×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

کولر گازی

راهنمای استفاده از کنترل کولر گازی سامسونگ

راهنمای کنترل کولر گازی سامسونگ

یکی از راه‌های فرار از گرمای تابستان، پناه آوردن به خنکای کولر گازی است. کولر گازی یا همان اسپیلت یکی از بهترین وسیله‌های سرمایشی است به شرطی که تنظیمات و نحوه استفاده از آن را بلد باشید. برندهای زیادی در زمینه تولید کولر گازی مشغول فعالیت هستند که برند خوشنام و پر آوازه سامسونگ یکی از این برندها است. کولر گازی سامسونگ یکی از بهترین‌های بازار است و این برند مانند سایر برندهای دیگر برای استفاده هرچه بهتر از اسپیلت از ریموت کنترل‌های مخصوص استفاده می‌کند.

با وجود اینکه ریموت‌ کنترل‌های برند سامسونگ از لحاظ ظاهری با یکدیگر متفاوت هستند، اما نحوه کار آن‌ها مشابه یکدیگر است. در مقاله راهنمای کنترل کولر گازی سامسونگ قصد داریم تا به شما کاربرد دکمه های کنترل کولر گازی سامسونگ را آموزش دهیم. اگر به تعمیرکار حرفه‌ای برای سرویس کولر گازی و تعمیر کولر گازی نیاز دارید، کافی‌ست روی لینک‌ها کلیک کنید. متخصصین آچارباز در کمترین زمان ممکن مشکل شما را رفع خواهند کرد.

کنترل کولر گازی سامسونگ ؛ راهنمای استفاده

گاهی به دلیل عدم آشنایی با کاربرد دکمه های کنترل کولر گازی سامسونگ یا انتخاب یک برنامه اشتباه کولر گازی از کار می‌افتد و شما مجبور هستید برای رفع مشکل با یک تعمیرکار تماس بگیرید. بنابراین داشتن راهنمای استفاده از ریموت کنترل کولر گازی سامسونگ امری واجب و ضروری برای کارکرد درست کولر گازی است.

  • دکمه خاموش و روشن کردن، کولر گازی سامسونگ (power):

اولین و مهم‌ترین دکمه در کولر گازی سامسونگ، دکمه پاور یا خاموش روشن دستگاه است. برای دسترسی به منوی تنظیمات و امکانات کولر گازی باید ابتدا آن را روشن کنید. اغلب با فشار دادن دکمه پاور کولر گازی سامسونگ به سرعت روشن نمی‌شود و حدوداً باید سه دقیقه برای روشن شدن کامل دستگاه منتظر بمانید.

  • انتخاب حالت کار کردن کولر گازی سامسونگ (Mode):

بعد از روشن شدن کولر باید حالت کار کردن کولر گازی خود را انتخاب کنید. بیشتر کولرهای سامسونگ دارای چهار حالت کار کردن هستند که با استفاده از ریموت کنترل اسپیلت به‌راحتی می‌توانید به هر یک از این حالت‌های کارکردن دسترسی داشته باشید.

تعمیر کولر گازی در محل با آچارباز
برای تعمیر کولر گازی خود کافیست درخواست خود را در سامانه آچارباز ثبت کنید و منتظر تماس کارشناس باشید. سرویسکاران آچارباز تمامی ابزارهای موردنیاز برای رفع مشکلات کولر شما را همراه خود دارند و دستگاهتان را حتی در روزهای تعطیل تعمیر خواهد کرد.
تعمیر کولر گازی
  1. فعال کردن حالت فن اسپیلت (Fan):

تنظیم کولر گازی سامسونگ با کنترل بسیار راحت است و شما با زدن دکمه فن از روی کنترل می‌توانید، حالت فن را برای کولر گازی خود فعال کنید. در این حالت موتور کولر گازی به‌طور کامل خاموش می‌شود و اسپیلت با استفاده از فن‌های داخلی خود کار می‌کند. اغلب استفاده از حالت فن در روزهای پاییز و بهار مرسوم است.

  • فعال کردن حالت سرما (COOL):

در دکمه های کنترل کولر گازی سامسونگ حالت سرما یا کول به نیز وجود دارد و امکان دسترسی به این دکمه در کنترل ریموت سامسونگ برای شما از طریق دکمه cool فراهم است. حالت سرما در هوای گرم تابستان استفاده می‌شود و با روشن کردن این دکمه باد خنک از کولر گازی خارج خواهد شد.

آموزش کنترل کولر گازی سامسونگ
دسترسی داشتن به یک آموزش کنترل کولر گازی سامسونگ جامع به شما برای بهره‌مندی از  بهترین عملکرد کولر گازی کمک می‌کند.
  • حالت گرما (HEAT):

در بسیاری از کولرهای گازی امکان تولید باد گرم نیز تعبیه شده‌است، البته توجه داشته باشید که در این حالت تنها باد ملایم و گرمی از اسپیلت خارج خواهد شد و نباید انتظار داشت که این اسپیلت جایگزین بخاری شود. اما به هر حال تنظیم کنترل کولر گازی سامسونگ برای باد گرم از روی کنترل ریموت امکان‌پذیر است و شما می‌توانید از آن از طریق دکمه HEAT استفاده کنید.

پیشنهاد مطالعه
  • حالت اتوماتیک (AUTO):

با ست کردن کنترل کولر گازی سامسونگ روی دکمه AUTO، کولر گازی روی حالت خودکار تنظیم می‌شود و دمای کولر متناسب با دمای مورد نیاز شما تنظیم خواهد شد.

  • حالت خشک (DRY):

با انتخاب حالت خشک فرآیند تهویه مطبوع و از بین بردن باکتری‌های موجود در هوا آغاز می‌شود.

  • دکمه تمیز کردن خودکار (Auto Clean):

در ادامه آشنایی با کاربرد دکمه های کنترل کولر گازی سامسونگ به Auto Clean رسیدیم، هر زمانی که احساس کردید به تهویه مطبوع نیاز دارید، این دکمه را از روی کنترل فشار دهید با فشار دادن این دکمه هوای نامطبوع اتاق توسط کولر گازی به‌طور خودکار خارج خواهد شد.

  • دکمه هدایت باد کولر (Air Swing):

در ادامه تنظیمات کنترل کولر گازی سامسونگ نوبت به دکمه هدایت باد کولر می‌رسد، این دکمه برای پخش هوای خنک به‌طور یکنواخت در اتاق از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. با فشار دادن این دکمه شما می‌توانید باد کولر گازی را به بالا، پایین، چپ و راست هدایت کنید.

  • دکمه تنظیم (Set):

از این دکمه زمانی استفاده می‌شود که ما قصد داشته باشیم زمان خواب و بیداری خود را تنظیم کنیم.

  • لغو تایمر (Cancel):

اگر برای کولر گازی خود تایمر خاصی تنظیم کرده باشید، مانند حالت خواب یا غیره با فشار دادن Cancel، تایمر قطع خواهد شد.

در دکمه های کنترل کولر گازی سامسونگ حالت سرما یا کول به نیز وجود دارد و امکان دسترسی به این دکمه در کنترل ریموت سامسونگ برای شما از طریق دکمه cool فراهم است.

  • محافظ هوشمند (Smart Saver):

این دکمه ممکن است در بسیاری از ریموت کنترل‌های سامسونگ وجود نداشته باشد، اما جهت تکمیل آموزش کنترل کولر گازی سامسونگ به محافظ هوشمند یا Smart Saver نیز اشاره می‌شود. با فشار دادن این دکمه از روی ریموت کنترل، کولر گازی به‌طور خودکار دمای محیط را بین 24 تا 30 درجه سانتی‌گراد حفظ می‌کند. در واقع می‌توان گفت با فشار دادن این دکمه مصرف انرژی شما به‌طور قابل قبولی کاهش پیدا خواهد کرد.

  • دکمه حداکثر توان فعالیتی (Turbo):

در برخی از مواقع نیاز دارید تا از حداکثر توان فعالیتی کولر استفاده کنید، امکان استفاده از این قابلیت از روی کنترل ریموت با فشار دادن دکمه Turbo برای شما امکان پذیر خواهد بود.

  • ساکت (Quiet):

با فشار دادن دکمه Quiet کولر کاملاً بی‌صدا کار خواهد کرد و نویزها به‌طور کامل از بین خواهد رفت.

  • تنظیم دما (Temp):

با فشار دادن این دکمه شما قادر خواهید بود تا دمای محیط را تنظیم کنید. با فشار دادن (+) دمای محیط افزایش می‌یابد و برای کاهش دمای محیط کافی است دکمه (-) را فشار دهید.

  • حالت خواب خوب (good sleep):

در کولرهای گازی سامسونگ دکمه good sleep وجود دارد و شما هر بار این دکمه را از روی ریموت کنترل فشار دهید، حالت خواب خوب برای شما فعال می‌شود. با فعال شدن حالت خواب خوب ترموستات دستگاه دمای محیط را در دمای دلخواه شما (این دما توسط شما قبلاً تنظیم شده‌است)، تنظیم می‌کند و از به‌ وجود آمدن تغییرات دمایی جلوگیری می‌کند.

پیشنهاد مطالعه
  • تایمر کولر (On Timer):

با فشار دادن دکمه تایمر کولر، تایمر دستگاه روشن می‌شود و تا زمان فشار دادن دکمه Off Timer روشن خواهد ماند.

  • تنظیم تایمر (Time Up/ Time Down):

شما با استفاده از این دکمه‌ها می‌توانید زمان تایمر برای حالت خواب خود را تنظیم کنید. برای افزایش تایمر باید دکمه Time Up را فشار دهید و برای کاهش آن کافی‌ست تا روی دکمه Time Down بزنید.

آموزش ریموت کنترل کولر گازی سامسونگ
در آموزش کنترل کولر گازی سامسونگ مدنظر داشته باشید که تنظیم دما از طریق دکمه Temp امکان پذیر است.

در این مقاله راهنمای کنترل کولر گازی سامسونگ با نحوه کاربرد دکمه های کنترل کولر گازی سامسونگ آشنا شدید. به یاد داشته باشید که تمامی ریموت کنترل‌های کولر گازی سامسونگ مشابه یکدیگر نیستند و امکان پیدا کردن تمامی این دکمه‌ها روی هر ریموت کنترلی وجود ندارد. اما بیشتر ریموت کنترل‌ها دکمه‌های مانند روشن و خاموش، انتخاب حالت کارکرد، تنظیم جهت باد، تنظیم دما، استفاده حداکثری از توان کولر گازی و تهویه مطبوع را دارند.

سرویس کولر گازی در محل با آچارباز
برای سرویس کولر گازی خود کافیست درخواست خود را در سامانه آچارباز ثبت کنید و منتظر تماس کارشناس باشید. سرویسکاران آچارباز تمامی ابزارهای موردنیاز برای رفع مشکلات کولر شما را همراه خود دارند و دستگاهتان را حتی در روزهای تعطیل تعمیر خواهد کرد.
سرویس کولر گازی
3.7/5 - (3 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا