×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

کولر گازی

راهنمای ریموت کنترل کولر گازی تی سی ال

راهنمای کنترل کولر گازی tcl

یادداشت ویراستار: اصل این مطلب در اردیبهشت 1402 نوشته شده بود و در فروردین 1403 دوباره بررسی و به‌روز شده است.

استفاده از کولر گازی یکی از راه‌حل‌های کاربردی برای رهایی از گرمای تابستان است. برندهای زیادی در زمینه تولید کولر گازی فعالیت دارند که یکی از بهترین و خوشنام‌ترین آنها تی سی ال است. اگر شما هم از کاربران کولرگازی tcl هستید ادامه این مطلب را از دست ندهید؛ زیرا در این مقاله یک راهنمای کنترل کولر گازی tcl کامل را برای شما جمع آوری کرده‌ایم. با مطالعه این مطلب می‌توانید از قابلیت‌ها و دکمه‌های مختلف کولرتان به‌درستی استفاده کنید.

چنانچه کولر گازی یا کنترل کولر tcl مشکلی دارد باید از تعمیرکار برای رفع مشکل کمک بگیرید. برای ثبت سفارش و دریافت قیمت از کارشناسان ما می‌توانید در این صفحه روی کلمات تعمیر کولر گازی یا سرویس کولر گازی کلیک کرده سفارش‌تان را در اپلیکیشن ثبت یا با شماره 02154591616 تماس بگیرید.

فهرست محتوا

سوالات متداول درباره راهنمای کنترل کولر گازی tcl

در این بخش مهم‌ترین سوالاتی که در راهنمای کنترل کولر گازی tcl به آن می‌پردازیم را بیان و در متن به آنها پاسخ می‌دهیم:

  1. فرق کنترل کولر تی سی ال قدیمی با جدید چیست؟
  2. کاربرد دکمه HEALTH در کنترل کولر گازی tcl چیست؟
  3. علامت قطره آب در کنترل کولر tcl چه معنی دارد؟
  4. علامت ماه در کنترل کولر تی سی ال چه کاربردی دارد؟

راهنمای کنترل کولر گازی tcl؛ کاربرد دکمه‌های مختلف

اگر می‌خواهید با تمام قابلیت‌های ریموت کولر گازی آشنا شوید باید راهنمای کنترل کولر گازی tcl را مطالعه و کاربرد هر دکمه و علامت را بدانید. اما فرق کنترل کولر تی سی ال قدیمی با جدید چیست؟ به طورکلی کاربرد و دکمه‌های کنترل‌های قدیمی و جدید کولر تی سی ال تقریبا مشابه هستند؛ تنها برخی نمادها و دکمه‌ها در مدل‌های جدیدتر بیشتر و بهینه‌تر شده‌اند. در تصویر زیر فرق دو مدل کنترل کولر گازی tcl را مشاهده می‌کنید.

فرق کنترل کولر tcl مدل inverter و ON/OFF models
در تصویر بالا فرق دو کنترل کولر تی سی ال قدیمی و جدید را مشاهده می‌کنید.

1- دکمه خاموش و روشن (ON / OFF)

اولین دکمه‌ای که شما باید کارکرد آن را بدانید، دکمه خاموش و روشن کردن کولر گازی تی سی ال است. برای دسترسی به تنظیمات و امکانات مختلف کولر گازی باید اول آن را روشن کنید.

در بسیاری از کولر گازی‌ها بلافاصله بعد از فشار دادن دکمه روشن و خاموش کولر گازی روشن نمی‌شود و شما باید چند دقیقه منتظر بمانید تا دستگاه آماده به کار شود. کولر گازی تی سی ال اطلاعات را به خاطر می‌سپارد و بعد از روشن شدن برنامه قبلی که به دستگاه داده‌اید را اعمال می‌کند.

سرویس کولر گازی در محل با آچارباز
برای سرویس کولر گازی خود کافیست درخواست خود را در سامانه آچارباز ثبت کنید و منتظر تماس کارشناس باشید. سرویسکاران آچارباز تمامی ابزارهای موردنیاز برای رفع مشکلات کولر شما را همراه خود دارند و دستگاهتان را حتی در روزهای تعطیل تعمیر خواهد کرد.
سرویس کولر گازی

2- دکمه حالت‌های کار کردن کولر گازی (Mode)

دومین دکمه‌ای که در راهنمای کنترل کولر گازی تی سی ال باید با آن آشنا شوید، دکمه مود mode است. با فشار دادن این دکمه می‌توانید، حالت‌های مختلف کار کردن کولر گازی تی سی ال را مشاهده کنید. از جمله مهم‌ترین حالت‌های کار کردن کولر گازی می‌توان به فن، سرمایش، گرمایش، خشک و اتوماتیک اشاره کرد.

3- فعال کردن حالت فن کولر گازی تی سی ال (Fan)

با دوبار زدن روی حالت فن کنترل کولر گازی تی سی ال می‌توانید این وضعیت را فعال کنید. با انتخاب این برنامه برای کارکردن دستگاه موتور کولر گازی به‌طور کامل خاموش می‌شود و کولر گازی تی سی ال تنها با استفاده از فن‌های داخلی خود کار می‌کند. عملکرد فن‌ها چیزی شبیه به پنکه است و تنها هوا را در داخل ساختمان جابه‌جا و به حرکت در می‌آورند با انجام این کار تهویه ساختمان به مراتب بهتر خواهد شد. استفاده از حالت فن کولر گازی در روزهای پاییز و بهار بسیار مناسب است.

4- فعال کردن حالت سرما (COOL)

در ادامه راهنمای کنترل کولر گازی tcl به حالت سرما می‌رسیم. با انتخاب این حالت، موتور کولر گازی روشن و شروع به تولید باد خنک می‌کند. استفاده از حالت سرما برای فصل تابستان و روزهای گرم بهار و پاییز بسیار مناسب است.

راهنمای کنترل کولر گازی تی سی ال
خواندن راهنمای کنترل کولر گازی تی سی ال با قابلیت‌های کلیدی کولرگازی آشنا شوید و بتوانید به بهترین بهره‌وری دست پیدا کنید.

5- حالت گرما در کولر گازی تی سی ال (HEAT)

در بیشتر مدل‌های کولر گازی تی سی ال حالت گرمایشی نیز وجود دارد. یعنی می‌توانید از دستگاه حتی در فصول سرد سال به جای بخاری و رادیاتور استفاده کنید. باد گرم خارج شده از کولر گازی تی سی ال شبیه به نسیمی گرم است. شما برای برخی روزهای بهار و پاییز که هوا به یکباره سرد می‌شود، می‌توانید از این قابلیت کولر گازی تی سی ال استفاده کنید.

پیشنهاد مطالعه

6- حالت اتوماتیک (AUTO)

auto هم جزء مهم‌ترین دکمه‌ها در راهنمای کنترل کولر گازی tcl است. با زدن این دکمه، کولر گازی تی سی ال شما دمای اتاق را متناسب با دمای مورد انتظار شما تنظیم می‌کند. این دکمه باعث کاهش اتلاف انرژی و کم شدن مصرف بهینه انرژی می‌شود.

7- حالت خشک (DRY)

در کولرهای گازی امکان تهویه مطبوع نیز تعبیه شده‌است. با فعال کردن این گزینه از روی ریموت کنترل، کولر گازی هوا محیط را از باکتری‌ها پاکسازی می‌کند.

8- دکمه تمیز کردن خودکار (Auto Clean)

در ادامه راهنمای ریموت کنترل کولر گازی تی سی ال به دکمه Auto Clean خواهیم رسید، زمانی که احساس کردید محیط خانه نیاز به تهویه دارد، این دکمه را فشار دهید. با فشار دادن دکمه Auto Clean تهویه هوا اتفاق می‌افتد و هوای نامطبوع موجود در محیط توسط کولر گازی تی سی ال پاکسازی می‌شود.

راهنمای ریموت کنترل کولر گازی تی سی ال
با اطلاع داشتن از عملکرد دکمه‌های کنترل کولر گازی می‌توانید تا حد زیادی در مصرف انرژی صرفه جویی کنید.

9- هدایت باد کولر (Air Swing)

یکی دیگر از دکمه‌های مهم که در راهنمای کنترل کولر گازی tcl، دکمه هدایت باد کولر در جهات مختلف است. این دکمه بسیار مهم است و با زدن آن می‌توانید هوای خنک و مطبوع را به‌طور یکنواخت در کل محیط تقسیم کنید. در واقع این دکمه جهت باد کولر گازی در محل را تنظیم می‌کند.

10- دکمه حداکثر توان فعالیتی کولر گازی تی سی ال (Turbo)

در بسیاری از مواقع محیط با کارکرد معمولی دستگاه به هیچ عنوان خنک نمی‌شود و نیاز است تا دستگاه با حداکثر توان فعالیتی خود کار کند. این قابلیت با اضافه شدن دکمه Turbo به ریموت کنترل کولر گازی تی سی ال در اختیار کاربران قرار گرفته است.

پیشنهاد مطالعه

11- تنظیم دما (Temp)

امکان تغییر دمای محیط با استفاده از دکمه Temp برای کاربران امکان‌پذیر خواهد بود. اگر قصد اضافه کردن دما را دارید کافیست تا  (+) را فشار دهید و جهت کاهش دمای محیط (-) را فشار دهید.

12- حالت خواب (sleep)

در کولرهای گازی تی سی ال دکمه sleep وجود دارد. شما با هر بار فشار دادن این دکمه برنامه خواب را برای کولر گازی خود اجرا می‌کنید. به محض فعال شدن حالت خواب ترموستات کولر گازی تی سی ال دمای محیط را به دمای مورد نظر شما که قبلا تنظیم کرده‌اید، می‌رساند و در طول مدت زمان خواب دما تغییر نمی‌کند.

13- تایمر کولر گازی تی سی ال (Timer)

با فشار دادن این دکمه تایمر کولر گازی روشن خواهد شد و تا زمانی که Timer off توسط شما زده نشود، تایمر کولر گازی روشن خواهد ماند. به منظور تنظیم تایمر شما می‌توانید از دکمه‌های + و – موجود روی کولر گازی استفاده کنید.

جدول آشنایی با علائم کنترل کولر گازی tcl

در ادامه راهنمای کنترل کولر گازی tcl، تصویر و کاربرد علائم مختلف در کولرهای tcl را بیان می‌کنیم:

نمادکاربرد
نشان دهنده حالت AUTO MODE در کولر گازی تی سی ال
فعال سازی حالت خنک کنندگی در کولر گازی tcl یا COOLING MODE
فعال کردن حالت DRY MODE در کولر گازی تی سی ال / با زدن این علامت میزان رطوبت محل کاهش می‌یابد.
فعال سازی حالت گرمایشی در کولر گازی tcl یا HEATING MODE
فعال کردن حالت FAN در کولر گازی تی سی ال
نشان دهنده زمان یا درجه تنظیم شده برای دمای کولر گازی
فعال سازی حالت HEALTHY / با فعال کردن این حالت میزان اکسیژن محل افزایش و باکتری‌ها کاهش می‌یابد.
نشان دهنده فعال شدن باد سرد
حالت انتشار هوای خنک یا جهت باز و بسته شدن قاب پنل کولر گازی
نشان دهنده حالت بی صدا در کولر گازی است.
چراغ نمایشگر را نشان می‌دهد.
دستور تمیز کردن دستگاه را می‌دهد.
نشان دهنده فعال شدن باد سرد
فعال سازی حالت GENERATOR
تایمر دستگاه را نشان می‌دهد.
نشان دهنده حالت SLEEP MODE است.
با فعال سازی این دکمه در حالت گرمایش در یک ساعت دو درجه دمای هوا کاهش و در حالت سرمایش هر یک ساعت یک درجه دمای هوا افزایش می‌یابد.
این علامت نشان دهنده فعال شدن حالت TURBO کولر گازی است.
با فعال سازی AUTO FAN این علامت نمایش داده می‌شود.
این علامت نشان دهنده وضعیت باتری کنترل کولر گازی تی سی ال است.

آنچه درباره راهنمای کنترل کولر گازی tcl آموختیم

در مقاله راهنمای کنترل کولر گازی tcl با کاربرد دکمه‌های مختلف و علائم موچود روی کنترل و نمایشگر دستگاه آشنا شدیم. با آشنایی این علائم و کاربرد هرکدام می‌توانید تنظیمات دلخواه را برای کولرگازی خود انجام دهید و از دمای آن لذت ببرید. چنانچه تنظیمات دستگاه شما بهم ریخته یا مشکلی در کارکرد دستگاه وجود دارد؛ می‌توانید از کارشناسان ما برای رفع ایراد دستگاه استفاده کنید؛ کافیست در این صفحه روی کلمات تعمیر کولر گازی یا سرویس کولر گازی کلیک کنید یا با  02154591616 تماس بگیرید.

سرویس کولر گازی در محل با آچارباز
برای سرویس کولر گازی خود کافیست درخواست خود را در سامانه آچارباز ثبت کنید و منتظر تماس کارشناس باشید. سرویسکاران آچارباز تمامی ابزارهای موردنیاز برای رفع مشکلات کولر شما را همراه خود دارند و دستگاهتان را حتی در روزهای تعطیل تعمیر خواهد کرد.
سرویس کولر گازی

5/5 - (3 امتیاز)

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا