×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

کولر آبیگرمایش و سرمایش

9 ترفند افزایش سرمای باد کولر آبی

افزایش سرمای کولر آبی

آیا کولر آبی شما هم سرمای کافی ندارد؟ آیا با راهکارهای افزایش سرمای کولر آبی آشنا هستید؟

راهکارهای مختلفی برای افزایش سرمای کولر آبی وجود دارد بسیاری از آنها مانند تعویض پوشال‌ها، قراردادن سایه‌بان روی کولر، شستشو کولر هر چند وقت یک‌بار ساده است و خودتان می‌توانید با هزینه کم آنها را انجام دهید. اما برخی دیگر ناشی از خرابی قطعات مهم کولر آبی یا عدم توجه و سرویس کولر آبی توسط افراد بی‌تجربه است. در اینصورت باید از یک تعمیرکار کمک بگیرید تا مشکل دستگاه را از نزدیک بررسی و برای رفع آن برنامه ریزی کند. در ادامه این مطلب قصد داریم ترفند افزایش سرما کولر آبی را به زبان ساده به شما آموزش دهیم، پس با ما همراه باشید.

فهرست محتوا

نکات ضروری درباره افزایش سرمای کولر آبی

اگر کولر آبی شما سرمای کافی ندارد و در جستجوی روش‌هایی برای افزایش سرما کولر آبی هستید، می‌توانید طبق مراحلی که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم پیش بروید. مهم‌ترین پیشنهاد ما به شما این است که از نفوذ نور بیش از اندازه به داخل خانه و خروج باد کولر به خارج از محیط جلوگیری کنید.

  1. شستن کولر آبی
  2. استفاده از سایه‌بان و قرار دادن کولر در جای مناسب
  3. جلوگیری از هدر رفت باد خنک
  4. بررسی آب داخل تشتک کولر آبی
  5. روشن کردن پمپ آب قبل از روشن کردن موتور کولر
  6. سرویس کردن کولر
  7. کولر را با دور تند روشن کنید
  8. ریختن یخ درون سینی کولر آبی

شستن کولر آبی

پیش از شروع فرایند شستشوی کولر آبی، بهتر است قسمت‌های مختلف کولر را بررسی و از سالم‌بودن سیم‌های مختلفی که به کولر متصل هستند، اطمینان حاصل کنید. شستشوی کولر هر چند وقت یک‌بار کافی است و نباید دائم آن را شستشو دهید؛ زیرا این موضوع می‌تواند باعث زنگ‌زدگی و پوسیدگی کولر شود. برای شستشوی کولر آبی می‌توانید اقدامات زیر را انجام دهید:

  • بیرون آوردن پوشال‌های کولر‌های آبی
  • باز کردن شیر تخلیه کولر آبی
  • شستن محفظه‌ داخلی کولر آبی
  • شستشوی محفظه‌ داخلی با استفاده از سرکه
  • خراشیدن کف محفظه کولر آبی از رسوبات
  • چک کردن اجزای مکانیکی کولر آبی
  • اضافه کردن پوشال‌های جدید مناسب
پیشنهاد مطالعه

استفاده از سایه بان و قرار دادن کولر در جای مناسب

نصب کردن کولر در جای مناسب یا استفاده از سایه‌بان برای ایجاد سایه یکی دیگر از روش‌های کاربردی برای افزایش سرمای کولر آبی است. هنگامی که کولر آبی روشن می‌شود، موتور آن به‌صورت پیوسته فعالیت می‌کند؛ بنابراین بعد از گذشت چند ساعت موتور داغ می‌شود. قرارگرفتن کولر در معرض نور مستقیم خورشید یا جایی که هیچ‌گونه هوایی ردوبدل نمی‌شود، می‌تواند مانع گردش هوا در اطراف کولر آبی و گرم‌شدن موتور شود. برای جلوگیری از این مشکل می‌توانید سایه‌بان خریداری کنید و آن را روی کولر قرار دهید. از طرفی بهتر است کولر بالای سقف یا در فضای باز قرار بگیرد.

ترفند افزایش سرما کولر آبی
استفاده از سایه‌بان باعث جلوگیری از گرم شدن موتور کولر می‌شود به همین دلیل در افزایش سرمای باد کولر آبی تاثیر مستقیمی دارد.
پیشنهاد مطالعه

جلوگیری از هدر رفت باد خنک

یکی دیگر از روش‌هایی که می‌تواند در افزایش سرمای کولر آبی بسیار موثر باشد، نگهداشتن بادهای خنک تولید شده کولر در فضای داخلی اتاق است. البته باید یه محفظه کوچک برای رد و بدل شما هوا در محل شما وجود داشته باشد اما بقیه درب و پنجره‌ها باید بسته باشد تا راه نفوذ باد گرم به داخل خانه وجود نداشته باشد.

البته باید برای این راهکار، وضعیت کانال‌ها و برزنت کولر را هم بررسی کنید؛ زیرا در بسیاری از مواقع باز شدن اتصالات یا فرسودگی برزنت موجب هدر رفتن حجم زیادی از باد کولر می‌شود.

بررسی آب داخل تشتک کولر آبی

با وجود اینکه خالی بودن تشتک کولر آبی نمی‌تواند باعث از کار افتادن موتور کولر آبی شود؛ اما به ‌مرور زمان می‌تواند باعث تولید باد گرم شود. کولر آبی با استفاده از آب، سرما را انتقال می‌دهد و اگر آب کافی برای این پروسه وجود نداشته باشد، تولید باد گرم توسط کولر علاوه بر اینکه آزاردهنده است به ‌مرور زمان باعث بروز آسیب در کولر می‌شود.

روشن‌کردن پمپ آب قبل از روشن کردن موتور کولر

5- 10 دقیقه قبل از روشن‌کردن موتور کولر آبی بهتر است پمپ آب را روشن کنید. تا علاوه بر پر شدن آب درون تشتک، پوشال‌ها نیز خیس شوند. این موضوع باعث افزایش سرمای کولر آبی و تولید هوای سرد می‌شود.

سرویس کردن کولر

کولرهای آبی اغلب در فصول گرم مورد استفاده قرار می‌گیرند به همین دلیل پیش از شروع فصل بهار یا تابستان بهتر است سرویس کولر آبی را انجام دهید. سرویس کردن باعث جلوگیری از بروز خرابی، سوختن موتور و پمپ آب کولر می‌شود؛ در نتیجه این موضوع به طور مستقیم در افزایش سرمای کولر آبی تاثیر می‌گذارد.

دینام و پمپ دو قطعه مهم تشکیل‌دهنده کولر ابی هستند و وظیفه تولید هوای سرد و گردش آب را برعهده دارند؛ بنابراین اگر این دو قطعه مورد بررسی قرار نگیرند به ‌مرور زمان آسیب می‌بینند. برای جلوگیری از آسیب‌دیدن دینام، بهتر است کولر آبی بیشتر از 7 ساعت به‌صورت مداوم روشن نباشد و هر 7 ساعت به اندازه 30-60 دقیقه استراحت کند.

افزایش سرمای کولر آبی با سرویس به موقع
در آچارباز کلیه خدمات مربوط به تعمیر و سرویس کولر آبی توسط تعمیرکاران حرفه ای انجام می‌شود.

تبدیل کولر آبی پوشالی به کولر سلولزی  

تبدیل کولر آبی پوشالی به کولر سلولزی کار دشواری نیست و برای این کار تنها باید پوشال‌های کولر آبی را با سلولزی تعویض کنید. بعد از تعویض، کولر آبی پوشالی شما به کولر سلولزی تبدیل شده و سرمای بیشتری تولید می‌کند. با وجود اینکه از نظر قیمت، پوشال به صرفه‌تر از سلولز است؛ اما از نظر کاربرد سلولز قابلیت تولید سرمای بیشتر و ایجاد حساسیت کمتری دارد و برای مدت زمان بیشتری قابل استفاده است.

سرویس کولر آبی در محل با آچارباز
تعمیر و سرویس کولر آبی خود را به تیم متخصص آچارباز بسپارید. سرویسکاران آچارباز تمامی ابزارهای موردنیاز برای رفع مشکلات کولر شما را همراه خود دارند و دستگاهتان را حتی در روزهای تعطیل تعمیر خواهد کرد.
سرویس کولر آبی

کولر را با دور تند روشن کنید

هفتمین ترفند افزایش سرما کولر آبی روشن کردن آن روی دور تند است که می‌تواند به افزایش سرما کولر آبی کمک کند. بعد از اینکه پمپ کولر آبی را روشن کردید بهتر است کولر را روی دور تند قرار دهید و بعد چند دقیقه دور آن را پایین بیاورید.

درگذشته در تولید کولرهای آبی از خازن استفاده می‌شد که این وسیله، وظیفه افزایش دور کولر را برعهده داشت؛ اما در حال حاضر شرکت‌های تولیدکننده کولر در طراحی کولر از خازن استفاده نمی‌کنند؛ به همین دلیل اگر بعد از روشن‌کردن، کولر را روی دور تند قرار دهید، مانند خازن باعث افزایش دور کولر می‌شوید.

کولرهای آبی اغلب در فصول گرم مورداستفاده قرار می‌گیرند به همین دلیل پیش از شروع فصل بهار یا تابستان بهتر است سرویس کردن کولر گازی را انجام دهید.

ریختن یخ داخل سینی کولر آبی

یکی از روش‌هایی که ممکن است تابه‌حال انجام نداده باشید قراردادن یخ درون سینی آب کولر است. این ترفند افزایش سرما کولر آبی به دلیل کاهش دمای آب داخل سینی پیشنهاد می‌شود؛ زیرا در فصول گرم، آب درون سینی پیش از ورود به داخل کولر و قبل از پروسه خنک‌سازی گرم یا ولرم هستند. با کمک یخ می‌توانید به کاهش دمای آب و افزایش سرمای کولر آبی کولر کمک کنید.

روش افزایش سرما کولر آبی با تعمیر قطعات
کولرهای آبی از قطعات مختلفی تشکیل شده‌اند به‌همین دلیل خراب شدن یکی از آنها می‌تواند تاثیر مستقیمی بر عملکرد سرمایشی کولر داشته باشد.

قطعات تاثیر گذار در افزایش سرمای کولر آبی

تمام سیستم‌های خنک‌کننده از قطعات مختلفی نظیر پوشال، شناور، تسمه و پروانه و… تشکیل شده‌اند. اگر یکی از این قطعات عملکرد درستی نداشته باشد تمامی فرایند سرمایشی کولر را تحت شعاع قرار می‌دهد به همین دلیل بهتر است با این قطعات تا حدودی آشنا شوید:

پمپ آبوظیفه انتقال آب به پوشال ها برای خنک سازی برعهده پمپ آب است.
شناورشناور باعث تنظیم شدن آب درون کولر آبی می‌شود.
تسمه و پروانهپروانه کولر با استفاده از تسمه به موتور متصل می شود و با دوران دینام، پروانه حرکت می‌کند و باعث انتقال هوا به داخل محیط می‌شود.
دریچهاین دریچه‌ها در اطراف پوشال به منظور انتقال هوا به داخل کولر را برعهده دارند.

برای افزایش سرمای کولر آبی می‌توانید از روش‌های مختلفی استفاده کنید. این روش‌ها در برخی مواقع تاثیر گذار هستند؛ اما در مواقعی تاثیر چندانی ندارند. اگر روش‌هایی نظیر شستشوی کولر و پوشال‌ها، قراردادن سایبان و… تاثیر گذار نبود بهتر است با تعمیرکاران متخصص به‌منظور تعمیر یا سرویس کولر آبی تماس بگیرید تا مشکل دستگاه شما را برطرف کنند.

سرویس کولر آبی در محل با آچارباز
تعمیر و سرویس کولر آبی خود را به تیم متخصص آچارباز بسپارید. سرویسکاران آچارباز تمامی ابزارهای موردنیاز برای رفع مشکلات کولر شما را همراه خود دارند و دستگاهتان را حتی در روزهای تعطیل تعمیر خواهد کرد.
سرویس کولر آبی

3/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا