×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

آبگرمکن و پکیج

بررسی مشکلات برد پکیج ایران رادیاتور

مشکلات برد پکیج ایران رادیاتور

یادداشت ویراستار: اصل این مطلب در آبان 1399 نوشته شده بود و در مهر 1400 دوباره بررسی و به‌روز شده است.

پکیج‌های پیشرفته امروزی دارای برد الکترونیکی هستند. این قطعه‌ کاربردی و ضروری وظایف مهمی در دستگاه دارد و در صورت خرابی، دستگاه دچار مشکل جدی شده و باید برای تعمیر پکیج ایران رادیاتور اقدام کرد. تعمیر برد پکیج ایران رادیاتور اغلب به دلایل مختلفی مانند نوسان برق و کارکرد زیاد و … به وجود می‌آید. در این مقاله آچارباز همراه ما باشید تا به بررسی دلایل خرابی برد پکیج ایران رادیاتور و نحوه تعمیر برد پکیج ایران رادیاتور بپردازیم.

برد پکیج وسیله حساسی است و دستکاری آن توسط افرادی که به قطعات الکترونیکی آشنایی ندارند، ممکن است خرابی‌های بیشتری ایجاد کند. اگر نشانه‌های خرابی برد را در پکیج خود مشاهده کردید و نیاز به خدمات و تعمیر پکیج داشتید می‌توانید روی تعمیرکاران آچارباز حساب کنید. برای ثبت درخواست به سایت یا اپلیکیشن ما مراجعه کنید.

آنچه که در ادامه ایم مقاله خواهید خواند:

برای تعمیر پکیج از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید

آشنایی با برد پکیج ایران رادیاتور و اجزای آن

برد پکیج‌های آنالوگ و دیجیتال ایران رادیاتور دارای نقشه مخصوصی هستند. یکی از نکات اولیه که در آموزش تعمیر برد پکیج ایران رادیاتور تعمیرکاران یاد می‌گیرند آشنایی با نقشه و اجزای پکیج است.

تفاوت پکیج آنالوگ و پکیج دیجیتال تنها در داشتن صفحه نمایشگر دیجیتال است. از اجزای برد می‌توان به آی سی، فیوز، ترانس و رله اشاره کرد. بیشترین مشکل برد، خرابی رله فن برد پکیج ایران رادیاتور است. هرگاه رله فن دچار مشکل شود، برد نیز کار نمی‌کند. رله فن وظیفه روشن کردن فن را دارد؛ بنابراین در صورت خرابی رله، فن روشن نشده و یا به طور مداوم کار می‌کند.

احتمال خرابی رله فن برد پکیج ایران رادیاتور در دو صورت وجود دارد:

  1. در اثر کار کردن زیاد، بالای آن خال بزند. این خال زدن سبب می‌شود که کانکتورهای رله به هم جوش خورده و فن همیشه روشن بماند.
  2. سر کانکتورها سیاه شود. اگر سر کانکتور سیاه شود، رله متصل نشده و فن استارت نمی‌زند.
آشنایی با برد پکیج ایران رادیاتور
برد پکیج دیجیتال و آنالوگ ایران رادیاتور دارای نقشه مخصوصی هستند.

محل قرار گرفتن رله فن برد پکیج ایران رادیاتور

محل قرار گرفتن رله فن در مدل‌های مختلف پکیج ایران رادیاتور با هم متفاوت است. برای پیدا کردن رله فن باید از اهم متر استفاده کنید. برای این کار باید اهم متر را در حالت بیزر قرار داده و با جابجایی کانکتورهای آن روی کانکتور نول فن، محل رله را پیدا کنید. نشانه آن این است که رله فن به نول فن متصل است. (البته لازم به ذکر است که پکیج‌های جدید ایران رادیاتور رله فن ندارند.)

تعمیر پکیج ایران رادیاتور در آچارباز
خدمت تعمیر پکیج ایران رادیاتور آچارباز، شامل عیب‌یابی، سرویس و پکیج ایران رادیاتور است. برای تعمیر پکیج ایران رادیاتور خود دیگر نیاز نیست به تعمیرگاه مراجعه کنید. از طریق کلیک روی دکمه درخواست تعمیر پکیج ایران رادیاتور می‌توانید درخواست خود را ثبت و منتظر تماس کارشناس باشید..
تعمیر پکیج ایران رادیاتور

وظیفه برد در پکیج چیست؟

برد پکیج وظیفه فرماندهی دستگاه را دارد. به عبارت دیگر برد الکترونیکی همان مغز پکیج بوده و فرمان‌های لازم را به تمام قسمت‌های دستگاه صادر می‌کند. برخی از مدل‌های پکیج دارای یک برد هستند ولی برخی دیگر چند تا برد الکترونیکی دارند. اغلب محل قرار گرفتن برد پکیج در پشت صفحه کنترل دستگاه و در درون یک محفظه به نام «جعبه محفظه برد» است. برد دستگاه، فرمان را از قطعاتی مانند فلوسوئیچ، میله یونیزاسیون، پرشر آب، ترموستات اتاقی، کلیدهای حرارتی و سنسورهای حرارتی گرفته و به قطعاتی مانند شیر سه طرفه، پمپ، شیر برقی گاز، فن و نمایشگر صادر می‌کند.

وظیفه برد در پکیج ایران رادیاتور
برد پکیج ایران رادیاتور در واقع مغز و فرمانده دستگاه است.

علائم خرابی برد پکیج ایران رادیاتور

علامت و نشانه‌‌های خرابی برد پکیج در اغلب اوقات، چشمک زدن چراغ هشدار دستگاه است. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که در برخی مواقع، پکیج بدون هیچگونه هشداری خاموش شده یا جرقه‌زن آن عمل نمی‌کند و مشعل روشن نمی‌شود. در صورت مشاهده هر کدام از این خطاها اقدام به تعمیر پکیج کنید.

کد خطاهایی که هنگام خرابی برد پکیج ایران رادیاتور ظاهر می‌شود

در این بخش به بررسی کدهای خطایی که خبر از خرابی برد پکیج ایران رادیاتور در مدل‌های مختلف می‌دهد، می‌پردازیم.

  • کد ارور 40/30: این کد مربوط به مدل‌های M24ff, E24ff, eco22, b24ff از پکیج ایران رادیاتور است.
  • کد خطای E12, E30, E99, CF,FF: این کدها مربوط به مدل‎‌های L24 CF,L24FF, K24ff و پکیج‌های دیگر دیجیتال برند ایران رادیاتور است.
  • کد ارور 70/80: این کد خطا مربوط به پکیج آنالوگ بوده و یکی از دلایل ظهور این کد بر روی نمایشگر دستگاه، خرابی برد الکترونیکی است.
  • کد ارور 40/60/80: این کد نیز مربوط به خرابی یا نیم‌سوز بودن برد است. در این وضعیت برق رسانی به فن انجام نمی‌شود.
  • خطای 40/60/70: یکی از احتمالات این کد، خرابی برد پکیج است.
  • کدe2,E51,E50, e12: یکی از دلایل ظهور این کد در پکیج مدل L24FF، خرابی برد است.
دلایل خرابی برد پکیج ایران رادیاتور
برد الکترونیکی به دلایل مختلف آسیب دیده و عملکرد آن دچار اختلال می‌شود.

دلایل خراب شدن برد پکیج ایران رادیاتور

برد الکترونیکی به دلایل مختلفی آسیب دیده و در عملکرد آن اختلال به وجود می‌آید. از این دلایل به موارد زیر می‌توان اشاره کرد:

  1. یکی از این دلایل، رسوب گرفتن قطعه است. در بعضی اوقات فشار آب افزایش یافته و برد را فرا می‌گیرد. در این صورت برد الکترونیکی رسوب گرفته و پکیج می‌سوزد.
  2. یکی دیگر از عواملی که باعث خرابی برد پکیج می‌شود، نشستن غبار روی آن است که در اتصالات قطعه اختلال ایجاد می‌کند.
  3. شاید بتوان اصلی‌ترین عامل در خراب شدن برد را، نوسانات برق دانست. برای جلوگیری از این مشکل، از محافظ پکیج استفاده کنید.
پیشنهاد مطالعه
کدهای ارور برد پکیج L24FF
کدهای ارور E2,E51, E50, E12, E99 مربوط به برد پکبج مدل L24FF  ایران رادیاتور است.

آیا برد پکیج ایران رادیاتور قابل تعمیر است؟

آیا برد پکیج تعمیر می‌شود؟ در پاسخ به این سوال باید گفت: بله. در تعمیر پکیج قسمت‌های مختلف از جمله برد تعمیر می‌شوند. کارشناس تعمیر در صورت خرابی برد قطعه را جدا کرده و آن را بررسی می‌کند. اگر امکان تعمیر برد وجود داشت، تعمیر انجام می‌شود، در غیر این صورت برد باید تعویض شود.

تعمیر پکیج در محل با آچارباز
خدمت تعمیر پکیج در محل آچارباز، شامل ارائه انواع خدمات نصب، عیب یابی، تعمیر و رفع خرابی تمامی برندهای پکیج دیواری و زمینی می‌شود. دستگاه شما را از هر مدلی که باشد، در هر نقطه از تهران و در محل خودتان تعمیر خواهیم کرد.
تعمیر پکیج
لطفا به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

‫7 دیدگاه ها

  1. سلام پکیج ایران رادیاتور هستش درحالت صفرمیذارم پلی بازم پکیج درحالت زمستانه مارمیکنه درحالت تابستونی بازم رادیاتور هم گرم میشه درحالت ریست هم میچرخونم کاری نمیکنه

  2. رادياتور های پکیجم فقط چند تا پره اولش گرم بودن، هوا گيري كردم و پكيجو روشن کردم ولي چراق قرمز روشن شد و ارور گردش اب رو میده، فشار اون عقربه روي ١،٥ هستش، ولي همچنان خطا را داره و پكيج روشن نميشه ، مشكل ازچيه ؟

    1. درود بر شما
      سامان عزیز، پکیج را ریست و صافی آب را هم تمیز کنید. سپس پمپ آب را هم بررسی کنید.
      موفق باشید

  3. سلام
    من یه پکیج دارم که ارور 70 60 40 میده رفتم توی اینترنت سرچ کردم نوشته بود ایراد از فنه ، امروز رفتم فن رو کامل تست کردم ولی درست بود و خطاش نرفت ممکنه ایراد از برد باشه ؟

    1. باسلام
      مهرداد عزیز برای رفع مشکل صحت فن، پرشر و برد را بررسی و در صورت وجود اختلال اقدام به تعمیر قطعه معیوب کنید. اگر مشکل رفع نشد، شما می‌توانید برای تعمیر پکیج درخواست خود را از طریق سایت آچارباز یا تماس با شماره ۰۲۱۵۴۵۹۱۶۱۶ثبت کنید تا همکاران ما مشکل را بررسی و حل کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا