×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

سبک زندگی

راهنمای خرید مسواک برقی به زبان ساده

راهنمای خرید مسواک برقی

اگر به فکر سلامت دهان و دندان‌های خود هستید باید دوبار در روز آن هم به مدت حداقل 2 دقیقه دندان‌هایتان را مسواک بزنید. درست مسواک زدن علاوه بر از بین بردن جرم و تکه‌های موادغذایی، باعث بالا رفتن عمر دندان‌های شما هم می‌شود. امروزه مسواک‌ها در مدل‌های معمولی و برقی در بازار وجود دارند.

چنانچه جزء افرادی هستید که قصد خرید مسواک برقی را دارند در ادامه با ما همراه باشید تا تمام نکاتی که باید قبل از خرید آنها را بدانید در راهنمای خرید مسواک برقی مطالعه کنید. این نکات باعث می‌شود که مناسب‌ترین مدل و مسواک را انتخاب کنید که بتوانید بیشترین استفاده را از آن ببرید. اگر مسواک برقی از قبل دارید که ایراد دارد و به دلیل این ایراد می‌خواهید مسواک جدید بخرید، پیشنهاد می‌کنیم ابتدا برای تعمیرات مسواک برقی در آچارباز اقدام کنید؛ زیرا هزینه تعمیر نسبت به خرید دستگاه جدید بسیار کمتر و به‌صرفه‌تر است. برای ثبت سفارش می‌توانید در این صفحه سفارش‌تان را ثبت کنید یا با شماره 02154591616 تماس بگیرید.

تعمیر مسواک برقی در آچارباز
خدمت تعمیر مسواک برقی ، شامل عیب‌یابی، سرویس و تعمیر مسواک برقی های مختلف می‌شود. برای تعمیر مسواک برقی خود دیگر نیاز نیست به تعمیرگاه مراجعه کنید. از طریق کلیک روی دکمه تعمیر مسواک برقی می‌توانید درخواست خود را ثبت و منتظر تماس کارشناس باشید.
تعمیر مسواک برقی

راهنمای خرید مسواک برقی مناسب شما؛ 14  نکته مهم قبل از خرید

در راهنمای خرید مسواک برقی، 14 ویژگی مهم مسواک‌های برقی که باید با آنها آشنا باشید تا بتوانید بهترین گزینه را انتخاب کنید، بیان شده است:

1- مسواک برقی بهتره یا معمولی

اولین و مهم‌ترین سوالی که در راهنمای خرید مسواک برقی توضیح می‌دهیم و به احتمال زیاد ذهن شما را درگیر کرده این است که مسواک برقی بخرم یا معمولی. در پاسخ به این سوال باید بگوییم بر اساس تحقیقات انجام شده مسواک‌برقی در از بین بردن جرم، خورده مواد غذایی و پلاک‌ها نسبت به مسواک‌های معمولی موفق‌ترند. همچنین خود برس‌ها حرکت می‌کند و دیگر نیازی به حرکت دست ندارند و می‌توانند حتی قسمت‌هایی که دسترسی به آنها سخت‌تر است را به‌راحتی تمیز کنند. اما در نظر داشته باشید که قیمت مسواک برقی نسبت به معمولی به مراتب بیشتر است. اگر می‌خواهید درباره تفاوت این دو مسواک اطلاعات بیشتری بدست آورید می‌توانید مقاله « مسواک برقی بهتر است یا معمولی؟ » را مطالعه کنید.

2- توجه به نوع مسواک برقی

مسواک‌های برقی را از نظر مخزن، نوع گردش برس، قیمت و … به مدل‌های مختلف تقسیم می‌کنند. برای اینکه بتوانید بهترین مورد را بخرید باید با آنها آشنا باشید. برای مثال در یک نوع طبقه بندی آنها را به سونیک و اولتراسونیک تقسیم می‌کنند که تفاوت آنها در سرعت کار، قدرت تمیزکنندگی، لایه برداری و … است.

پیشنهاد مطالعه

3- طراحی بدنه

سومین مورد که در راهنمای خرید مسواک برقی به آن اشاره می‌کنیم، نوع طراحی بدنه مسواک است. باید مدلی را انتخاب کنید که طراحی اصولی و درست و به اصلاح ارگونومیک داشته باشد. در اینصورت بعد از بلند کردن مسواک و در حین تمیز کردن دستان شما خسته نشده یا مسواک در دست سر نمی‌خورد.

یکی از ویژگی‌های مثبت مسواک برقی در مقایسه با مسواک‌های معمولی، قابلیت تنظیم سرعت است.

راهنمای خرید مسواک برقی برای تمام سنین
اگر طراحی بدنه مسواک برقی ارگونومیک باشد برای افرادی که توانایی جسمی بالایی ندارند مثل سالمندان و کودکان هم مسواک زدن مشکلی به وجود نمی‌آورد.

4- تعداد حالت های تمیزکنندگی

بسیاری از برندهای مطرح تولیدکننده مسواک برقی حالت‌های مختلفی را برای تمیزکردن دندان‌ها با مسواک برقی در نظر گرفته‌اند. در اینصورت می‌توانید با توجه به شرایط دندان‌هایتان‌ از هرکدام از حالت‌های تمیزکنندگی روزانه، جرم‌گیری، سفیدکنندگی و … استفاده کنید.

5- برند تولید کننده

پنجمین نکته در راهنمای خرید مسواک برقی، توجه و خرید از برندهای شناخته شده و معتبر است. شرکت‌های مختلفی در جهان مسواک برقی تولید می‌کنند که ممکن است لوازم جانبی آنها در بازار وجود نداشته یا قطعات آنها باکیفیت نباشد؛ در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم از بین برندهای معتبری چون اورال بی، فیلیپس، شیائومی و … مناسب‌ترین مسواک را انتخاب کنید. در اینصورت با خیال راحت می‌توانید چندین سال از آن استفاده و در صورت خرابی آن را تعمیر کنید.

6- نحوه حرکت فرچه مسواک برقی

یکی از مهم‌ترین نکات در راهنمای خرید مسواک برقی توجه به نحوه حرکت فرچه مسواک برقی است. این حرکت می‌تواند در میزان تمیز کردن دندان‌های شما بسیار موثر باشد. در حال حاضر فرچه‌های مسواک‌های برقی در سه حالت چرخشی، ارتعاشی (صوتی) و فراصوتی حرکت کرده و دندان‌های شما را تمیز می‌کنند.

مسواک برقی‌های چرخشی به نسبت دو مدل دیگر سرعت و قیمت کمتری داشته و شکل ظاهری فرچه دایره‌ای است به طور میانگین 7500 بار در دقیقه حرکت می‌کند. به این مسواک‌ها دوبعدی هم گفته می‌شود.

در مدل‌های ارتعاشی با تولید امواج صوتی و به کمک مایعات اطراف دهان همه جرم‌ها و موادغذایی‌ را حتی اگر در دسترس نباشد، تمیز می‌کند؛ به این مدل‌ها مسواک برقی سه بعدی نیز گفته می‌شود.

مسواک برقی‌های فراصوت در هر دقیقه حدود 2 میلیون و 400 هزار بار حرکت می‌کنند و می‌توانند همه زنجیره باکتری‌ها را از بین ببرند.

7- نرمی یا سختی برس مسواک برقی

هفتمین موردی که در راهنمای خرید مسواک برقی باید در نظر بگیرید، میزان نرمی یا سختی فرچه است. به طورکلی فرچه‌های مسواک‌ برقی در سه مدل نرم، متوسط و سخت دسته بندی می‌شوند. با توجه به حجم پلاک‌ها، نوع دندان‌ها و کارهای اصلاحی انجام شده روی دندان باید از فرچه مخصوص استفاده کنید تا بتوانید بهترین نتیجه را از مسواک زدن بگیرید.

راهنمای خرید مسواک برقی بر اساس فرچه
از نظر اکثر دندان پزشکان بهتر است فرچه مسواک برقی نرم باشد تا فشار زیادی به دندان و لثه‌ها وارد نشود.
پیشنهاد مطالعه

8- اندازه

یکی از فاکتورهای مهمی که باید در راهنمای خرید مسواک برقی به آن اشاره کنیم، اندازه مسواک است. برس و دسته مسواک‌های برقی در اندازه‌های مختلف در بازار وجود دارد. این تنوع اندازه باعث می‌شود افراد با ترجیحات و اولویت‌های مختلف بتوانند مدل دلخواه را انتخاب کنند.

پیشنهاد می‌کنیم اندازه مسواک برقی را طوری انتخاب کنید که به‌راحتی در دهان شما امکان بازی کردن را داشته باشد تا بتوانید حتی قسمت‌های انتهایی زبان و دندان‌ها را به‌خوبی تمیز کنید؛ زیرا برخی از مدل‌ها که سری بزرگی دارند، نمی‌توانند خورده‌های موادغذایی را از انتهای دندان‌ها خارج کنند.

9- امکان تعویض سری

توجه قابلیت تعویض سری مسواک برقی نیز در زمان خرید بسیار اهمیت دارد. سری مسواک‌های برقی در حال حاضر در دو مدل قابل تعویض و غیر قابل تعویض وجود دارند. اگر مدل‌ انتخابی شما قابلیت تعویض سری داشته باشد می‌توانید در صورت خرابی فرچه‌ها، سری یدک تهیه کنید و آن را روی مسواک نصب و از آن استفاده کنید. حتی در بسیاری از خانواده‌ها سری‌های مختلف برای مسواک تهیه می‌شود؛ در اینصورت با یک مسواک و سری مخصوص همه اعضا می‌توانند دندان‌های خود را مسواک بزنند. در نتیجه این مسواک‌ها بسیار مقرون به‌صرفه هستند.

راهنمای خرید مسواک برقی با سری مختلف
از نظر دندان پزشکان بهتر است هر سه ماه یکبار فرچه مسواک برقی‌ها تعویض شود.
پیشنهاد مطالعه

10- سرعت چرخش

یکی از ویژگی‌های مثبت مسواک برقی در مقایسه با مسواک‌های معمولی، قابلیت تنظیم سرعت است. برخی از مدل‌ها فقط روی یک سرعت و لرزش به خصوص کار می‌کنند و برای همه قسمت‌های دهان و دندان مجبور هستید از همان سرعت استفاده کنید؛ اما در بهترین برندها و مدل‌های مسواک برقی مثل اورال بی و فیلیپس این قابلیت تعبیه شده است تا با توجه به حساسیت، میزان لکه، جرم و پلاک بتوانید سرعت حرکت فرچه را تنظیم کنید.

11- مقاومت در برابر آب

اگر از افرادی هستید که می‌خواهید دندان‌های خد را زیر دوش مسواک بزنید یا تمایل دارید آن را در محیط مرطوب نگهداری کنید، باید به ضد آب بودن مسواک برقی بسیاری دقت کنید. برخی از مسواک‌های برقی دارای این قابلیت هستند و حتی گواهینامه‌های معتبر مانند IPX7 را هم دریافت کرده‌اند؛ در نتیجه باید در زمان خرید از فروشنده بپرسید که مدل دلخواه شما نیز این قابلیت را داشته باشد. در غیر اینصورت پس از برخورد آب با بدنه آن به مشکل خورده و باتری آن زنگ زده و حتی ممکن است دستگاه از کار بیافتد.

12- نوع باتری

یکی دیگر از ویژگی‌های مهمی که باید در زمان خرید مسواک برقی در نظر داشته باشید، نوع باتری آن است. در برخی از مدل‌ها، باتری غیر قابل شارژ نصب می‌شود؛ در اینصورت بعد از تمام شدن شارژ باید باتری را عوض کنید. اما در برخی دیگر از مدل‌ها باتری‌های قابل شارژ وجود دارند تا بعد از تمام شدن شارژ با زدن به برق بتوانید باتری را شارژ و برای مدت بیشتری از مسواک برقی استفاده کنید.

13- نحوه شارژ

سیزدهمین مورد از لیست راهنمای خرید مسواک برقی، نحوه شارژ باتری است. مسواک‌های برقی اغلب یا دارای یک پایه شارژ هستند یا از طریق یک کابل usb و حتی به روش بی‌سیم (وایرلس) شارژ می‌شوند. پس شما با توجه به نوع استفاده، ترجیحات خود می‌توانید مدلی را انتخاب کنید که سریع‌تر شارژ شده یا کمتر نیاز به نگهداری دارد.

پیشنهاد مطالعه

14- توجه به قابلیت‌های اضافه

  • تایمر 2 دقیقه

تایمر دو دقیقه‌ای به شما کمک می‌کند که زمان مناسب برای مسواک زدن را رعایت کنید تا همه آلودگی‌ها و جرم‌های اضافه از سطح دندان‌های شما حذف شود. هنگامی‌که 2 دقیقه به پایان برسد یک هشدار صوتی داده شده یا نحوه حرکت مسواک تغییر می‌کند.

  • تایمر 30 ثانیه

به کمک تایمر 30 ثانیه می‌توانید دهان خود را به 4 قسمت تقسیم کنید و برای هر قسمت 30 ثانیه را برای مسواک زدن اختصاص دهید. در اینصورت هم مدت زمان 2 دقیقه را رعایت کرده‌‌اید و هم همه دهان‌ شما به یک اندازه تمیز شده است. زمانی‌که مدت هر 30 ثانیه تمام شود با توجه به مدل، هشدار صوتی داده شده یا مسواک خاموش می‌شود.

  • سنسور فشار

سنسور فشار به شما کمک می‌کند تا فشار زیادی را برای مسواک زدن به دندان‌های خود نیاورید؛ زیرا این فشار اضافه هیچ تاثیری روی تمیزی بیشتر نداشته و حتی می‌تواند در دراز مدت به لثه‌ها، مینا و ریشه‌ی دندان‌های شما آسیب بزند. این قابلیت میزان فشاری که شما در حین مسواک زدن وارد می‌کنید را تشخیص داده و اندازه گیری می‌کند؛ در صورتی‌که این میزان از حد نرمال بیشتر شود با یک هشدار صوتی آن را به شما اطلاع می‌دهد.

  • بلوتوث و امکان اتصال به موبایل

برخی از مسواک برقی‌های جدید به شکل هوشمند تولید شده‌اند. یعنی می‌توانید با بلوتوث آنها را به گوشی موبایل خود متصل کنید و روند مسواک زدند و تمیزی دهان و دندان‌هایتان را در گوشی موبایل خود در نظر بگیرید. این مسواک‌های برقی اغلب قیمت بالاتری نسبت به مدل‌های معمولی دارند.

راهنمای خرید مسواک برقی هوشمند
برند شیائومی یکی از بهترین تولیدکنندگان مسواک برقی هوشمند در سراسر جهان است که قابلیت‌های مختلفی را مسواک برقی خود تعبیه کرده است.

در این مطلب سعی کردیم یک لیست جامع از راهنمای خرید مسواک برقی را تهیه کنیم که به کمک آن بتوانید بهترین و مناسب‌ترین مسواک برقی را خریداری کنید. در صورتی‌که مسواک مناسبی بخرید و از آن به‌درستی مراقبت کنید می‌توانید تا چندین سال با خیال راحت از آن استفاده کنید. حتی اگر مشکلی هم برای آن به وجود آید می‌توانید در قسمت تعمیرات مسواک برقی آچارباز سفارش‌تان را ثبت کنید یا با شماره 02154591616 تماس بگیرید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با هزینه‌ای منصفانه مشکل دستگاه شما را برطرف کنند.

5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا