×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

تبلت و موبایل

چگونه بازیابی اطلاعات واتساپ از گوگل درایو را انجام دهیم؟

بازیابی اطلاعات واتساپ از گوگل درایو

گوگل درایو یکی از سرویس‌های ذخیره سازی اطلاعات است که علاوه بر سیستم‌ها و شرکت‌های کامپیوتری، در تلفن‌های همراه هم کاربرد زیادی دارد. یکی از این کاربردها امکان بازیابی اطلاعات واتساپ از گوگل درایو است. در این مقاله آچارباز قصد داریم چگونگی این کار را آموزش دهیم پس در ادامه با ما همراه باشید. چنانچه با توجه به مراحل آموزش داده شده، نتوانستید از اطلاعات بک آپ بگیرید یا آنها را به تلفن همراه خود بازگردانید، می‌توانید روی کلمه تعمیر موبایل در این صفحه کلیک کنید. کارشناسان ما تعمیرات نرم افزاری و سخت افزاری موبایل را در سریع‌ترین زمان ممکن انجام می‌دهند.

چه زمانی نیاز به بازیابی اطلاعات واتساپ از گوگل درایو داریم؟

برنامه واتساپ به کاربران اجازه می‌دهد که به صورت روزانه، هفتگی یا ماهانه از پیام‌های خود نسخه پشتیبان تهیه کنند. این نسخه‌های پشتیبان که می‌توانند شامل اطلاعاتی مانند پیام‌های متنی، فایل‌های صوتی و تصویری، فایل‌های متنی و… باشند؛ از طرفی قابلیت بارگذاری مستقیم روی گوگل درایو را دارند. زمانی که یک کاربر گوشی خود را فرمت یا عوض می‌کند یا به هر دلیلی برنامه واتساپ یا پیام‌هایی از این برنامه را حذف می‌کند، می‌تواند با بازیابی نسخه پشتیبان، تمامی اطلاعات از دست رفته را برگرداند.

برای بازیابی اطلاعات از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید

بازیابی اطلاعات واتساپ از گوگل درایو در اندروید

برای بازیابی اطلاعات واتساپ از گوگل درایو، ابتدا باید یک نسخه پشتیبان از این برنامه داشته باشید. در ادامه نحوه تهیه نسخه پشتیبان از پیام‌های واتساپ را آموزش می‌دهیم و بعد به بازیابی اطلاعات واتساپ از گوگل درایو می‌پردازیم.

پیشنهاد مطالعه

تهیه نسخه پشتیبان از واتساپ در اندروید

برای تهیه نسخه پشتیبان از WhatsApp مراحل زیر را طی کنید:

  1. برنامه واتساپ را اجرا کنید.
  2. سپس روی قسمتی که سه نقطه عمودی در بالا سمت راست برنامه است کلیک کنید.
دسترسی به تنظیمات در واتس آپ
دومین مرحله تهیه نسخه پشتیبان از واتساپ در اندروید
  • از بین گزینه‌های موجود روی عبارت setting کلیک کنید تا به تنظیمات شوید.
Setting در واتس آپ
سومین مرحله تهیه نسخه پشتیبان از واتساپ در اندروید
  • در قسمت setting گزینه chat را لمس کنید.
گزینه chat در واتس آپ
چهارمین مرحله تهیه نسخه پشتیبان از واتساپ در اندروید
  • در این صفحه گزینه chat backup را لمس کنید.
chat backup در واتس آپ
پنجمین مرحله تهیه نسخه پشتیبان از واتساپ در اندروید
  • در صفحه بعد می‌توانید تهیه نسخه پشتیبان را در بازه‌های زمانی روزانه، هفتگی یا ماهانه زمان‌بندی کنید. ضمن این‌که با انتخاب یکی از گزینه‌های backup over Wi-Fi یا backup over Wi-Fi or cellular می‌توانید نحوه استفاده از اینترنت در زمان گرفتن بکاپ را تعیین کنید.
  • به دلیل حجم زیاد پیام‌ها و فایل‌ها پیشنهاد می‌کنیم گزینه backup over Wi-Fi را انتخاب کنید تا از حجم بسته اینترنت سیم‌کارت‌تان استفاده نکنید. با انتخاب این گزینه، زمانی که گوشی شما به یک شبکه وای‌فای متصل شود، واتساپ به صورت خودکار، تهیه نسخه پشتیبان را آغاز می‌کند.
  • حالا با لمس کردن گزینه backup پشتیبان‌گیری از پیام‌ها آغاز می‌شود. اگر از شما درخواست شد تا به یک اکانت گوگل متصل شوید، با اکانت مورد نظرتان لاگین کنید تا واتساپ دسترسی‌های لازم را برای آپلود فایل‌ها روی گوگل درایو داشته باشد. بعد از این کار پروسه‌ی گرفتن بکاپ آغاز می‌شود.
پیشنهاد مطالعه

بازیابی اطلاعات واتساپ از گوگل درایو

  1. متاسفانه گزینه‌ای در خود برنامه واتساپ برای گرفتن نسخه پشتیبان وجود ندارد و برای این کار باید ابتدا برنامه را از گوشی خود حذف کنید.
  2. بعد از حذف برنامه واتساپ، مجدد این برنامه را نصب کنید.
  3. در صفحه ابتدایی برنامه گزینه agree and continue را انتخاب کنید.
  4. اگر درخواستی برای اعطای دسترسی به لیست مخاطبین و… برای برنامه واتساپ مشاهده کردید، گزینه allow را لمس کنید.
  5. شماره تلفنی که اکانت واتساپ‌تان روی آن نصب بود وارد کنید و بعد از دریافت کد تایید واتساپ، آن را در برنامه وارد کنید.
  6. در این مرحله اگر به اکانت گوگل‌تان وصل باشید، خود برنامه واتساپ گوگل درایو را اسکن کرده و آخرین نسخه پشتیبان را به شما پیشنهاد می‌دهد. برای بازیابی این نسخه کافی‌ست گزینه restore را لمس کنید. با این کار بازیابی اطلاعات واتساپ از گوگل درایو را آغاز می‌شود. مدت زمان برگشتن اطلاعات به حجم نسخه پشتیبان بستگی دارد.
بازگردانی اطلاعات ذخیره شده در واتس آپ
اگر از اطلاعات خود در واتس آپ بک آپ گرفته باشید به راحتی از مسیر بالا می‌توانید آنها را به دستگاه جدید منتقل کنید.

بازیابی اطلاعات واتساپ از گوگل درایو در آیفون

به دلیل تفاوت‌های ساختاری در محصولات گوگل و اپل، امکان بازیابی بی‌واسطه اطلاعات از گوگل درایو در گوشی‌های آیفون وجود ندارد. برای بازیابی اطلاعات در گوشی آیفون خود، باید از برنامه‌های جانبی مانند anytrans یا imobile استفاده کنید که رایگان نیستند؛ علاوه بر آن نصب یک نسخه غیر رسمی از واتساپ (WhatsApp custom) نیز ضروری‌ست. نصب برنامه‌های غیررسمی ممکن است به گوشی یا اطلاعات شما آسیب برساند؛ بنابراین نصب آن‌ها را پیشنهاد نمی‌کنیم.

بازیابی اطلاعات واتس آپ در آیفون
بهترین کار برای بازیابی اطلاعات واتس آپ در آیفون انتقال دادن اطلاعات مهم در کامپیوتر یا نرم افزارهایی مانند تلگرام است.

در این مقاله آچارباز سعی کردیم به زبان ساده نحوه بازیابی اطلاعات واتساپ از گوگل درایو را توضیح دهیم. در صورتی‌که برای نصب یا بک آپ گیری اطلاعات در گوشی موبایل خود نیاز به کمک دارید، می‌توانید درخواست خود را در قسمت تعمیر موبایل آچارباز ثبت کنید.

ریکاوری و بازیابی اطلاعات با آچارباز
خدمات ریکاوری و بازیابی اطلاعات آچارباز، یکی از سرویس‌های تخصصی سامانه تعمیر آچارباز است. در صورت پاک شدن اطلاعات گوشی موبایل، هارد اینترنال یا اکسترنال، فلش مموری، کامپیوتر و لپ تاپ، کافیست در اپلیکیشن خدمات سیار آچارباز، درخواست تعمیرکار آنلاین را ثبت کنید.
بازیابی اطلاعات
5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. نسخه پشتیبان برنامه واتساپ که در گوگل‌ درایو بود پا‌ک شده چطور برگردانم …الان واتساپ گه نصب میکنم پیام‌های قبلی برام نمیاد چه کنم ممنون میشم راهنمایی کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا