×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

آبگرمکن و پکیج

آشنایی با قطعات پکیج ایران رادیاتور و نحوه کار قطعات

آشنایی با قطعات پکیج ایران رادیاتور

اگر در خانه برای سیستم گرمایشی از پکیج ایران رادیاتور استفاده می‌کنید، در مورد قطعات پکیج ایران رادیاتور چه چیزهایی می‌دانید؟

از نظر کارشناسان این حوزه  بهتر است کاربران پکیج، یک دانش کلی در مورد قطعات پکیج داشته باشند تا در صورتیکه خرابی بتوانند به درستی برای عیب یابی و تعمیر پکیج اقدام کنند. همچنین در صورتی که با قطعات و نحوه کار آنها آشنا باشید میتوانید تا رسیدن تعمیرکار به نوعی، قضیه را سر و سامان دهید.

با توجه به همین امر، امروز ما در وبلاگ آچارباز، قصد داریم در یک مقاله جامع، با عنوان « آشنایی با قطعات پکیج ایران رادیاتور و نحوه کار قطعات»، شما را با قطعات پکیج ایران رادیاتور، آشنا کنیم. پس با ما همراه باشید.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

پکیج ایران رادیاتور از چه قطعاتی تشکیل شده است؟

همانطور که اشاره کردیم همه‌ی ما لازم است، آشنایی کلی با قطعات پکیج ایران رادیاتور داشته‌باشیم تا در صورت خرابی پکیج و دسترسی نداشتن به تعمیرکار، بدانیم باید چه کار کنیم.

قطعات تشکیل دهنده اجرای پکیج ایران رادیاتور عبارتند از:

کیت جرقه زن‌ پکیج ایران رادیاتور

یکی از قطعات پکیج ایران رادیاتور که البته در تمام پکیج‌ها وجود دارد، کیت جرقه زن‌ است . کیت جرقه زن، برای روشن شدن مشعل برد، استفاده می‌شود. روش کار کیت جرقه زن، به این صورت است که، فرمان جرقه زنی را به ترانس جرقه زن منتقل می‌کند. ترانس جرقه زن، ولتاژ مناسب جرقه زنی را به قطعه‌ای به نام الکترود منتقل می‌کند. الکترود جرقه زن، الکترون‌ها را دریافت کرده و به سمت مشعل، آنها را پرتاب می‌کند. با این کار گرمای لازم برای اشتعال گاز، ایجاد شده و مشعل، روشن می‌شود.

برای تعمیر پکیج از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید

علائم خرابی کیت جرقه زن چیست؟

خرابی کیت جرقه زن با نشانه‌هایی همراه است که از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. چینی الکترود، شکسته باشد.
  2. نوک الکترود، شکسته باشد.
  3. چینی الکترود، نشتی برق داشته باشد.
  4. سیم الکترود، نشتی برق داشته باشد.
  5. سوکت الکترود، خراب و یا شکسته شده باشد.

در هریک از این موارد، باید الکترود جدید خریداری کرده و آن را تعویض کنید.

کیت جرقه زن پکیج
یکی از قطعات پکیج ایران رادیاتور، الکترود جرقه زن است که به ندرت خراب می‌شود.

فن پکیج ایران رادیاتور

یکی دیگر از قطعات مهم در پکیج ایران رادیاتور، فن است. فن پکیج، دود را از داخل سیستم احتراق خارج می‌کند و به بهتر سوختن پکیج کمک می‌کند. همچنین فن پکیج، از بالا رفتن بیش از حد دما، در محفظه احتراق، جلوگیری می‌کند و امنیت پکیج را بالا می‌برد و از آتش سوزی و خفگی در اثر گاز دی اکسید کربن جلوگیری می‌کند.

فن پکیج ایران رادیاتور
همه‌ی پکیج‌ها دارای فن نیستند. اگر قصد دارید، پکیج را درون آشپزخانه نصب کنید، از نوع بدون فن خریداری کنید. اما چنانکه پکیج در تراس یا بیرون خانه قرار می‌گیرد، از نوع فن‌دار آن خریداری کنید.

پمپ آب پکیج ایران رادیاتور

یکی از اصلی‌ترین قطعات پکیج ایران رادیاتور، پمپ آب است. پمپ آب، هدایت آب گرم تولید شده از داخل پمپ را به عهده دارد. در صورتیکه پمپ آب پکیج‌تان خراب شود، برای تعمیر پکیج بهتر است از کارشناس ماهر کمک بگیرید.

در پکیج تک مبدله، پمپ پکیج فقط در حالت گرمایشی روشن است و زمانیکه آب گرم مصرفی باز است، پمپ کار نمی‌کند. اما در پکیج دومبدل، پمپ در هر دو حالت کار می‌کند تا آب را به سمت مبدل اصلی و ثانویه هدایت کرده و گرم کند.

تصویر پمپ آب پکیج
یکی از اصلی‌ترین و گران قیمت‌ترین قطعات اصلی پکیج، پمپ آب است.

شیر سه طرفه پکیج ایران رادیاتور

شیر سه طرفه پکیج دیواری ایران رادیاتور، نقش باز و بسته کردن مسیر جریان آب گرم مصرفی و شوفاژ را، در پکیج، به عهده دارد. شیر سه راهه، یک ورودی اصلی  و دو خروجی فرعی دارد. ورودی اصلی شیر سه راهه به مکش پمپ و دو خروجی فرعی به مسیر آب گرم مصرفی و شوفاژها وصل می‌شود.

تعمیر پکیج ایران رادیاتور در آچارباز
خدمت تعمیر پکیج ایران رادیاتور آچارباز، شامل عیب‌یابی، سرویس و پکیج ایران رادیاتور است. برای تعمیر پکیج ایران رادیاتور خود دیگر نیاز نیست به تعمیرگاه مراجعه کنید. از طریق کلیک روی دکمه درخواست تعمیر پکیج ایران رادیاتور می‌توانید درخواست خود را ثبت و منتظر تماس کارشناس باشید..
تعمیر پکیج ایران رادیاتور

بوبین شیر گاز پکیج ایران رادیاتور

شیر گاز نیز، یکی دیگر از قطعات پکیج ایران رادیاتور است. از بوبین شیرگاز پکیج برای قطع و وصل کردن و کنترل میزان گاز ورودی به دستگاه، استفاده می‌شود. شیرگاز، یکی از مهم‌ترین قطعات پکیج ایران رادیاتور است، زیرا کمترین مشکل در آن، سبب نشتی گاز و آتش سوزی و خسارات جانی و مالی می‌شود.

بوبین شیرگاز پکیج
در صورت خرابی شیر گاز پکیج، باید به سرعت اقدام به تعویض آن کنید.

خروجی و ورودی ترانس منبع تغذیه

ترانس منبع تغذیه، یکی از قطعات پکیج ایران رادیاتور است که روی برد قرار می‌گیرد و برق 220 ولت متناوب شهری را به 9 ولت و 18 ولت به صورت متناوب تبدیل می‌کند.

پرشر فن پکیج ایران رادیاتور

پرشر سوییچ هوا یا پرشر فن، یکی از قطعات پکیج ایران رادیاتور است که عملکرد فن را کنترل می‌کند. پرشر سوئیچ هوا، تنها قطعه‌‌ای در پکیج است که فن را برای روشن یا خاموش بودن تست می‌کند. چک شدن پرشر سوییچ هوا توسط برد در دو مرحله کنترل می‌شود.

پیشنهاد مطالعه

فیوز حد پکیج ایران رادیاتور

یکی از قطعات پکیج ایران رادیاتور که روی برد قرار دارد، فیوز حد است. این قطعه وظیفه دارد در مقابل هر نوع اتصال کوتاه، برق ورودی به برد را قطع می‌کند. این قطعه قابل تعمیر نیست و در صورت خرابی باید توسط تعمیرکار پکیج تعویض گردد.

ماژوله شیر گاز پکیج ایران رادیاتور

ماژوله کردن شیر گاز در واقع یعنی کوتاه و بلند کردن پیوسته شعله! وظیفه‌ شیر برقی گاز پکیج، رساندن و تنظیم جریان گاز به مشعل است. در شیر گاز یک قسمت تنظیم کننده جریان به نام مدولاتور وجود دارد که با برق 24 ولت کار می‌کند. این تنظیم کننده، با تغییر جریان الکتریکی ارسالی از برد، میزان جریان گاز به مشعل را تغییر می‌دهد.

میله یون حسگر پکیج ایران رادیاتور

میله یون حسگر، که به آن الکترود یون پکیج نیز، می‌گویند یکی دیگر از قطعات پکیج ایران رادیاتور است که کارکرد درست پکیج به آن وابسته است. وظیفه میله یون حسگر، تشخیص شعله پکیج است. اگر میله یون پکیج خراب باشد، ایجاد شعله به خوبی انجام نمی‌شود و پکیج خاموش می‌گردد.

میله یون حسگر پکیج
یکی از دلایل خاموش شدن پکیج ایران رادیاتور خرابی میله یون حسگر است.

تقسیم بندی قطعات پکیج ایران رادیاتور

گروهی از کارشناسان، قطعات پکیج ایران رادیاتور را به دو دو دسته دیگر، تقسیم می‌کنند:

قطعات الکترونیکی پکیج ایران رادیاتور:

قطعات الکترونیکی خود به 3 دسته تقسیم می‌شود

  1. بردها که وظیفه کنترل و اجرای فرمان‌های درخواستی در حافظه‌شان ذخیره و اجرا می‌شود.
  2. قطعاتی که تنها از برد دستور می‌گیرند و اغلب از برق 110 ولت و 220 ولت تغذیه می‌شوند.
  3. قطعاتی که تغییرات را به برد گزارش می‌دهند و برد به نسبت اجرای قطعات به آنها، دستور انجام عملیات بعدی را می‌دهد.

شیرگاز، یکی از مهم‌ترین قطعات پکیج ایران رادیاتور است، زیرا کمترین مشکل در آن، سبب نشتی گاز و آتش سوزی و خسارات جانی و مالی می‌شود.

قطعات مکانیکی پکیج ایران رادیاتور:

قطعات مکانیکی، به قطعاتی گفته می‌شود که برای انجام کاری ساخته شده‌اند و دستگاه بدون تغییر در عملکردش همان کار را انجام می‌دهد. این قطعات شامل موارد زیر هستند:

  • منبع انبساط
  • برنز شعله
  • مبدل حرارتی اصلی و ثانویه
  • بلوک‌های چپ و راست پکیج دیواری
  • هود و محفظه احتراق
  • و …
تعمیر پکیج ایران رادیاتور
در صورتی که مهارت کافی برای عیب یابی پکیج را ندارید، بهترین کار کمک گرفتن از تعمیرکار پکیج است.

از نظر برخی کارشناسان علاوه بر تقسیم بندی قبل باید دو دسته دیگر نیز به قطعات پکیج ایران رادیاتور اضافه شود. در نتیجه این گروه قطعات پکیج را به چهار دسته بندی کلی تقسیم می‌کنند. این چهاردسته عبارتند از:

1. قطعات الکترونیک پکیج ایران رادیاتور

2. قطعات مکانیکی پکیج ایران رادیاتور  

3. حسگرهای پکیج دیواری ایران رادیاتور

وظیفه حسگرهای پکیج دیواری، اعلام گزارش وضعیت دستگاه به برد است.

حسگرهای پکیج دیواری شامل قطعات زیر می‌شوند:

  • سنسورهای حرارتی یا NTC
  • ترموستات حد، ترموستات دود و ترموستات اتاقی
  • گیج و پرشر سوئیچ هوا و پرشر سوئیچ آب
  • فلوسویچ و فلورگلاتور یا فلومتر

پیشنهاد مطالعه

4. قطعات مجری فرمان پکیج ایران رادیاتور

قطعات مجری فرمان، قطعاتی هستند که با توجه به دستوری که از برد می‌گیرند، عکس العمل نشان می‌دهند.

این قطعات در پکیج ایران رادیاتور شامل موارد زیر هستند:

  • شیر کنترل گاز
  • فن تخلیه دود
  • پمپ سیرکولاسیون
  • شیر موتوری

در این مقاله در مورد قطعات پکیج ایران رادیاتور از سه منظر مختلف اشاره کردیم. چنانچه در حین نصب و یا سرویس، پکیج ایران رادیاتور، دچار مشکل شد، می‌توانید با همکاران ما در بخش تعمیر پکیج تماس بگیرید. کارشناسان ما، در کمترین زمان ممکن به کمک شما می‌آیند.

تعمیر پکیج در محل با آچارباز
خدمت سرویس و تعمیر پکیج در محل آچارباز، شامل ارائه انواع خدمات نصب، سرویس، عیب یابی، تعمیر و رفع خرابی تمامی برندهای پکیج دیواری و زمینی می‌شود. دستگاه شما را از هر مدلی که باشد، در هر نقطه از تهران و در محل خودتان تعمیر خواهیم کرد.
تعمیر پکیج

4/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

  1. با سلام من دوساله از پکیج ایران رادیاتور استفاده میکنم،هم فشار آب گرم پایینه،و هم اینک جدیدا آب گرم حموم به صورت متناوب گرم و سرد میشه،اگر میشه راهنمایی کنین ممنون

    1. با سلام.

      بخاطر این است که مبدل ثانویه شما رسوب گرفته . باید با تکنسین شرکت تماس حاصل فرمایید تا برای رفع این مشکل مراجعه کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا