آبگرمکن و پکیج

آشنایی با علت پایین آمدن فشار در پکیج ایران رادیاتور

تنظیم فشار پکیج ایران رادیاتور

یادداشت ویراستار: اصل این مطلب در مهر 1399 نوشته شده بود و در دی 1400 دوباره بررسی و به‌روز شده است.

یکی از مهم‌ترین مواردی که باید برای روشن کردن پکیج انجام دهید، تنظیم فشار آن است. در این مقاله آچارباز قصد داریم شما را با علت پایین آمدن فشار پکیج ایران رادیاتور و روش‌های حل این مشکل، آشنا کنیم. با کمک راهنمایی‌های آچارباز می‌توانید مشکل افت فشار در پکیج ایران رادیاتور را حل کنید.

برای تنظیم فشار پکیج ابتدا باید بدانید، میزان فشار استاندارد پکیج چقدر است و سپس آن را تنظیم کنیم. بهترین فشار آب برای عملکرد درست پکیج، 1.5 بار است. اگر فشارسنج دستگاه، عددی کمتر از 1.5 را نشان دهد، باید فشار را توسط شیر پرکن افزایش دهید. اگر فشار بیشتر از 1.5 بار بود هم باید آن را کاهش دهید.

در ادامه این مقاله آچارباز، راه‌حل‌هایی برای تنظیم فشار پکیج ایران رادیاتور در اختیار شما قرار می‌دهیم. در ادامه همراه ما باشید. اگر شناخت زیادی از پکیج ندارید و کارهای فنی برای شما سخت است، دستکاری پکیج توسط شما می‌تواند خطرناک باشد و باعث خرابی‌های بیشتر شود؛ پس سرویس و تعمیر پکیج را به یک فرد ماهر واگذار کنید.

آنچه در این مطلب می‌خوانید:

برای تعمیر پکیج از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید

علت پایین آمدن فشار پکیج ایران رادیاتور چیست؟

در صورتی که پکیج شما به صورت مداوم با افت فشار مواجه می‌شود، یک مشکل جدی علت افت فشار پکیج ایران رادیاتور است که برای برطرف کردن آن نیاز به تعمیر پکیج است. قبل از تعمیر باید علت پایین آمدن فشار پکیج ایران رادیاتور را بدانید. در ادامه چند علت ایجاد اینن مشکل را بررسی می‌کنیم.

علت پایین آمدن فشار پکیج ایران رادیاتور
در صورتی که بخواهید دستگاه به درستی کار کند، بهتر است که تنظیم فشار آن به درستی انجام شود.

بروز نشتی درون دستگاه پکیج

نشتی در رادیاتورها یا مبدل دستگاه می‌تواند یک علت پایین آمدن فشار پکیج ایران رادیاتور باشد. در زمانی که به صورت مداوم شاهد افت فشار دستگاه بودید، ابتدا باید رادیاتورهای دستگاه را بررسی کنید، اگر نشتی داشته باشند، پس مشکل از آنهاست و با بستن شیر ورودی و خروجی آب آن می‌توانید از این علت مطمئن شوید. اما در صورتی که مشکل دستگاه شما از رادیاتورها نبود، می‌توانید مبدل حرارتی را بررسی کنید.

برای بررسی مبدل حرارتی بهتر است از متخصصین حرفه‌ای و کاربلد کمک بگیرید چرا که تشخیص نشتی در مبدل بسیار سخت است. علت سختی تشخیص نشتی در مبدل این است که آب پس از اینکه نشت کند به واسطه مشعل سریع بخار خواهد شد و شما نمی‌توانید آن را تشخیص دهید در این حالت بدون اینکه متوجه علت آن شوید، فشار دستگاه مرتب افت خواهد کرد.

هوا گرفتن رادیاتور، علت پایین آمدن فشار پکیج ایران رادیاتور

در اکثر مواقع علت پایین آمدن فشار پکیج ایران رادیاتور ، هوا گرفتن دستگاه به دلایل مختلف است. از مجموع دلایل هوا گرفتن دستگاه می‌توان به مشکلات شیمیایی که ناشی از واکنش آب با فلزات هستند اشاره کرد که برای برطرف کردن این مشکل می‌توان از ضد یخ اتومبیل و نصف الی یک لیوان مایع ظرفشویی استفاده کرد.

این مشکل در ساختمان‌های نوساز بروز می‌کند. با هواگیری هم می‌توان این مشکل را برطرف کرد ولی ممکن است دوباره ایجاد شود؛ پس بهتر است یک راه مطمئن را انتخاب کنید که هر روز مجبور به هوا گیری دستگاه نشوید.

باد نداشتن منبع انبساط پکیج

یک مشکل در منبع انبساط به تنهایی می‌تواند علت پایین آمدن فشار پکیج ایران رادیاتور باشد.علت افت فشار در این حالت خرابی یا به صورت کلی باد نداشتن منبع انبساط است که با برطرف کردن مشکل منبع انبساط، مشکل پکیج هم برطرف خواهد شد.

پیشنهاد مطالعه

خراب شدن شیر پرکن

خرابی شیر پرکن هم یک علت افت فشار در پکیج ایران رادیاتوراست. در اکثر اوقات مشکل دستگاه خرابی شیر پرکن نیست ممکن است شیرپرکن در حالت نیمه باز باشد و عملکرد خود را به درستی انجام ندهد.

در صورتی که پس از بررسی دستگاه متوجه شدید که علت افت فشار دستگاه شما هیچکدام از موارد گفته شده نیستند، می‌توانید از تیم حرفه‌ای آچارباز جهت عیب یابی، سرویس و تعمیر پکیج ایران رادیاتور کمک بگیرید.

نحوه برطرف کردن علت افت فشار در پکیج ایران رادیاتور

برای حل مشکل افت فشار در پکیج ایران رادیاتور باید شیرپرکن را خلاف عقربه‌های ساعت بچرخانید و در همین هنگام فشارسنج دستگاه را بررسی کنید. با این کار عقربه فشارسنج بالا می‌رود.

 زمانی که بالا بردن فشار پکیج ایران رادیاتور انجام شد شیر پرکن را در جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید و ببندید؛ تا از بالا رفتن فشار دستگاه جلوگیری کنید. با این کار فشار آب داخل لوله‌های پکیج بالا می‌رود و علت افت فشار آب در پکیج ایران رادیاتور برطرف کنید.

نشتی در رادیاتورها یا مبدل دستگاه می‌تواند یک علت پایین آمدن فشار پکیج ایران رادیاتور باشد. در زمانی که به صورت مداوم شاهد افت فشار دستگاه بودید، ابتدا باید رادیاتورهای دستگاه را بررسی کنید.

تعمیر پکیج در محل با آچارباز
خدمت تعمیر پکیج در آچارباز، شامل ارائه انواع خدمات نصب، سرویس، عیب یابی، تعمیر و رفع خرابی تمامی برندهای پکیج دیواری و زمینی می‌شود. دستگاه شما را از هر مدلی که باشد، در هر نقطه از تهران و در محل خودتان تعمیر خواهیم کرد.
تعمیر پکیج

علت بالا رفتن فشار پکیج ایران رادیاتور چیست؟

در برخی موارد، فشار دستگاه به صورت ناگهانی بالا می‌رود. در صورتی که هیچ دستکاری روی آن صورت نگرفته است. علت بروز این مشکل می‌تواند چند مشکل مختلف باشد که شما را در ادامه با آنها آشنا خواهیم کرد.

خرابی شیر پرکن پکیج

خرابی شیر پرکن یکی از دلایل بروز این مشکل است. در این حالت شیر پرکن به درستی کار نمی‌کند و وظیفه خود را انجام نمی‌دهد و باعث چکه کردن شیر اطمینان و بالا رفتن فشار دستگاه خواهد شد. با تعویض شیر پرکن پکیج ایران رادیاتور مشکل دستگاه برطرف خواهد شد.

علت پایین آمدن پکیج فشار پکیج
علت پایین آمدن فشار پکیج ایران رادیاتور نشت مبدل، خرابی شیر پرکن، هواگرفتن رادیاتور و … است.

خرابی مبدل

خرابی یا سوراخ بودن مبدل پکیج هم می‌تواند یکی از دلایل بالا رفتن فشار پکیج ایران رادیاتور باشد. در این حالت در صورتی که دستگاه یک مبدله است، باید آن را بررسی می‌کنیم. اگر مبدل مشکل داشت آن را تعویض یا تعمیر کنید و در صورتی که مشکل از مبدل نبود سایر قسمت دستگاه باید بررسی شوند.

 اگر دستگاه دو مبدله بود، ابتدا مبدل اولیه را بررسی و اگر مشکل از آن نبود مبدل ثانویه را مورد بررسی قرار دهید.  در مقاله تفاوت پکیج تک مبدل با دو مبدل را بخوانید.

خرابی برد یا پمپ پکیج ایران رادیاتور

از دیگر دلایل بالا رفتن فشار پکیج، خرابی برد اصلی دستگاه یا پمپ آن است. خرابی پمپ در بیشتر مواقع باعث ثابت ماندن دمای دستگاه است و اجازه بالا رفتن دما را به دستگاه نخواهد داد. برای مطمئن شدن از خرابی پمپ باید آن را بررسی کنید. پیشنهاد ما به شما این است که اگر تخصص کافی برای انجام این کار ندارید از مراکز تخصصی تعمیر و سرویس پکیج کمک بگیرید.

در صورتی که پمپ را بررسی کردید و مطمئن شدید مشکل از آن نیست، باید به بررسی برد اصلی پکیج ایران رادیاتور بپردازید. بررسی برد اصلی پکیج هم یک کار تخصصی و الکترونیکی است که هر کسی توانایی انجام این کار را ندارد و بهتر است از مراکز خدمات فنی سرمایشی و گرمایشی مثل آچارباز کمک بگیرید. در مقاله علت و علائم برد پکیج ایران رادیاتور با خرابی‌های برد پکیج بیشتر آشنا شوید.

بالا رفتن فشار پکیج ایران رادیاتور
خراب مبدل، خرابی شیر اطمینان، خرابی شیر پرکن و … می‌تواند از علت‌های بالا رفتن فشار پکیج ایران رادیاتور باشد.

خرابی شیر اطمینان یا شیر تخلیه، یکی دیگر از دلایل بالا رفتن فشار پکیج

شیر اطمینان یکی از قطعاتی است که برای جلوگیری از بالا رفتن فشار پکیج، روی آن تعبیه شده‌است. زمانی که فشار دستگاه بیشتر از سه بار شود شیر اطمینان به صورت خودکار باز شده و پکیج تخلیه می‌شود و فشار دستگاه پایین می‌آید. در زمانی که شیر اطمینان دچار مشکل شود، این امکان وجود دارد که هر چقدر فشار دستگاه بالا رود، شیر اطمینان باز نشده و فشار دستگاه بالا می‌رود.

در این حالت برای برطرف کردن مشکل باید پکیج را خاموش کنید. سپس شیر اطمینان را به صورت دستی باز کنید تا آب از آن خارج شود و فشار دستگاه پایین بیاید. در برخی حالات دیگر ممکن است شیر اطمینان به صورت خودکار قبل از بالا رفتن فشار دستگاه چکه کند که در این حالت برای برطرف کردن مشکل باید شیر اطمینان را تعویض کنید. در صورتی که پس از انجام این کارها مشکل دستگاه شما برطرف نشد باید از تعمیرکاران و سرویسکاران مطمئن کمک بگیرید.

روشهای بالا بردن فشار پکیج
آچارباز مرکز تخصصی عیب یابی، تعمیر و سرویس پکیج‌های ایران رادیاتور در استان تهران است.

خرابی منبع انبساط

خرابی منبع انبساط هم یک علت ایجاد این مشکل است. در صورتی که منبع انبساط پکیج خراب باشد زمانی که مدار گرمایش توسط آب پر شده‌است، از قسمت شیر هواگیر به جای هوا، آب خارج خواهد شد. در این حالت منبع انبساط سوراخ شده است و به تعمیر یا تعویض نیاز دارد.

از دیگر روش‌های که می‌توان متوجه خرابی منبع انبساط شد بالا رفتن فشار منبع است. برای مثال در حالت نرمال فشار منبع انبساط حدودا ۰.۶ الی ۲.۲ بار است که در صورت خرابی منبع انبساط فشار دستگاه به بیشتر از ۳ بار می‌رسد. این اتفاق باعث باز شدن شیر اطمینان می‌شود. باز شدن سیر اطمینان باعث تخلیه آب گرم پکیج می‌شود.
برای بررسی منبع انبساط در این حالت نیاز به دستگاه‌های خاصی از جمله فشار سنج و … است که برای برطرف کردن مشکل آن بهتر است از تعمیرکاران و سرویسکاران حرفه‌ای کمک بگیرید.

نحوه پایین آوردن فشار پکیج ایران رادیاتور

برای پایین آوردن فشار پکیج ایران رادیاتور باید به حالت تابستانه یا زمستانه آن دقت کرد. برای حا مشکل بالا رفتن فشار پکیج ایران رادیاتور می‌توانید از دو راه‌حل زیر استفاده کنید:

۱- در زمستان: هواگیری پکیج

یکی از روش‌هایی که معمولا در فصل زمستان برای پایین آوردن فشار دستگاه از آن استفاده می‌شود، هواگیری پکیج است. برای هواگیری پکیج به یک ظرف نیاز دارید که آب خارج شده از دستگاه محیط اطراف را خیس نکند. سپس می‌توانید شیر خروجی رادیاتور را باز کنید تا آب یا هوای موجود در پکیج و رادیاتورها به آرامی خارج شود.

همچنین هواگیری را می‌توان به کمک خود پکیج هم انجام داد برای انجام این کار، شیر کوچک آبی رنگ خروجی آب را که زیر پکیج قرار دارد نیمه باز کنید و اجازه دهید آب از آن خارج شود و زمانی که فشار دستگاه پایین آمد آن را ببندید.

پیشنهاد مطالعه

۲- در تابستان: تخلیه آب گرم دستگاه

یکی دیگر از روش‌هایی که برای فصل تابستان پیشنهاد شده است، کمک گرفتن از شیر ورودی آب به پکیج است. در این روش باید این شیر را به صورت کامل ببندید و سپس شیر پرکن را به همراه یکی از شیرهای آب گرم باز کنید و اجاره دهید تا آب گرم دستگاه تخلیه شود و فشار پکیج هم پایین بیاید.

علت پایین آمدن فشار پکیج ایران رادیاتور
با هواگیری پکیج ایران رادیاتور می‌توان فشار دستگاه را پایین آورد.

با استفاده از این راهکارها می‌توانید علت پایین آمدن فشار پکیج ایران رادیاتور خود را حل کنید؛ اما به یاد داشته باشید در صورتی که با این روش‌ها فشار دستگاه تنظیم نشد، حتما دستگاه مشکل جدی دارد. در این شرایط برای تعمیر دستگاه از یک تعمیرکار ماهر و باتجربه کمک بگیرید. آچارباز مرکز تخصصی عیب یابی، تعمیر و سرویس پکیج‌های ایران رادیاتور در استان تهران است. شما میتوانید با خیال راحت سرویس و تعمیر پکیج خود را به ما بسپارید.

تعمیر پکیج در محل با آچارباز
خدمت تعمیر پکیج در آچارباز، شامل ارائه انواع خدمات نصب، سرویس، عیب یابی، تعمیر و رفع خرابی تمامی برندهای پکیج دیواری و زمینی می‌شود. دستگاه شما را از هر مدلی که باشد، در هر نقطه از تهران و در محل خودتان تعمیر خواهیم کرد.
تعمیر پکیج

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

‫14 دیدگاه ها

  1. سلام وقتتوون بخیرپکیج مادایم افت فشارداره وقتی حموم هستیم یهویی فشاربالا وتخلیه آب عمل میکنه واررور‌e81میده میشه دلیلش بغرمایید ممنون

    1. مریم عزیز سلام، وقت شما هم بخیر
      ارور e81 مربوط به عملکرد ترموستات حدی پکیج است. این مشکل معمولا به دلیل رسوب‌گرفتن مبدل است. برای حل این مشکل، باید آن را رسوب‌زدایی کنید. برای انجام رسوب‌زدایی پکیج می‌توانید از راهنمایی‌های مقاله رسوب زدایی پکیج دیواری استفاده کنید.

  2. سلام وقت بخير. پكيج من ايران رادياتوره. درجه رادياتور رو كه زياد ميكنم فشار دستگاه ميره بالا. دوباره كمتر ميكنم مياد رو ١/٥. دليلش چيه

  3. سلام وقت بخیر.فشار دستگاه من میاد و روی ۲.۵ میمونه من منبع انبساط.شیر پرکن و مبدل ثانویه رو عوض کردم ولی هنوز روی ۲.۵ هستش.میشه راهنماییم کنین

  4. سلام خسته نباشید.گیج رو روی یک ونیم بار دنظیم میکنم وقتی روشن میشه گیج میره تا شماره سه.و اب داغ به همراه بخار از پشت پکیج خارج میشه و چراغ چشمک زن قرمز روشن میشه لطفا راهنمایی کنین

  5. با سلام و درود
    من رادیاتور m24ff دارم
    فشار اون کم شده و از طریق باز کردن شیر تنظیم هیچ اتفاقی نمی افته و در واقع آب انکار وارد نمیشه

    مشکل چطور رفع میشه
    لطفاً راهنمایی بفرمائید
    ممنونم از شما

  6. سلام و وقت بخیر

    ببخشید امروز صبح پکیج من ارور E2آورده بود که با ریست کردن درستش کردم،ولی بعد دیدم که فشار به 1 افت کرده است،چند بار شیرپرکن را باز کردم ولی فشار بالا نیامد،بعد کاری نکردم ولی بعد از چند ساعت دوباره شیرپرکن را باز کردم ولییهو فشار به 0 افت کرد و من هم پکیج را خاموش کردم.

    اگه راهنمایی کنید،ممنون میشم.

    1. با سلام مجید عزیز
      ارور E2 پکیج ایران رادیاتور نشان دهنده عدم تشکیل شعله به دلیل خرابی جرقه زن، قطع بودن گاز، متصل نبودن برق دستگاه به زمین، خراب بودن شیر گاز برقی است.
      برای برطرف کردن این ارور از وجود گاز درون پکیج مطمئن شوید و سپس به بررسی سایر قسمت‌ها مانند جرقه زن و … بپردازید.
      اگر به هر دلیل خودتان نتوانستید مشکل را برطرف کنید می‌توانید برای تعمیر پکیج درخواست خود را از طریق سایت آچارباز یا تماس با شماره ۰۲۱۵۴۵۹۱۶۱۶ثبت کنید تا همکاران ما مشکل را بررسی و حل کنند

  7. فشار پکیج من دائم بالا و چایین میشه و ماهی یکبار باید سرویسکار بیاد و تعمیرکنه؟ایرادش از چیه؟

    1. باسلام
      هدی عزیز این مشکل می‌تواند ناشی از وجود هوا در پکیج، خرابی شیرپرکن و مبدل و یا نشت آب از پکیج باشد. برای رفع مشکل صحت قطعات مذکور را بررسی و پکیج را هواگیری کنید. در صورتی که مشکل حل نشد، شما می‌توانید برای تعمیر پکیج درخواست خود را از طریق سایت آچارباز یا تماس با شماره ۰۲۱۵۴۵۹۱۶۱۶ثبت کنید تا همکاران ما مشکل را بررسی و حل کنند.

  8. فشار پکیج من پایین آمده بود.برای تنظیم فشار از طریق باز کردن شیرپرکن اقدام کردم اما از سوراخ نزدیک شیر زیر دستگاه اب داغ بیرون میریزد.علتش چیست؟

    1. باسلام
      دوست عزیز وجود رسوب در لوله ها ممکن است باعث آسیب به لوله و نشت آب و افت فشار شود. صحت لوله‌ها را بررسی کنید.

  9. سلام خسته نباشید. فشار استاندارد پکیج L24FF چقدره؟ از چند نباید بیشتر باشه؟ من میذارم رو 1.1 تا وقتی آب داغ میشه از 1.5 بیشتر نشه؟‌ خوبه یا کمه؟

    1. باسلام
      دوست عزیز فشار استاندارد در اکثر پکیج‌ها 1.5 است. فشار کم آب خطری ندارد اما افزایش فشار بیشتر از 2-3 باعث آسیب به سیستم خواهشد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا