×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

کولر گازی

چطور کولر گازی و کنترل آن را ریست کنیم؟

ریست کردن کولر گازی

کولر گازی در گرمای تابستان به کمک ما آمده و با عملکردی که دارد فضا را خنک و هوا را مطبوع می‌سازد. اما این سیستم نیز بی عیب نیست و گاهی اوقات دچار مشکل شده و آن عملکردی که انتظار دارید را ندارد. بیشتر افراد ترجیح می‌دهند برای تعمیر کولر گازی، از متخصصین این زمینه کمک بگیرند. اما یک راه دیگر نیز وجود دارد، که باعث می‌شود اختلالات کولر گازی برطرف شود، این راه ریست کردن کولر گازی است. در همین ابتدا باید عنوان کرد که ریست کردن کولر گازی در برندهای مختلف مثل جنرال، ال جی، سامسونگ، گری و … روشی مشابه دارد و با خواندن این مقاله به راحتی می تواند همه ی برندهای کولر گازی را ریست کنید. اما در صورتی‌که مشکلات دستگاه با ریست برطرف نشد، می‌توانید با ثبت سفارش در قسمت سرویس کولر گازی ایراد را توسط کارشناسان آچارباز برطرف کنید.

آنچه در این محتوا می‌خوانید:

چرا باید کولر گازی را ریست کنیم؟

در جواب به این سوال باید گفت، در کولر گازی جعبه قطع کننده مدار درگیر است و نمی‌گذارد کمپرسور شروع به کار کند. قطع کننده مدار جز اساسی دستگاه بوده و وظیفه محافظت از کولر گازی، در برابر مشکلاتی مانند آتش سوزی یا انفجار را دارد.

همچنین اگر ترموستات دستگاه خراب بوده و تنظیم نشده باشد، کولر گازی نمی‌تواند فرایند خنک کردن را به خوبی انجام دهد. پس قطع کننده مدار و ترموستات، هر دو در ریست کردن کولر گازی تاثیر گذار هستند.

چرایی ریست کردن کولر گازی
قطع کننده مدار یکی از اساسی‌ترین بخش‌های کولر گازی است
برای تعمیر کولر گازی از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید

چگونه کولر گازی و اسپلیت گری، جنرال، ال جی و … را ریست کنیم؟

با بهم ریختن تنظیمات کولر گازی، شما می‌توانید آن را مانند هر وسیله‌ی دیگری ریست کرده و دوباره راه بیاندازید.

برای اینکار ابتدا، منبع تغذیه را چک کرده و از وجود جریان یکنواخت و منظم برق اطمینان حاصل کنید. پس از اطمینان از این موضوع، می‌توانید ریست کردن کولر گازی را شروع کنید. اکنون شما باید به دنبال دکمه ریست کولر گازی باشید، بیشتر مدل‌های کولر‌های گازی، دارای یک دکمه کوچک و قرمز رنگ هستند، لازم نیست زمان زیادی را برای پیدا کردن دکمه بگذرانید. دکمه خیلی سریع و با یک جستجوی کوچک یافت می‌شود. البته برای اینکه بدانید کولر گازی شما، آن دکمه را دارد یا خیر می‌توانید، قبل از هرکاری دفترچه راهنمای آن را مطالعه کنید.

بعد از پیدا کردن دکمه ریست کولر گازی، آن را به مدت سه ثانیه فشار دهید، در طی این مدت انگشتتان را از روی دکمه بر ندارید، سپس آن را رها کرده و دوباره به مدت سه ثانیه بفشارید. بعد از فشردن دوباره دکمه، دستگاه با سه بوق به شما پاسخ خواهد داد و ریست خواهد شد.

روش ریست کردن کولر گازی
بیشتر کولر‌های گازی دارای یک دکمه کوچک و قرمز رنگ برای ریست کردن کولر هستند
تعمیر کولر گازی در محل با آچارباز
برای تعمیر کولر گازی خود کافیست درخواست خود را در سامانه آچارباز ثبت کنید و منتظر تماس کارشناس باشید. سرویسکاران آچارباز تمامی ابزارهای موردنیاز برای رفع مشکلات کولر شما را همراه خود دارند و دستگاهتان را حتی در روزهای تعطیل تعمیر خواهد کرد.
تعمیر کولر گازی

اگر دفترچه راهنمای کولر گازی را مطالعه کرده‌اید و متوجه شده‌اید دستگاه دکمه ریست ندارد، باید برای ریست کردن دستگاه به صورت دستی اقدام کنید. ریست کردن کولر گازی آسان است و زمان زیادی را از شما نمی‌گیرد، فقط باید مراحل گفته شده را با دقت دنبال کنید.

برای ریست کردن دستی کولر گازی، شما باید در اولین قدم دستگاه را خاموش کرده و سپس برق کولر را از فیوز اصلی قطع کنید. باید به طور کل، تمامی اتصالات برق به منبع تغذیه کولر را قطع کنید.

حالا ریموت کنترل کولر گازی را برداشته، باطری آن را در آورده و برای 15 دقیقه صبر کنید. بعد از گذشت چند دقیقه، کولر گازی را روشن کرده و باطری را درون ریموت کنترل قرار دهید. با این کار شما، تنظیمات کولر گازی را ریست کرده و دستگاه را به حالت اول در آورده‌اید.

ریست کردن دستی کولر گازی
اگر دکمه قرمز را نمی‌بینید باید به صورت دستی آن را ریست کنید
پیشنهاد مطالعه

ریست کردن ریموت کنترل کولر گازی

اگر کنترلر کولر گازی هنگ می کند و یا در انتخاب برخی تنظیمات و عملکردهای کولر دچار مشکل می شود، یکی از راهکارهای موجود برای رفع مشکل، ریست کنترل کولر گازی است.

  • روش اول:

در روش اول باید به صورت دستی کنترل را ریست کرد. باطری های ریموت را درآورده و پس از ۳ الی ۵ دقیقه دوباره آنها را در داخل ریموت بگذارید و سپس به استفاده از آن بپردازید.

  • روش دوم:

تمامی کولر گازی ها و تمامی مدل ها دارای دکمه ریست (reset) نیستند. با استفاده از راهنمای دکمه‌های کنترل کولر گازی   و در تصویر آورده شده چند مدل ریموت کنترل از برندهای مختلف را می بینید. دکمه ریست کولر گازی جنرال، ال جی و سامسونگ که بر روی ریموت ها با دایره مشخص شده اند. دکمه ریست ریموت کنترل کولر گازی به دو صورت دکمه ای و یا حفره ای روی کنترل وجود دارد.

در مدل دکمه ای جهت ریست ریموت باید دکمه به مدت حدود ۳ ثانیه نگه داشته شود.

در مدل حفره ای یک سوراخ کوچک به عنوان دکمه ریست کردن کنترل کولر گازی تعبیه شده است که برای ریست کردن ریموت لازم است یک سوزن یا چیزی مشابه را در داخل سوراخ قرار داده و به آرامی فشار دهید و برای ۳ ثانیه نگه دارید. با اینکار شما ریست برد ریموت کنترل کولر را انجام داده اید و کنترل باید ریست شود و تنظیمات آن به شرایط اولیه کاراخانه باز گردد.

در برخی از کولرهای گازی، با ریست کردن کنترل کولر شما خود کولر گازی را نیز مجددا راه اندازی می کنید.

دکمه ریست کنترل کولر گازی
با دکمه روی کنترل به راحتی ریموت کولر را ریست کنید

شما می‌توانید با مراجعه به سامانه اعزام تعمیرکار به محل آچارباز، از خدمات سرویس کولر گازی استفاده کنید. فقط کافیست به سایت، وب اپ و یا اپلیکیشن آچارباز رفته یا با شماره 02154591616 تماس بگیرید و درخواست تعمیر خود را ثبت کنید. بعد از ثبت درخواست تعمیر، پشتیبان آچارباز با شما تماس گرفته و بعد از انجام هماهنگی لازم، تعمیرکار متخصص را به محل مورد نظر در زمان دلخواه شما می‌فرستد.

برای سرویس کولر گازی از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید
5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

‫20 دیدگاه ها

  1. ریموت کولرگازی اوجنرال من دکمه ریست نداره. چطور می تونم ریست کنم؟
    باطری رو در اوردم ده دقیقه اما تغییری نکرد.
    حتی برق کولر رو کاملا ده دقیقه قطع کردم.

    کلا سرمایشش کم هست، انگار فقط fan هست. درحالی که من روی cool تنظیم کردم.

  2. سلام دریچه بازو بسته کردن کولر موقع خاموش شدن باز میشه اسونگیر ش موقع روشن بودن تا نصفه کار می کنه چیکار کنم مدل کولر گاز اوجنرال طرح لبخند بدو اینورتو ر

  3. سلام.من‌یک‌کولرگازی‌قدیمی‌سامسونگ‌دارم.اومدم‌روشنش‌کنم‌روشن‌نشد.چراغهای‌سبز‌وقرمزش‌چشمک‌میزنه.

    1. با سلام
      مهدی عزیز، این مشکل اغلب به دلیل خرابی دوشاخه برق، آسیب به قطع کننده مدار به وجود می آید. برای راهنمایی دقیق تر مدل کولر گازی خود را به طور دقیق اعلام کنید.

  4. سلام.اگر ریموت اسپلیت شما رفته روی فارنهایت اسپلیت را خاموش کنید باطری کنترل بیرون بیارین و بعد از ۵ دقیقه باطری را جای خودش بذارید برمیگرده روی سانتی گراد

    1. با سلام
      علی عزیز، بله با درآوردن باطری ، بعد از چند دقیقه کنترل به تنظیمات کارخانه ای باز می گردد. سپاسگزاریم که نظر خود را با ما به اشتراک گذاشتید.

  5. ما یک کولر گازی گری قدیمی اصل امریکایی داشتیم که استفاده نشده بود پارسال نصب کردیم ولی متاسفانه امسال وقتی روشن میکنیم به مدت 2 دقیقه روشن میشود و ناگهان خاموش میشود و چراغ سبز چشمک زن رو پنل دیده میشود متاسفانه دو نفر تعمیرکار اومدن متوجه ایراد نشدن چه باید کرد با سپاس

    1. با سلام
      فرشاد عزیز، این مشکل اغلب در اثر مشکلات برقی، خرابی ترموستات، اورلود کردن موتور، کثیف بودن فیلتر، کم بودن گاز کولر گازی، کثیفی کویل کندانسور و …. به وجود می آید. اما برای نظر قطعی باید تعمیرکار ماهر از نزدیک دستگاه را بررسی و عیب یابی کند.

  6. با سلام کنترل کولر گری روبرو باد کولر بوده و باعث شده دمای مانتیتور ظاهر نشه و امکان کم و زیاد کردن دما وجود نداره چکار کنم؟

    1. با سلام
      حاج حسن عزیز، اگر کنترل کولر به طورکلی کار نمی کند باید از روی پنل خود کولر فرمان را به دستگاه ارسال کنید. همچنین در صورتی که کولر گازی شما هوشمند است میتوانید آن را از طریق اپلیکیشن های هوشمند کنترل کنید.

  7. سلام خسته نباشی دمای کولر من مث قبله تغییر نکرده ولی درجه اش از ۱۶رسیده ب ۶۱و از ۳۲رسیده ب ۸۰ بنظرتون مشکلش چیه کولرم مدل گری هست دوازده هزار

    1. سلام
      سلمان عزیز نگران نباشید درجه کولر شما از سانتی گراد به فارنهایت تغییر پیدا کرده است قبلا 16 و 32 درجه سانتی گراد بوده که حالا به معادل آن یعنی 61 و 80 درجه فارنهایت تبدیل شده است اگر امکان تغییر درجه کولر از فارنهایت به سانتیگراد را ندارید می توانید درخواست خود را در قسمت تعمیر کولر گازی ثبت کنید.

  8. سلام و ارزوی خیر برای شما و همکارانتون،کولر گازی من سوپر جنرال ۳۲ هزار هست،کنترل کولر درجش از ۲۰ پایینتر نمیاد معولا باید تا ۱۶ بیاد ولی کمتر نمیشه،کولر رو تازه خریده آیا مشکل داره یا فابریک همینجوری هست

    1. سلام
      حبیب عزیز اگر روی دستگاه شما کلیدی وجود دارد بررسی کنید که آیا با استفاده از آن کلیدها درجه کم می شود یا نه اگر درجه از روی دستگاه کم شد مشکل از کنترل کولر گازی شما می باشد چنانچه مشکل از کنترل بود باتری کنترل کولر را در بیاورید و بعد از چند دقیقه باتری را دوباره جاگذاری کنید اگر مشکل حل نشد کارشناس فنی باید دستگاه را بررسی کند که کافیست درخواست خودتان را در صفحه تعمیر کولر گازی ثبت کنید یا با شماره 54591616-021 تماس بگیرید تا کارشناسان ما مشکل شما را حل کنند

  9. سلام کولر گازی اسپیلت اینورتر الجی دکمه ریست نداره مدار برقشو قطع کردم بازم درست نشد موتور زیر بار نمیره یعنی برق سر موتور نمیاد .چگونه ریست کنمش؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید مرا

    1. با سلام حسن عزیز
      برای ریست کردن دستی کولر گازی (بدون دکمه ریست) این مراحل را دنبال کنید:

      1. دستگاه را خاموش و سپس برق کولر را از فیوز اصلی قطع کنید. (تمامی اتصالات برق به منبع تغذیه کولر را قطع کنید)
      2. باطری ریموت کنترل کولر گازی را برای ۱۵ دقیقه در آورید.
      3. کولر گازی را روشن کنید و سپس باطری را دوباره داخل ریموت کنترل قرار دهید.

      با این روش کولر گازی شما ریست می‌شود.

  10. سلام من یه کولر گازی هایسنس دارم که کنترلش ایراد پیدا کرده، رفتم کنترل مشابه تهیه کردم . آیا نیاز هست که کنترل و کولر رو باهم ست کنم؟

    1. درود بر شما
      کوروش عزیز، اگر کنترل جدید مشابه با کنترل قبلی است نیازی به تنظیم کردن آنها وجود ندارد.
      موفق باشید

    1. درود بر شما
      روش‌های گفته شده برای ریست و راه اندازی کولر گازی، در تمامی مدل‌ها و برند‌های کولر گازی یکسان است و اغلب تفاوتی باهم ندارند.
      موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا