×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

ماشین لباسشویی

چگونه قفل کودک ماشین لباسشویی ال جی را باز کنیم؟

قفل کودک لباسشویی ال جی

ارور CL و ارتباطش با قفل کودک ماشین لباسشویی ال جی چیست؟ CL در واقع ارور نیست٬ کدی است که به مصرف کننده اعلام میکند که قفل کودک لباسشویی فعال شده است و در این زمان تمامی کلیدها به جز دکمه روشن و خاموش غیرفعال بوده و امکان تغییرات برنامه شستشو وجود ندارد.

استفاده از این گزینه و قابلیت سبب می‌شود که کسانی که دارای فرزندان کوچک هستند به راحتی بتوانند در کنار فرزندان خود به کارهای روزمره رسیدگی کنند. به همین سبب امروزه در اکثر لباسشویی‌ها به خصوص لباسشویی ال جی این امکان وجود داشته و از آن استفاده می‌شود.

حال ممکن است که این قابلیت را فعال کرده باشیم و الان سوالمان این است که چگونه قفل ماشین لباسشویی ال جی را باز کنیم؟ در این مقاله نحوه فعال و غیرفعال کردن قفل کودک در  مدل‌های قدیمی و جدید لباسشویی ال جی بررسی میکنیم.


نحوه فعال كردن قفل كودك ماشين لباسشويي ال جی

قفل کودک یک عملکرد محافظتی است که برای پیشگیری از تغییر تصادفی و یا دستکاری کودک انتخاب می‌شود. این عملکرد سبب می‌شود که صفحه کلید قفل شده و همه دکمه‌ها به جز دکمه Power غیرفعال شوند. قفل کودک لباسشویی صرفا در هنگام روشن بودن دستگاه می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

برای تعمیر ماشین لباسشویی از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید

نحوه فعال کردن قفل کودک ماشین لباسشویی ال جی:

  1. در ابتدا باید لباسشویی را روشن کرده و برنامه شستشو را انتخاب کنید
  2. بعد از انتخاب برنامه شستشو، دکمه استارت را بزنید
  3. دکمه مخصوص را به مدت سه ثانیه فشرده و آن را نگه دارید
  4. در برخی از مدل های لباسشویی ال جی دو دکمه جهت قفل کودک مشخص شده است باید دو دکمه را به صورت همزمان فشار داده و سه تا پنج ثانیه نگه دارید
  5. هنگامی که صدای بیب را شنیدید، علامت CL بر روی نمایشگر ظاهر می‌شود
  6. در این زمان قفل کودک فعال شده و همه کلیدهای لباسشویی غیر فعال میشود و فقط دکمه Power فعال می‌ماند.
نحوه فعال کردن قفل کودک
برای فعال کردن قفل کودک باید دستگاه را روشن کرده و بعد از انتخاب برنامه شستشو، دکمه یا دکمه‌های قفل کودک را به مدت سه تا پنج ثانیه فشار دهید
پیشنهاد مطالعه

معنای کد یا ارور CL نمایش داده شده روی لباسشویی ال جی چیست؟

قفل کودک یک عملکرد محافظتی است که در برابر تغییرات اتفاقی و یا دستکاری افراد نابلد در برنامه شستشو اعمال می‌شود. شما می‌توانید با قفل کردن صفحه کلید، همه دکمه‌های دستگاه به جز یک کلید روشن و خاموش را غیرفعال کنید. هنگامی که قفل کودک لباسشویی ال جی فعال است، بر روی صفحه نمایش آن، واژه CL ظاهر می‌شود. در واقع CL مخفف CHILD LOCK است و یک خطا نیست بلکه نمایانگر فعال بودن قفل کودک است. روش غیرفعال کردن قفل را در بخش بعدی به شما آموزش می‌دهیم.

روش غیر فعال کردن قفل کودک لباسشویی ال جی (LG)

ممکن است برای شما پیش آمده باشد که قفل کودک لباسشویی شما فعال شده ولی نمی‌دانید که چگونه آن را غیرفعال کنید. در اغلب لباسشویی‌های LG دکمه قفل کودک تعبیه شده است.

  1. قفل کودک را از روی دکمه های لباسشویی پیدا کنید
  2. به مدت سه تا پنج ثانیه نگه دارید تا قفل کودک غیر فعال شود
  3. در این هنگام کد CL از روی صفحه نمایشگر پاک می‌شود
    اگر با این عمل قفل کودک باز نشده و کد CL پاک نمی‌شود، بهتر است از دستکاری بی مورد دستگاه خودداری کنید. جهت تعمیر ماشین لباسشویی می‌توانید به سایت آچارباز مراجعه کرده و با کارشناسان آن مشورت کنید.
پیشنهاد مطالعه
نحوه فعال کردن قفل کودک در مدل‌های قدیمی لباسشویی ال جی
در مدل‌های قدیمی باید دو دکمه TEMP و  OPTION را به طور همزمان فشرده و سه تا پنج ثانیه نگه دارید تا قفل کودک فعال شود

نحوه فعال و غير فعال كردن قفل كودك ماشين لباسشويي ال جی مدل‌های قدیمی‌ تر (LG)

بعضی از مدل‌های قدیمی لباسشویی ال جی قفل کودک ندارند.. در این مدل ها به شکل دیگری عمل میکنیم.
برای این کار باید دکمه‌های TEMP و OPTION را به طور همزمان فشرده و به مدت پنج ثانیه نگه دارید.

البته این نکته لازم به ذکر است که در برخی مدل‌های لباسشویی ال جی، یک کلید به شکل قفل در بین دکمه‌های RINSE و WASH دیده می‌شود. برای فعال کردن و یا بازکردن قفل کودک لباسشویی ال جی در این مدل‌ها باید دو کلید RINSE و WASH را همزمان فشرده و سه تا پنج ثانیه نگه دارید. به عبارت دیگر فعال و غیرفعال کردن قفل کودک صرفا با این دو کلید انجام می‌شود.

تعمیر ماشین لباسشویی در محل با آچارباز
آچارباز با راه‌اندازی سامانه آنلاین اعزام تعمیرکار به محل، مشکلات شما را حل خواهند کرد. گفتنیست ماشین لباسشویی شما از هر نوعی و با هر برندی که باشد، متخصصان آچارباز قادر به رفع آن خواهند بود. شما می‌توانید از هم اکنون درخواست تعمیر خود را ثبت کنید:
درخواست تعمیر ماشین لباسشویی

لطفا به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. سلام ببخشید میخواستم بودنم هر کاری می کنم نمی تونم لباس شویی رو به کار بندازم ولباس شویی اعداد رونمایش نمی دهد آیا قفل کودک است چگونه باز می شود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا