×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

خانه و آشپزخانه

طرز تهیه همبرگر خانگی

طرز تهیه همبرگر خانگی

همبرگر از غذاهای فست فودی بسیار لذیذ و پرطرفدار است که تمام افراد در سنین مختلف به آن علاقه دارند. اما متأسفانه مصرف همبرگرهای آماده اصلا توصیه نمی‌شود، زیرا باعث افزایش چربی خون و بروز مکشلات جدی برای سلامت فرد می‌شوند. به همین دلیل بسیاری از افراد علاقه مند به تهیه همبرگرهای خانگی هستند تا غذایی سالم و در عین حال خوشمزه را میل کنند. در ادامه این مقاله آچارباز به بررسی چند نمونه طرز تهیه همبرگر خانگی با دستگاه‌های مختلف می‌پردازیم.

در صورتی‌که شما هم می‌خواهید با این وسایل همبرگر درست کنید ولی دستگاه شما ایراد دارد، می‌توانید برای رفع مشکل از کارشناسان آچارباز کمک بگیرید. در آچارباز تعمیرات انواع وسایل برقی انجام می‌شود که از جمله آنها می‌توان به تعمیر چرخ گوشت ، تعمیر ساندویچ ساز ، تعمیر خرد کن ، تعمیر گوشت کوب برقی اشاره کرد.

آشنایی با طرز تهیه انواع همبرگر خانگی

همبرگر خانگی را می‌توانید با انواع روش‌های مختلف و به کمک وسایل و ابزارهای مختلفی تهیه کنید. ساندویچ ساز، گوشتکوب برقی، چرخ گوشت و … از وسایلی هستند که برای تهیه یک همبرگر خوشمزه کاربردی هستند. از این وسایل برای ریز کردن گوشت و ترکیب آن با سایر مواد اولیه استفاده می‌شود. به کمک آن‌ها مواد اولیه منسجم‌تری ایجاد شده و در نهایت همبرگر خوش طعم‌تری خواهید داشت.

طرز تهیه همبرگر خوشمزه خانگی با چرخ گوشت

اگر در منزل چرخ گوشت دارید، کارتان برای تهیه همبرگر بسیار راحت می‌شود. مواد اولیه موردنیاز شامل گوشت، نان همبرگر، تخم مرغ، پیاز، سیر، آرد سوخاری و نمک و فلفل است. ابتدا گوشت را به کمک چرخ گوشت دو تا سه بار چرخ کنید تا کاملا یکدست شود. گوشت باید به خوبی چرخ شده و یکدست شود، اگر چرخ گوشت شما قدرت چرخ کردن گوشت را نداشته باشد، گوشت یکدستی حاصل نشده و همبرگر شما یکسدت نمی‌شود. در این شرایط حتما برای تعمیر چرخ گوشت اقدام کنید.

پیاز را به صورت ریز رنده کرده، آب آن را گرفته و به گوشت اضافه می‌کنیم. سیر، تخم مرغ، نمک و فلفل را اضافه کرده و به خوبی ورز می‌دهیم. باید به مدت 10 تا 15 دقیقه مواد را ورز دهید تا به خوبی چسبناک و منسجم شود. اگر مواد شل بود می‌توانید از آرد سوخاری به میزان کم در آن استفاده کنید. در نهایت به کمک قالب یا دست مواد را باز کرده و به صورت دایره‌ای برش دهید. در روغن سرخ کرده و یا از سرخ کن بدون روغن استفاده کنید. همچنین می‌توانید همبرگر را گریل کنید.

طرز تهیه همبرگر خانگی با چرخ گوشت

به کمک چرخگوشت و خرد کن می‌توانید در عرض چند دقیقه یک همبرگر خوشمزه تهیه کنید.

برای تعمیر چرخ گوشت از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید

طرز تهیه همبرگر خانگی با گوشت چرخ کرده

از گوشتکوب برقی نیز برای تهیه همبرگر استفاده می‌شود. اگر گوشت چرخ کرده در منزل دارید، می‌توانید آن را به همراه مواد اولیه موردنیاز مانند سیر، نمک، تخم مرغ، آرد سوخاری و … درون ظرف مناسبی ریخته و به کمک گوشت کوب برقی به خوبی مخلوط کنید. از این وسیله می‌توانید به جای ورز دادن با دست کمک بگیرید تا کار راحت‌تر شده و مواد یکدست و منسجم‌تر شوند.

در طرز تهیه انواع همبرگر خانگی می‌توانید از آرد سوخاری برای منسجم‌تر شدن استفاده کنید. البته توجه داشته باشید استفاده بیش از حد از آرد باعث خشک شدن همبرگر شده و نمی‌توانید همبرگری نرم و آبدار داشته باشید. در برخی از دستورات تهیه همبرگر از رزماری و پاپریکا نیز برای خوشمزه‌تر شدن آن استفاده می‌کنند.

برای تعمیر گوشت کوب برقی از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید

استفاده از خرد کن برای تهیه همبرگر خانگی

خردکن نیز وسیله‌ای بسیار کاربردی در منزل است که برای تهیه همبرگر نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. خردکن وسیله‌ای پر قدرت است که هر نوع مواد خوراکی را به صورت کاملا ریز و پوره شده در می‌آورد. به همین دلیل می‌توانید گوشت و تمام مواد اولیه موردنیاز برای تهیه همبرگر را درون آن ریخته و به خوبی میکس کنید. اگر خردکن شما دچار مشکل شده باشد ممکن است مواد را به خوبی میکس نکند، در این شرایط ابتدا برای تعمیر خردکن اقدام کرده و سپس همبرگر خانگی درست کنید.

با کمک این وسیله دیگر نیازی به ورز دادن آن با دست ندارید. کافی است تمام مواد را برای مدتی مشخص با دستگاه خردکن میکس کنید تا موادی منسجم و یکدست ایجاد شود. پس از آن مدتی به مواد استراحت دهید. برای این کار باید مواد را درون یخچال قرار دهید. پس از چند ساعت به کمک قالب همبرگر یا به صورت دستی دایره‌هایی را جدا کرده و در روغن سرخ کنید. سپس به همراه کاهو، گوجه، پیاز خلالی، خیارشور، سس، پنیر و … میل کنید.

طرز تهیه همبرگر خانگی با ساندویچ ساز
در صورتی‌که تمایل دارید همبرگر رژیمی و بدون روغن درست کنید می‌توانید از دستگاه ساندویچ ساز استفاده کنید.

نکاتی برای طرز تهیه همبرگر خانگی

  • بهتر است مواد به خوبی ترکیب شوند تا مواد اولیه منسجمی داشته باشید.
  • پس از آماده شدن مواد آن را درون یخچال استراحت دهید تا طعم مواد به خورد یکدیگر رفته و خوشمزه‌تر شود.
  • هنگام سرخ شدن همبرگرها درب تابه را نبندید تا همبرگرها تغییر شکل ندهند.
  • برای تهیه گوشت همبرگر بهتر است از ترکیب گوشت گاو و گوسفند استفاده کنید.
  • همچنین استفاده از گوشت تازه باعث خوشمزه‌تر شدن همبرگر می‌شود.
  • از گوشت بوقلمون، مرغ و حتی سویا نیز می‌توانید برای تهیه همبرگر استفاده کنید.
  • مواد آماده شده را می‌توانید در فریزر قرار داده و برای دفعات بعد استفاده کنید.
  • استفاده از سس ووسترشر و جوز هندی نیز در لذیذتر شدن همبرگر تأثیرگذار است.
  • اگر رژیم دارید، می‌توانید به جای سرخ کردن همبرگر از دستگاه ساندویچ ساز و صفحه گریل آن استفاده کنید. در اینصورت بدون حتی ذره‌ای روغن می‌توانید یک ساندویچ همبرگر خوشمزه درست کنید.

آشنایی با طرز تهیه همبرگر خانگی از سوالات و چالش‌هایی است که اغلب برای افراد علاقه مند به همبرگر که دوست ندارند از محیط بیرون آن را تهیه کنند، پیش می‌آید. همبرگر خانگی در اکثر مواقع با مواد اولیه یکسانی تهیه می‌شود. برخی افراد برای تغییر مزه اصلی آن از ادویه‌ها و مواد اولیه جانبی متفاوتی استفاده می‌کنند. از هر وسیله‌ای مانند چرخ گوشت، گوشتکوب برقی، خرد کن و … می‌توانید برای خرد کردن و میکس شدن مواد استفاده کنید.

لطفا به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

  1. من برای درست کردن همبرگر از گوشت برقی استفاده کردم خیلی بافت تردی داشت. پیشنهاد می کنم امتحان کنید.

    1. پروین عزیز،
      بسیار عالی. می توانید از پوره گوجه فرنگی نیز به عنوان سس استفاده کنید.

  2. سلام
    ساندویچ ساز من قبلا که کار گریل انجام میداد به صورت خودکار چراغش از رنگ زرد به قرمز تغییر میکرد الان دیگه این اتفاق نمیفته

    1. نسیم عزیز،
      ممکن است دستگاه ساندویچ ساز شما نیاز به تعمیر داشته باشد، می توانید برای مشاوره و ثبت سفارش رایگان تعمیر ساندویچ ساز با شماره 02154591616 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا