×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

آبگرمکن و پکیج

علت صدا دادن پکیج چیست و چگونه آن را برطرف کنیم؟

علت صدا دادن پکیج

یادداشت ویراستار: اصل این مطلب در مرداد 1398 نوشته شده بود و در دی 1400 دوباره بررسی و به‌روز شده است.

پکیج‌های خانگی با تکنولوژی خود، آسایش و آرامش را به خانه‌های ایرانی آورده‌اند؛ اما گاهی دچار خرابی می‌شوند و سر و صدای زیادی ایجاد می‌کنند. در این وضعیت صداهایی شبیه به تق تق از دستگاه شنیده می‌شود. عدم تنظیم شیر برقی گاز دستگاه پکیج خانگی، هوا گرفتن مدار گرمایش دستگاه، وجود رسوب در مدارها و مبدل‌های حرارتی، خرابی پمپ آب و مشکل سنسورهای حرارتی می‌توانند علت صدا دادن پکیج باشند.

برای رفع این مشکل ابتدا باید دلیل ایجاد صدا از پکیج را شناسایی و برطرف کنید. در ادامه این مقاله آچارباز در مورد 10 دلیل صدا دادن پکیج و روش‌های برطرف کردن آن‌ها با شما صحبت می‌کنیم. باید توجه کنید که اغلب راهکارهای برطرف کردن صدای پکیج برای افراد دست به آچار و ماهر است؛ پس اگر در این زمینه مهارت و اطلاعات زیادی ندارید بهتر است برای برطرف کردن ایراد پکیج، از یک تعمیرکار با تجربه کمک بگیرید. آچارباز با یک تیم از تعمیرکاران ماهر آماده تعمیر پکیج و حل مشکل شما هستند.

آنچه دراین مطلب می‌خوانید:

10 علت صدا دادن پکیج که باید بدانید

صدا دادن پکیج، دلایل مختلفی دارد، از جمله:

1. سرد بودن آب ورودی

آب سرد یکی از دلایلی است که می‌تواند باعث ایجاد صدا در پکیج شود. سرد بودن بیش از حد آب ورودی، به خصوص در فصل سرما و زمستان منجر به تولید صدا از پکیج می‌شود. برای جلوگیری از صدا دادن پکیج ، از تعادل دمای آب ورودی دستگاه پکیج خود مطمئن شوید. گاهی آب ورودی سرد با شدت وارد دستگاه پکیج می‌شود. به دلیل گرم بودن محیط داخلی پکیج نوسانات دمایی ایجاد و صدای غیر عادی پکیج شنیده می‌شود.

برای تعمیر پکیج از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید

2. فشار آب ورودی

آب ورودی که داخل دستگاه پکیج خانگی می‌شود می‌تواند عملکرد این دستگاه را به میزان قابل توجهی تحت تاثیر خود قرار دهد. کاهش فشار آب باعث بالا رفتن شعله  و صدا دادن پکیج می‌شود.

3. نصب نادرست علت صدا دادن پکیج

یک علت صدا دادن پکیج ، مربوط به نصب نادرست آن است. در این حالت، پکیج موازی زمین نصب نشده است. گاهی هم هنگام نصب، قاب کج و به بدنه متصل می‌شود. این اتصال باعث ایجاد سر و صدا از دستگاه می‌شود. برای حل این مشکل باید یک تعمیرکار ماهر، پکیج را باز و دوباره نصب کند.

نصب نادرست پکیج دلیل صدا دادن آن
نصب غیر اصولی پکیج باعث صدا دادن آن می‌شود.

4. از کار افتادن شیر اطمینان یا ترموستات

شیر اطمینان یکی از مهم‌ترین قطعات کاربردی در پکیج دیواری خانگی است. این شیر به پکیج گرمایشی این امکان را می‌دهد که به‌طور اتوماتیک یا خودکار روند هواگیری داخل پکیج را انجام دهد. اگر این شیر دچار خرابی شود، هوا به رادیاتورهای داخل خانه نفوذ پیدا کرده و صداهایی از پکیج شنیده می‌شود که آرامش شما را مختل خواهند ساخت.

یک علت صدا دادن پکیج ، مربوط به نصب نادرست آن است. در این حالت، پکیج موازی زمین نصب نشده است. گاهی هم هنگام نصب، قاب کج و به بدنه متصل می‌شود.

5. ایجاد رسوب در مبدل و لوله‌های پکیج

یکی دیگر از پارامترها که در صدای غیرعادی پکیج بسیار تاثیرگذار است، رسوب گیری مبدل‌های دستگاه پکیج خانگی است. نیازی نیست بدانید که پکیج منزل شما از نوع تک مبدله است یا دو مبدله، فقط عملیات رسوب‌گیری را انجام دهید تا صدای غیر عادی پکیج از بین برود. نشت رسوب در این قطعه سبب انسداد مسیر آب شده و باعث صدا دادن پکیج می‌شود. در مقاله رسوب زدایی و معرفی انواع سخت گیرهای پکیج در این مورد بیشتر بخوانید.

۶. خرابی پمپ

یکی دیگر از دلایل صدای غیرعادی پکیج، خرابی پمپ دستگاه است. علامت و نشانه‌‌ اصلی آن، صدای غیر عادی پکیج به‌صورت ضربه‌ای است. این مشکل با تعویض یا تعمیر پمپ قابل حل است.

دلیل ایجاد صدا از پکیج
خرابی پمپ پکیج می‌تواند علت صدا دادن آن باشد.

۷. ایراد مربوط به لوله کشی ساختمان

مشکلاتی که مربوط به لوله کشی ساختمان است در ایجاد صدا از پکیج موثر هستند. بسیاری از تکنسین‌های این کار معتقدند که اصلی‌ترین دلیل صدا دادن پکیج‌های دیواری، مربوط به لوله کشی نامناسب این دستگاه است.

در صورتی که لوله‌های پکیج، قطر و ضخامت درستی نداشته باشند یا این که لوله کشی در مسیری اشتباه انجام شده باشد می‌توان گفت که صدای پکیج به آن مربوط می‌شود. چرا که امکان انقباض و انبساط در لوله‌ها وجود ندارد و صداهایی تولید می‌کنند که عملکرد پکیج را با مشکل مواجه می‌کنند.

پیشنهاد مطالعه

8. هواگیری نکردن پکیج

برای افزایش طول عمر مفید پکیج، بهتر است هر شش ماه و با تغییر فصل، آن را سرویس کنید. یکی از کارهایی که هنگام سرویس کردن دستگاه انجام می‌شود، هواگیری است. اگر سرویس دوره‌ای دستگاه انجام نشود، هواگیری می‌تواند علت صدا دادن پکیج باشد. حباب هوای داخل سیستم پکیج می‌تواند از طریق لوله‌کشی به رادیاتورها برود و علت صدا دادن رادیاتور پکیج هم شود.

علت صدا دادن پکیج
سرویس نکردن پکیج، باعث هواگیری لوله‌های مبدل و ایجاد صدا از آن می‌شود.

9. خرابی فن ، علت صدا دادن پکیج

یکی دیگر از اجزایی که خرابی آن علت صدا دادن پكيج می‌شود، فن دستگاه است. خرابی فن و درست کار نکردن آن می‌تواند صداهای آزار دهنده‌ای ایجاد کند.

10. خرابی سوپاپ‌ها

خرابی سوپاپ‌ها هم می‌تواند علت صدا دادن پکیج هنگام روشن شدن باشد. سوپاپ‌ها از اجزای مهم و حساس پکیج هستند؛ پس برای تعمیر یا تعویض آن‌ها باید از تعمیرکار کمک بگیرید.

تعمیر پکیج در محل با آچارباز
خدمت تعمیر پکیج در آچارباز، شامل ارائه انواع خدمات نصب، سرویس، عیب یابی، تعمیر و رفع خرابی تمامی برندهای پکیج دیواری و زمینی می‌شود. دستگاه شما را از هر مدلی که باشد، در هر نقطه از تهران و در محل خودتان تعمیر خواهیم کرد.
تعمیر پکیج

علت صدا دادن پکیج هنگام بازکردن آب گرم

یکی از مشکلات شایعی که بسیاری از افراد از آن شکایت دارند، صدا دادن پکیج هنگام باز کردن آب گرم است. مشکل یا ایرادی در محفظه احتراق، می‌تواند باعث این موضوع باشد.

صدا دادن پکیج هنگام باز کردن شیر آب گرم
صدا دادن پکیج هنگام باز کردن شیر آب گرم به علت مشکلی در محفظه احتراق ایجاد می‌شود.

برای حل این مشکل باید از یک تعمیرکار ماهر کمک بگیرید. مشکل در محفظه احتراق پکیج، موضوعی جدی است. دستکاری پکیج توسط شما در این شرایط ممکن است باعث ایجاد خطراتی مثل انفجار شود.

علت صدا دادن پکیج فرولی

پکیج فرولی یکی از بهترین برندهای پکیج در بازار است. این پکیج ساخت ایتالیاست از تکنولوژی روز اروپا برخوردار است. نصب و استفاده نادرست می‌تواند علت صدا دادن پکیج فرولی باشد؛ پس برای جلوگیری از این مشکل، برای نصب، سرویس و تعمیر این پکیج از افراد ماهر کمک بگیرید.

رفع صدای پکیج فرولی
برای جلوگیری از صدا دادن پکیج فرولی، نصب آن را به درستی انجام دهید.

رفع صدای پکیج

تا اینجا با دلایل صداهای غیرعادی پکیج آشنا شدید؛ اما برای رفع مشکل صدا چه کنیم؟ برای رفع این مشکل می‌توانید از دو راهکار زیر استفاده کنید:

  1. زمانی که صدا ناشی از مشکلات سرد یا گرم بودن آب ورودی باشد باید دمای آب را در حد تعدیل نگه داشت یا این که فشار آب را کنترل کرد.
  2.  اگر مشکل از قطعات به کار رفته در پکیج باشد می‌توانیم قطعاتی مانند پمپ، پرشر یا شیر تخلیه را تعویض یا تعمیر کرد.
حل مشکل صدا دادن پکیج
برای پیدا کردن علت صدا دادن پکیج بهتر است از یک تعمیرکار ماهر کمک بگیرید.

آیا صدا دادن پکیج خطرناک است؟

خطرناک بودن با نبودن صدا دادن پکیج به دلیل آن بستگی دارد. اگر صدای ایجاد شده از پکیج به دلیل سردی یا کاهش فشار آب باشد، با گرم شدن هوا و افزایش فشار مشکل حل می‌شود؛ اما در صورت وجود مشکل در قطعاتی مثل محفظه احتراق و سوپاپ‌ها باید مشکل توسط تعمیرکار بررسی شود.

خدمات تعمیر پکیج در محل آچارباز
برای تعمیر و رفع صدای پکیج، از یک تعمیرکار ماهر کمک بگیرید.

همه پکیج‌های امروزی مجهز به سیستم‌های ایمنی و خاموشی خودکار در صورت بروز خرابی جدی هستند. با توجه به این موضوع در صورت صدا داد و خاموش شدن پکیج سعی نکنید با دستکاری، آن را روشن کنید؛ چون این موضوع خطرناک است. بهتر است جهت حل مشکل، سرویس و تعمیر پکیج از یک کارشناس یا متخصص این حوزه کمک بگیرید تا از آسیب دیدگی دستگاه جلوگیری کنید.

تعمیر پکیج در محل با آچارباز
خدمت تعمیر پکیج در آچارباز، شامل ارائه انواع خدمات نصب، سرویس، عیب یابی، تعمیر و رفع خرابی تمامی برندهای پکیج دیواری و زمینی می‌شود. دستگاه شما را از هر مدلی که باشد، در هر نقطه از تهران و در محل خودتان تعمیر خواهیم کرد.
تعمیر پکیج

5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

‫15 دیدگاه ها

  1. سلام ، پکیج ما بوتان هست و به تازگی موقع استفاده از اب گرم صدای خیلی بلند و وحشتناکی میدهد درجه رو اگه زیاد کنیم هم این صدا میاد علت چیه ؟ و اینکه همینجوری استفاده کنیم خطرناکه ؟

    1. درود بر شما
      سیاح عزیز،
      بیش از حد در مدار رسوب وجود دارد و هنگامی که از ظرفیت حداکثری دستگاه استفاده می‌شود، باعث ایجاد صدای ناهنجار می‌شود و بسیار خطرناک است و در اسرع وقت باید سرویس کامل شود.

  2. سلام به عزیزان
    مابه تازگی پکیج لورچ نصب کردیم متاسفانه خیلی صدا داره . طوری که باعث آزارمون میشه. این صدا طبیعیه یا مشکلی داره؟

    1. مانی عزیز سلام،
      علت صدا دادن پکیج لورچ، هواگرفتن مبدل آن است. احتمالا اصول درست نصب، رعایت نشده است. برای هواگیری پکیج لورچ می‌توانید از راهنمایی‌های مقاله چگونه پکیج را هواگیری کنیم؟ را بخوانید.

  3. سلام خسته نباشید پکیج ما مدل بوتان هس وقتی اب گرم رو باز میکنیم وقتی بسته میشه پکیج صدا میده یعنی مشکل از کجاست؟

  4. سلام پکیج بوش کلاس۶٠٠٠کلاسیک دارم
    درحالت زمستانه زمانی که آبگرم رو باز می کنم یه صدای تیک تیک بمدت ۵یا ۶ثانیه میاد ۴٠یا ۵٠ثانیه بعد از بستن ابگرم دوباره همون صدا میاد سرویس کار آوردم جرم گیری کرد ولی فایده ای نداشت محل صدا از یه قطعه برقیه پشت پمپ هست که بهش سیم وصل شده

  5. سلام وقتتون بخیر
    میخوام برای خونه پدرم پکیج بخرم و داخل کابینت های آشپزخونه نصب کنم، شنیدم اگر توی آشپزخونه نصب بشه ممکنه گاز بپیچه تو خونه و خطرناک باشه. یکی از فامیلامون هم پکیج داره میگه صدای زیادی داره پکیجشون درسته؟

    1. باسلام
      خانم فروزنده عزیز، اگر متراژ منزل بیشتر از ۷۰ متر باشد و دودکش بدرستی نصب شود، خطری بابت پخش گاز در خانه وجود ندارد. به طور معمول صدای پکیج ها کم است ولی در صورت وجود مشکلات ناشی از رسوب در لوله‌ها و یا نیاز به هواگیری پکیج؛ ممکن است سروصدای آن زیاد شود.

  6. صدای تق تق پکیج در حالت تابستانه خیلی زیاد است. مارک پکیج من ایران رادیاتور است. ممنون میشم راهنمایی کنید.

    1. باسلام
      آقا/خانم ضیاپور عزیز، برای رفع مشکل پکیج خود پیشنهاد می‌کنیم پکیج را هواگیری کنید، برای اینکار مقاله «بهترین روش برای هواگیری پکیج ایران رادیاتور» را مطالعه کنید. درصورتی که مشکل حل نشد، باید عدم وجود رسوب در مبدل‌ها و پمپ، پرشر یا شیر تخلیه و … بررسی شود. شما می‌توانید درخواست تعمیر پکیج در محل خود را در سامانه آچارباز با شماره ۰۲۱۵۴۵۹۱۶۱۶ ثبت کنید تا همکاران ما مشکل را بررسی و حل کنند.

  7. صدای پکیج ما چیزی شبیه تق تقه٬ جوری که گاهی فکر میکنم کسی داره چکش میکوبه٬ الان در توضیحات شما خوندم که ممکنه مربوط به پمپش باشه٬ تعمیر پمپ چقدر زمان میبره و هزینه اش چقدره؟

    1. با سلام
      برای کسب اطلاعات درمورد هزینه و زمان سرویس، با شماره 02154591616 تماس بگیرید تا همکاران ما شما را راهنمایی کنند.

  8. پکیج بنده درست بعد از بازکردن شیر آب گرم صدای بلندی میدهد و انگار چیزی در آن منفجر می شود. ولی هیچ مشکلی در عملکرد پکیج دیده نمی شود. ایراد پکیج بنده در کجاست؟ ممنون میشوم راهنمایی بفرمایید.

    1. با سلام
      لطفا پکیج خود را هواگیری کنید. پیلوت آن را نیز تمیز کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا