×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

ماشین لباسشویی

چگونه قفل کودک ماشین لباسشویی را باز کنیم؟ ( آ ا گ٬ آبسال٬ پاکشوما و دوو)

نحوه باز کردن قفل کودک ماشین لباسشویی

آپشن‌ها و ویژگی‌های ماشین‌ لباسشویی در برندها و حتی مدل‌های مختلف با هم تفاوت‌هایی دارند. به همین خاطر بسیار مهم است برای اجرای هر برنامه و قابلیت دستگاه خود، دقیقا طبق دستورالعمل ذکر شده در دفترچه راهنمای آن عمل کنید. باز کردن قفل کودک ماشین لباسشویی یکی از این موارد است. در این مطلب عملکرد قفل کردن و باز کردن Child lock در چهار برند شناخته شده آ ا گ، آبسال، پاکشوما و دوو را توضیح خواهیم داد، تا با دستکاری‌های بی‌مورد نیاز به تعمیر ماشین لباسشویی خود نداشته باشید.


قفل کودک ماشین لباسشویی چگونه عمل می‌کند؟

حتماً می‌دانید ویژگی قفل کودک در ماشین لباسشویی به محض فعال شدن باعث قفل شدن همه دکمه‌های ماشین لباسشویی، به غیر از دکمه پاور می‌شود. فعال شدن قفل کودک یک ویژگی ایمنی است که اطمینان می‌دهد کودکان نمی‌توانند برنامه شستشوی تنظیم شده را تغییر دهند. فعال کردن و باز کردن قفل کودک ماشین لباسشویی در برندهای مختلف معمولا با فشردن همزمان دو دکمه انجام می‌شود.

همچنین پس از اتمام برنامه شستشو و یا حتی قطع شدن برق، قفل کودک به صورت اتومات باز نمی‌شود و باید دوباره آن‌را غیر فعال کنید. معمولا روش باز کردن قفل کودک در هر مدل لباسشویی با روش باز کردن آن یکی است. با همان دکمه‌هایی که درب قفل میشود، باز هم می‌شود.

کارکرد قفل کودک ماشین لباسشویی
قفل کودک با غیر فعال کردن دکمه‌های لباسشویی مانع از تغییر برنامه شستشو ماشین لباسشویی می‌شود.

نحوه فعال کردن قفل کودک در ماشین لباسشویی AEG و غیر فعال کردن آن

برای فعال و غیر فعال کردن قفل کودک در ماشین لباسشویی آ ا گ می‌توانید دو دکمه Stains/Prewash و Extra Rinse به طور همزمان به مدت چند ثانیه فشار دهید. با این کار تمام دکمه ها به جز پاور قفل خواهند شد.

این ترکیب دکمه ها در انواع مدل‌های لباسشویی AEG می تواند متفاوت و به یکی از حالت‌های زیر باشد:

فشار دادن همزمان دو دکمه delay timer و drying به مدت سه الی پنج ثانیه

فشار دادن همزمان دو دکمه spin و  drying به مدت سه الی پنج ثانیه

فشار دادن همزمان دو دکمه option و temp به مدت سه الی پنج ثانیه

نحوه فعال کردن قفل کودک ماشین لباسشویی
بسته به مدل لباسشویی آ ا گ نحوه فعال و باز کردن قفل کودک متفاوت است.

نحوه فعال کردن قفل کودک در ماشین لباسشویی آبسال و غیر فعال کردن آن

روش‌ فعال کردن و بازکردن قفل در مدل‌های مختلف ماشین لباسشویی آبسال، بسته به مدل آن متفاوت است. شیوه فعال و غیرفعال کردن قفل کودک در ماشین لباسشویی آبسال مدل AFS-1273، AES-10613، AES-7513 به یک صورت است. دکمه راه‌اندازی/توقف یا همان START/PAUSE را اگر به مدت سه ثانیه به طور متناوب فشار دهید، قفل کودک فعال می‌شود. برای باز کردن قفل، همین دکمه را سه ثانیه نگه‌دارید. در هنگام فعال شدن قفل کودک علامت قفل روی صفحه نمایشگر دستگاه نمایان می‌شود.

پیشنهاد مطالعه

دستورالعمل فعال و باز کردن قفل کودک در ماشین لباسشویی آبسال مدل REN-7112

برای قفل کردن درب و دکه های ماشین لباسشویی آبسال مدل REN-7112، با نگه‌داشتن همزمان دو کلید دورخشکن و تاخیر در شروع برنامه به مدت سه ثانیه می‌توانید آن را فعال کنید. باز کردن قفل کودک ماشین لباسشویی مدل REN-7112 هم به همان ترتیب فعال کردن قفل کودک است.

دستورالعمل فعال و باز کردن قفل کودک در ماشین لباسشویی پاکشوما

در ماشین لباسشویی پاکشوما مدل PAK-2051WH و یا PAK-2051LH، با فشردن دو دکمه Rinse و Half load به مدت چند ثانیه قفل کودک را جهت یک شستشوی ایمن فعال کنید. برای باز کردن قفل کودک ماشین لباسشویی خود می‌توانید همین دو دکمه را به طور همزمان فشار دهید. در برخی دیگر از مدل‌های لباسشویی پاکشوما برای فعال و باز کردن قفل کودک ماشین لباسشویی می‌توان به شیوه زیر عمل کرد:

روش اول: با فشار دادن دو دکمه Temp و Option به طور همزمان

روش دوم: با فشار دادن دو دکمه Rinse و Prewash به طور همزمان

چگونه قفل کودک ماشین لباسشویی دوو را باز کنیم

فعال کردن قفل کودک در ماشین لباسشویی برند Daewoo به ساده‌ترین شکل ممکن انجام می‌شود. با فشردن دکمه Child Lock به مدت چند ثانیه ویژگی قفل کودک فعال خواهد شد. باز کردن قفل کودک در اکثر مدل‌های آن به سه شیوه زیر قابل انجام است:

  • روش اول: فشردن همزمان دو دکمه delay timer و drying
  • روش دوم: فشردن همزمان دو دکمه spin و drying
  • روش سوم: فشردن همزمان دو دکمه temp و option

پیشنهاد مطالعه

دستورالعمل فعال و باز کردن قفل کودک در ماشین لباسشویی دوو سری پریمو

در این مدل از لباسشویی‌های دوو برای فعال کردن قفل کودک دکمه Child Lock بر روی صفحه نمایشگر را به مدت سه ثانیه نگه‌دارید. به محض فعال شدن قفل کودک علامت CL بر روی صفحه نمایش داده می‌شود. جهت باز کردن قفل کودک ماشین لباسشویی دوو لازم است که دکمه Child Lock را سه ثانیه فشار دهید. توجه داشته باشید که در این مدل لباسشویی قطع شدن جریان برق باعث غیر فعال شدن حالت قفل کودک می‌شود.

قفل کودک ماشین لباسشویی دوو
قفل کودک در ماشین لباسشویی دوو با قطع شدن برق باز خواهد شد.

قفل کودک ماشین لباسشویی چه زمانی باید فعال شود؟

شاید برای شما هم مانند بسیاری از کاربران این سوال به وجود آمده باشد که ویژگی قفل کودک در ماشین لباسشویی چه زمانی باید فعال شود. همانطور که قبلا اشاره کردیم، ویژگی قفل کودک با غیر فعال کردن دکمه‌های دستگاه مانع از دستکاری کلیدهای ماشین لباسشویی و تغییر برنامه شستشوی در حال اجرا می‌شود. با نمایان شدن علامت قفل، کلید و یا عبارت Child Lock می‌توان فعال بودن آپشن قفل کودک را تشخیص داد. در برخی از مدل‌ها بعد از اجرای دستورالعمل فعال کردن قفل کودک صدای بوق که نشان دهنده فعال شدن این آپشن است، نیز شنیده می‌شود.

با توجه به عملکرد قفل کودک بهترین زمان برای فعال کردن آن،  پس از تنظیم برنامه شستشو است. چرا که در زمان فعال بودن قفل کودک نمی‌توان تغییری در برنامه شستشو ایجاد کرد و باید تا انتهای زمان شستشو صبر کرد. در برخی از مدل‌های لباسشویی همزمان با اتمام برنامه شستشو، قفل کودک غیر فعال می‌شود. در حالی که در برخی دیگر باید دستورالعمل باز کردن قفل کودک ماشین لباسشویی را انجام داد.

توجه: به عنوان یک نکته مهم در آخر این مطلب باید یادآور شویم که بهترین راهنما برای فعال و یا باز کردن قفل کودک ماشین لباسشویی شما مراجعه به دفترچه راهنمای آن است. گاهی اوقات افراد سر خود دکمه‌های دستگاه را جهت اجرای این قابلیت و یا دیگر آپشن‌های ماشین لباسشویی دستکاری می‌کنند که می‌تواند منجر به بهم‌ریختن تنظیمات دستگاه شود.

پس اگر تمایل ندارید که با دستکاری‌های بی‌مورد مجبور به تماس با تکنسین تعمیر لباسشویی خود شوید، حتماً در صورت هر گونه سوال و یا ابهام دفترچه راهنمای آن را با دقت مطالعه کنید.

تعمیر ماشین لباسشویی در محل با آچارباز
آچارباز با راه‌اندازی سامانه آنلاین اعزام تعمیرکار به محل، مشکلات شما را حل خواهند کرد. گفتنیست ماشین لباسشویی شما از هر نوعی و با هر برندی که باشد، متخصصان آچارباز قادر به رفع آن خواهند بود. شما می‌توانید از هم اکنون درخواست تعمیر خود را ثبت کنید:
درخواست تعمیر ماشین لباسشویی
5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا