
  • امکان ارسال اعلان هشدار در صورت مشاهده موارد مشکوک
  • امکان بازبینی فیلم‌های ضبط شده به صورت آنلاین
برای تعمیر دوربین مداربسته از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید

با مطالعه این مقاله آچارباز آموختیم چگونه دوربین مداربسته را به گوشی و تبلت وصل کنیم، این مراحل به‌راحتی و با کمی دانش کامپیوتری انجام می‌شود. اما اگر به تنها نمی‌توانید این مراحل را انجام دهید بهتر است از کارشناسان این حوزه کمک بگیرید. گاهی اختلال در هر یک از دستگاه‌های درگیر در این فرآیند می‌تواند موجب اختلال در راه اندازی دوربین مداربسته روی گوشی شود.

در این مواقع پیشنهاد می‌کنیم از طریق یکی از لینک‌های تعمیر دوربین مداربسته ، تعمیر موبایل و تعمیر تبلت با کارشناسان آچارباز در ارتباط باشید تا در کمترین زمان مشکلات شما حل شود و به‌راحتی بتوانید در هر مکانی بر محل کار یا منزل خود نظارت داشته باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

  1. سلام وقت بخیر
    من دوربین رو برای خونه خودم میخوام که پرستار بچه دارم، میتونم همزمان توی گوشی هم دوربین رو چک کنم؟

    1. سیامک عزیز،
      اگر تنظیمات ارائه شده در مقاله را انجام دهید امکان اتصال دوربین به گوشی وجود دارد.

  2. بهترین نرم افزار انتقال تصویر دوربین مداربسته روی موبایل کدوم برنامه است؟

    1. حامد عزیز،
      باتوجه به مدل گوشی می توانید یکی از برنامه های iCamViewer، CCTV Viewer و … را نصب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا