×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

سبک زندگی

آشنایی با مشکلات رایج مسواک برقی + ترفندهای رفع آنها

مشکلات رایج مسواک برقی

خرابی شارژر، معیوب شدن باتری مسواک، ضربه خوردن، خوب تمیز نکردن دندان‌ها و… مشکلاتی هستند که ممکن است برای مسواک برقی‌ها به‌وجود آید. چنانچه شما هم از مسواک برقی‌ها برای تمیز کردن دندان‌هایتان استفاده می‌کنید ادامه این مطلب آچارباز را از دست ندهید؛ زیرا قسمت داریم مشکلات رایج مسواک برقی و راهکارهای رفع آنها را به شما آموزش دهیم. در صورتی‌که با راهکارهای ارائه شده نتوانستید مشکلات مسواک برقی را از بین ببرید، می‌توانید در قسمت تعمیر مسواک برقی سفارش‌تان را ثبت کنید یا با شماره 02154591616 تماس بگیرید. تعمیرکاران ما در اسرع وقت و با قیمت منصفانه مشکلات دستگاه‌تان را از بین می‌برند.

لیست مشکلات رایج مسواک برقی

فرآیند مسواک زدن و نظافت دندان‌ها با مسواک برقی کار ساده و لذت‌بخشی است؛ اما چنانچه نحوه استفاده از مسواک برقی را ندانید یا با راهکار بالا بردن عمر مسواک آشنا نباشید؛ دستگاه به‌سرعت ایراد پیدا کرده و با مشکلات متعددی روبرو می‌شود. در ادامه به چند مورد از مشکلاتی که به‌طور معمول برای این وسیله به وجود می‌آید، اشاره می‌کنیم.

1- ضربه دیدن مسواک برقی

اولین مشکل رایج مسواک برقی، ضربه خوردن دستگاه است. مسواک برقی به‌دلیل تجهیزات و قطعات ظریف و حساسی که دارد در صورت سقوط از ارتفاع یا ضربه دیدن آسیب دیده و ممکن است کار نکند. برای تعمیر و رفع ایراد این مشکل باید بدنه مسواک باز شده و وضعیت سلامت تک تک قطعات بررسی شود؛ در نتیجه باید رفع ایراد این مشکل را به یک تکنسین ماهر بسپارید.

همچنین برای اینکه از بروز این مشکل جلوگیری کنید باید مسواک برقی را روی سطحی صاف و خشک قرار داده یا برای آن استند مناسب تهیه کنید. همچنین باید آن را در محلی دور از دسترس کودکان قرار دهید تا از آسیب دیدگی آن جلوگیری کنید.

سقوط از ارتفاع اولین مشکل رایج مسواک برقی
بدنه مسواک‌های برقی اغلب شکننده است و در صورت افتادن یا ضربه خوردن ممکن است قابل تعمیر نباشد.

2- شارژ نشدن مسواک برقی

دومین مورد از لیست مشکلات رایج مسواک برقی، شارژ نشدن باتری است. شارژ نشدن باتری ممکن است در اثر ضرب دیدگی بدنه، ماندن دستگاه در شارژ برای مدت طولانی، فرسوده شدن باتری در اثر استفاده مداوم و طولانی، خراب بودن سوکت شارژ یا سوکت مسواک برقی و … اتفاق بیافتد.

در این زمان بسته به مدل و برند دستگاه ممکن است نشانه‌های مختلفی ظاهر شود. اما در اکثر مواقع با روشن نشدن یا زود خاموش شدن خودنمایی می‌کند. در این زمان باید ابتدا شارژر دستگاه یا باتری را تعویض کنید تا از سالم بودن آنها مطمئن شوید. اما در صورتی‌که مشکل با این اقدامات برطرف نشد باید سوکت‌ها و سایر قسمت‌ها را بررسی کنید.

چنانچه ابزار لازم برای بررسی این قطعات را ندارید، بهتر است از یک تعمیرکار برای رفع مشکل کمک بگیرید.

خرابی شارژر، معیوب شدن باتری مسواک، ضربه خوردن، خوب تمیز نکردن دندان‌ها و… مشکلاتی هستند که ممکن است برای مسواک برقی‌ها به‌وجود آید.

3- صدای عجیب مسواک برقی

گاهی با روشن کردن مسواک برقی صدای عجیبی می‌شنوید. قبل از تعمیر باید تشخیص دهید که  آیا فقط با استفاده از برس صدا را می شنوید یا با روشن کردن مسواک؟ اگر زمان استفاده، مسواک صدای عجیبی می‌دهد باید سری برس را بردارید، داخل و خارج آن را تمیز و سپس از این وسیله استفاده کنید. اما اگر با تمیز کردن هم مشکل حل نشد به احتمال زیاد قطعه‌ای شکسته یا آسیب دیده که باید آن را پیدا و با قطعه جدید تعویض کنید.

4- کم شدن قدرت مسواک برقی

چهارمین مشکل رایج مسواک برقی، کم شدن قدرت دستگاه است. در این صورت باید بررسی کنید که در چه حالتی قدرت دستگاه کم می‌شود؛ زیرا قدرت موتور در حالت‌های مختلف استفاده، متفاوت است. برای مثال، در حالت مسواک زدن ملایم، مسواک دندان‌های شما را با ملایمت بیشتری نسبت به حالت شدید تمیز می‌کند. چنانچه قدرت مسواک در همه حالت‌ها افت کرده به احتمال زیاد اشکالی در موتور آن به وجود آمده است؛ در نتیجه بهتر است به‌سرعت از یک تعمیرکار برای عیب‌یابی و رفع مشکل کمک بگیرید.

مشکل رایج مسواک برقی و نحوه رفع آن
اگر از مسواک برقی به صورت روزانه استفاده می‌کنید بهتر است هر سه ماه یکبار سری آن را تعویض کنید.

5- لرزش مسواک برقی

لرزش مسواک برقی نیز یکی‌دیگر از مهم‌ترین مشکلات رایج مسواک برقی به حساب می‌آید. در برخی از مدل‌های مسواک برقی برای تمیز کردن دندان‌ها برس‌ها می‌لرزند. چنانچه حالت لرزش طبیعی است مشکلی ندارد. در صورتی‌که شدت این لرزش‌ها از حالت طبیعی خارج شده باید برای تعمیر آن اقدام کنید؛ در غیر اینصورت ممکن است این لرزش‌ها باعث آسیب دیدن لثه‌های شما شود. 

6- خوب تمیز نکردن دندان‌ها

خوب تمیز نکردن دندان‌ و لثه‌ها نیز یک مشکل رایج مسواک برقی است. این مشکل اغلب به دو دلیل تمیز نکردن مسواک بعد از استفاده و خراب شدن سری‌های مسواک به‌وجود می‌آید. بعد از مسواک زدن باید چند دقیقه مسواک را زیر آب بگیرید و به صورت دوره‌ای سری را با محلول دهانشوییه ضدعفونی کنید. همچنین بعد از چند ماه استفاده که سری‌های مسواک حالت خود را از دست می‌دهند و دندان‌ها را بدرستی تمیز نمی‌کنند، سری را تعویض کنید؛ برای تعویض سری باید سری مشابه با سری قبل که سازگار با مسواک برقی است را خریداری و روی دستگاه نصب کنید. بهتر است در زمان خرید مسواک برقی به این نکته دقت داشته باشید و مدلی را انتخاب کنید که سری‌های آن در بازار وجود داشته باشد و بتوانید در آینده آنها را تهیه کنید.

تمیز نکردن دندان‌ها ششمین مشکل رایج مسواک برقی
در بعضی از مدل‌های مسواک برقی عوض کردن سری، کار مشکلی است و برای شما دردسر درست می‌کنند.

آنچه درباره مشکلات رایج مسواک برقی آموختیم

در این مقاله با لیست 6 تا از مشکلات رایج مسواک برقی و راهکارهایی برای برطرف کردن آنها آشنا شدیم. با استفاده درست و تمیز کردن دوره‌ای مسواک می‌توانید تا حد زیادی از بروز این مشکلات جلوگیری کنید؛ اما در صورتی‌که با این وجود مشکلات اعلام شده را تجربه می‌کنید و فرصت رفع ایراد را ندارید می‌توانید از تعمیرکاران ما برای رفع مشکل کمک بگیرید. کافیست در این صفحه روی کلمه تعمیر مسواک برقی کلیک کنید یا با شماره تماس 02154591616 بگیرید.

تعمیر مسواک برقی در آچارباز
خدمت تعمیر مسواک برقی ، شامل عیب‌یابی، سرویس و تعمیر مسواک برقی های مختلف می‌شود. برای تعمیر مسواک برقی خود دیگر نیاز نیست به تعمیرگاه مراجعه کنید. از طریق کلیک روی دکمه تعمیر مسواک برقی می‌توانید درخواست خود را ثبت و منتظر تماس کارشناس باشید.
تعمیر مسواک برقی
5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا