×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

سبک زندگی

آموزش نحوه استفاده از مسواک برقی

نحوه استفاده از مسواک برقی

مسواک‌های برقی می‌توانند به خوبی کار تمیز کردن دندان‌ها و لثه‌ها را انجام دهند. آنها می‌توانند پلاک و جرم دندان‌ها را از بین برده و خطر ابتلا به بیماری‌های لثه را کاهش دهند. اگر مسواک برقی را به تازگی خریده‌ای یا برای اولین بار از آن استفاده می‌کنید، ممکن است چند روز طول بکشد تا به آن عادت کنید. اما نگران نباشید خیلی زود با دیدن تاثیرات عالی این مسواک‌ها به آن علاقه مند می‌شوید.

در این مقاله آچارباز قصد داریم نحوه استفاده از مسواک برقی را به شما آموزش دهیم. با پیروی از این اصول، می‌توانید عمر مسواک برقی را بالا برده و از آن برای مدت بیشتری استفاده کنید. اما در اثر نگهداری نادرست ممکن است مسواک شما به سرعت ایراد پیدا کند در اینصورت برای تعمیر آن باید از یک تعمیرکار کمک بگیرید. می‌توانید در قسمت تعمیر مسواک برقی آچارباز سفارش‌تان را ثبت کنید یا با شماره 02154591616 تماس بگیرید تا کارشناسان ما اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهند.

تعمیر مسواک برقی در آچارباز
خدمت تعمیر مسواک برقی ، شامل عیب‌یابی، سرویس و تعمیر مسواک برقی های مختلف می‌شود. برای تعمیر مسواک برقی خود دیگر نیاز نیست به تعمیرگاه مراجعه کنید. از طریق کلیک روی دکمه تعمیر مسواک برقی می‌توانید درخواست خود را ثبت و منتظر تماس کارشناس باشید.
تعمیر مسواک برقی

نحوه استفاده از مسواک برقی چگونه است؟

نحوه استفاده از مسواک برقی بسیار راحت است و شما به سرعت آن را یاد می‌گیرد؛ کافیست مراحل زیر را انجام دهید:

  1. ابتدا روی مو‌های مسواک برقی، مقدار مناسبی خمیر دندان بزنید.
  2. سر مسواک را با زاویه 45 درجه روی خط لثه قرار دهید.
  3. مسواک را به آرامی‌ جلو و عقب ببرید.
  4. روی هر دندان به مدت 20 ثانیه تمرکز کنید.
  5. برای تمیز کردن زبان خود، سر مسواک را به عقب و جلو برده و در تمام قسمت‌های زبان، حرکت دهید.
  6. مسواک خود را بعد از هر بار استفاده به خوبی آبکشی کنید.
نحوه استفاده از مسواک برقی
در تصویر بالا به صورت تصویری نحوه استفاده از مسواک برقی را مشاهده می‌کنید.

نحوه استفاده از مسواک برقی در هنگام ارتودنسی

استفاده از مسواک برقی در هنگام ارتودنسی ممکن است به دلیل وجود آسیب پذیری‌های بیشتر در ساختار دهان و ارتودنسی، نسبت به استفاده در دندان‌ها‎ی طبیعی، کمی‎پیچیده‌تر باشد. در ادامه چند مرحله‌ی کلی برای نحوه استفاده از مسواک برقی در هنگام ارتودنسی را بیان می‌کنیم:

پاک کردن ارتودنسی

 قبل از شروع هرگونه مراحل تمیز کردن، باید ارتودنسی (براکت‌ها و سیم‌ها) را به دقت پاک کنید. این اقدام کمک می‌کند تا موادغذایی و جرم‌ها در قسمت‌ها‎یی که مسواک برقی نمی‌تواند به آن‌ها دسترسی داشته باشد، تمیز شوند.

انتخاب سری مناسب

اغلب مسواک‌های برقی سری‌های مختلفی دارند. برای استفاده در هنگام ارتودنسی، بهتر است سرهای مخصوصی که برای افراد با ارتودنسی طراحی شده‌اند را انتخاب کنید. این سرها اغلب دارای برس‌ها و شکل‌هایی هستند که بهترین دسترسی به اطراف براکت‌ها و سیم‌ها را فراهم می‌کنند.

مسواک‌های برقی می‌توانند به حذف پلاک و جرم از دندان‌ها و لثه‌ها کمک کنند و خطر ابتلا به بیماری‌های لثه را کاهش دهند.

سری مناسب ارتودنسی در مسواک برقی
در تصویر بالا نحوه استفاده از مسواک برقی در هنگام ارتودنسی با سری مخصوص نشان داده شده است.

تمیز کردن سطوح

با انتخاب سر مناسب، به طور دقیق و ملایم سطوح داخلی و خارجی ارتودنسی، براکت‌ها، سیم‌ها و فضاهای میانی را تمیز کنید. این کار بهتر است با حرکات نرم و دقیق انجام شود تا از احتمال خراشیدن یا تغییر موقعیت اجزای ارتودنسی جلوگیری شود.

مدت زمان تمیز کردن

برای تمیز کردن دندان‌ها‎، بهتر است حدود دو دقیقه وقت بگذارید. به این ترتیب، مطمئن می‎شوید که تمام سطوح به طور کامل پاک شده‌اند.

شیوه تمیز کردن

مسواک برقی را با حرکات دورانی و آرام، از دندان به دندان و ارتودنسی به ارتودنسی حرکت دهید. از واردن کردن فشار زیاد و حرکات تند خودداری کنید تا به اجزای دهان و ارتودنسی آسیب وارد نشود.

استفاده روزانه

مسواک‌های برقی را می‌توانید هر روز برای تمیز کردن دهان و ارتودنسی خود استفاده کنید. این کار به حفظ بهداشت دهان و جلوگیری از مشکلات دندانی در زمان داشتن ارتودنسی کمک می‌کند. برس مسواک برقی را در زاویه 45 درجه نسبت به لثه بگیرید تا جرم‌‌ها به خوبی پاک شوند.

مراقبت از مسواک برقی

مسواک برقی را پس از هر بار استفاده با دقت تمیز کنید و از آن به درستی مراقبت کنید. سر مسواک را در دوره‌های منظم تعویض کنید تا عملکرد بهینه مسواک برقی را حفظ کنید.

حتماً قبل از شروع استفاده از مسواک برقی در هنگام ارتودنسی، نکات و توصیه‌های دقیق تر را با ارتودنتیست یا دندانپزشکی‌تان مطرح کنید. زیرا ممکن است دندان‌های شما حساس بوده و مراقبت‌های خاصی را نیاز داشته باشد.  

نحوه استفاده از مسواک برقی در هنگام ارتودنسی
مدت 2 دقیقه استفاده از مسواک برقی برای سفید شدن و سالم ماندن دندان ها زمان ایده آلی است.
پیشنهاد مطالعه

نکات مهم درباره نحوه استفاده از مسواک برقی

در زمان استفاده از مسواک برقی باید به یکسری نکات دقت داشته باشید که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم.

  • از مسواک برقی خود با فشار ملایم استفاده کنید. فشار بیش از حد می‌تواند به لثه‌های شما آسیب زده یا مینای دندان را از بین ببرد.
  • مسواک برقی را بیش از دو دقیقه روی دندان‌ها نکشید؛ زیرا استفاده بیش از حد می‌تواند به مینای دندان شما آسیب برساند.
  • سر مسواک برقی خود را هر سه ماه یکبار تعویض کنید. زیرا سر مسواک قدیمی‌دیگر تاثیر اولیه را ندارد و نمی‌تواند جرم و آلودگی‌ها را بدرستی از بین ببرد.
  • اگر دندان‌های حساسی دارید، از خمیر دندان مخصوص دندان‌های حساس استفاده کنید.
  • چنانچه از مسواک برقی برای اولین بار استفاده می‌کنید، ممکن است چند روز طول بکشد تا به آن عادت کنید. در اینصورت ممکن است برای دندان‌ها یا لثه‌ها مشکلی به وجود آید؛ پس فشار را کاهش داده یا مدت زمان استفاده را کوتاه کنید.
  • قبل از استفاده مسواک برقی، می‌توانید کمی‎پرز‌ها‎ی مسواک معمولی را روی برس‌های مسواک برقی بکشید. این کار به بهتر تمیز کردن و جدا کردن پرز‌ها‎ی مسواک برقی کمک می‌کند.
نحوه استفاده از مسواک برقی برای کودکان
نحوه استفاده از مسواک برقی بسیار ساده است و حتی کودکان هم می‌توانند با آن مسواک بزنند.
پیشنهاد مطالعه

راهکارهای بالا بردن عمر مسواک برقی

در ادامه به طور مختصر راه‌هایی برای افزایش طول عمر مسواک برقی را اعلام می‌کنیم.

  • از مسواک برقی خود با ملایمت استفاده کنید. فشار بیش از حد می‌تواند به سر مسواک و موتور آسیب برساند.
  • مسواک برقی خود را بیش از حد در شارژ نگذارید. زیرا شارژ بیش از حد می‌تواند به باتری آسیب برساند.
  • مسواک برقی خود را در آب غوطه ور نکنید. آب می‌تواند به برد الکترونیکی آسیب برساند.
  • مسواک برقی خود را در معرض دمای شدید قرار ندهید. دمای شدید می‌تواند به باتری و سایر قطعات آسیب برساند.
  • سری مسواک برقی خود را هر سه ماه یکبار تعویض کنید. سر مسواک قدیمی‌دیگر به اندازه کافی تمیز نمی‌کند.
  • مسواک برقی خود را در جای خشک و خنک نگهداری کنید. این به جلوگیری از آسیب دیدگی و آلودگی مسواک کمک می‌کند.

در این مقاله به بررسی نحوه استفاده از مسواک برقی به طور موثر برای افزایش کیفیت بهداشت دهان و دندان پرداختیم. مسواک‌های برقی می‌توانند به حذف پلاک و جرم از دندان‌ها و لثه‌ها کمک کنند و خطر ابتلا به بیماری‌های لثه را کاهش دهند. همچنین مسواک‌های برقی می‌توانند به تمیز کردن قسمت‌هایی از دهان که با مسواک زدن دستی دشوار است، کمک کنند. چنانچه به هر دلیلی مسواک برقی شما بدرستی کار نمی‌کند یا روشن نمی‌شود می‌توانید از تعمیرکاران ما برای رفع مشکل آن کمک بگیرید. کافیست در این صفحه روی کلمه تعمیر مسواک برقی کلیک کنید یا با شماره 02154591616 تماس بگیرید تا کارشناسان ما اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهند.

5/5 - (4 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا