×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

آبگرمکن و پکیج

چطور صدای بلند پکیج ایران رادیاتور رو از بین ببریم؟

صدای بلند پکیج ایران رادیاتور

صدای بلند پکیج ایران رادیاتور یکی از مشکلات رایجی است که در تغییر فصل از تابستان به زمستان بیشتر با آن مواجه می‌شویم. دلیل آن، عدم کارکرد صحیح قطعات پکیج است. برای رفع مشکل صدای بلند پکیج ایران رادیاتور لازم است ابتدا عامل یا عوامل بروز مشکل را شناسایی و سپس نسبت به تعمیر آن اقدام کنیم. در این مقاله آچارباز مهم‌ترین و رایج‌ترین عوامل تاثیرگذار در تولید صدای بلند پکیج ایران رادیاتور را به‌طور دقیق شرح می‌دهیم تا هنگام بروز چنین مشکلی بتوانید در کمترین زمان دلیل صدا را تشخیص دهید. حل مشکل صدای بلند و تعمیر پکیج ایران رادیاتور کار ساده‌ای نیست و بهتر است آن را به تکنسین‌های با تجربه این حوزه بسپارید. از طریق تماس با شماره 02154591616 می‌توانید از تخصص کارشناسان آچارباز بهره‌مند شوید.

بررسی 9 اصلی صدای بلند پکیج ایران رادیاتور + راه حل

دلایل متعددی در ایجاد صدای بلند پکیج ایران رادیاتور نقش دارند که برخی از آنها عبارتند از:

  1. وجود رسوب در مبدل اصلی
  2. وجود هوا در مسیر رادیاتورها
  3. حالت زمستانه
  4. لوله‌کشی نامناسب
  5. نصب نادرست پکیج
  6. تنظیم اشتباه شیر گاز
  7. پمپ معیوب
  8. لوله‌های معیوب رادیاتور
  9. لرزش بدنه پکیج و لوله‌های فلکسی
دلایل صدای بلند پکیج ایران رادیاتور
دلایل متعددی در ایجاد صدای بلند پکیج ایران رادیاتور نقش دارد که مهم‌ترین آن وجود رسوب در مبدل اصلی است.

1- وجود رسوب در مبدل اصلی

یکی از دلایل رایج در ایجاد صدای بلند پکیج ایران رادیاتور، رسوب مبدل اصلی است. در این شرایط پکیج صدایی مانند سوت قطار تولید می‌کند. برای حل چنین مشکلی، کارشناسان ابتدا مبدل را تست و فشار آب ورودی و خروجی را اندازه‌گیری می‌کنند. چنانچه در فشار خروجی آب اختلاف وجود داشته باشد، با اسیدشویی نسبت به رفع رسوبات اقدام می‌کنند. اگر با اسیدشویی مشکل رفع نشد، باید مبدل به طور کلی تعویض شود. هنگامی که مبدل کج شده باشد، امکان تعمیر آن وجود ندارد و پکیج ایران رادیاتور شما مدام سوت می‌کشد.

رسوب در مبدل اصلی پکیج ایران رادیاتور
رسوب در مبدل اصلی پکیج صدایی مانند سوت ممتد قطار تولید می‌کند.

در برخی مواقع شعله بلند پکیج باعث سوت کشیدن مبدل می‌شود در این حالت کافیست میزان شعله بلند را کم کنید. دقت داشته باشید که شعله پکیج نیز بهتر است توسط متخصصین تنظیم شود. کارشناسان با برداشتن روکش پلاستیکی ماژوله تنظیم و با کمک آچار نمره 10 و پیچ‌گوشتی چهارسو میزان شعله را تنظیم می‌کنند.

پیشنهاد مطالعه

2- وجود هوا در مسیر رادیاتورها

یکی دیگر از دلایل رایج ایجاد صدای بلند پکیج ایران رادیاتور، وجود هوا در مسیر رادیاتورهاست. به دلیل گردش آب داغ، هواداخل رادیاتور مسدود می‌شود و صدایی شبیه به تق تق تولید می‌کند.

وجود هوا در مسیر رادیاتورها
با هواگیری رادیاتور صدای بلند تق تق تولید شده قطع خواهد شد.

ابتدا پکیج را خاموش کنید تا رادیاتورها سرد شود. سپس شیر مخصوص هواگیری رادیاتور را باز کنید و ظرفی زیر آن قرار دهید تا هوا و آب داخل رادیاتور خارج شود. برای هواگیری نیز بهتر است از متخصصین این کار کمک بگیرید.

پیشنهاد مطالعه

3- حالت زمستانه

از دیگر دلایل صدای بلند پکیج ایران رادیاتور، تغییر وضعیت آن از حالت تابستان به زمستان است. اغلب تنظیمات نادرست منجر به بروز مشکل حالت زمستانه و تولید صدای سوت می‌شود. کارشناسان تعمیر پکیج برای عیب یابی ابتدا تمامی شیرهای رفت و برگشت رادیاتور را باز می‌کنند سپس پمپ سیرکلاتور را بررسی و در صورت نیاز آن را تعمیر یا تعویض می‌کنند. اگر پمپ سالم باشد، فیلترها تمیز یا تعویض می‌شوند.

حالت زمستانه پکیج ایران رادیاتور
حالت زمستانه اغلب به دلیل تنظیمات نادرست پیش می‌آید که منجر به تولید صدای سوت پکیج می‌شود.

4- لوله کشی نامناسب

نصب و لوله‌کشی پکیج باید توسط افراد متخصص و حرفه‌ای صورت بگیرد. چنانچه این کار به‌درستی صورت نگیرد و از لوله‌هایی با قطر کم استفاده شود، پکیج حین کار صدای بلند تولید می‌کند. در این شرایط باید به تعمیرکار حرفه‌ای مراجعه کنید تا با تعویض لوله‌ها و نصب مجدد پکیج، مشکل را حل کند.

لوله‌کشی نامناسب پکیج
لوله کشی پکیج باید توسط افراد حرفه‌ای انجام شود و قطر لوله‌ها نیز درست باشد تا از ایجاد صدای بلند پکیج ایران رادیاتور جلوگیری شود.

5- نصب نادرست پکیج ایران رادیاتور

سطح نامناسب نصب پکیج، در طرز کار آن اختلال ایجاد می‌کند. بهتر است از کارشناسان حرفه‌ای و خبره برای نصب پکیج کمک بگیرید و اگر خودتان تجربه کافی ندارید، نسبت به نصب آن اقدام نکنید. در مقاله چگونه پکیج ایران رادیاتور را راه‌اندازی کنیم؟ تمام نکات لازم بیان کرده‌ایم.

نصب نادرست پکیج ایران رادیاتور
پکیج باید در مکانی درست و در سطحی مناسب توسط افراد حرفه‌ای نصب شود.

6- تنظیم اشتباه شیر گاز

شیر گاز پکیج ایران رادیاتور وظیفه کنترل و قطع و وصل جریان گاز به محفظه احتراق را بر عهده دارد. اگر شیر گاز به درستی تنظیم نشده باشد، علاوه‌بر ایجاد صدای بلند حین کار پکیج، باعث سرد و گرم شدن آب نیز می‌شود. به‌طور کلی تنظیم شیر گاز پکیج ایران رادیاتور یکی از روش‌های تعمیر این قطعه محسوب می‌شود که باید به تعمیرکاران حرفه‌ای سپرده شود.

در صورت خراب بودن شیر گاز پکیج، دستگاه‌های آنالوگ کد خطای 70 80 و دستگاه‌های دیجیتال کد خطال E1 را نشان می‌دهند. همچنین پکیج روشن نمی‌شود و هیچ بوی گازی در محفظه احتراق به مشام نمی‌رسد.

تنظیم اشتباه شیر گاز پکیج
شیر گاز پکیج وظیفه کنترل وجریان گاز را بر عهده دارد که باید توسط تعمیرکار حرفه‌ای تنظیم شود.
تعمیر پکیج ایران رادیاتور در آچارباز
خدمت تعمیر پکیج ایران رادیاتور آچارباز، شامل نصب، عیب‌یابی، سرویس و تعمیر پکیج ایران رادیاتور است. برای تعمیرات پکیج ایران رادیاتور خود دیگر نیاز نیست به تعمیرگاه مراجعه کنید. از طریق کلیک روی دکمه درخواست تعمیر پکیج ایران رادیاتور می‌توانید درخواست خود را ثبت و منتظر تماس کارشناس باشید..
تعمیر پکیج ایران رادیاتور

7- پمپ معیوب پکیج ایران رادیاتور

پمپ آب پکیج وظیفه برقراری جریان آب در مسیر رفت و برگشت را برعهده دارد. در صورت وجود مشکل در عملکرد پمپ آب، صدای بلند تق تق از پکیج شنیده می‌شود. برای جلوگیری از ایجاد چنین صدایی، می‌توانید از ضربه گیر پمپ استفاده کنید. اما اگر با نصب ضربه‌گیر نیز مشکل تداوم داشته باشد، دلیل صدای بلند می‌تواند ناشی از معیوب بودن محور اصلی پمپ یا سرعت بیش از حد آن باشد. در این حالت تنها یک تعمیرکار حرفه‌ای می‌تواند علت را تشخیص دهد و نسبت به رفع آن اقدام کند.

پمپ معیوب پکیج ایران رادیاتور
پمپ معیوب پکیج اغلب سبب تولید صدای تق تق بلند می‌شود.

8- لوله‌ های معیوب رادیاتور

لوله‌های مارپیچ مبدل اصلی، وظیفه تأمین آب گرم را بر عهده دارند. به دلیل اینکه لوله‌ها تحت حرارت مستقیم قرار دارند، پس از مدتی در آن‌ها رسوب ایجاد می‌شود در نتیجه پکیج صدای بلندی مانند سوت قطار تولید می‌کند. تشخیص و رسوب زدایی لوله‌های پکیج و نصب فیلتر باید توسط تعمیرکاران حرفه‌ای انجام شود و هرگز خودتان نسبت به رسوب زدایی اقدام نکنید.

لوله‌های معیوب پکیج
رسوب درون لوله‌های رادیاتور منجر به تولید صدای سوت بلند می‌شود.

9- لرزش بدنه پکیج ایران رادیاتور و لوله‌های فلکسی

اغلب پکیج‌های ایران رادیاتور در بالکن منازل نصب می‌شوند. اغلب در فصل زمستان به دلیل انقباض و انبساط حاصل از دمای محیط، بدنه پکیج شروع به لرزیدن می‌کند. در این حالت اگر دستتان را روی بدنه آن بگذارید، صدا کم خواهد شد. برای رفع این مشکل کافیست از کارتن‌های ضخیم در اطراف پکیج استفاده کنید.

لرزش بدنه پکیج ایران رادیاتور
به دلیل تغییر فصل بدنه پکیج در هنگام کار شروع به لرزش می‌کند

رفع صدای بلند پکیج به کمک تعمیرکاران حرفه ای

دلایل زیادی در تولید صدای بلند پکیج ایران رادیاتور نقش دارند که در این مطلب به معرفی و بررسی مهم‌ترین و رایج‌ترین آن‌ها پرداخته‌ایم. دلایلی مانند نصب غیر اصولی پکیج و لوله‌ها، حالت زمستانه، وجود هوا در مسیر و مشکلات حاصل از تنظیم شیر گاز، از اصلی‌ترین دلایل مشکل صدای بلند پکیج ایران رادیاتور است. برای بررسی و تعمیر پکیج ایران رادیاتور، بهتر است سراغ تعمیرکار حرفه‌ای بروید. به خاطر داشته باشید که تعمیر غیر اصولی می‌تواند مشکل را دو چندان کند و هزینه ‌نهایی بیش‌تری نیز در پی داشته باشد.

تعمیر پکیج در محل با آچارباز
تعمیر پکیج ، شامل ارائه انواع خدمات نصب، سرویس، عیب یابی، تعمیر و رفع خرابی تمامی برندهای پکیج دیواری و زمینی می‌شود. دستگاه شما را از هر مدلی که باشد، در هر نقطه از تهران، در محل خودتان تعمیر خواهیم کرد.
تعمیر پکیج

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا