×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

کولر گازی

چطور گاز کولر گازی را جمع و کولر را جابجا کنیم؟

جابجایی کولر گازی

کولر گازی از وسایل پرکاربرد در فصل تابستان است که در اکثر مواقع برای جابجایی، تعمیر و … نیاز به باز کردن آن است. برای باز کردن کولر گازی باید ابتدا نحوه باز کردن گاز و قطعات مربوط به گاز را بدانیم، چرا که بدون جمع کردن گاز آن، ممکن است گاز مبرد کولر گازی، پس از باز کردن کولر، تخلیه شود و قبل از نصب دوباره آن، نیاز باشد گاز آن را شارژ کنید. این مقاله راهنمای جمع کردن و جابجایی کولر گازی است. در ادامه با آچارباز همراه باشید تا با چگونگی انجام این کار آشنا شوید.

چه زمانی نیاز به جمع کردن گاز مبرد کولر گازی داریم؟

در اکثر مواقع ممکن است شما قصد جابجایی داشته باشید و بخواهید کولر گازی خود را به همراه خود به مکان جدید منتقل کنید و یا کولر گازی شما دچار اختلال شده باشد و جهت تعمیر کولر گازی خود، لازم باشد آن را به بیرون از محیط منتقل کنید. در این حالت بهتر است گاز مبرد کولر گازی را جمع کنید که این کار را اغلب پمپ دان کردن هم می‌گویند. توجه به این نکته از هزینه اضافی جهت شارژ مجدد گاز کولر گازی، جلوگیری می‌کند.

پمپ دان کردن یا جمع کردن گاز کولر گازی به روشی گفته می‌شود که جهت جمع و ذخیره کردن مبرد، درون کندانسور و لوله‌های آن انجام می‌شود.

جمع کردن گاز کولر گازی
جهت جلوگیری از هزینه اضافی جهت شارژ مجدد کولر گازی پیشنهاد ما به شما جمع کردن گاز کولر گازی در کندانسور آن است.

جمع کردن گاز کولر گازی یا پمپ دان کردن چیست؟

پمپ دان کردن یا جمع کردن گاز کولر گازی به روشی گفته می‌شود که جهت جمع و ذخیره کردن مبرد، درون کندانسور و لوله‌های آن انجام می‌شود و شما پس از نصب دوباره می‌توانید آن را باز و از آن استفاده کنید.

مراحل انجام پمپ دان کردن کولر گازی

• در اولین مرحله پمپ دان کردن، باید کولر را به مدت 15 دقیقه روی حالت تابستانه (سرمایشی)، روشن کرده صبر کنید تا گاز مبرد، سرد شود.
• در این مرحله درپوش شیر سرویس که روی یونیت خارجی (کندانسور) قرار دارد را، باز ‌کنید.
• گیج را ببندید و شلنگ آن را به شیرسوزنی لوله برگشت، شیر سرویس، متصل کنید.
• شیر رفت را به آرامی به کمک آچار آلن ببندید، در این حالت عقربه گیج را بررسی کنید، زمانی‌که درجه آن به 10psi رسید، باید لوله شیر رفت را بسته باشید.
• شیر بازگشت (لوله ضخیم) را مانند شیر رفت، به آرامی ببندید، باید تا زمانی که فشار به زیر صفر رسید، لوله ضخیم را به صورت کامل ببندید و سپس کولرگازی را خاموش کنید.
• پس از اتمام مراحل بالا و خاموش کردن دستگاه، لوله‌های کندانسور و اواپراتور را باز و اقدامات لازم را جهت جابجایی، انجام دهید.

 

تعمیر کولر گازی در محل با آچارباز
برای تعمیر کولر گازی خود کافیست درخواست خود را در سامانه آچارباز ثبت کنید و منتظر تماس کارشناس باشید. سرویسکاران آچارباز تمامی ابزارهای موردنیاز برای رفع مشکلات کولر شما را همراه خود دارند و دستگاهتان را حتی در روزهای تعطیل تعمیر خواهد کرد.
درخواست تعمیر کولر گازی

 

گیج فشار کولر گازی
پمپ دان کردن کولر گازی به کمک وسیله‌ای به نام گیج فشار انجام می‌شود، که به کمک آن، شارژ گاز کولر گازی هم انجام می‌شود.

روش جمع کردن گاز کولر بدون ابزار

گیج فشار یکی از ابزار مورد نیاز جهت پمپ دان کردن کولر گازیاست، اگر این ابزار را ندارید، نگران نباشید چرا که به کمک یک آچار آلن هم می‌توانید این کار را به راحتی انجام دهید.
• در مرحله اول شیر سرویس کندانسور را باز کنید.
• سپس کولر گازی را به مدت 15 دقیقه در حالت سرمایشی روشن کنید.
• پس از 15 دقیقه روشن بودن دستگاه، شیر سرویس رفت را به کمک آچار آلن کامل بندید.
• پس از گذشت چند ثانیه شیر سرویس برگشت را هم به صورت کامل ‌بندید.
• پس از بستن این دو شیر سرویس کولر را خاموش کنید تا کولر گازی دچار اختلال نشده و به خودش و شما آسیب وارد نکند.

جمع کردن گاز کولر گازی
به کمک آچار آلن می‌توان بدون استفاده از سایر ابزار مورد نیاز مانند گیج، پمپ دان کردن کولر گازی را انجام داد.

پس از جابجایی کولر باید چه کرد؟

پس از جابجایی کولر گازی، به احتمال زیاد، در مکان جدید، قصد نصب دوباره آن را دارید، در این بخش نحوه باز کردن گاز کولر گازی را پس از نصب آن برای شما توضیح می‌دهیم.
• برای باز کردن گاز کولر گازی باید قبل از انجام هر کاری، آن را وکیوم کنید. یعنی از شیلنگ وکیوم (مکش) برای آن، استفاده کنید.
• پس از وکیوم کردن کولر گازی، باید شیر سرویس‌هایی را که بسته‌اید، باز کنید، نیاز نیست آنها را به ترتیب خاصی باز کنید. فقط حواستان باشد که همه آن‌هایی را که بسته‌اید، باز کنید. چرا که اگر بسته باشند و کولر گازی کار کند، به کولر گازی و خود شما، آسیب وارد می‌کند.

پیشنهاد مطالعه

پمپ دان کردن کولر گازی
جمع کردن گاز کولر گازی کار آسانی نیست، حتما در حین انجام این کار ایمنی را رعایت کنید.

نکته قابل توجه در هنگام جمع کردن گاز کولر گازی

1- پس از بستن شیرهای سرویس کولر گازی، دستگاه را خاموش کنید چرا که ممکن است کولر گازی شما خراب شود.
2- بهترین کار جهت جلوگیری از خرابی کولر گازی پس از پمپ دان کردن این است که یکنفر کنار یونیت داخلی باشد و پس از جمع شدن گاز درون لوله‌ها، به سرعت آن را خاموش کند.

تعمیر کولر گازی
جهت پمپ دان کردن کولر گازی خود در انواع برندهای مختلف می‌توانید از آچاباز مرکز تخصصی سرویس، عیب یابی و تعمیر کولر گازی کمک بگیرید.

پمپ دان کردن کولر گازی کار آسانی نیست و پیشنهاد ما به شما جهت انجام این کار، کمک گرفتن از مراکز تخصصی تعمیر کولر گازی است. توجه کنید که جمع کردن گاز مبرد کولر گازی، با توجه به میزان ظرفیت دستگاه انجام می‌شود و این توضیحات کلی است. اگر تجربه و اطلاعات کافی درباره پمپ دان کردن دستگاه ندارید، بهتر است که این کار را به متخصصین حرفه‌ای و کاربلد بسپارید تا از خطرات احتمالی که باعث خرابی کولر گازی و همچنین آسیب به خودتان می‌شود، جلوگیری کنید.

2.5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا