×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

آبگرمکن و پکیج

چگونه پکیج و آبگرمکن را سرویس کنیم؟

چگونه پکیج و آبگرمکن را سرویس کنیم

آیا از آبگرمکن یا پکیج برای گرم کردن آب مصرفی خود استفاده می‌کنید؟ آیا آب در حین استفاده سرد می‌شود؟ آیا سروصدای دستگاه در این اواخر زیاد شده است؟ آیا فشار آب نسبت به اوایل نصب دستگاه کم شده است؟

تمامی این علائم نشان‌دهنده این است که دستگاه شما نیاز به سرویس دارد. به احتمال زیاد این مشکل در اثر استفاده نادرست یا عدم رسیدگی به دستگاه برای مدت‌ طولانی به وجود آمده است. در این مطلب آچارباز قصد داریم به شما آموزش دهیم که چگونه می‌توانید پکیج و آبگرمکن را سرویس کنید. اما اگر به هر دلیل خودتان فرصت کافی برای این کار را ندارید می‌توانید در این صفحه روی کلمه تعمیر پکیج یا تعمیر آبگرمکن کلیک و درخواست خود را ثبت کنید.

اقدامات قبل از سرویس دستگاه

اگر می‌خواهید خودتان دستگاه (آبگرمکن یا پکیج) را سرویس کنید، باید اقدامات زیر را انجام دهید.

  • تجهیزات مورد نیاز برای باز کردن قطعات را تهیه کنید.
  • سیم برق دستگاه را بکشید یا برق آن را قطع کنید.
  • شیر گاز را ببندید تا خطر آتش سوزی در حین سرویس وجود نداشته باشد.
  • مدار آب رادیاتورها را باز کنید تا فشار پکیج به صفر برسد.
  • کودکان خردسال و عواملی که موجب حواس پرتی هستند را از محیط دور کنید.
  • قبل از شروع به کار سرویس، دستکش ایمنی دست کنید تا در حین کار دست شما آسیب نبیند.
  • آب داغ داخل دستگاه را از طریق باز کردن شیر داغ لوله‌ها خالی کنید.

در آخر با توجه به نکات اعلام شده می‌توانید دستگاه را سرویس کنید.

نحوه سرویس کردن پکیج و آبگرمکن
قطع نکردن برق دستگاه در حین سرویس، احتمال برق گرفتگی را افزایش می‌دهد.
تعمیر آبگرمکن در محل با آچارباز
در صورتی که نیاز به سرویس یا تعمیر آبگرمکن دارید یا با هرگونه مشکل در آبگرمکن خود برخورد کردید، درخواست تعمیر خود را در سامانه آچارباز ثبت کنید و منتظر تماس کارشناس باشید:
تعمیر آبگرمکن

آشنایی با انواع سرویس‌های آبگرمکن و پکیج

به طور کلی سرویس‌های دستگاه (پکیج و آبگرمکن) به دو دسته سرویس کامل و دوره‌ای تقسیم می‌شود.

سرویس دوره‌ای

در سرویس دوره‌ای، دستگاه در بازه زمانی مشخص مثلا 6 ماهه یا یکساله سرویس می‌شود. اگر خودتان توانایی انجام سرویس را دارید می‌توانید وضعیت قطعات مختلف را بررسی کرده و دستگاه را سرویس کنید. این سرویس اغلب قبل از خراب شدن یا ایراد پیدا کردن دستگاه برای پیشگیری از خراب شدن دستگاه، انجام می‌شود.

سرویس کامل

سرویس کامل در اکثر اوقات همزمان با خراب شدن قطعات یا ایراد پیدا کردن دستگاه انجام می‌شود. در سرویس کامل، تعمیرکار کلیه قطعات دستگاه را باز کرده و تک تک آنها را بررسی و رفع ایراد می‌کند. در این سرویس مشکل قطعات توسط متخصص تشخیص داده شده و قطعات تعویض یا تعمیر می‌شوند.

سرویس دوره‌ای آبگرمکن و پکیج
سرویس دوره‌ای از سرویس کامل ساده‌تر است، زیرا تمام قطعات دستگاه از هم باز نمی‌شود.

بهترین زمان برای سرویس دستگاه‌های آبگرمکن و پکیج

حال که با انواع سرویس‌های دستگاه آبگرمکن و پکیج آشنا شدیم باید بدانیم چه زمانی باید برای سرویس کردن دستگاه اقدام کنیم تا بهترین نتیجه را بگیریم.

در پاسخ به این سوال باید بگوییم بسته به میزان استفاده و نوع نگهداری از دستگاه‌ بهتر است یک زمان را برای سرویس دوره‌ای در نظر بگیرید؛ این کار باعث می‌شود قبل از ظاهر شدن ایراد‌ها بتوانید جلوی مشکلات و هزینه‌های زیاد را بگیرید؛ همچنین برای مدت طولانی از دستگاه بدون هیچ ایرادی استفاده کنید. در غیر اینصورت مشکل دستگاه بزرگ‌تر شده و باید برای رفع آن از یک سرویسکار با تجربه کمک بگیرید.

این 16 مشکل را با سرویس اصولی آبگرمکن و پکیج برطرف کنید؟

سرویس اصولی دستگاه (آبگرمکن و پکیج) بعلت باز کردن قطعات مختلف و تمیز کردن و رسیدگی به آنها مشکلات دستگاه را از بین می‌برد، از جمله مشکلاتی که با سرویس دوره‌ای یا کامل پکیج و آبگرمکن برطرف می‌شود می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

آبگرمکن

  • خاموش شدن شعله مشعل
  • جرقه نزدن شعله مشعل
  • گرم نشدن آب
  • سرد شدن آب حین استفاده
  • بالا و پایین شدن دمای آب حین کار
  • روشن و خاموش شدن دستگاه حین دستگاه
  • بالا رفتن بیش از حد دمای آب

پکیج

در پکیج‌ها نیز اغلب برای رفع مشکلات زیر، سرویس انجام می‌شود. چنانچه با سرویس، این مشکلات برطرف نشود باید برای رفع مشکل از یک تعمیرکار کمک بگیرید.

  • خاموش شدن شعله پکیج
  • ظاهر شدن ارورهای مختلف روی نمایشگر
  • چشمک زدن چراغ‌های روی دستگاه
  • کم شدن فشار آب داغ مصرفی
  • گرم نشدن رادیاتورهای خانه
  • روشن نشدن دستگاه در زمان باز بودن آب داغ
  • خاموش و روشن شدن دستگاه حین استفاده
  • سرد شدن آب گرم مصرفی
  • سروصدای بیش از حد
سرویس کامل آبگرمکن و پکیج
اگر راندمان آبگرمکن و پکیج شما در چند ماه اخیر کاهش پیدا کرده، سرویس دوره‌ای یا کامل می‌تواند مشکل را برطرف کند.

نکات مهم در سرویس اصولی آبگرمکن و پکیج

برای اینکه سرویس دستگاه را به صورت اصولی و استاندارد انجام دهید، کافیست مراحل زیر را طی کنید:

باز کردن قاب دستگاه

اولین قدمی که باید در زمان سرویس انجام دهید، باز کردن قاب جلویی یا روی دستگاه است. برداشتن این قاب باعث می‌شود بتوانید به راحتی به قطعات داخلی دستگاه دسترسی داشته باشید.

هواگیری کردن

هواگیری یکی از اقدامات ضروری در فرآیند سرویس است. علاوه بر خود دستگاه، رادیاتورها نیز در پکیج‌های گرمایشی باید هواگیری شوند.

اگر دستگاه شما پکیج است برای هواگیری آن کافیست شیر مخصوص را باز کنید تا هوای اضافه از این طریق خارج شود. در ویدیوی زیر نحوه هواگیری توضیح داده شده است.

 

جرمگیری کردن لوله‌های آب

لوله‌های آب در آبگرمکن و پکیج دائم در معرض املاح و رسوب است. در صورتی‌که املاح آب منطقه شما بالا باشد، این رسوبات بیشتر در لوله‌ها تهنشین می‌شود و فشار آب را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

از جمله مشکلاتی که در اثر این موضوع برای آبگرمکن یا پکیج شما به وجود می‌آید، کم شدن فشار آب یا سرد شدن آب حین استفاده است. برای جرمگیری کردن لوله‌ها و مبدل باید، قطعات دستگاه را به طور کامل از یکدیگر جدا کنید، سپس آن را در شوینده مخصوص(اسید) قرار دهید.

جرمگیری کردن لوله‌ها و مبدل
با توجه به اینکه مایع شوینده املاح اسیدی است، خاصیت خورندگی دارد و استفاده آن در منزل خطرناک است.

بررسی وضعیت دودکش

دودکش جزء قطعات مهمیست که سلامت افراد را تحت تاثیر قرار می‌دهد. دودکش پکیج یا آبگرمکن باید به صورت استاندارد نصب شده باشد و در حین کار نیز در آن تغییری به وجود نیاید. همچنین باید فاصله آن تا پنجره‌ها استاندارد باشه و خروجی مناسبی داشته باشد تا همه گازهای سمی تولید شده از محیط به درستی خارج شود. در غیر اینصورت ممکن است گاز به داخل فضا نشت کرده و افراد را مسموم کند.

در سرویس کامل، تعمیرکار کلیه قطعات دستگاه را باز کرده و تک تک آنها را بررسی و رفع ایراد می‌کند.

برای بررسی وضعیت دودکش می‌توانید در زمان روشن بودن دستگاه، به آرامی بدنه دودکش را لمس کنید. در صورتی‌که بدنه داغ باشد و بوی گاز در اطراف دستگاه پخش نشده باشد، دودکش سالم است.

سالم بودن دودکش آبگرمکن و پکیج
دودکش‌های آبگرمکن و پکیج در فصول سرد محل مناسبی برای لانه سازی پرنده هاست، در نتیجه ممکن است خرده چوب‌های آنها به دودکش نفوذ کرده و آن را مسدود کند.

تنظیم و بررسی گاز دستگاه

دستگاه‌های پکیج و آبگرمکن از گاز استفاده می‌کنند. در نزدیکی این دستگاه‌ها یک لوله‌ و شلنگ گاز وجود دارد تا گاز مورد نیاز آنها را تامین کند. در سرویس اصولی باید این لوله و شلنگ‌ها بررسی شوند تا با مشکلاتی مثل سوراخ شدن یا نشت گاز روبرو نباشد. زیرا ممکن است در اثر نشت گاز، دستگاه خاموش شده یا حتی باعث انفجار و آتش سوزی شوند.

بررسی این موارد اغلب ساده است زیرا در صورت نشت آنها دائم در اطراف دستگاه بوی گاز یا تخم مرغ پخته به مشام می‌رسد. در این زمان برای بررسی دستگاه می‌توانید از ترکیب مایع ظرفشویی و آب استفاده کنید. مخلوط مورد نظر را روی قسمت‌های مختلف دستگاه بریزید و در صورتی‌که حباب‌های ریزی روی آنها مشاهده کردید برای رفع مشکل یا تعمیر پکیج و تعمیر آبگرمکن از یک تعمیرکار متخصص کمک بگیرید.

سرویس کردن در محل مشتری
بهتر است سرویس کامل دستگاه توسط یک تعمیرکار انجام شود تا تمامی مراحل باز و بسته کردن دستگاه به درستی انجام شود.

در این مقاله سعی کردیم تمام نکاتی که باید درباره چگونه سرویس کردن پکیج و آبگرمکن باید بدانید را به زبان ساده بیان کنیم. در صورتی‌که به هر دلیل نمی‌توانید خودتان این امکان را ندارید می‌توانید با شماره 02154591616 تماس بگیرید تا کارشناسان ما اقدامات لازم را برای شما انجام دهند.

تعمیر پکیج در محل با آچارباز
تعمیر پکیج ، شامل ارائه انواع خدمات نصب، سرویس، عیب یابی، تعمیر و رفع خرابی تمامی برندهای پکیج دیواری و زمینی می‌شود. دستگاه شما را از هر مدلی که باشد، در هر نقطه از تهران، در محل خودتان تعمیر خواهیم کرد.
تعمیر پکیج
5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

  1. سلام یه سوال داشتم فیلتر تصویه آب آبگرمکن در ورودی دستگاه نصب می شود یا خروجی ان؟

    1. هادی عزیز،
      این فیلتر در ورودی آب قرار می گیرد برای نصب می توانید با مرکز تعمیر آبگرمکن آچارباز تماس بگیرید یا درخواست خود را در سایت ثبت کنید.

  2. آبگرمکن ما موقع کار کردن خیلی صدا میده، به نظرتون مشکلش چیه؟

    1. هانیه عزیز،
      صدای نامتعارف آبگرمکن دلائل زیادی دارد، اگر بیشتر از 6 ماه از سرویس دوره ای آبگرمکن شما گذشته پیشنهاد می کنیم با شماره 02154591616 برای تعمیر آبگرمکن تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا